Jump to content

yair.arad

  • הודעות

    110
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yair.arad

  1. במשך שלוש שנים ו 100,000 ק"מ נסעתי ב 406 דיזל, ידנית סטיישן שנת 98 (בדיוק כמו המוניות בפריז לפני עשרים שנה...). מדובר על מנוע ה XUD שקדם ל HDI. אני חושב שהיו לו כ 90 כ"ס. הרכב שלי היה ברמת הגימור הפשוטה ביותר, אפילו בלי חלונות חשמליים או כל גאדג'ט אחר שיכול להתקלקל. רכב מאוד מרווח ונעים לנהיגות ממושכות. צריכת דלק של 1:15. הפגין אמינות מופתית בתקופה שהיה אצלי. ובפינת הנוסטלגיה: את השירות הצבאי שלי העברתי עם טנדר 404 ומאוחר יותר 504. די התעללנו בהם בשבילי הבזלת של רמת הגולן והרכבים נסעו ונסעו. זה היה ההיילקס של שנות ה-70 וה-80. באותה התקופה, אפריקה הייתה מליאה בטנדרים האלה Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  2. אצלי רכב הפנאי הוא אופני שטח. ליום יום יש לי איביזה. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  3. שלום לכולם, אני מעלה פוסט פריקה בעקבות קבלת פרמיית הביטוח השנתית עבור האיביזה. זה פוסט פריקה, אין לו מוסר השכל מבחינתי והאמת גם אין לי כל כך מה לעשות. במאי 2017 במהלך תמרון חנייה במגרש עפר גדול פגעה אישתי קלות עם האיביזה ברכב מסוג יונדאי i30 שנסע מאחוריה. הפגיעה הייתה כה קלה שלרכב שלנו לא נגרם נזק ואין כל סימן ולו הקטן ביותר בפגוש האחורי. ברכב הנפגע היה סימן קטן מאוד באיזור הכנף האחורית ימנית. אישתי צילמה את האיזור ברכב שנפגע ואולם עקב הפגיעה המינורית לא ניתן כלל להבחין בנזק בתמונה. שני הצדדים נפרדו בידידות תוך החלפת פרטים וכל אחד המשיך את חייו (כך לפחות חשבתי....) אני 'ילד טוב ירושלים'. ממש !!! פניתי מיוזמתי לחברת הביטוח שלי , דיווחתי על האירוע ומלאתי טופס ובו כל הפרטים שהיו ברשותי. הדגשתי שממש לא קרה כלום אבל אם יש איזשהו עניין עם הצד השני שיפנו אלי ונתקדם משם. כשלושה חודשים לאחר התאונה, קיבלתי פנייה לתשלום נזק בסך 4444 ₪ (1600 ₪ תיקון, 400 ₪ שמאי, 2144 ירידת ערך, 300 ₪ רכב חלופי) אף אחד לא יצר איתי קשר לפני שהרכב תוקן. פשוט תבעו אותי. הרכב הנפגע היה רכב ליסינג. יחד עם דרישת התשלום קיבלתי גם מספר תמונות של האיזור שתוקן. כיוון שהיה פער ברור בין גודל הנזק שתוקן ומיקומו לבין הנזק שתואר ואף צולם על ידי אישתי החלטתי לבדוק מה יהיה מיקום פגיעת פגוש אחורי של סיאט איביזה בכנף אחור ימין של יונדאי i30 זהה לזו שנפגעה. לשם כך הצבתי את הסיאט שלי בניצב ליונדאי i30 זהה לזו שנפגעה כך שפגוש הסיאט נמצא במרחק מינימלי לכנף היונדאי. ניתן היה לראות בברור בתמונות וכן במדידות שעשיתי כי פגוש הסיאט פוגע ביונדאי בנקודה שונה משמעותית מזו שתוקנה על ידי המוסך. המסקנה שלי מהמדידות והתמונות היא שהנהג החזיר את רכב הליסינג בתום התקופה עם מכה באיזור קרוב לאיזור שנפגע מהאיביזה ו'הפיל' את התאונה ה'אחרת' עלינו. התאונה הזאת הפכה לעניין עקרוני עבורי. פשוט עצבן אותי לשלם סכום כזה עבור כלום. ביקשתי מחברת הביטוח שלי לדחות את התביעה ומאז אני מחכה למשפט. בינואר 2018 קיבלתי הצעה לחידוש ביטוח מקיף לאיביזה (שני נהגים נקובים בשם מעל גיל 40, תאונה אחת בסטטוס 'פתוח' ) – 3900 ₪ במקום 2700 ₪ שנה לפני כן. הקפיצה במחיר הייתה בגלל התביעה הפתוחה שמחכה למשפט. אוגוסט 2018, פנייה שמאלה לא זהירה ורגע של חוסר תשומת לב והאיביזה פוגעת בגלגל האחורי של איסוזו טרופר. אין וויכוח מי אשם – אני פניתי שמאלה בלי להבחין