Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

banji man

אמינות ושרידות - מה הסוד של המהנדסים היפנים?

Recommended Posts

זה לא שירשור "שלי יותר טוב"   או "הרכבים היפנים הכי אמינים וכל השאר זבל" 
 או " היפנים אמינים אבל רק כדי להגיע מ A ל B" .  דעות קדומות וסטיגמות אפשר להשאיר בצד. 

 

על סמך סיקרי אמינות, הן של הטווח הקצר לרכבים חדשים והן לטווח הרחוק לרכבים ישנים אני חושב
 שאפשר לקבוע עובדה שרכבים שמקורם בחברות מיפן אמינים יותר והסיכוי שלהם לשרוד זמן רב גדול יותר.

 אמינות:  בד"כ מתבטא במספר התקלות הבלתי צפויות במשך קבוע זמן ומרחק בק"מ.  ככל שמספר התקלות נמוך יותר יחסית
    למספר הק"מ וגילו של הרכב, הרכב נחשב לאמין יותר.   לא מדובר רק על תקלות משביתות שמסתיימות בגרר אלא שלל התקלות
    שמצריכות הגעה למוסך או גורם מקצועי אחר לשם תיקון בלתי מתוכנן. אפשר להוסיף גם את העלות הכספית של התיקון לנוסחה.
     בד"כ הרכבים מיפן זולים יותר לתיקון. 

שרידות:  היכולת של הרכב להמשיך ולנסוע בתנאי תחזוקה מינימליים,  ללא תחזוקה כלל או אפילו לאחר נזק בלתי הפיך כגון תאונה.

 

השאלה המרכזית בדיון:   מה עומד מאחורי היכולת הזאת?   מה המהנדסים היפנים עושים שמהנדסים אחרים בעולם הרכב לא?

האם כאשר הם עומדים מול שולחן השרטוטים לשם תכנון רכב חדש, אחד הווקטורים הראשיים 
 שלהם הוא נושא האמינות?  ואם כן, איך הם עושים את זה?   עבודה צמודה עם ספקי החלפים?
  חומרי גלם מיוחדים?  מבחני איכות ארוכי טווח מחמירים טרם שחרור הרכב לשוק? 
   גאונות?  תרבות? 
                           

  אני חושב שתשובות כגון " לרכבים היפנים אין טורבו" או " אי אפשר להשוות רכב יפני לרכב אירופאי"  רצוי לשים בצד.
   הרכבים היפנים מפגינים אמינות ושרידות גבוהים עוד לפני עידן הטורבו וה DSG כאשר כל הרכבים היו עם מנועים אטמוספריים
   וגיר פלנטרי. 

    מספר דוגמאות מהרשת לעליונות היפנית:

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי banji man

Volvo V40 T5 Cross Country

Mazda CX5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איכות, היפנים משקיעים באיכות המכאנית בעוד האירופאים מזלזלים שתקנה מהם חלקים ותתחדש כמה שיותר מהר (נוכלים).


TOYOTA Corolla '08

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא קשור איכות, בהנדסה יש השפעה ישירה של הטולראנסים (לא מצליח למצוא מילה מקבילה בעברית) על השרידות. היפנים, כנראה משתמשים בטולראנסים רחבים יותר. תמיד יש יחסי-גומלין (טריידאוף) בין הטולראנסים לבין העלות של המוצר אותו אתה מתכנן. לכן לרוב, עלות הרכיבים במכוניות יפניות יהיה יקר יותר מרכבים של יצרנים מערביים. תקנות הזיהום המחמירות באירופה, דוחפות את היצרנים האירופאים לקצה בכל הקשור בטולראנסים, כדי להשיג יעילות גבוהה יותר של המנועים (מה שמתבטא בצריכת דלק טובה יותר ופחות זיהום)


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רק ברכבים כול דבר שהיפנים מייצרים הם מייצרים אותו באיכות A++ הסיבה לכך היא התרבות והכלכלה היפנית.

