Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

banji man

אמינות ושרידות - מה הסוד של המהנדסים היפנים?

Recommended Posts

לפני כשעה, method כתב:

 

אם לפי מה שאתה אומר "תקנות הזיהום המחמירות באירופה, דוחפות את היצרנים האירופאים לקצה בכל הקשור בטולראנסים" אז איך "עלות הרכיבים במכוניות יפניות יהיה יקר יותר מרכבים של יצרנים מערביים"?

הטולארנסים של היצרנים הארופאיים קטנים יותר כתוצאה. ככל שהטולראנס רחב יותר, המוצר יקר יותר. 


וגם, הלא אותן התקנות תקפות גם על היצרנים היפנים שמוכרים רכבים באירופה?

נכון, ראשית רב הדגמים של היצרנים היפנים לא משווקים באירופה, ואלו שכן משווקים ולא עומדים בתקנות, משלמים עבורם קנס. יש דגמים שמתבססים של שיתופי פעולה עם יצרנים אירופאים. 

 

"לא קשור איכות" - מה אתה מגדיר כ"איכות" שזה לא קשור לייצור רכב?

אכן

נגעת בנקודות מעניינות, אך לא כ"כ הבנתי את ההסבר...

ראה באדום


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, menir1 כתב:

לא קשור איכות, בהנדסה יש השפעה ישירה של הטולראנסים (לא מצליח למצוא מילה מקבילה בעברית) על השרידות.

יש שיטה סטטיסטית לשחרור טולרנסים בייצור המוני ,אני חושב שהיא נקראת מונטה קארלו.

לפני 4 שעות, menir1 כתב:

 

היפנים, כנראה משתמשים בטולראנסים רחבים יותר.

רחבים אומר משוחררים?

אז המוצר אמור להיות זול יותר.

לפני 4 שעות, menir1 כתב:

תמיד יש יחסי-גומלין (טריידאוף) בין הטולראנסים לבין העלות של המוצר אותו אתה מתכנן.

מדויק==יקר

לפני 4 שעות, menir1 כתב:

 

לכן לרוב, עלות הרכיבים במכוניות יפניות יהיה יקר יותר מרכבים של יצרנים מערביים. תקנות הזיהום המחמירות באירופה, דוחפות את היצרנים האירופאים לקצה בכל הקשור בטולראנסים, כדי להשיג יעילות גבוהה יותר של המנועים (מה שמתבטא בצריכת דלק טובה יותר ופחות זיהום)

קצת איבדתי אותך בקשר שבין הטולרנסים לבין הדלק וזיהום אוויר.

אלא אם כן יש לך מידע מבוסס,הטולרנסים בבלוק המנוע גם ככה מאוד הדוקים בגלל טמפרטורות עבודה ודרישות אטימה.

ההפסדים על חיכוך במנוע גדולים בגלל שיש הרבה חלקים נעים, אני לא רואה איך צמצום טולרנסים ישפר את המצב.

הערה:כנראה ישפר,אבל לא ברמה מטורפת כי אחרת היא מהדקים אותם כבר לפני.


Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הטולארנסים של היצרנים הארופאיים קטנים יותר כתוצאה. ככל שהטולראנס רחב יותר, המוצר יקר יותר.  - האם אתה טוען שלייצר חלק עם מידות בעלות טולרנס במיקרונים יותר זול מעשיריות?

 

נכון, ראשית רב הדגמים של היצרנים היפנים לא משווקים באירופה, ואלו שכן משווקים ולא עומדים בתקנות, משלמים עבורם קנס. יש דגמים שמתבססים של שיתופי פעולה עם יצרנים אירופאים. - לדעתך היצרנים היפנים מייצרים רכבים לשוק היפני, מנסים לשווק את אותם הרכבים לאירופה, מקבלים קנס על זיהום אויר(למשל), נאלצים להגדיל את הטולרנס בכדי לתקן(?!) את אי העמידה בתקן, ואז שוב לנסות למכור באירופה?

 

"לא קשור איכות" - מה אתה מגדיר כ"איכות" שזה לא קשור לייצור רכב?

אכן  - זו הייתה שאלה. מה זה איכות לדעתך, ולמה זה לא קשור? האם איכות היא כמות מחזורים לכשל? איכות ח"ג? סטנדרט שרטוטים?