באיסוזו. לאיביזה נשבר הפנס, התעקם מכסה המנוע, הפגוש ניזוק וגם 12 חלקי פלסטיק שונים שמחזיקים אותו במקום. הופעל הביטוח ולאחר יום עבודה אחד במוסך הוחלפו כל החלקים והרכב חזר לנסוע. לא נעים אבל בשביל זה יש ביטוח. דרך אגב, לאיסוזו נפל כנפון הפלסטיק מעל הגלגל. זהו ! בינואר 2019 קיבלתי באופן לא מפתיע שוב הצעה לחידוש הפוליסה (2 נהגים מעל גיל 40, שתי תאונות בשנתיים....) – 5100 ₪ עבור ביטוח מקיף !!! סוכנת הביטוח הסבירה שהסטטוס של 'שתי תאונות בשנתיים' מאוד בעייתי מבחינת חברות הביטוח. במקביל ביקשתי הצעה מוובי תוך פירוט שתי התאונות וקיבלתי הצעה על סך 7000 ₪ עבור מקיף בלבד. יש לי שני נהגים צעירים בבית, הם *לא* נוהגים באיביזה עקב התוספת המופרעת שנדרשה ממני בעבר. בתמימותי שאלתי את הסוכנת כמה יעלה להוסיף אותם לפוליסה החדשה. (משום מה חשבתי שאם אני משלם כל כך הרבה אולי אפשר לכלול גם נהגים חדשים באותו הסכום) תשובת הסוכנת שלי הייתה - מעל 13,000 ₪ עבור פוליסת מקיף שכוללת נהג חדש וצעיר בפוליסה התשובה מסוכנות הביטוח שלמה אליה הגעתי דרך וובי הייתה – 15,000 ₪ עבור ביטוח מקיף לנהג חדש/צעיר עבור סיאט איביזה 2016 כאשר יש עבר ביטוחי של שתי תאונות בשנתיים דרך אגב, הילדים נוהגים באופן יומיומי ברכב ישן נוסף שיש לנו עם ביטוח חובה + ג'. זהו, אני אניח את זה פה. המסקנה היחידה שיש לי – סעו בזהירות ואל תעשו תאונות ! יאיר
  4. ב 92 קניתי קטנוע סאנגיונג דיוק היה לו מנוע של 125 או 150 cc. הוא היה 4 פעימות. בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים הסתובבו עדיין אופנועי שתי פעימות כמו ה Jawa 350. לי היה באותה התקופה Suzuki rv125. גם הוא היה שתי פעימות. האמת, לא ממש מתגעגע למנועי שתי פעימות. עוד אנקדוטה: עד שנת 90, יוצרה במזרח גרמניה הטרבאנט (Trabant) מכונית פרטית עם מנוע שתי פעימות. חוץ מהערך הסנטימנטלי לתושבי מזרח גרמניה היא לא ממש הייתה פנינה מוטורית. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  5. ההודעה הזאת קופצת לי באופן רנדומלי באיביזה 2016. היא תמיד נעלמת לאחר שנייה ואין כל השפעה על הרכב. במוסך יבואן קיבלתי את התשובה הבאה: * הבעייה ידועה ומקורה הץבחיישן בתוך מודול ההילוכים. * נדרש להחליף את כל מודול בורר ההילוכים שעולה כ 6000 ₪ * הרכב שלך לא באחריות * זו בעייה ויזואלית בלבד. לא ידוע לנו על אף אחד שהבעיה השביתה את הרכב או הפריעה לפעולתו. חבל לך על הכסף. תתעלם. אז אני מתעלם. יאיר Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  6. השוויתי בין המכשירים ואכן אחד מהם היה מוגדר 'אופנוע'. העברתי אותו למצב 'רכב פרטי' וההפרשים בין הטלפונים נעשו זניחים (דקה/שתיים) מסתבר שלא רק האייקון משתנה אלה גם חישובי הזמן בין רכב פרטי לאופנוע יאיר Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  7. כבר שלוש שנים א' ואני משתתפים ב carpool בין הבית לעבודה. אנחנו גרים די קרוב אחד לשני, לשנינו יש רכבים פרטיים כך שנראה לנו נכון להעביר את השעה בבוקר ובערב בשיחות חולין וגם להקטין את הוצאות הנסיעה לעבודה (50+ ק"מ לכוון, לפעמים דרך כביש 6) על ידי נסיעות משותפות. לאחרונה נגמרו לנו נושאי השיחה והתחלנו לערוך השוואות בין הוויז 'שלי' לוויז 'שלו'. להפתעתנו יש הבדלים משמעותיים. דוגמא מהבוקר: הוויז 'שלי' מראה 51 ק"מ ליעד, 49 דקות, הגעה ב 09:43. לעומת זאת, כשלוש דקות מאוחר יותר, בזמן העלייה לכביש 2 לכוון דרום, הטלפון של א' מראה שעה נסיעה, הגעה ב 09:57, 51 ק"מ. כלומר הבדל של 14 דקות בין שני מכשירי אנדרואיד באותו הרכב. בחרנו בדרך המהירה יותר והגענו ב.... 09:48 לשם הבהרה: לא עצרתי בדרך ולא נהגתי מעל המהירות המותרת באף קטע. רעיונות ? תובנות ? יאיר
