Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

banji man

אמינות ושרידות - מה הסוד של המהנדסים היפנים?

Recommended Posts

לפני 2 שעות, Taipan כתב:

יש דרך קלה לדעת אם שיטת העבודה של היפנים היא הגורם לאמינות שלהם-  לדעתי, הקוראנים בשנים האחרונות, לא נופלים כלל מהיפנים בכל הקשור לשרידות ואמינות, האם גם אצלם נהוגות אותן שיטות עבודה?

הדרך הזו לא תענה על מה שאתה רוצה שהיא תענה. מקסימום תחליש מעט את הסברה, אבל בטח שלא תאפשר הסקה סבירה.

כלומר, גם אם אצל הקוריאנים יהיו רכבים מאוד אמינים, זה לא אומר שהאמינות היפנית היא לא בגלל שיטות העבודה שלהם.


"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 שעות, yuvk כתב:

אפיצות (בא' לא בע')

 

לא.

 

טולרנס=סבולת=ההפרש בין המידה הגדולה ביותר לבין המידה הקטנה.

 

נניח שהמידה הנומינלית היא 30 מילימטר +/-0.5 מילימטר.

 

לכן הסבולת היא 1 מילימטר.

 

אפיצות=מידת ההתאמה בין שני חלקים.

 

נניח שאנחנו רוצים להתאים מיסב לגל נכתוב את האפיצות לפי טבלאות תקניות לדוגמא:

H7/f6.

 

אותיות גדולות מתחייסות לסבולת הקדח במיסב (טבעת פנימית).

 

אותיות קטנות מתייחסות לסבולת הגל.

 

הכותב מהנדס מכונות רק עם 25 שנות ניסיון.

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

אני חושב שבימים טרופים אלה אנחנו חייבים להפסיק את הברדק להפשיל שרוולים לקום בבוקר ולעבודה עבדה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הוידאו בלינק הראשון לימד אותי שסיטרואן יותר אמינה ממרצדס, אאודי ואפילו מיצובישי. מעניין.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא עברתי בעיון על כל מה שנכתב, כך שייתכן שאוכל להוסיף לדיון את 2 הסנט שלי:

 

באשר ל"למה", לפי דעתי שורש ההבדל הוא פסיכולוגי. יש יפנים שאצלם הכבוד יותר חשוב מהחיים, ואצלם פגיעה בכבוד יכולה להיות סיבה למעשי אלימות (עד לרצח או התאבדות).

בעיניהם, המוצר שהם מייצרים (במקרה הזה רכב), מזוהה אישית עם הכבוד שלהם, כך שפגיעה בתדמית של המוצר שלהם היא פגיעה בכבוד האישי שלהם.

כן, היפנים שעובדים למשל בטויוטה, או הונדה, לוקחים מאד קשה ואישית , כאשר יש פגיעה באמינות של הרכבים שלהם, ומבחינתם זאת פגיעה בהם.

לכן הם יעשו הכל כדי להבטיח את האיכות של הרכבים שלהם, כמובן בהתאם לציפיות ולאילוצים (למשל, הם לא ייצרו  את הרכב הכי אמין בעולם, בעלות של מיליון דולר למכונית,כי זה לא משתלם).

אצל האירופאים אני מניח שזה גם קיים (במיוחד אצל הגרמנים, שיש להם תכונות-אופי דומות ליפנים), אבל במידה פחותה ולא עד כדי כך שיעשו הכל (לפעמים במידה אובססיבית ופנאטית) כדי לשמר כמה שיותר את האמינות, תוך כדי מתן מענה לחידושים/אתגרים טכנולוגיים.

 

באשר ל"איך" - יצרני המכוניות היפניים מסתמכים בעצמם על ספקי-משנה יפניים, שהם בעצמם מזהים את המוצר שלהם עם הכבוד שלהם, כך שלרוב גם חלקי החילוף יהיו ברמה גבוהה ובהתאם לציפיות. וכפי שכתבו פה, מקדמי-השחיקה של החלפים בד"כ יהיו יותר גדולים אצל היפנים (לדוגמה, אם הונדה יודעים ,למשל, שרכב אצלם יתחיל להתפרק במהירות של 260 קמש, הם יתכננו אותו כך שיגיע מקסימום ל- 220 קמש, בעוד שאצל יצרן אירופאי עם נתונים זהים,ייתכן  שהוא היה מתכנן אותו שיגיע ל-250 קמש).

