Jump to content

yair.arad

  • הודעות

    110
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yair.arad

  1. היום הגיעה בדואר הודעה על הארכת תקופת אחריות לגיר ומצמדים עד אוקטובר 2020 או 200,000 ק"מ. אני עם איביזה 2016, 147,000 ק"מ. כייף לדעת שיש לי עדיין אחריות על הגיר והמצמדים (שניהם עדיין מקוריים !!) יאיר
  2. אחרי כמעט ארבע שנים וטיפה פחות מ 150,000 ק"מ הגיע הזמן להחליף את האיביזה. אני יודע מה אני רוצה הפעם, פחות סגור איזה רכב מתאים לדרישות. התקציב 60,000 ₪. יש גמישות מסויימת בסכום כלפי מעלה. אני מתכנן להחזיק את הרכב לפחות שנתיים ולפחות 80,000 ק"מ. אם יתאפשר אשמח להשאר עם הרכב יותר זמן וקילומטרים. הפעם הרכב חייב להיות בגודל 'משפחתי' ולא 'סופר מיני'. סטיישן עדיף. עדיפות ראשונה: מקדם הנאה בנהיגה. זה אותו אלמנט חמקמק שגורם לך אשכרה לרצות להכנס לרכב לנסוע. לא רק אמצעי תחבורה שלוקח אותך מנקודה א' לב' אלא משהו מעבר. אני יודע שהחיים הם לא אפס למאה אבל מעדיף לרכוש רכב שמאיץ למאה בפחות מעשר שניות. תשע עדיף.... האיביזה ענתה להגדרה הזאת. יש במשפחה גם פיאסטה ידנית, חוץ מהמנוע החלש גם הפיאסטה עונה להגדרת ההנאה מנהיגה עדיפות שניה: צריכת דלק סבירה. האיביזה עשתה אצלי 1:15.5 בממוצע בין תדלוקים. בנסיעות ארוכות המספרים היו אפילו יותר טובים. אני מוכן להתפשר על 1:12 בנסיעה שרובה בינעירונית אבל קאדילק ATS לא בא בחשבון. עדיפות שלישית: אמינות בסיסית טובה ורכב שהוא יחסית מיינסטרים בארץ. מדובר על רכב יומיומי שנוסע 35,000-40,000 ק"מ בשנה. אני לא יכול להרשות לעצמי לחכות שבועיים לחלקים איזוטריים מחו"ל או לבקר במוסך יותר מדי. יש עוד מגבלה.... אחרי תשע שנים עם רכבי VAG, הפעם אני רוצה לגוון. אל תציעו לי אוקטביה/ראפיד/ליאון. מבחינתי הן דומות מדי למה שהיה לי בעשור האחרון. עוד הערה: אל תציעו לי איוניק, פלואנס דיזל, אוריס היברידית או קקטוס סולר. מכוניות מצויינות וחסכוניות אבל נכשלות בסעיף הביצועים ופחות מהנות לנהיגה מהאיביזה שיש לי. חשבתי על פוקוס ופיז'ו 308 שתיהן מ 2016. שתיהם קיימות בתצורת סטיישן ועונות להגדרות שלי. אני קורא על לא מעט בעיות ב 308 ומסתמן שהאמינות הבסיסית שלה משמעותית נמוכה מהפוקוס. מזדה 3 עם מנוע 2000 עונה על כל ההגדרות חוץ מהמחיר שגבוה ב 50% לעומת שתי האלטרנטיבות. חכמי הפורום... מה אתם חושבים ??