  8. מוזמן לקרוא את השרשור שלי על 100,000 ק"מ עם איביזה 2016 : https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fwww%2Ecarsforum%2Eco%2Eil%2Fvb%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D663390&share_tid=663390&share_fid=28771&share_type=t בינתיים הרכב כבר עם 109,000 ק"מ. אין דרמות. יאיר Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  9. בהרבה מאוד ערים בגרמניה וגם בשדה של לוס אנג'לס אחוז גבוה מאוד של מוניות הן פריוס. אבל... וזה אבל גדול... במדינות שונות יש הטבות לרכבים היברידיים וקנסות/היטלים על רכבי דיזל או על מחיר הסולר. ככה שספירה 'בעין' של סוג המוניות לא ממש מסבירה את שלל המניעים שגרמו לנהג המונית לקנות אופטימה דיזל ולא פריוס Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  10. מקום מוסדר הוא כזה שייתן לך את כל הניירת הנדרשת לשינוי ברשיון הרכב. בדיוק אותו הדבר כמו התקנת וו גרירה, הגבהת הרכב או שינויים אחרים שדורשים עדכון ברשיון הרכב. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  11. הייתה לי אוקטביה 1.8 שנת 2015 במשך מספר חודשים. אתה מקבל את כל היתרונות של האוקטביה הרגילה ובנוסף רמת גימור גבוהה יותר והרבה יותר כוח ומהירות. אבל... זה לא רכב ספורטיבי ולדעתי גם אין לו יומרות כאלה. פשוט משפחתית מהירה. ברמה האישית, מאוד נהניתי מהרכב. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  12. בעיקרון אם אתה לא אזרח אירופאי יהיה לך קשה מאוד (בלתי אפשרי...) לרשום את הרכב על שמך. יש כמה אפשרויות לעקוף את הבעייה: * למצוא מישהו מקומי שירשום את הרכב על שמו ויאפשר לך לנהוג * לסרוק את כל המדינות הרלוונטיות ולמצוא אחת שלא אוכפת את האיסור * בג'יפולוג הועלה לא מזמן סיפור של מישהו שמחזיק קמפר באופן קבוע באירופה ומטייל איתו חודשיים בשנה. הוא גילה שהכי פשוט וזול לפתוח חברה בצ'כיה כאשר הוא הבעלים שלה ואז החברה קונה את הרכב עבורו. אם אני לא טועה העלות הייתה בערך 300 יורו ששולמו לעורך דין מקומי שטיפל בניירת. *להתחתן עם מישהי עם דרכון אירופאי ולרשום את הרכב על שמה Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  13. בבית ג'אן ובמג'דל שמס יש כמה כבישים (יותר נכון רחובות) תלולים בטירוף. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  14. לפני כמה חודשים עזרתי לחברה של אישתי לקנות את הרכב הראשון שלה. התקציב היה עד 15,000 עבור רכב אוטומטי משפחתי. היא מאוד התעקשה על הצ'בק וצבעים מסויימים מה שהקטין את המבחר ביד 2. בסוף נקנתה פוקוס 2007, יד שנייה פרטית עם 160,000 ק"מ ב 10,000 ₪. מכון בדיקות מצא דברים מינוריים. בינתיים הושקעו ברכב 700₪ עבור שני צמיגים ו 1300₪ עבור טיימינג וטיפול גדול (לא עשו לו טיימינג אף פעם !) עוד לפני הקנייה ידענו שהיא תצטרך להשקיע את הסכום הזה כ 'יישור קו ראשוני' זה רכב ראשון שלה והיא הייתה מופתעת מהעלות של ביטוח חובה + ג' וכן ממחיר אגרת הרישוי השנתית. מחזק את מה שאמרו קודמי לגבי זה שצריך להבין טוב את המשמעות הכספית של בעלות על רכב בישראל. הקנייה שלו היא רק ההתחלה... יאיר Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  15. yair.arad

    טיגואן או 3008?