לטויוטה ,למשל, יש מדיניות שלכל חלק לרכב יש לפחות 2 ספקים.

הסיבה היא, שאתה, בתור ספק, תדאג לייצר את החלק בצורה הכי טובה, כי אם לא, אז טויוטה תלך לספק החלפים המתחרה. זה נותן איזשהו תמריץ נוסף לספקים.

 

וחוץ מזה, שמעתי פעם קצין-רכב מדבר על ההבדל בין ההשקפות של מפתחים יפניים ואירופאים. אצל היפני, אם הוא ימצא משהו אמין שעובד, הוא יעצור וימשיך איתו.

אצל האירופאי, גם אם הוא ימצא משהו אמין שעובד, הוא יחשוב על חדשנות ובחלק מהמקרים, ימשיך הלאה, למרות שיש לו משהו אמין ביד.

  • מעניין 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 שעות, windsurfer כתב:

אם למשל ציר תקין צריך להיות במידה 10מ"מ +-0.1 מ"מ, מייצרים "משפך" טולרנסים ואומרים לייצרן הצירים שעבור ציר במידה המותרת ישלמו X אבל תמורת ציר מדוייק יותר (בטווח של 10 +-0.01 מ"מ) יישלמו תוספת של נניח 10% למחיר. מה שייגרום ליצרן הצירים לתת לנו את הצירים היותר טובים (את אלו שבקצות הטולרנס הוא בטח ימכור לאירופים...), ויהפוך את המנוע שלנו ליותר רובוסטי ואמין.

 

 

לא מכיר את השיטות האלה בארץ או בעבודה בקבלנות משנה עם ייצרנים גרמנים בנושא חלקים המיוצרים בעיבוד שבבי.

 

נניח שבשרטוט הרכבה של גל וקדח למיסב מופיעה אפיצות מסויימת של H7/n6 לפי שיטת הקדח האחיד כלומר החלקים מורכבים באפיצות צרה מאוד.

 

ייצרן א' אשר מייצר את המיסבים עומד במידות התיקניות וכל החלקים נמסרים ללקוח.

ייצרן ב' מייצר את הגל אבל חלק מהפריטים חורגים מהסבולת כלומר קוטר הגל קטן מהמידות המצויינות בשרטוט.

 

* במקרה כזה ברור לך שאין מה לעשות עם החלקים שמייצר ייצרן ב' אשר מייצר את הגל בגלל שלא ניתן להרכיב מיסב על גל שהקוטר שלו קטן בהרבה מקוטר המיסב. או במילים אחרות זורקים את החלק לפח או במקרים מסויימים בלבד ניתן לצפות את החלק בכרום.

בקיצור בכול מפעל מתכת יש צפרדע לחלקים פסולים.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

אני חושב שבימים טרופים אלה אנחנו חייבים להפסיק את הברדק להפשיל שרוולים לקום בבוקר ולעבודה עבדה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מתנצל שנגרר קצת לנושא טכני אבל...

חלק מחוץ לטולרנס = חלק פסול

חלק בתוך הטולרנס יכול להיות במרכזו או בגבול הטולרנס, בכל מקרה מדובר בחלק תקין.

הטענה היא, שאם ההרכבה שלי בנויה מחלקים שכולם סביב מרכז הטולרנס היא תהיה יותר אמינה מהרכבה שבנויה מחלקים שכולם בגבול הטולרנס (מושג הנקרה "הצטברות טולרנסים")


אין החותם מעיד על גיסתו

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 שעות, odedia כתב:

הוידאו בלינק הראשון לימד אותי שסיטרואן יותר אמינה ממרצדס, אאודי ואפילו מיצובישי. מעניין.