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושש שהשתמשתי במונח הלא נכון - כוונתי הייתה לתכנון והאפיון ההנדסי אשר אצל היפנים כולל מקדמי הבטחון רחבים יותר.

תקנות הזיהום דחפו את היצרנים לצמצם את מרווחי הביטחון כדי להשיג יעילות טובה יותר. הדבר משול למנוע שנמתח עד הקצה כדי לספק ביצועים מיריבים על חשבון אמינות/שרידות נמוכה יותר.


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי נכנס לדיון בדקויות כמו טולרנסים אם אני לא מהנדס רכב במחלקת powertrain של יצרן כזה או אחר עם ידע מכלי ראשון בנושא.

 

מה שכן אפשר לשער על הקשר בין רגולציית זיהום האויר לאמינות:
- השוק העיקרי של הרכבים היפניים מחוץ ליפן הוא צפון אמריקה, אוסטרליה והמזרח הרחוק. בשווקים אלה מחיר הדלק נמוך ורגולציית זיהום האויר לא מטילה משקל גדול על פליטת CO2.
- השוק העיקרי של הרכבים האירופיים (עד השנים האחרונות) היה באירופה, מחירי הדלק גבוהים כמו אצלנו והרגולציה בפרט בנושא CO2 הדוקה מאוד, לכן אוהבים דיזל ובאופן כללי משקיעים מאוד בחסכון בדלק (וחוץ מזה אוהבים ידני). אז אפשר להבין שאם יצרן מסויים מכר (עד לשנים האחרונות ממש) נניח 80% רכבי דיזל ידניים,  רוב ההשקעה שלו תלך בכיוון זה.

- בשנים האחרונות היצרנים האירופיים נמצאים בלימבו של פיתוח מנועים חדשים כל כמה שנים כדי לעמוד בטבעת החנק של הרגולציה, בקושי צוברים ניסיון של כמה שנים על הכביש וכבר מושלכים מקו הייצור לטובת מנוע חדש אחר. אני בטוח שזה לא עושה טוב לאמינות. השוו לטויוטה ששם בקורולה זה מנוע 1.6 אטמוספרי כבר 20 שנה, רק בוריאציות הולכות ומתקדמות.
- דווקא בדיזל היצרנים האירופיים עושים את זה "כמו שצריך", פיתוח אבולוציוני הדרגתי עם השנים, וההשלכות מבחינת אמינות ניכרות היטב.


 

  • אהבתי 1

חזיר דיזל!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שמני התכוון לטולרנסים או "באפרים" (buffers) בתהליך הייצור עצמו ולא במוצר, כלומר יותר מרווח לטעות - מה שאמור להניב מוצר עם פחות תקלות שנובעות מייצור או תכנון שגויים. אין לי מושג קלוש אם זה מה שקורה במציאות, אבל מההיכרות המועטה שיש לי עם היפנים בתחום מקצועי אחר, זה לא מפתיע אם כן.

 

לגבי התפיסה ש"היפנים משתמשים בטכנולוגיה מיושנת" - שטויות במיץ. לצורך העניין, הונדה וטויוטה היו הראשונות להכניס שימוש בהנעה היברידית, מאזדה הראשונה לשווק מנוע HCCI (בערך), ולפניו מנוע בנזין עם יחס דחיסה גבוה כמעט פי 1.5 ממקביליו האירופאיים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהסיבה שאסיה, המזרח התיכון ומדינות עולם שלישי מפוצצות ברכבים יפנים, זה כתוצאה המאמינות והשרידות שלהן ולא בגלל שהיצרים היפנים מטרגטים (לפחות בהתחלה) אותם כקהל יעד ברוב ההצע שלהם.

 

מעבר לזה, אני משער ההשרידות של הרכבים היפנים קשורה לתרבות אחזקת הרכב שם. בעוד שבאירופה המערבית קשה למצא רכבים בני יותר מ 5-6 ביפן רואים רכבים בני 20 בכמויות. אז אם העם היפני מוכר הכי הרבה רכבים ביפן, הגיוני שיענה על הצורך של העם היפני ושהיצרנים ישימו דגש על שרידות. אצל הארופאים, הדגש הוא על איכות נסיעה, עומס טכנולוגי, ונראות.