    אני התחברתי למשפט הזה שמופיע בדקות הראשונות של הפרק הראשון בעונה הראשונה: But you never know for certain what a guardian angel looks like, and you'd never imagine he'd appear in a Seat Ibiza of 1992. בתרגום חופשי: אתה אף פעם לא יכול לדעת בוודאות איך נראה 'מלאך שומר ובטח לא דמיינת שהוא יגיע בסיאט איביזה 1992 Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  16. yair.arad

    semog

    אם אתה מתכוון ל semog crosskart אז זה כלי מטורף. נהגתי על כזה במסלול בפצאל. כנראה חווית הנהיגה החזקה ביותר שלי. שים לב: הכלי הזה מיועד רק למסלול ! אתה חייב להביא אותו עם נגרר. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  17. סיפור אמיתי: בתחילת ספטמבר יצאתי לטרק להקפת רכס המון בלאן (Tour Du Mont Blanc) מדובר על כ 10 ימי הליכה, 170 ק"מ, 8-10 שעות הליכה ביום, טיפוס מצטבר של 12,500 מטר !!! (כמעט כל יום יש טיפוס למעבר הרים עם פוטנציאל קור ורוחות לא פשוטות) הלינה בטרק כזה מתבצעת בבקתות בהרים עם לינה משותפת. באחת הבקתות ראינו זוג עם תינוק קטן, ממש קטן.... לבקתה הזו היה אפשר להגיע רק אחרי טיפוס אכזרי באופן מיוחד. בארוחת הערב ישבנו לאכול עם הזוג והתינוק והקשבנו בהשתאות לסיפור שלהם. מסתבר שהם זוג כבני שלושים מסיאטל שמאוד אוהב לטייל ולישון בשטח. הם מאוד מנוסים בטיולי מרובי ימים במקומות שונים בעולם. לפני שלושה חודשים נולד להם הילד הראשון והם החליטו שתינוק זה לא תירוץ להפסיק לטייל. הם קנו מנשא טיולים, בגדים מתאימים לתינוק ושאר הציוד הנדרש ויאללה ... אל ההרים. מסקנה: החיים לא נפסקים שנולדים ילדים. צריך לעשות התאמות מסויימות, לתאם ציפיות אבל אפשר להמשיך לעשות (כמעט) הכל עם ילדים בכל גיל דרך אגב, אישתי ואני טיילנו בתאילנד ולאוס עם ילדה בת שנה. ממש לא בלאגן.
  18. כמעט כל הנסיעות שלי בין עירוניות. מה מפריע לך בנסיעות בין עירוניות באיביזה ? לאיזה רכבים אתה משווה אותה שבהם יותר נהנית בנסיעות בין עירוניות ? Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  19. החיים מלאי פשרות... בנקודת הזמן שקניתי את הרכב הדרישות שלי הונעו על ידי: תקציב, הנאה מנהיגה, צריכת דלק ואמינות (או אחריות במקרה של תומר רכב חדש) רכבי דיזל קטנים כגון פלואנס או קקטוס ידני יהיו אכן חסכוניים יותר אבל כאשר מחשבים את ההפרש הכספי האמיתי לאורך 100,000 ק"מ בין האיביזה לבין הקקטוס או הפלואנס מגלים הפרש של 10,000 עד 15,000 ש"ח לטובת הדיזל לאורך שלוש שנים. ההפרש הזה גבולי (אם בכלל) כאשר משקללים את מחיר הרכב הגבוה של רכבי הדיזל. חוץ מזה, הייתה לי פלואנס שלוש שנים, הנהיגה בה הרבה הרבה פחות מהנה מאשר באיביזה. קקטוס ידני דיזל הוא רכב חביב לנהיגה אבל משמעותית פחות זריז מהאיביזה. האיביזה אכן קטנה יותר ממשפחתית ממוצעת אבל המציאות היא שב 99% מהנסיעות יש אדם או שניים ברכב. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  20. אז למה בעצם קניתי איביזה חדשה והאם אחרי 100,000 ק"מ אני מרוצה ? נתחיל בהקדמה קצרה. בסוף 2015 התחלתי עבודה חדשה ולשאלתי לגבי רכב ליסינג ענתה הגברת מכוח אדם: 'אין'. אחרי 17 שנה של רכבי ליסינג זו כנראה הייתה התשובה האחרונה שציפיתי לה. בדרך כלל נותנים לי דף עם רשימת רכבים ועלותם החודשית ואני כל פעם מתבאס מחדש מהמבחר המצומצם או העלות הגבוהה ובסוף נכנע לנוחות שבליסינג ולוקח אוקטביה/פוקוס/פלואנס... אני משתדל להסתכל על חצי הכוס המליאה ולכן התמלאתי שמחה על החופש שניתן לי לרכוש סוף כל סוף את מכונית חלומותי בלי מגבלות חברת הליסינג וקצין הרכב המעצבן. לקח לי שלוש דקות בדיוק למקד את רצונותיי במכונית אחת מסוימת שמגלמת עבורי את החופש וגם את הפיתרון למשבר גיל חמישים – מאזדה