ולמען האמת יש בזה היגיון מסוים, בייחוד מול מרצדס ואודי,

יש לאודי ולמרצדס לא מעט דגמים מורכבים יותר מבחינה טכנולוגית מאשר סיטרואן, כך שמראש יש יותר מה שעלול להתקלקל.

לגביי מיצובישי זה מעניין, כי זה כמובן מתנגש עם הסטיגמות בארץ.


Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 & Mazda 3 Sport 2.0 Automatic

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, ntd כתב:

לטויוטה ,למשל, יש מדיניות שלכל חלק לרכב יש לפחות 2 ספקים.

הסיבה היא, שאתה, בתור ספק, תדאג לייצר את החלק בצורה הכי טובה, כי אם לא, אז טויוטה תלך לספק החלפים המתחרה. זה נותן איזשהו תמריץ נוסף לספקים.

 

אצל כל יצרן גדול יש את הנוהל הזה, לא רק יפני, ולא רק של מכוניות.

 

גם HP בוחרת מראש כמה יצרנים של זכרונות למחשבים, גם מהסיבה שאם יקרה משהו לספק א', למשל שביתה במפעל או משהו, יקנו יותר זכרונות מספקים ב' וג׳.

 

זאת בסך הכל שיטת ניהול נכונה של שרשרת אספקה.

 

אצל יפנים יש קטע אחר (שוב פעם, סביר להניח שזה לא ייחודי להם), שהיצרן והספקים לרוב שייכים לאותו תאגיד ענק (כמו טויוטה, אייסין ודנסו, או כל המיצובישי גרופ לדוגמא), כאשר היצרן והספקים מושקעים במניות אחד של השני, וכאשר אחד מפסיד, כולם מפסידים.

 

אצל קוריאנים יש גם שיטה דומה - תראו את דייהו, יונדאי וסמסונג שמתעסקות בהכל, אבל באמת בהכל.

 

אמינות - לדעתי הסיבה לאמינות יחסית של מכוניות יפניות וקוריאניות היא שהן לרוב פשוטות יותר מכנית וחשמלית. והם מכוונים גם לרוב לשווקים בהם אמינות מוכרת.

 

אירופאים (במיוחד גרמנים וצרפתים) דוחפים המון טכנולוגיה למכוניות שלהם, וכדי לשמור על מחיר תחרותי, חוסכים על איכות חומרים. עצם העובדה שהיו ועדיין יש מכוניות אירופאיות אמינות, כמו פורד פוקוס בשני הדורות הראשונים, דאצ׳יה שאף פעם לא שמעתי על בעיות איתן, אוקטביה וגולף מלפני TSI+DSG, וזה מהסיבה שהן לא שונות במבנה שלהן מיפניות מקבילות.

 

דוגמא הפוכה - ניסן. עד לפני כניסת רנו הם היו בעיקר יצרן של מקררים אפורים ואמינים (פלוס הGTR 😍, הסקייליין הרגילה הייתה גם מקרר אפור ואמין, רק גדול יותר). נכנסה רנו עם גישת "העיקר למכור, שהשירות ישברו את הראש אחר כך", והתחילו בעיות גיר ועוד.


X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, ntd כתב:

לטויוטה ,למשל, יש מדיניות שלכל חלק לרכב יש לפחות 2 ספקים.

הסיבה היא, שאתה, בתור ספק, תדאג לייצר את החלק בצורה הכי טובה, כי אם לא, אז טויוטה תלך לספק החלפים המתחרה. זה נותן איזשהו תמריץ נוסף לספקים.

 

 

אתה יכול ללמוד מהקישור שלי מלפני כן, שכל מה שכתבת - לא נכון.

לא ככה עובדת שרשרת אספקה של יצרן יפני.

 

למעשה, זה עובד הפוך לגמרי.

 

הנה שוב הקישור:

https://sloanreview.mit.edu/article/the-toyota-group-and-the-aisin-fire/


uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכתבה בהחלט מאוד מעניינת, אבל הם דורשים כסף על לקרוא אותה


X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה יש להם משהו אישי נגדך, כי ממני הם לא דורשים...

