Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי! את/ה שם!
    אנחנו מבינים אותך, אתר חדש, מתביישים, לא נעים... 

    א-ב-ל, כדאי מאוד להירשם ולהצטרף למשפחה. 

    לא רק שתוכלו לפתוח שרשורים ולהשתתף בדיונים, ככה גם תהיו חלק מקהילת הרכב הכי משפחתית, מגניבה ושרוטה בכל האינטרנטים!

     

    אז קדימה! למה אתם מחכים? הירשמו לפורום והצטרפו למשפחה.

  • המועדפים עלינו

    • תקופה לא פשוטה זו. לאף אחד. למי יותר, למי פחות, מה שבטוח הוא שאף אחד לא הולך לעבור אותה כאילו כלום. בעיקר עסקים קטנים ועצמאים. 
      לכן החלטנו לפתוח עבורכם - בין אם אתם עצמאים שעובדים לבד ובין אם אתם בעלי עסק - שרשור פרסום ופרגון חינמי לחלוטין.
      השרשור ישאר בראש הפורום למהלך התקופה הקרובה ועד שכולנו נוכל לחזור לשגרה של כולנו.
       
      אז ספרו לנו על עצמכם:
      מי אתם
      מה שם העסק
      מה תחום העיסוק
      איפה אתם נותנים שירותים (או איפה ממוקם העסק)
      מה שעות הפעילות
      מה טווח המחירים
      איך אפשר ליצור איתכם קשר (טלפון, לינק לאתר או עמוד פייסבוק)
      האם אתם מעניקים הטבות כלשהן כדי למשוך עוד אנשים (ממש לא חובה, רק כדי שאנשים יידעו)
      כל דבר אחר שאתם חושבים שכדאי לנו לדעת.  
       
      • 7 תגובות
yorng

למה במאזדה לא משתמשים בגיר DSG?

Recommended Posts

אהלן,

 

אני יודע שגיר DSG הוא בעייתי, ורציתי לשאול האם מאזדה לא מכניסה לרכבים שלהם את הגיר הזה מהסיבה הזאת? או שזה משיקולים כלכליים?

אני מנסה להבין למה באאודי וסיאט כן משתמשים ב DSG אם זה מוקד לצרות, וביפניות כמו מאזדה/הונדה/טויוטה לא ממהרים להכניס את זה לרכבים שלהם?

 

ודרך אגב, מי שקונה אאודי אלו בדרך כלל אנשים שיודעים מראש שלהחזיק אאודי זה יקר יותר ממאזדה? כלומר אנשים שיש להם את האמצעים הכלכליים להחליף כל חלק באוטו ככל שיידרש? נניח נדרש להחליף איזשהו חלק (או כמה חלקים) שעלותו היא 7,000 ש״ח, ולבנאדם יש את היכולת לשלם את הסכום מבלי שזה יפריע לו.

 

ועוד דבר: אם אני שואף למינימום הוצאות על רכב, האם יהיה חכם יותר לקחת מאזדה 3 ולא אאודי A3? האם בוודאות לאורך השנים ייזרק פחות כסף על מאזדה 3 מאשר אאודי A3? ומה מקבלים באאודי שאין במאזדה? מישהו יכול לפרט?

 

תודה מראש.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

DSG זה שם של גיר רובוטי כפול מצמדי אשר קיים רק ברכבים מקבוצת VAG (פולקסוואגן, סקודה, סיאט , אאודי). אצל יצרנים אחרים גירים רובוטיים עם שמות אחרים.

יצרנים יפניים לא ממהרים לעבור לטכנולוגיה הזאת. הם משתמשים בגירים אוטומטיים פלנטריים\רציפים של יצרנים יפניים שהוכיחו את עצמם לאורך השנים. מאזדה גם לא ממהרת לעבור למנועי טורבו בנזין.

ככל שהרכיבים יותר פשוטים טכנולוגית, הם יותר אמינים בבסיסם.

לכן, כנראה מאזדה 3 תהיה יותר אמינה לתווך רחוק מאשר AUDI A3. גם הטיפולים במוסכי מאזדה יותר זולים.

על כל דבר ברכב "פרמיום" (שם מנסים למצב את AUDI) צריך לשלם פרמיה נוספת.

אבל בפנים יש הבדלי רמות גימור לטובת היצרן הגרמני, וזה מה שמקבלים - רכב מרגיש ברמת איכות החומרים וגימור גבוהה.

 

ישנם אנשים שמחליפים רכבים כל 3 שנים. כל מה שמעניין אותם זה איכויות הרכב. 3 שנות אחריות = לא מעניין אותם תקלות.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה חברה קטנה עם תקציבי פיתוח מוגבלים,בנוסף היפנים שמרנים ולא יתגלחו כלכך מהר עם טכנולוגיות שהוכיחו את עצמן עם אמינות נמוכה/לא מספיק טובה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף שלא יגעו ב"טכנולוגיה" הזו עד שהיא תוכיח את עצמה כאמינה מספיק.

 

כמדומני בארהב אין DSG ברכבים האלו

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אין בעיה עם גיר כפול מצמד, זאת מערכת שונה לחלוטין (וזולה יותר) מגיר פלאנטרי ודומה למערכת של גיר ידני המופעל ע"י מצמד (בניהול ממוחשב). כמו בגיר ידני, למצמד אורך חיים מוגבל תלוי שימוש. במערכות גיר רובוטי כפולות מצמד יבשות (שהמצמד אינו טבול בשמן אשר תפקידו לקרר אותם) אורך החיים של המצמדים צפוי להיות קצר יותר מאלו במערכות דומות רטובות והוא תלוי שימוש. עובדה זאת לבדה יכולה לפסול בחירה במכונית שמצויידת בגיר כזה וזה בסדר גמור.