מיאטה ידנית. בצבע אדום. התקשרתי לאישתי כדי לבשר לה שהמכונית המשפחתית הבאה שלנו תהיה מזדה מיאטה ידנית, דו מושבית, קבריולה ובצבע אדום. אישתי (שתחייה) הביעה אמפתיה לחלומותיי ורק הזכירה לי (בעדינות יש לומר...) שאנחנו חולקים שלושה ילדים וכלבה במשקל 37 קילוגרם ורצוי שיהיה תא מטען גדול לטיולים המשפחתיים. אני בדרך כלל נוקשה מאוד בעמדותי אבל בו זמנית מפגין גמישות והתאמה לצרכים הריאליים ולכן חזרתי ליד 2 והתחלתי לחפש פשרות בין החלום והצרכים הריאליים. כיוונתי לרכב משומש בתקציב של 60-70 אש"ח והגדרתי רשימת דרישות שנראתה לי הגיונית וסבירה: יד ראשונה, מהנה לנהיגה, עד גיל 3, מרווחת, קילומטראז' סביר, אמינה ולא שתיינית דלק הסתכלתי על סובארו אאוטבק (יקר ושתיין דלק), אוקטביה דיזל סטיישן (מצאתי רק מוניות עם קילומטראז' בשמיים), פיאט מולטיפלה 1.9JTD (הלוואי והייתי מוצא כזאת במצב טוב מהשנים האחרונות) ועוד ועוד... ואז ראיתי מבחן דרכים של האיביזה החדשה והתלהבתי. היה לה עיצוב צעיר וביצועים מדהימים ביחס לקטגוריית המחיר (77,000 ₪ לרכב שמגיע קרוב ל 200 קמ"ש ומאיץ מאפס ל 100 ב 9.1 שניות). המבחן הכתיר את הרכב בתור ה'סופר מיני המומלץ ביותר בישראל לסוף שנת 2015' ואני הרגשתי שמצאתי את היורשת למכונית הליסינג המשעממת. לאישתי היו מספר שאלות לגבי גודל תא המטען והאפשרות להושיב מתבגרים במושב האחורי אבל אני התעלמתי מהמציאות ותיאמתי נסיעת מבחן בסוכנות סיאט בהרצליה. המבחן עבר בהצלחה מרובה: הרכב היה מהנה לנהיגה, האיץ בקלות, לא רועש במהירות גבוהה, קל מאוד לתמרון. פשוט כייף לנהיגה. הייתה רק בעייה קטנה: איביזות עם מנוע 1.0 TSI ו 110 כ"ס קיימות רק עם גיר רובוטי DSG או בגרסת ה FR עם גיר ידני. האופציה הידנית ב77,000 ₪ הייתה פיקציה שהופיעה בקטלוג בלבד. איש המכירות סיפר לי שיובאו לארץ שש איביזות 1.0 ידניות. כולם נמצאות באולמות התצוגה וכולן נמכרו מראש ואין כל כוונה להביא אפילו אחת נוספת. אף פעם ! ה FR עלתה 20,000 ₪ יותר מהדגם הרגיל והייתה לגמרי מחוץ לתקציב שלי. אז קניתי איביזה 1.0 TSI עם גיר DSG. סה"כ שילמתי 85,000 ₪ (1000 ₪ תוספת עבור הצבע האדום ועוד 1000 ₪ עבור רישוי). בסוף ינואר 2016 קיבלתי איביזה אדומה ולא היה מאושר ממני חברת הביטוח לא דרשה קודנית וכך נחסכה התעסקות מיותרת של מתקין מקומי במנגנוני הרכב. התקנתי חיישני רברס פשוטים ב 300 ש"ח תדלקתי ויצאתי לדרך ארוכה. אז איך אני מסכם 100,000 ק"מ בשנתיים ותשעה חודשים .האם ה DSG שורד בינתיים ? האם החלפתי קלאצ'ים ? איך השירות של צ'מפיון ? מה התקלקל ? נקודה למחשבה: מנוע ה 1.0 TSI של VAG הגיע לארץ בסוף 2015 וסיאט איביזה היה הרכב הראשון מהקונצרן שקיבל אותו (אם אני לא טועה). כנראה שאני בין הראשונים שמגיע ל 100,000 ק"מ עם המנוע הזה. הרכב באמת זריז מאוד ומהנה לנהיגה. למעשה בכל מצב סביר יש די והותר כוח מנוע להאיץ ולעקוף. לפני מיליארד שנה שקיבלתי רישיון נהיגה היינו שואלים 'איך הרכב בעליות של הקסטל' ? 'האם הוא מתאים לעליות של חיפה'. 110 כ"ס שמניעים טיפה יותר מטון מטיסים את הרכב בעלייה למהירות שאסור לדבר עליה. באמת שלא חסר כוח בשום מצב. באופן די מפתיע לקטגוריה והמחיר, גם רעשי הרוח והמנוע נמוכים במהירות גבוהה. אני יכול להרגיע את מי שחושש ממעבר ממכונית משפחתית לסופר מיני – אין שום בעייה נסוע נסיעות בינעירוניות ארוכות. מצד שני, בנהיגה בין עירונית רגועה אפשר לראות צריכת דלק פנטסטית של 1:18. צריכת הדלק המשולבת האמיתית שלי לאורך 100,000 ק"מ היא 1:15.5. משמעותית יותר טוב מכל רכב בנזין שהיה לי בעבר ! רכבים היברדיים חסכוניים יותר אבל הם (בדרך כלל) מהנים פחות לנהיגה וגם הרבה יותר יקרים. רכבי מיני כמו 108/C1 חסכוניים בטירוף אבל ממש קטנים וגם לא