Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: סיפורה של הילמאן אימפ המעניינת עם המנוע האחורי- וגם על קבוצת רוטס


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 1425 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היה בזמן האחרון פרק של car sos על הרכב

מישהו העלה ליוטיוב, בטח עוד מעט יורידו לו.

הם מראים כמה באיזה איכות ירודה ייצרו את הרכב.

 

 

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, כרגיל מאלף.

 

זכורה לי טעינת כמה אימפ'ים על אניה ישראלית בשנת 1966. אבל אני לא זוכר אם זה היה בגלאזגו או בליברפול, וגם לא היכן נפרקו (וואלטה שבמאלטה, פמגוסטה שבקפריסין או אשדוד).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט אלוף! עוד כתבה נהדרת.

 

לפני 10 שעות, yohai71 כתב:

תצורת הנעה קדמית נפסלה מראש בשל צפי עלויות הייצור והחלקים הנדרשים

 

יכול להיות שמתחילים לזהות פה דפוס שחוזר על עצמו?

״אין כסף להנעה קדמית אז נפתח משהו נורא מסובך עם מנוע שמותקן בזווית וכל מיני חומרים, אטמים וצינורות עשויים מחומרים שעוד לא המציאו...״

 

אני יותר ויותר נוטה לחשוב שההצלחה של המיני לא נבעה רק מההנעה הקדמית, אלא בעיקר מהאמינות הטובה (יחסית!) שהפגינה.

נושא האמינות הוא נושא שדי משעמם לדבר עליו, אבל חורץ גורלות בתעשיית הרכב. :-)

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי תודה רבה, כתבה מעולה, אפילו טובה יותר מהקודמות :-)

 

יש תאוריה האומרת שהילמן אימפ היא האחות השלישית של שתי המכוניות האלו, NSU Prinz ו ZAZ 968.

 

2.jpg.46160ccb4b739a7d355f7ce791346ec7.thumb.jpg.5c4ee46aaf3840ccb6687cdff58ae31f.jpg

 

 

יש תמונה של האסקי/commer מבפנים? מעניין באיזה גובה הייתה הרצפה והאם יש הגבהה מעל המנוע. אומנם מנוע בזווית 45 מעלות אבל לא בוקסר שטוח כמו בפולקסווגן ווריאנט למינהם, הוא עדיין די גבוה.

 

  • מצחיק 1
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם.

 

לפני 4 שעות, Buki כתב:

יש תמונה של האסקי/commer מבפנים? מעניין באיזה גובה הייתה הרצפה והאם יש הגבהה מעל המנוע. אומנם מנוע בזווית 45 מעלות אבל לא בוקסר שטוח כמו בפולקסווגן ווריאנט למינהם, הוא עדיין די גבוה.

 

מצאתי את זה:

 

https://www.imps4ever.info/family/commer_van_rear_open_pr.jpg

 

אפשר לראות עד כמה הרצפה גבוהה. אמנם יותר קל להעמיס ככה, אבל הם צדקו בכך שהגביהו את הגג.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, yohai71 כתב:

equator.thumb.jpg.2eee0f584156d8a97b88a553cc36541d.jpg

 

 

 

אגב, לגבי התמונה הנ"ל - עבדכם הנאמן הצטלם באותה נקודה בדיוק בשנת 1986, בטיול-ספארי שאבא גרר אותי אליו:

 

img902b.thumb.jpg.1da9277a96494654717955f0ec3f3d4e.jpg

 

בהיותי טינאייג'ר טיפוסי לא רציתי לנסוע, בטח לא עם אבא ו-קניה לא עניינה אותי כהוא זה (חושבים שאפשר להבין את זה מהתמונה?). אבל כמובן, אחרי X שנים, אתה מבין את הערך של טיול כזה, שלא אחזור עליו ובטח שלא עם אבא שנפטר ב-2013.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש תעודה שעברתי את קו המשווה, על אניה, חתומה על ידי פוסיידון.

 

יוחאי - האם מי מהדגמים האלה הגיעו לישראל? כתבתי שזכורה לי העמסה של מספר מכוניות על אניה ישראלית, אבל איני יודע אם הגיעו ארצה או נפרקו בדרך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

האמת שאינני יודע- חן פרחי הרבה יותר טוב ממני לענות על הסטוריה של רכבים בישראל. אבל זכור לי אימפ שהתחרה במירוצי אשקלון בשנות השמונים (שזה ממש מה שעשו איתם באנגליה בשנות השבעים), ודווקא לא הייתי פוסל הסטורית יבוא של אימפ לארץ, שיכול היה להתאים לפה כמכונית קטנה וזריזה (בעיות אמינות בצד). אני יודע שהאח הגדול, הילמאן האנטר, כן הגיע לפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Buki כתב:

יוחאי תודה רבה, כתבה מעולה, אפילו טובה יותר מהקודמות :-)

 

יש תאוריה האומרת שהילמן אימפ היא האחות השלישית של שתי המכוניות האלו, NSU Prinz ו ZAZ 968.

 

 

ניכר שיוחאי צובר בטחון עם כל מאמר כזה שעולה לפה, וכיף לראות את זה כי את הידע כבר היה לו מזמן.