  3. yair.arad

    גיר אוטומטי מול ידני

    ההספק בגלגלים בסל"ד מסויים יכול להיות דומה מאוד בין גיר אוטומטי וידני/רובוטי בגלל הנעילה של ממיר המומנט. אבל, וזה אבל גדול הסיפור המלא יותר מורכב. המשקל של גיר אוטומטי שונה, עד שממיר המומנט ננעל יש הפסדים בתוכו, מספר ההילוכים שונה וכנראה עוד הבדלים. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  4. צמיגי איתי ואייל באיזור התעשייה של פרדס חנה (ליד רישוי חן) Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  5. תקלת המיקרוסוויטש המדוברת התחילה שהיו לרכב כ 80 או 90 אלף קילומטר. לא זוכר בדיוק. זה בכל מקרה היה לאחר תום שנתיים מקניית הרכב. התקלה מעולם לא תוקנה. ברכב נוהגים בעיקר שני מבוגרים ובסופי שבוע גם שני מתבגרים. אני מניח שאני נוסע כ-80% מהקילומטראז' השנתי. אף אחד מהנהגים לא עבר הדרכת נהיגה אופטימלית ב DSG.... בדרכי לעבודה גם אני עומד בפקקים, לפעמים 10 דקות בכניסה לעיר ולפעמים 20 דקות תקוע בכביש החוף. הלוואי ויכולתי לצאת מהבית ולנסוע 100% נסיעה זורמת ובינעירונית... אני לא יודע האם צורת הנהיגה שלי מאריכה את חיי הקלאצ' אבל בתחילת הנסיעה אני עוזב את הרגל מדוושת הבלם, מרגיש את הקלאצ' מחבר בין המנוע לגלגלים ולוחץ על דוושת הגז רגע אחרי שהרכב מתחיל להתגלגל 'מעצמו'. בתחילת נסיעה אני נמנע מהעברת הרגל במהירות מהבלם לגז ובעיטה בגז. תוך כדי נסיעה אין לי בעייה לעשות קיקדאון אגרסיבי. יכול להיות שהיה לי מזל ומחר בבוקר ה DSG ימות או שאחליף את הקלאצ'ים. מצד שני, אחרי יותר משלוש שנים ומעל 140 אלף קילומטר אני מרגיש שקיבלתי תמורה מצויינת עבור המחיר ששילמתי לאיביזה ביחס לאלטרנטיבות. יאיר
  6. כמו שאמרתי בתגובות לשאלות דומות, האיביזה משתמשת בגיר ומנוע זהים לפאביה, אוקטביה, ארונה, אאודי a1, פולו ואולי או כמה דגמים של הקונצרן ששכחתי. ברכבים שציינתי יש מדי פעם תקלות dsg, המיקרו סויטש בבורר ההילוכים נדפק וגם הקלאצ'ים לא מחזיקים לעד. אין לי סטטיסטיקות של תקלות לעומת מותגים אחרים אבל בתחושת הבטן אין באמת יותר תקלות מרכבים אחרים. סה"כ רכב אמין. אני עם איביזה 2016, 142,000 ק"מ ועדיין עם הקלאצ'ים המקוריים, לא החלפתי מוח גיר ולא מת לי ה dsg. מדי פעם נדלקת לי הנורה של חיישן מצב ידית ההילוכים. מצד שני אני מדגם של בן אדם אחד. לא ממש סטטיסטיקה שאפשר ללמוד ממנה. יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  7. איפה עוד אתה יכול לקבל תוספת של 30-40 כ"ס ב 2000-3000₪. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  8. מנועי דיזל מפגינים אמינות ושרידות טובה יותר לאורך השנים לעומת מנועי בנזין. אם תיקח פלואנס דיזל ופלואנס בנזין אני מניח שהדיזל יעבור את ה 250,000 ק"מ ואולי גם את ה 300,000 בזמן שהבנזין ייגמר קצת לפני כן. הסתכלות מהירה ביד 2 על פלואנסים מרובי קילומטרים תראה שדיזל 2015 עם 150,000 נמכר במחירים גבוה יותר מבנזין מקביל. אבל... וזה אבל גדול הוויכוח הוא תיאורטי לגמרי. האם החבר שלך יעשה באמת 200,000 ק"מ עם הרכב שלו ? האם באמת משנה האם בעוד חמש שנים הוא יימכור אותו ב 20 אלף ש"ח או ב 25 ? רכבי בנזין מודרניים שמטופלים טוב ונוסעים בעיקר בנסיעות בינעירוניות מגיעים ל 200,000 ק"מ בלי 'להחלש' ונשחטים במחירון כמו כל רכב עם קילומטראז' כזה.