גם אם יצרן רכב יעשה את כול המאמצים הוא לא יכול לשנות תרבות וכלכלה ותעשייה במדינה שלמה.

הסרטון הבא יכול לתת מושג קטן על הנושא.

 

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, menir1 כתב:

טולראנסים (לא מצליח למצוא מילה מקבילה בעברית) 

אפיצות (בא' לא בע')

  • אהבתי 1

:turn-l:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אפיצות, מקדמי בטחון ושאר חברים זה הביטוי הסופי שמביא לאמינות מוגברת. הגורם לכך הוא השוני בגישות הניהול ובאופי.

 

בעוד הרבה חברות מערביות (לא רק רכב) מוציאות מוצרים שעדין לא בשלים ומצריכים עוד עבודה ומעדיפות לתקן ולשפר תוך כדי תנועה כדי למקסם רווחים (dsg מישהו?), שיטות ניהול יפניות  הן יותר שמרניות ומוקפדות שעושות פחות שטיקים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, banji man כתב:

האם כאשר הם עומדים מול שולחן השרטוטים לשם תכנון רכב חדש, אחד הווקטורים הראשיים 
 שלהם הוא נושא האמינות?

 


בגדול אני חושב שענית לעצמך.

האמינות שאתה מייחס היום לרכבים יפניים, יוחסה בעבר לרכבים צרפתיים (ר"ל) מסויימים (ע"ע ביז'ו 404). אז כנראה שזה בעיקר עניין של החלטה אסטרטגית במה להשקיע. היפנים באופן אסטרטגי מתעדפים אמינות ושרידות על פני חדשנות טכנולוגית, אחת הדרכים להגיע לכך היא שמרנות טכנולוגית ושיפור אבולוציוני איטי והדרגתי במכלולים שנשארים בשימוש במשך עשרות שנים.

אגב, יש תעשיות מסויימות בהן היפנים לא זוכים להצלחה יותר מדי כבירה משום מה, לדוגמה תעשיית האירוספייס (ומעניין שדווקא שם לאמינות ואיכות יש ערך עליון).


 


חזיר דיזל!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני, דווקא בתחום הרכבים ההיברידיים ליפנים יש עליונות טכנולוגית.
טויוטה פריוס הייתה חלוצה ופורצת דרך כאשר הוצגה לראשונה.
למיטב ידעתי היא הפגינה אמינות מרשימה עוד מהדור הראשון.


Volvo V40 T5 Cross Country

Mazda CX5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, banji man כתב:

זה לא שירשור "שלי יותר טוב"   או "הרכבים היפנים הכי אמינים וכל השאר זבל" 
 או " היפנים אמינים אבל רק כדי להגיע מ A ל B" .  דעות קדומות וסטיגמות אפשר להשאיר בצד. 

 

על סמך סיקרי אמינות, הן של הטווח הקצר לרכבים חדשים והן לטווח הרחוק לרכבים ישנים אני חושב
 שאפשר לקבוע עובדה שרכבים שמקורם בחברות מיפן אמינים יותר והסיכוי שלהם לשרוד זמן רב גדול יותר.

 אמינות:  בד"כ מתבטא במספר התקלות הבלתי צפויות במשך קבוע זמן ומרחק בק"מ.  ככל שמספר התקלות נמוך יותר יחסית
    למספר הק"מ וגילו של הרכב, הרכב נחשב לאמין יותר.   לא מדובר רק על תקלות משביתות שמסתיימות בגרר אלא שלל התקלות
    שמצריכות הגעה למוסך או גורם מקצועי אחר לשם תיקון בלתי מתוכנן. אפשר להוסיף גם את העלות הכספית של התיקון לנוסחה.
     בד"כ הרכבים מיפן זולים יותר לתיקון. 

שרידות:  היכולת של הרכב להמשיך ולנסוע בתנאי תחזוקה מינימליים,  ללא תחזוקה כלל או אפילו לאחר נזק בלתי הפיך כגון תאונה.