 

ככל שהזמן עובר, הפערים מצטמצמים, וניתן לשמוע על יצרנים יפנים שמתחילים לאבד ולפגוע בתדמית ורכבים ארופאיים שלא מרגישים כ''כ איכותיים או מתקדמים טכנולוגית.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 35 דקות, nadavd4 כתב:

אני חושב שמני התכוון לטולרנסים או "באפרים" (buffers) בתהליך הייצור עצמו ולא במוצר, כלומר יותר מרווח לטעות - מה שאמור להניב מוצר עם פחות תקלות שנובעות מייצור או תכנון שגויים. אין לי מושג קלוש אם זה מה שקורה במציאות, אבל מההיכרות המועטה שיש לי עם היפנים בתחום מקצועי אחר, זה לא מפתיע אם כן.

 

לגבי התפיסה ש"היפנים משתמשים בטכנולוגיה מיושנת" - שטויות במיץ. לצורך העניין, הונדה וטויוטה היו הראשונות להכניס שימוש בהנעה היברידית, מאזדה הראשונה לשווק מנוע HCCI (בערך), ולפניו מנוע בנזין עם יחס דחיסה גבוה כמעט פי 1.5 ממקביליו האירופאיים.


לא טכנולוגיה מיושנת אלא שמרנות טכנולוגית - וכפי שכבר כתבתי זה לא בהכרח רע. תסתכל על התמונה הגדולה של היצרנים היפניים - איך אפשר להתכחש לזה שהם שמרנים טכנולוגית? טויוטה עשו עבודה מופתית עם היחידה ההיברידית שלהם, הם פיתחו סביבה רכב נפרד, ליטשו ושכללו אותה במשך שנים והכניסו אותה לרכבי הלחם והחמאה שלהם רק אחרי שהעסק היה בשל לגמרי. ועדיין ברכבי הלחם והחמאה שלהם מוצעים גם אותם מנועי במזין ותיקים ומוכחים. מנוע 1.6 של קורולה רץ לפחות מ-2007, בזמן הזה VAG החליפו שלושה דורות של מנועים (שוב פעם, אני לא אומר שזה דבר טוב).

 

אז אוקיי, יש לך טויוטה ומזדה. המערכת ההיברידית של הונדה לא הצלחה גדולה, ועובדה היא שהם ראו עכשיו צורך לקפוץ גם הם לבריכה של מנועי טורבו קטנים (ולאכול אותה עם חבלי לידה). מה עם מיצובישי? סובארו? ניסאן? סוזוקי? מיצובישי כבר הלכו עם זה יותר מדי רחוק, השמרנות הטכנולוגית שלהם הפכה באמת לטכנולוגיה מיושנת, וככה הם הלכו קאפוט.


 

לפני 20 דקות, Taipan כתב:

 בעוד שבאירופה המערבית קשה למצא רכבים בני יותר מ 5-6

 

 

אתה ממש, אבל ממש טועה. התגוררתי תקופה ארוכה בפינלנד לאחרונה. גיל המכוניות הממוצע שם הוא כ-12 שנים. תרבות השתמש-וזרוק הרבה יותר חזקה אצלנו ובארה"ב. ראיתי *המון* מכוניות בשימוש יומיומי רגיל לגמרי שבארץ לא רואים כבר שנים. וולוו, סאב, גרמניות למיניהן, צרפתיות בנות 15-20 (ויותר) עם מעל 350K על האודומטר ובמצב יותר טוב חיצונית מרכב ישראלי ממוצע בן שנתיים. (על הסיבות לכך כבר כתבתי פעם בשרשור אחר).

http://www.aut.fi/en/frontpage_vanha/statistics/international_statistics/average_age_of_passenger_cars_in_some_european_countries

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1

חזיר דיזל!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 42 דקות, קורן בן אשר כתב:

אני לא הייתי נכנס לדיון בדקויות כמו טולרנסים אם אני לא מהנדס רכב במחלקת powertrain של יצרן כזה או אחר עם ידע מכלי ראשון בנושא.

אפשר לדון ולהעריך,גם יש מידע באינטרנט על תהליכי הייצור.

לפני 42 דקות, קורן בן אשר כתב:

 

מה שכן אפשר לשער על הקשר בין רגולציית זיהום האויר לאמינות:
- השוק העיקרי של הרכבים היפניים מחוץ ליפן הוא צפון אמריקה, אוסטרליה והמזרח הרחוק. בשווקים אלה מחיר הדלק נמוך ורגולציית זיהום האויר לא מטילה משקל גדול על פליטת CO2.