 

נ.ב. שלחתי לך בפרטי


uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להרשם כדי לקבל גישה או לקנות את הקובץ.7143d99ecaa265df5a334ab66bfebcf9.jpg


Volvo V40 T5 Cross Country

Mazda CX5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלחתי גם לך.
מי שרוצה, שיישלח לי בפרטי. לא יודע למה יש לי פרוטקציה באתר...

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש הרבה מכונאים מנוסים שראיתי שאומרים שטויוטה זה שיא האמינות וזה בכל העולם. 

אני חושב שזוהי התרבות שלהם. תרבות של שאיפה לדיוק בכל פרמטר גם בחיים האישיים שלהם.יש להם דברים מטורפים כמו JIT שהם מייצרים מוצרים במעפל אין להם מחסן של מלאי כי הם מסתמכים על המוביל שיגיע בזמן. 

פעם היה לי מורה שעבד בחנות וקנה חלקים מיפן. הוא אמר שהיה צריך לשלוח להם פקס שהכל הגיע (לא משהו רציני) ואמר לפקידה שלו לעשות את זה. היא חתמה על המסמך בשמו והחתימה הייתה 1:1 רק איזה קו היה טיפה עקום.

הם שלחו לו בחזרה שהמסמך לא תקין. ושישלח שהכל תקין.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, windsurfer כתב:

מתנצל שנגרר קצת לנושא טכני אבל...

חלק מחוץ לטולרנס = חלק פסול

חלק בתוך הטולרנס יכול להיות במרכזו או בגבול הטולרנס, בכל מקרה מדובר בחלק תקין.

הטענה היא, שאם ההרכבה שלי בנויה מחלקים שכולם סביב מרכז הטולרנס היא תהיה יותר אמינה מהרכבה שבנויה מחלקים שכולם בגבול הטולרנס (מושג הנקרה "הצטברות טולרנסים")

 

 

הטענה נכונה לגמרי, אבל מה הטענה מוכיחה? - הצטברות טולרנסים זה משהו שנלקח בחשבון ע"י המתכנן ולרוב עובר לספק מבלי שהספק יודע את המשמעות של "עד כמה החלק יהיה יותר טוב אם נייצר הכל במידות נומינליות"(אלא אם אתה מייצר in house), כי זה לא מעניין אותו. כולנו רוצים נומינלי אבל לשלם על +-0.5.
לעיתים היצרן משתתף ויכול לקבל את החלק הנגדי ולוודא התאמה, אך השרטוט יהיה אוניברסלי בכדי שיהיה ניתן להחליף ספק בכל רגע נתון.

בפועל המתכנן(בחברות העשירותׂ) לרוב מהדק יתר על המידה וגם אם כולם מבינים שאין צורך בטולרנסים גאומטריים מפחידים- עדיין ישאירו אז הדברים כמו שהם כי זה הסטנדרט וככה זה עובד להם.

בחברות הפחות עשירות המתכנן יהדק יתר על המידה ואחרי כמה מנות יבין שאפשר לשחרר קצת ולהוזיל עלויות(גם כי בשלב הזה כבר יש מסקנות, וגם כי בשלב הזה כבר יהיו ישיבות להוזלת עלויות). לחלופין, הוא שחרר יותר מדי ויתחיל להדק.

 

משפך טולרנסים ותוספת 10% על חלקים שעומדים בדרישות גבוהות יותר ממה שהגדרת בשרטוט? אז אתה מתכנן חלק עם טולרנס משוחרר כדי לא להדק טולרנס ולשלם יותר מראש, ואז אתה מציע לו 10%. הספק נשאר עם מנת ייצור שהוא לא צריך, רק כדי לקבל 10%? במקום שתשלם לו 30% יותר מראש על טולרנסים הדוקים יותר ותקבל את החלקים שאתה באמת צריך, והספק ייצר בכמות הנכונה.

 

לא מכיר כזאת גישה, אבל בהחלט נשמע שהספק יוצא פה פראייר רציני עם המניפולציה הזו 😅

 

השכלתי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...