 

השאלה המרכזית בדיון:   מה עומד מאחורי היכולת הזאת?   מה המהנדסים היפנים עושים שמהנדסים אחרים בעולם הרכב לא?

האם כאשר הם עומדים מול שולחן השרטוטים לשם תכנון רכב חדש, אחד הווקטורים הראשיים 
 שלהם הוא נושא האמינות?  ואם כן, איך הם עושים את זה?   עבודה צמודה עם ספקי החלפים?
  חומרי גלם מיוחדים?  מבחני איכות ארוכי טווח מחמירים טרם שחרור הרכב לשוק? 
   גאונות?  תרבות? 
                           

  אני חושב שתשובות כגון " לרכבים היפנים אין טורבו" או " אי אפשר להשוות רכב יפני לרכב אירופאי"  רצוי לשים בצד.
   הרכבים היפנים מפגינים אמינות ושרידות גבוהים עוד לפני עידן הטורבו וה DSG כאשר כל הרכבים היו עם מנועים אטמוספריים
   וגיר פלנטרי. 

    מספר דוגמאות מהרשת לעליונות היפנית:

 

 

 

 הכל יפה, מנוסח כמו שצריך, פסיקים במקום הנכון,  פיסקאות שראשיהן מובלטים, ואפילו קטעי וידיאו מחכימים. אבל שאלונת אחת קטנה ממשיכה לטרוד, מאיפה לאדוני נקודת המוצא שהוא קובע כעובדה מכוחה אכן מכוניות יפניות אמינות יותר. ומה שעוד יותר נאה הוא הפתיח לפוסט, זה לפיו "זה לא שירשור של.. " וממשיך בהצעה קונסטרוקטיבית של " בואו נניח דעות קדומות וסטיגמות בצד.. " ומיד פותח בדיון שהוא בדיוק פריין של אותן סטיגמות ודעות קדומות. אז אני לא צד לדיון הזה, היו לו כאן אין סוף ואריאציות ולא רואה מקום להכנס שוב לויכוח העקר הזה, לפחות לטעמי. אבל אם ירצה יוכל החבר הנכבד לעשות חיפוש ואז לראות מה כתבתי אז וגם מה כתבו רבים אחרים ובכדי להבהיר, שום כלום לא השתנה.

 

עריכה אחרונה על ידי רועי5
  • רעיון טוב! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 4 דקות, banji man כתב:

מצד שני, דווקא בתחום הרכבים ההיברידיים ליפנים יש עליונות טכנולוגית.
טויוטה פריוס הייתה חלוצה ופורצת דרך כאשר הוצגה לראשונה.
למיטב ידעתי היא הפגינה אמינות מרשימה עוד מהדור הראשון.

 

אתה מתכוון לטויוטה יש עליונות טכנולוגית. טויוטה אכן ראו את הנולד והתחילו להשקיע כבר לפני עשרים שנה, וכעת קוצרים את הפירות. בהחלט כפיים לטויוטה בעניין זה.

דבר נוסף, לדעתי אי אפשר להסתכל על האסטרטגיה של יצרניות בשוק הרכב (ומאפייני הרכבים הנובעים מכך) במנותק מהשוק שבו פועלות היצרניות, טעמי הלקוחות שם, הרגולציות השונות ומחירי הדלק בשווקים אלה.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 הכל יפה, מנוסח כמו שצריך, פסיקים במקום הנכון,  פיסקאות שראשיהן מובלטים, ואפילו קטעי וידיאו מחכימים. אבל שאלונת אחת קטנה ממשיכה לטרוד, מאיפה לאדוני נקודת המוצא שהוא קובע כעובדה מכוחה אכן מכוניות יפניות אמינות יותר. ומה שעוד יותר נאה הוא הפתיח לפוסט, זה לפיו "זה לא שירשור של.. " וממשיך בהצעה קונסטרוקטיבית של " בואו נניח דעות קדומות וסטיגמות בצד.. " ומיד פותח בדיון שהוא בדיוק פריין של אותן סטיגמות ודעות קדומות. אז אני לא צד לדיון הזה, היו לו כאן אין סוף ואריאציות ולא רואה מקום להכנס שוב לויכוח העקר הזה, לפחות לטעמי. אבל אם ירצה יוכל החבר הנכבד לעשות חיפוש ואז לראות מה כתבתי אז וגם מה כתבו רבים אחרים ובכדי להבהיר, שום כלום לא השתנה.  