כל כך מתאימים לנסיעות ארוכות יומיומיות. ומה לגבי שלושת הילדים והכלבה הענקית ? בעיקרון אפשר לקחת אותם באיביזה, רצוי לא ביחד. קצת צפוף... חוץ מהמנוע והגיר שמספקים זריזות וחיסכון ודלק יש עוד דברים שאני אוהב באיביזה: מבנה תא המטען בתצורת הדלת החמישית מאפשר העמסה נוחה מאוד של ציוד ו'מרגיש' גדול יותר מסך הליטרים הנקובים. אפשר בקלות להסיר את המדף העליון, להשכיב ואפילו לפרק את המושבים האחוריים ולקבל שטח הטענה מכובד. בטיולי מדבר פרקתי את המושבים והפכתי את הרכב ל'מיני קראוון' עבור שתי ילדות קטנות שישנו בתוכו J. פעמיים עשינו פיקניק משפחתי בתוך האוטו כאשר תפס אותנו גשם שוטף. בסך הכל נראה שאפשר להוציא הרבה נפח אפקטיבי מרכב שהוא בבסיסו קטן למדי. מערכת המולטימדיה המקורית מגיעה עם מסך קטנטן של "5. ברגע הראשון זה נראה מגוחך ביחס לטלפונים מודרניים. כאשר מתרגלים מגלים מערכת מולטימדיה שעובדת בלי שיהוקים וגיהוקים, מתחברת לטלפון בשנייה ומשמיעה מוסיקה באיכות מספקת דרך בלוטוס' עם אפס תקלות. אין תמיכה בכלל בעברית ! הרכב הקודם שלי (וגם הקודם לו) היה אוקטביה ובכלל יצאתי לנהוג בשנים האחרונות די הרבה בפולקסוואגן למיניהם ובאודי. למי שרגיל ל instrument cluster של VAG הסיאט מרגישה טבעית לגמרי. הגלגלות והכפתורים על גלגל ההגה וכן תפריטי המולטימדיה מוכרים וזהים לרכבים אחרים מהקונצרן. הכל מנגן ועובד חלק וענייני. המזגן מקרר סבבה לגמרי עבור הנוסעים מקדימה ופחות עבור הנוסעים מאחור. יש דברים שאני פחות אוהב כמו למשל המחסור בתאי אחסון מקדימה ומאחורה והחוסר בתאורה ליושבים מאחור. פתחי האוורור מרגישים פשוטים וזולים וכך גם שאר הדשבורד שעשוי מגוש פלסטיק שחור אחד. כיול הבולמים/קפיצים נוקשה ובמהירויות עירוניות הרכב פשוט 'מתרסק' על באמפרים בכל גובה. במהירות גבוהה הנוקשות דווקא מספקת המון ביטחון ואין נדנוד. יש עוד יתרון לנוקשות של מערכת השיכוך, אפשר לנסוע די מהר על שבילים כבושים בלי חשש שהנדנוד מעלה מטה יגרום לפגיעה בקרקע. אחרי 100,000 ק"מ של באמפרים, שבילי כורכר וכבישים משובשים הרכב מרגיש מוצק כמו ביומו הראשון. מושב הנהג לא מזהיר ואחרי קצת יותר משעתיים הגב מתחיל להציק לי. אולי אני בכל זאת מזדקן L במקרה שלי, כרית תמיכה פותרת את בעיית כאבי הגב. אז מה התקלקל מתחילת 2016 ? כמה עלו התיקונים ? וכמה עלו הטיפולים ? כאשר הרכב היה בין 13 חודשים עם קצת יותר מ 40,000 ק"מ המצבר מת בפתאומיות באמצע פקק תנועה בתל אביב. מה זה מת ? מתח שקרוב לאפס על הקטבים !!! המצבר הוחלף לחדש במסגרת האחריות ללא עלות. בערך ב 57,000 ק"מ נדלקה נורת מחסור בשמן. במוסך היבואן מסרו לי שהוספה של קילו שמן בין טיפולים זו תופעה נורמלית. הוספתי כחצי ליטר שמן מנוע והמדיד חזר להראות כמות שמן תקינה. מאז ועד היום לא היה חסר שמן. לאחר כארבעה חודשים פתח האוורור של הנוסע וכן המרכזי ימני יצאו ממקומם בלי יכולת להחזירם. מדובר על פתרון דפוק מפלסטיק באיכות ירודה להפליא שהקליפס שתופס אותו לדשבורד נשבר. דרך אגב, החל מ 2017, יש פתחי אוורור אחרים לגמרי (מלבניים במקום עגולים) שני פתחי האוורור הוחלפו ללא עלות במסגרת האחריות. עלות החלק למי שמתעניין – כ 1000 ₪ לפני מע"מ לכל פתח אוורור. כמובן שמיד אחרי שפגו שתי שנות האחריות נשבר עוד פתח אוורור, הפעם חסכתי את התהליך מול מוסך היבואן והדבקתי את הקליפס השבור עם סופרגלו – problem solved. כאשר הרכב היה בן שנתיים וחצי וללא אחריות יצרן החלה להישמע שריקה של אוויר מצינור הוואקום של הבלמים. הסתכלות מדוקדקת יותר בתא המנוע הראתה שצינור הוואקום משתפשף בכבל הפלוס העבה של המצבר עד שנוצר בו חור ונכנס אליו אוויר. תא המנוע של האיביזה די צפוף והמרחקים בין הצינורות והכבלים למיניהם מינימליים. אני חושד