  9. כיוון שהשאלה מתמקדת רק במשמעויות הכספיות של בנזין לעומת דיזל או היברידי עבור הנסועה המסויימת אז התשובה צריכה להגיע מ....אקסל. התקציב הוא 100,000₪ והנסועה השנתית היא 40,000. אפשר לקחת מספר רכבי בנזין בקטגוריה הרלוונטית ולהשוות את עלות הדלק, ירידת הערך והמחיר ההתחלתי למקביליהם ההיברידיות והדיזלים. אני גם נוסע כ 40,000 ק"מ בשנה, ולמרות שצריכת הדלק של היברידיות/דיזל באמת טובה יותר מהצריכה של האיביזה שלי (1:15.5 בממוצע) עדיין במבחן עלות הדלק לעומת ההבדל במחיר הרכב האיביזה יותר משתלמת לאורך ארבע שנים. יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  10. העברתי בעלות עם דרכון Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  11. לפני שנתיים עשיתי רשיון C1 (קצת יותר משלושים שנה אחרי שעשיתי רשיון B...). באיזור שבו לומדים נהיגה בחיפה יש רחוב עם באמפר כל 200 מטר. אולי אפילו פחות. כיוון שהייתי תלמיד נהיגה וממש רציתי לעבור טסט נסעתי במהירות שנראתה לי מתאימה לרחוב. בערך 30 קמ"ש וזו גם המהירות שמשאית 12 טון עוברת באמפרים בלי להתרסק על כל באמפר. המורה העיר לי שבין באמפר לבאמפר צריכים להאיץ למהירות המותרת כלומר 50 קמ"ש. אני התעקשתי שהעובדה שיש באמפרים לכל אורך הרחוב מעידה על זה שמי שתכנן אותם התכוון שייסעו לאט לאורך *כל* הרחוב ולא רק על הבאמפרים. הויכוח לא ממש היה סימטרי... הוא היה המורה ואני תלמיד שרצה לעבור טסט. בטסט האטתי ל30 פני כל באמפר ואז האצתי שוב ל 50. ככה לאורך כל הרחוב. עברתי את הטסט יאיר
  12. אני לא בטוח שאתה יכול להכניס רכב זר לארץ אם אתה לא במעמד של תייר. בעל אזרחות כפולה אינו תייר במהלך ביקור בארץ. אתה גם לא יכול לייבא לארץ פוקוס 2008 כיוון שהרכב בן יותר משנה ולא רכב אספנות. תקן אותי אם אני מפספס משהו. יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  13. את מספרת שאת חולת אקשן. נסי רכיבת אופני שטח. פחות אדרנלין מאופנוע שטח אבל כנראה יותר מקטנוע. גם הרבה יותר זול ובטוח יחסית. לא ראיתי הרבה חרדיות תופרות סינגלים על אופני שטח. אולי תהיי הראשונה. בהצלחה (ממש בלי ציניות !) Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  14. בטופס הביטוח הרפואי לנסיעות לחו"ל יש אפשרות להוסיף סכום קטן יומי כדי לכסות את ההשתתפות העצמית של שכירת הרכב בחו"ל (כמובן עד תקרה כלשהי) הסכום משמעותית נמוך מכל אופציה אחרת שראיתי. קראתי את האותיות הקטנות שמונה פעמים ולא מצאתי שום 'עז'. השתמשתי באופציה הזאת כמה פעמים אבל אף פעם לא תבעתי אותם. יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  15. מחירי ביטוח מקיף/ג'/חובה באיביזה סטנדרטים לגמרי ותלויים בעיקר במאפייני הנהגים והעבר הביטוחי שלהם. בקש הצעה מסוכנות ביטוח או בדוק בוובי. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  16. נגמרו הצמיגים הקדמיים - Toyo nano energy 2(אחרי 60,000 ק"מ ושנה וחצי בלבד) ! אני מחליף אותם ועושה כוון פרונט בגלל השחיקה בדפנות המידה היא 185/60 R15. קוד מהירות/עומס 84H העדיפות שלי הם: * צריכת דלק/שקט * עמידות לשחיקה ונזקים בעדיפות שנייה מה אתם ממליצים ? יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  17. תסכלו באתר משרד התחבורה: https://www.gov.il/he/departments/guides/vehicles_ownership_transfer?chapterIndex=7 "....הוספת רישום בן או בת זוג למניין הבעלויות ברכב אשר לא רשומים בתעודת הזהות כזוג נשוי בנוסף לאמצעי הזיהוי ולרישיון הרכב, יש להמציא תצהיר חתום על ידי עו"ד שבו רשום מפורשות כי הם בני זוג החיים תחת קורת גג אחת וחולקים משק בית משותף. כמו כן כל מסמך נוסף המוכיח כי מדובר בבני זוג כגון: הסכם ממון, תעודת נישואין (אזרחית), תעודת זוגיות מטעם ארגון המייצג קבוצה מסויימת וכדומה.... " לדעתי הניסוח יחסית 'רך' מה שיכול לרמז כי משרד התחבורה מאשר יחסית בקלות רישום בני זוג שאינם נשואים כבעלים משותפים על כלי רכב. מצד שני זו אינרטפטציה שלי ולא ניסיון אמיתי לרשום בת זוג שאינה נשואה.
  18. הצטרפה למשפחתנו פיאסטה ידנית 2014. הרכב במצב מצויין עם קילומטראז' נמוך. התגעגעתי לרכב ידני אז אני 'משאיל' אותו לנסיעות בכל הזדמנות עדיין מוקדם לי לסכם את ההבדלים בין הפיאסטה לאיביזה הוותיקה במשפחה (2016) אבל דבר אחד מאוד ברור: הפיאסטה רועשת בכל מהירות מעל 80 קמ"ש. אני לא מצליח למקד את מקור הרעש, נשמע כמו שילוב של רעש צמיגים, מנוע ועוד משהו (אולי מיסב כלשהו רועש). אין שום פעולה שמשנה את כמות הרעש בצורה דרמטית. העברה לניוטראל, לחיצה על הקלאצ', העלאת הטורים.... התקנתי בטלפון sound meter ובזמן שבאיביזה נמדדים 65-68 דציבלים במהירויות של 100-130 קמ"ש בפיאסטה נמדדים 69-71 דציבלים. זה הבדל משמעותי !!! אשמח לשמוע מבעלי פיאסטות דומות מה חוויות הרעש שלהם. אם יש מישהו באיזור חדרה/זכרון/כפר סבא/הוד השרון אשמח לנסיעת השוואה בשביל להבין האם הבעייה אצלי או כללית לפיאסטות. תודה יאיר
  19. הייתי לפני חודש באירלנד בנסיעת עבודה. קיבלתי מחברת ההשכרה (לא זוכר איזו חברה) פאביה חדשה ללא מזגן. דרך אגב גם החלונות מאחור היו ידניים. יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  20. אם צריכת דלק פחות חשובה לך הייתי שוקל גם פוקוס הצ'באק עם 170/180 כ"ס (אני לא בטוח איזה מודל בדיוק הגיע עם איזה מנוע ולמי מהם יש תיבה אוטומטית). אולי תמצא גם סיאט ליאון FR (או ליאון רגילה עם המנועים הגדולים יותר) שלא התעללו בה יותר מדי.