 

לגבי ה-ZAZ, לא נראה לי שזו תיאוריה. אני מכיר את הדור הזה של הזפורוז'ץ כמבוסס עובדתית על האימפ, כמו שלרוב המכוניות הרוסיות משנות ה-30 ועד ה-80 הייתה "השראה" מערבית כלשהי. מה שלא ידעתי זה שסימקה הייתה קשורה תאגידית להילמן, וזה יכול להסביר את הדמיון ביניהן גם אם לא היה מדובר בשת"פ רשמי. למען האמת, מהשורה השנייה בערך חיכיתי שיוחאי יגיע להסבר על איך השתיים קשורות ואז יסיים עם ה-ZAZ כנגזרת רחוקה שלהן. אבל יש מצב שמחקר בנושא הזה יניב מספיק חומר למאמר נפרד.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Derish כתב:

לגבי ה-ZAZ, לא נראה לי שזו תיאוריה. אני מכיר את הדור הזה של הזפורוז'ץ כמבוסס עובדתית על האימפ,

 

לא ברור אם זה היה אימפ או NSU Prinz שחיצונית יותר דומה. או שלקחו קצת מכל אחת מהן. או כל שילוב של ריגול תעישייתי אחר. לכן תאוריה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, תודה על המאמר המאוד מעניין ועל אלו שקדמו לו. הם בהחלט מאירים פינה של תעשיית הרכב שאינה מוכרת לרובנו.
נראה כי יש איזשהו מוטיב חוזר ביחס לדגמי תעשיית הרכב הבריטית. לא רק שהשוק (שהוא אמנם מהגדולים באירופה אך לא שונה מהותית מהגרמני או הצרפתי) היה עמוס במתחרים, אלא שהם לא היטיבו לייצא את המכוניות שלהם, המיצוב היה לא ברור ביחס לקטגוריה וכל דגם יוצר במספר וריאציות קלות תחת כמה מותגים.
עושה רושם שבהיבט הזה הם ספגו השראה מעבר לים, שם היה שוק גדול בהרבה ופחות תחרותי, מאשר מהיבשת הישנה בה לכל יצרן עיקרי (פיאט, פולקסווגן, רנו, פיג'ו) היו דגמים ספורים בכל רגע נתון.

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר את ה-ZAZ רק מהפורום, את הפרינץ 4 מהספסל האחורי (לאבא שלי היה דבר כזה בין 1969-1972), את ה-1000 מזה של השכן שחנה לידו ואת ה-110/1200 פה ושם מהדרכים. לא מזמן היה כאן דיון ארוך על ה-ZAZ והדמיון החיצוני שלו ל-NSU כמו גם לקורבייר האמריקאי. נדמה לי שהקטגוריה המזרח אירופית היא מומחיות של בוקי, אז, בבקשה, אולי ייתן קישור לשרשור הרלוונטי.

 

הוזכר כאן מנוע 600 סמ"ק בעל שתי בוכנות - הפרינץ 4 עשה שימוש במנוע כזה. אני לא יודע איך, אבל הדבר הזה טיפס את הכרמל עם 4 אנשים. היתה לו נטיה להתקע בדרך כיון שכיפות המצתים היו קופצות מהמקום. פעם שהבנו מה התקלה התיקון ארך דקות אחדות. מכל מקום, כאשר הרכב היה בן פחות מ-3 היה קושי גדול למכור אותו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Derish כתב:

מה שלא ידעתי זה שסימקה הייתה קשורה תאגידית להילמן, וזה יכול להסביר את הדמיון ביניהן גם אם לא היה מדובר בשת"פ רשמי.

 

רק לחדד - למרות הדמיון המכני, אין קשר בין השתיים מבחינה תאגידית. גם האימפ וגם הסימקה 1000 החלו את שלבי התכנון בשנת 1955, ואמנם הסימקה יצאה לשוק ראשונה, בשנת 1961, אבל הקשר הקרייזלרי נולד מאוחר יותר, כשההשתלטות שלהם על שתי החברות אירעה באמצע שנות השישים.

 

דווקא קרייזלר הבינו את מה שהבינו GM בערך באותו זמן, שאין הצדקה כלכלית להחזיק בשתי חברות שמייצרות מוצרים מקבילים, והחלו לדחוק רכבים בתכנון-רוטס לטובת רכבים מתכנון-סימקה, גם בשוק הבריטי. מה לעשות שהסימקות היו מוצלחות יותר, ואמנם אתם מדברים פה על ה-1000, אבל אני מחבב מאד את המחליפה שלה, ה-1100, שהייתה אחד ההאצ'באקים המודרנים הראשונים ורכב מוצלח מאד:

 

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81%2B0mR-BhvL._AC_SX679_.jpg

 

אגב, מעניין שסבא שלי היה חובב סימקות והחליף 1000 ב-1100 (שאותה אני זוכר מצויין). אח"כ כבר עבר לסובארו DL שנת 1983, כמו כל עמישראל...

 

כן, היה שת"פ בין הקבוצות, שלמשל הוליד רכב בתכנון סימקה אבל בעיצוב בריטי, ה-1307, שנכר גם בארץ תחת השם טלבו בשנות השמונים:

אבאבלhttps://www.librairie-spe.com/20436-large_default/-simca-1307-pere-gilles-colboc-edition-etai.jpg

אבל כאמור, אחרי שקרייזלר-אירופה קרסו, לא נשאר כלום מזה.

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1425 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...