שבאחד מביקורי במוסך (אולי בזמן החלפת המצבר...), השתחרר הקיבוע של צינור הוואקום לתיבת פילטר האוויר והחל להשתפשף בכבל הפלוס של המצבר. בכל מקרה, ביקשתי ממוסך עמית כהן בחדרה שיחליף לי את המקטע המחורר בצינור ואקום תואם של סיאט (מדובר על כ 30 ס"מ צינור בקוטר סטנדרטי שמחובר בשני צדדיו למחברים(. עמית חזר אלי לאחר חמש דקות חיוור לגמרי 'תקשיב, הצינור הזה נמכר על ידי היבואן כיחידה אחת שעוברת בכל תא המנוע במחיר של כ 2000 ₪ לפני מע"מ ועבודה'. לבקשתי הוחלף רק המקטע המחורר בצינור ואקום סטנדרטי (לא של סיאט) בתשלום סמלי. לא היה צורך לאלתר/לחתוך/להדביק. רק להוציא את המקטע המחורר ולשים צינור תואם במקום. בערך באותה התקופה החלו להופיע באופן רנדומלי הודעות 'Error workshop! Leave vehicle only when selector lever in In position P'. לפעמים ההודעה מופיעה שלוש פעמים בנסיעה אחת של שעה ולפעמים היא לא מופיעה חודש. ההודעה מופיעה לזמן קצר מאוד ומלווה במשולש אזהרה צהוב ואז נעלמת. (בינתיים) אין השפעה אחרת על הרכב. אנסה לטפל בבעייה לפני תום השלוש השנים בתקווה לא לשלם אלפי שקלים על החלפת כל מודול החלפת ההילוכים. להלן רשימת הטיפולים הסטנדרטיים שעבר הרכב: 15,000 ק"מ: מוסך קליל חדרה. החלפת שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר, פילטר מזגן – 555 ₪ 30,000 ק"מ: מוסך קליל חדרה. החלפת שמן, פילטר שמן, פילטר דלק, מצתים, פילטר אוויר, פילטר מזגן – 875 ₪ 45,000 ק"מ: מוסך קליל חדרה. החלפת שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר, פילטר מזגן – 575 ₪ 60,000 ק"מ: מוסך קליל חדרה. החלפת שמן, פילטר שמן, מצתים, רצועת אביזרים, פילטר אוויר, פילטר מזגן – 1687 ₪ 70,000 ק"מ: החלפת כל ארבעת הצמיגים ל Toyo nano energy 2 בעלות של 1600 ₪ 75,000 ק"מ: מוסך עמית כהן חדרה. החלפת פילטר שמן, החלפת שמן, פילטר אוויר, רפידות + צלחות בלם קדמיות – 1445 ₪ 85,000 ק"מ: מוסך עמית כהן חדרה. החלפת צינור וואקום בלם – 150 ₪ 90,000 ק"מ: מוסך עמית כהן חדרה. החלפת פילטר שמן, החלפת שמן, פילטר אוויר, מצתים, רפידות + צלחות בלם אחוריות, טיימינג מלא – 3556 ₪ (בדיקת המוסך הראתה שרצועת הטיימינג סדוקה לגמרי, היצרן ממליץ להחליף ב 105,000 ק"מ או חמש שנים (אם אני לא טועה)) בטיפול ה 90,000 טופלה גם בעיית 'תקתוקים' מצד ימין של הרכב שנבעה מחופש של הקליפרים של הבלמים האחוריים. הם ממש יצאו מהמקום. סה"כ: 10,593 ₪ עבור טיפולים שוטפים ב - 100,000 ק"מ במשך שנתיים ותשעה חודשים. חוץ מזה יש גם עלויות לביטוח וטסט שנתי: ביטוח מקיף + ג' לשני נהגים מעל גיל 40 ללא תאונות – 2700 ₪ בשנה ביטוח חובה – 948 ₪ אגרת רישוי – 1050 ₪ אני מתכנן להישאר עם האיביזה עד שמד הקילומטרים יראה 150,000 ק"מ (שנה וכמה חודשים מהיום). אני מניח שבנקודת הזמן ההיא השווי שלה יהיה ברצפה בגלל הקילומטראז' הגבוה. אין לי מושג מה יהיה הרכב הבא שלי אבל הייתי שמח שוב פעם להנות ממה שאני אוהב באיביזה: זריזות, קומפקטיות וצריכת דלק שפויה וכל זאת במחיר הגיוני. תוספת אישית קטנה: בשבוע האחרון נסעתי פעמיים לאיזור ים המלח לטייל בנחלים אחרי השטפונות. בנסיעה אחת התמזל מזלי והעלייה מסדום לערד הייתה פנוייה יחסית ויכולתי להשתעשע עם האיביזה בעליות. בנסיעה השנייה עליתי מצומת אלמוג לירושלים. אני יכול בלב שלם להגיד שלרכב יש יותר כוח ממה שהאחיזה שלו (והאומץ שלי) מספקים. הוא באמת טס בעליות.... אשמח לשמוע דעות לגבי הבחירה שלי באיביזה והצעות ל'רכב הבא'. התקציב יהיה כנראה 60-90 אש"ח. אני ובני משפחתי סבבה עם רכב ידני וכנראה שנמשיך לטייל עם הרכב והנסועה השנתית תהיה 35,000-40,000 ק"מ האם 208 יהיה אמין יותר מאיביזה בנסועה כזאת ולאורך תקופה כזאת ? מי מהם עדיף עבורי ?