  21. אני לא יודע לגבי המיטו, אין המון רכבים כאלה בארץ וזה משפיע על זמינות חלקים וכמות המוסכים שיידעו לטפל בו. מצד שני יש בארץ המון רכבים עם שילוב של המנוע/גיר של איביזה. כוח יש לאיביזה. לגבי יופי זו החלטה שלך. אין לי סטטיסטיקות של תקלות ב DSG7 מהשנים האחרונות. אבל כנראה שהמצב הרבה פחות חמור ממה שמפחידים אותנו. מחירי החלפת הקלאצ' ב DSG7 גם ירדו משמעותית. בתקציב שלך אפשר למצוא איביזה 2017 עם קילומטראז' נמוך ובסבירות גבוהה לא יהיו לך תקלות משמעותיות בשנים הקרובות. אבל.... אין ביטוח נגד תקלות ! יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  22. עדכון: נקנתה פיאסטה ידנית, 2014, יד 1, 75,000 ק"מ, טופלה במוסך מורשה יחיד מיום שעלתה לכביש, ללא תאונות ב 26,000 ש"ח כמה תובנות לאחר שביליתי בשבועיים האחרונים בנסיעות מבחן ושעות מול יד 2 בחיפוש פיאסטות: * יש זמינות של פיאסטות ידניות מהשנים 2012-2016 ביד 2. לא מעט עם קילומטראז' נמוך ומחירים הוגנים * כל המוכרים מדווחים על אפס תקלות ברכב בחמש-שש שנות הבעלות ו 60,000-150,000 ק"מ. נקודה למחשבה לגבי אמינות הפיאסטה * לרכב חמישה הילוכים ידניים והוא 'מכוייל' לנסיעות עירוניות. במהירות 110 וצפונה הסל"ד גבוה ומתחיל להיות פחות כייף. זה כנראה לא הרכב האידאלי לנסיעות בינעירוניות מהירות יומיומיות * הוא מרגיש 'פחות אוטו' וגם מיושן יותר מהאיביזה שלי (ינואר 2016). הוא צפוף וקטן יותר, אין חלונות חשמל מאחור, לוח המחוונים פשוט יחסית. מצד שני הוא בנוי סולידי. בכל הרכבים שראיתי יש אפס בלאי בפלסטיקה. אין רווחים/קרקושים/שברים בתא הנוסעים. כבוד לפורד ! באוגוסט הרכב יהיה אצלי למשך כל החודש. מתכנן לנסוע איתו לא מעט (סתם כי בא לי ידני....). אדווח יאיר
  23. אנחנו בעידן של סטטיסטיקות של מחלות שזמינות לכולם. מאז שהתמכרנו לטלפונים סלולריים/אינטרנט אלחוטי בבית/מיקרוגל *אין* שינויים במספר מקרי הסרטן. מיליארדי אנשים נחשפים לקרינה בלתי מייננת במשך עשרות שנים ואין שינוי במקרי הסרטן - כנראה שאין קשר בין הדברים. בצ'רנוביל יש מובהקות סטטיסטית לסרטן עישון מעלה את הסיכוי לסרטן באיזורים מסויימים בחיפה יש מובהקות סטטיסטית לסרטן מדובר על עובדות ולא על תחושות או אמונות דרך אגב, מיקרוגל ביתי אינו אטום לחלוטין. לא מאמינים ? שימו טלפון במיקרו והתקשרו אליו. הוא יצלצל. שימו יוטיוב בטלפון והכניסו למיקרו- הוא עדיין ינגן (אל תפעילו את המיקרו ....) מה זה אומר ? שקרינה אלקטרומגנטית בתדר 2.4 GHz דולפת מהמיקרו. אם נשים את היד קרוב לדלת היא תתחמם קצת. ממש קצת. אבל שום תא/רקמה לא ישתנו. הם רק יתחממו. יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  24. תודה על ההצעות. אעביר לו. יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  25. עוזר למישהו קרוב אלי. הדרישות מהרכב פשוטות: * הרכב יסע כ-25,000 ק"מ בשנה בנסיעות בינעירוניות (כ 70 ק"מ ביום. נסיעות ארוכות כמעט בכל סופשבוע) * הרכב יהיה בבעלותו 3-5 שנים ללא שינוי באופי הנסיעות * אמינות מהווה פקטור חשוב מאוד. אין זמן וכוח לבלות במוסכים * עקב הקילומטראז' גם צריכת הדלק מהווה שיקול משמעותי * התקציב 20,000-25,000 ש"ח * עדיפות לסופר מיני מבחינת גודל. משפחתית גם בסדר * עדיפות לאוטומט, ידני גם אפשרי * לא חשוב מוצא, גזע וצבע הנאה מנהיגה היא בונוס חביב אבל לא חובה. יאיר
×
×
  • תוכן חדש...