טיעון מקובל.

לפני 42 דקות, קורן בן אשר כתב:

 


- השוק העיקרי של הרכבים האירופיים (עד השנים האחרונות) היה באירופה.

הייתי בודק את המכירות של הגרמניות בארצות הברית,אתה תופתע.

לפני 42 דקות, קורן בן אשר כתב:

 

מחירי הדלק גבוהים כמו אצלנו והרגולציה בפרט בנושא CO2 הדוקה מאוד, לכן אוהבים דיזל ובאופן כללי משקיעים מאוד בחסכון בדלק (וחוץ מזה אוהבים ידני). אז אפשר להבין שאם יצרן מסויים מכר (עד לשנים האחרונות ממש) נניח 80% רכבי דיזל ידניים,  רוב ההשקעה שלו תלך בכיוון זה.

כבר לא.

אלא אם כן אתה נוסע למזרח אירופה ושם רוב הרכבים מיובאים מהמערב בגילאי 5-6.

תתפלא כמה גולפים ומרצדסים ישנות נוסעות בפולין וכמה אאודי בליטא ומרצדסים באלבניה.

לפני 42 דקות, קורן בן אשר כתב:

- בשנים האחרונות היצרנים האירופיים נמצאים בלימבו של פיתוח מנועים חדשים כל כמה שנים כדי לעמוד בטבעת החנק של הרגולציה, בקושי צוברים ניסיון של כמה שנים על הכביש וכבר מושלכים מקו הייצור לטובת מנוע חדש אחר. אני בטוח שזה לא עושה טוב לאמינות. השוו לטויוטה ששם בקורולה זה מנוע 1.6 אטמוספרי כבר 20 שנה, רק בוריאציות הולכות ומתקדמות.

דיזל עתיד להיעלם הרבה לפני הבנזין.

לפני 42 דקות, קורן בן אשר כתב:

 


- דווקא בדיזל היצרנים האירופיים עושים את זה "כמו שצריך", פיתוח אבולוציוני הדרגתי עם השנים, וההשלכות מבחינת אמינות ניכרות היטב.


 

זה יפחת,כי המנועים האלה הולכים לרדת ויש גבול לכמה אפשר להשקיע בפיתוח מוצר שאמור להמחק.


Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 53 דקות, קורן בן אשר כתב:

- השוק העיקרי של הרכבים האירופיים (עד השנים האחרונות) היה באירופה, מחירי הדלק גבוהים כמו אצלנו והרגולציה בפרט בנושא CO2 הדוקה מאוד, לכן אוהבים דיזל ובאופן כללי משקיעים מאוד בחסכון בדלק (וחוץ מזה אוהבים ידני). אז אפשר להבין שאם יצרן מסויים מכר (עד לשנים האחרונות ממש) נניח 80% רכבי דיזל ידניים,  רוב ההשקעה שלו תלך בכיוון זה.

כבר לא.

אחוזי המכירות של גירים אוטומטיים באירופה עולים משנה לשנה.


Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 & Mazda 3 Sport 2.0 Automatic

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 דקות, halperin96 כתב:

הייתי בודק את המכירות של הגרמניות בארצות הברית,אתה תופתע.

 

בדקתי. נשים שנייה בנצים ובימרים בצד, הם משחקים במגרש אחר. VAG מכרה 10 מיליון מכוניות בשנת 2018, מתוכן 4.5 מיליון באירופה, ומיליון בצפון אמריקה.

 

ציטוט

כבר לא.

 

הדיון הזה קשור קשר הדוק למתרחש בתעשיית הרכב בתקופה של 10-15 שנים אחורה. לכן רלוונטי לציין זאת גם אם זה "כבר לא" בנקודת זמן הנוכחית.

 

ציטוט

דיזל עתיד להיעלם הרבה לפני הבנזין.

זה יפחת,כי המנועים האלה הולכים לרדת ויש גבול לכמה אפשר להשקיע בפיתוח מוצר שאמור להמחק.

 

נחיה ונראה...

 

לפני 12 דקות, dorsht כתב:

כבר לא.

אחוזי המכירות של גירים אוטומטיים באירופה עולים משנה לשנה.