  21. וגם נדרש רשיון נהיגה C1... Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  22. אני עוזר לחברה (עולה חדשה, לא מדברת עברית, אשתף חוויות יד 2 בפוסט נפרד...) לקנות פוקוס 2007. אשמח להמלצות למכון בדיקה אמין באיזור ראש העין. תודה Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  23. יש הגדרה של ASIL לכל קומפוננטה ברכב. בגדול מאוד מדובר על הסיכון הפוטנציאלי לחיי אדם במקרה והרכיב כושל. למחשב הבלמים יש הגדרת ASIL גבוהה מאוד ולמערכת המולטימדיה יש הגדרה נמוכה. דרך אגב, ה instrument cluster מוגדר כרכיב קריטי כיוון שהוא מציג נתונים קריטיים כגון תקלות במערכות הרכב ואת המהירות. כשל של ה instrument cluster יכול פוטנציאלית להוביל לאסון. ספקי הרכב נדרשים לעמוד בסטנדרטים גבוהים מאוד כאשר הם רוכשים ובונים רכיבי תוכנה חומרה ל instrument cluster. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  24. מחשבים של רכבים מכילים רכיבים דומים מאוד לאלו שאנחנו מוצאים במוצרי צריכה כגון טלפונים, טאבלטים וטלוויזיות. כאשר מערכת המולטימדיה מגיעה כחלק אינטגרלי מהרכב (אולי גם באפטרמרקט, זה לא התחום שלי), היא מתוכננת ונבדקת לפי מפרט אוטומוטיב. מה שאומר עמידות בטווח טמפרטורות גבוהות מאוד וכן זעזועים. כיוון ששוק הרכב קטנטן לעומת שוק הטלפונים, מחירם של הרכיבים שנבנו ונבדקו עבור השוק הזה גבוה משמעותית עבור ספקי המשנה. מבחינה פונקציונלית מדובר על אותם רכיבים. בנוסף לחומרה, התוכנה בכל מחשב ברכב נכתבת בסטנדרטים גבוהים מאוד שאמורים להפחית מאוד את רמת הכשל שלהם. גם בדיקות התוכנה מטורפות למדי לעומת מוצרי צריכה. דרך אגב, סיטואציה דומה במטוסים, ציוד צבאי ורפואי ועוד עולמות שבהם כשל חומרה/תוכנה יכול להפוך לסרט אימה. מחשב רכב שהוזמן על ידי יצרן אירופאי/יפני/קוריאני/אמריקאי אמור לעבוד שנים רבות ללא תקלות. המציאות קצת פחות וורודה ועדיין מחשב ה abs ברכב שלי אמין הרבה יותר מהטלפון שלי. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  25. אני יודע טוב מאוד את משמעות המושג OEM ומדוע טבעי לנו להתייחס לבוש (לדוגמא) בתור ה OEM של מחשב ניהול המנוע. הרי הם בעצם היצרן המקורי של הרכיב ולא פורד (לדוגמא...). אבל... ופה בעצם האבל הגדול. עבור אנשים שעובדים בתוך תעשיית הרכב יש רק משמעות אחת למושג OEM - הכוונה היא ליצרן הרכב עצמו. אם תסתכל איך MAHLE מגדירים את עצמם באתר שלהם, תראה את המושג 'TIER-1' כיוון ש MAHLE הם ספק ישיר של יצרני הרכב. אני שכיר של אחת מאותן ספקיות משנה וכנראה שבגלל זה הרגישות לשימוש הנכון בעולם המושגים של התעשיית הרכב. מצד שני, די ברור לי שבשיחה בין לקוחות קצה (כמוני וכמוך...) נשמע טבעי להגיד משהו כמו - 'קניתי פילטר אוויר של ה OEM' והכוונה תהייה שקניתי אותו מהיצרן 'האמיתי' שלו. יאיר
×
×
  • תוכן חדש...