 

העובדה שהצגתי לא מוחלטת כתבתי בפרוש "אני חושב שאפשר לקבוע עובדה ..."

השארתי בכוונה פירצה לדיון.

גם כתבתי שההנחה שלי מתבססת על סמך סקרים רבים שנעשו בעולם וברובם הרכבים מיפן זוכים במקומות הראשונים בסקרי אמינות

. נתתי גם מספר דוגמאות שלא מבוססות על סטיגמות.

מטרת הדיון היא לדבר על ההנדסה מאחורי ההצלחה ולא איזה יצרן אמין יותר.

 

אם יש לך עובדות אחרות שיציגו תמונה אחרת אז בכיף. אשמח ללמוד דבר חדש.

אני האחרון שנצמד לסטיגמות.

 

 

 


Volvo V40 T5 Cross Country

Mazda CX5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

משנות ה-60 נהוג בתעשייה היפנית ליישם שיטה שנקראת פוקה יוקה, העקרון של השיטה הוא יצירת תהליך שלוקח בחשבון טעויות משתמש/אנוש בשלב התכנון של התהליך כדי לצמצם למינמום האפשרי טעויות אלו. זה בגדול סוד ההצלחה שלהם. 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חושב שהסרטונים שהבאת הם מדעיים או מייצגים משהו? כי אם אתה קובע משהו על סמך הסרטונים האלה, תדע שהם סתם תכנית בידור, שמאחוריה עשרות אנשי הפקה ו...מכונאים.  

 


כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שניים מהסרטונים אכן משעשעים.

אחד נראה רציני ומבוסס על מידע סטטיסטי.

 

בצעתי חיפוש זריז google לסקרי אמינות. יש אין ספור דוגמאות וסקרים. הנה עוד דוגמה שמצאתי בקלות מהחיפוש:

לקסוס מקום ראשון

 

https://www.google.com/amp/s/www.themarker.com/amp/dynamo/1.2481280

 

אני לא חושב שאפשר להתעלם מהעובדה הזאת.

 

 


Volvo V40 T5 Cross Country

Mazda CX5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, menir1 כתב:

לא קשור איכות, בהנדסה יש השפעה ישירה של הטולראנסים (לא מצליח למצוא מילה מקבילה בעברית) על השרידות. היפנים, כנראה משתמשים בטולראנסים רחבים יותר. תמיד יש יחסי-גומלין (טריידאוף) בין הטולראנסים לבין העלות של המוצר אותו אתה מתכנן. לכן לרוב, עלות הרכיבים במכוניות יפניות יהיה יקר יותר מרכבים של יצרנים מערביים. תקנות הזיהום המחמירות באירופה, דוחפות את היצרנים האירופאים לקצה בכל הקשור בטולראנסים, כדי להשיג יעילות גבוהה יותר של המנועים (מה שמתבטא בצריכת דלק טובה יותר ופחות זיהום)

 

אם לפי מה שאתה אומר "תקנות הזיהום המחמירות באירופה, דוחפות את היצרנים האירופאים לקצה בכל הקשור בטולראנסים" אז איך "עלות הרכיבים במכוניות יפניות יהיה יקר יותר מרכבים של יצרנים מערביים"?

וגם, הלא אותן התקנות תקפות גם על היצרנים היפנים שמוכרים רכבים באירופה?

 

"לא קשור איכות" - מה אתה מגדיר כ"איכות" שזה לא קשור לייצור רכב?

נגעת בנקודות מעניינות, אך לא כ"כ הבנתי את ההסבר...

עריכה אחרונה על ידי method
  • מעניין 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...