ראה תשובתי להלפרין.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 דקות, קורן בן אשר כתב:

 

בדקתי. נשים שנייה בנצים ובימרים בצד, הם משחקים במגרש אחר. VAG מכרה 10 מיליון מכוניות בשנת 2018, מתוכן 4.5 מיליון באירופה, ומיליון בצפון אמריקה.

למה שתשים אותן בצד?

פיאט מוכרת המון בדרום אמריקה.

רנו מוכרת תחת מותגי "מדבקה" ברוסיה ומדינות מזרח אירופה.

לפני 4 דקות, קורן בן אשר כתב:

 

 

הדיון הזה קשור קשר הדוק למתרחש בתעשיית הרכב בתקופה של 10-15 שנים אחורה. לכן רלוונטי לציין זאת גם אם זה "כבר לא" בנקודת זמן הנוכחית.

לא הבנתי למה זה רלוונטי.

לפני 4 דקות, קורן בן אשר כתב:

נחיה ונראה...

יש להם תאריכי יעד להפסקת ייצור מנועי דיזל.

והם לא כל כך רחוקים.


Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 דקות, halperin96 כתב:

למה שתשים אותן בצד?

 

אתה מעייף. הנה בנציות ובימריות. הבאתי גם רנו, למזלנו למרות שהיא חלק מקונצרן רנו-ניסאן יש פילוח מכירות בנפרד. עם פיאט העסק מסתבך וקשה למצוא ברפרוף זריז בגוגל פילוח נתונים של פיאט פרופר.

image.png.bb5de37de8ea44648825e53cb980d19a.png

 

image.png.8a96d5de81a7ef46d834cdaeb33d0b23.png

מקור: https://www.best-selling-cars.com/brands/

 

image.thumb.png.2978d2277034b1c852b4c6d512690cdc.png


רנו כולל תתי מודגים שלה (דאצ'יה לאדה וכו'). מקור: https://www.automotiveworld.com/news-releases/worldwide-sales-results-2018-groupe-renault-sales-reached-3-9-million-vehicles-up-3-2-with-jinbei-and-huasong/

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@קורן בן אשר אם התעייפות תשתה כוס תה ולך לישון.

לא התכוונתי.

  • רעיון גרוע 1

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, CRuzer669 כתב:

איכות, היפנים משקיעים באיכות המכאנית בעוד האירופאים מזלזלים שתקנה מהם חלקים ותתחדש כמה שיותר מהר (נוכלים).

 

הפורום לא נועד להפרחת משפטים חסרי משמעות. אם אתה לא מבין בתחום עליו שאלו, אל תענה.

 

על השאלה של האמינות היפנית כבר ענו מלפני עשורים, בספר הזה:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Machine_That_Changed_the_World_(book)

 

זה לא משהו שאפשר לענות עליו בפסקה אחת. היתרונות של הייצור היפני, כמו גם החסרונות, הם תוצאה של האופן השונה בו בנויה התעשייה היפנית. זה מתחיל ממבני ספק/לקוח, בהם יש אחזקות הדדיות, עד לרמת חומרי הגלם, תרבות של שיתוף פעולה ותיאום מרמת התכנון, אל תוך תהליך הייצור, עם הקפדה על גישה מחברה אחת לשניה, כולל לנתוני הייצור והכספים, ויצירת מנגנוני ייצור המבטיחים יעילות, תוך השבחה מתמדת של התהליך והורדת עלויות הייצור. דוגמא אחת היא שיטת ה-JIT, בה בפס הייצור אין מלאים, כל החלקים מגיעים בזמן בו צריך להתקין אותם על הקו. ברגע שיש בעיה, כל הקו נעצר, גם במחיר ירידה בתפוקה. ככה פותרים את כל הבעיות, עד למקורן, ועד שמגיעים לקו שרץ כמו שעון.

 

מי שמעניין אותו, יכול להתחיל ללמוד מושגים:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Just-in-time_manufacturing

https://en.wikipedia.org/wiki/Lean_manufacturing

https://en.wikipedia.org/wiki/Kaizen

https://en.wikipedia.org/wiki/Keiretsu

 

חשוב לציין שלא קל להעתיק את האופן בו בנויה התעשייה היפנית, כי חלק גדול מזה קשור לתרבות היפנית הכללית, אם כי היו חברות אירופאיות שהצליחו ללמוד הרבה מהיפנים, ביניהן פורשה של תחילת הניינטיז (בזמנו, חברת ייצור המכוניות הרווחית בעולם).

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 6

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...