 

הגיר הפלאנטרי של מזדה מתוחכם ולכן יעיל מאד לכשעצמו. יש עוד יצרנים שהחליטו לא לצייד את מכוניותיהם בגיר רובוטי כפול מצמד (PSA למשל).

 

בארה"ב כן משווקים מכוניות VAG עם גיר DSG אך בגרסה הרטובה.


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה אחרת: למה מאזדה לא משתמשת בגיר רציף? הרי יש חברות גדולות כמו טויוטה סובארו והונדה שיש בחלק מכלי הרכב שלהן גיר רציף, אז למה במאזדה מעדיפים גיר פלנטרי?.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בארצות הברית בלי כל קשר ידוע לי שרכבי WV וגם פיאט נמכרו עם גיר פלנטרי.

האמריקאים רגילים לגיר אוטומטי מעל ל50 שנה, ותסביר להם שגיר רובוטי זה "ידני אוטומטי" ובגלל זה הוא קופץ ורועד ומתדרדר לפעמים, וכנראה זה דרישות השוק שם.

טויוטה קורולה 2 דורות אחורה נמכרה בארץ עם גיר רובוטי חד-מצמדי לא מוצלח שבסופו של דבר היבואן בארץ חזר למכור אותו עם גיר פלנטרי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למה כן/לא להכניס רכיב מסויים זה שקלול מורכב של עלויות/תקנים/חווית שימוש שבסופו של דבר תתורגם למכירות= כסף)

 

אולי לא הגיעו להסכם עם חברות גירים רציפים(JATCO למשל). אולי אין להם כסף לפיתוח גיר רציף משלהם. אולי חווית הנהיגה או האמינות של גיר רציף לא התאימה לפילוסופיית המיתוג שלהם והם העדיפו אוטומט רגיל.

אולי חברות אחרות גם היו מעדיפות גיר אוטומט אבל הם לא מצליחות לעמוד בתקנות זיהום האוויר, לכן נאלצות לעבור לדו מצמדי/רציף

 

יכולות להיות מגוון סיבות


משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יש לי שאלה אחרת: למה מאזדה לא משתמשת בגיר רציף? הרי יש חברות גדולות כמו טויוטה סובארו והונדה שיש בחלק מכלי הרכב שלהן גיר רציף, אז למה במאזדה מעדיפים גיר פלנטרי?.

 

מזל שהם לא מחליפים לגיר רציף.

ההיפך, יש להעריך אותם שהם שומרים אמונים לגיר הפנלנטרי המצוין שלהם. שלטעמי עדיף על גיר הDSG ובטח ובטח על גיר רציף.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יש לי שאלה אחרת: למה מאזדה לא משתמשת בגיר רציף? הרי יש חברות גדולות כמו טויוטה סובארו והונדה שיש בחלק מכלי הרכב שלהן גיר רציף, אז למה במאזדה מעדיפים גיר פלנטרי?.

 

מזדה חרטו על דגלם את הזום זום, כסמל דינמיות. גיר רציף מנוגד לזה בכל היבט.

 

יצרנים קטנים שלא יכולים לממן פיתוחים משמעותייים בזמן קצר מפתחים בקצב איטי יותר מהגדולים. זה כשלעצמו מחייב שמרנות. על מנת לשמר גם נאמנות למותג שלהם, אחת הגישות היא לייצר מכלולים שישרדו לאורך זמן רב יותר ואותם אלו שנאמנים למותג יחליפו לדגם חדיש יותר בטווח זמן ארוך יותר מאשר אחרים שמחפשים חידושים בקצב גבוה. מזדה בעיקר מחדשת את המרכב והפנים אבל ממשיכה לדבוק במכלולים מכאניים הותיקים. חיסכון בעלויות פיתוח, כבר אמרנו.


למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה דווקא השקיעה רבות בפיתוח ליין מנועי הסקייאקטיב שלה שלמרות שאינן מצויידים במגדש, הם כן מאד מתקדמים.


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להבין איך עובדת רגולציה של האיחוד האירופי.

האיחוד דורש להוריד את ממוצע פליטות המזהמים של היצרניות,

משם נגזר המעבר למנועי טורבו קטנים וגיר רובוטי\רציף.

השאלה היא האם הרגולציה מכוונת ליצרניות שמייצרות באירופה או גם למי שמוכר?

מאזדה לא מייצרים באירופה, הם מייבאים מיפן ומתאילנד ולכן יכול להיות שאינם נדרשים לאותו ממוצע פליטות כמו קבוצת פולקסווגן למשל.

אגב, psa שצריכים לעמוד בדרישות משתמשים בגיר פלנטרי.


גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם נושא של פטנטים ותשלומי תמלוגים לבעליהם. כל קונצרן משקיע בטכנולוגיות מסוימות שבדרך כלל שונות מאלה של המתחרים.

גם אם מתברר שטכנולוגיה מתחרה עדיפה, זניחה של טכנולוגיה קיימת אשר בפיתוחה הושקעו סכומי עתק זה לא משהו שקונצרן רכב יעשה. יעדיפו להמשיך לפתח את הטכנולוגיה שלהם.


"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Audi A3 Sportback 2.0 TFSI

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מאזדה דווקא השקיעה רבות בפיתוח ליין מנועי הסקייאקטיב שלה שלמרות שאינן מצויידים במגדש, הם כן מאד מתקדמים.

 

אכן השקיעה ולכן הם משרתים לאורך זמן.


למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אהלן,

 

אני יודע שגיר DSG הוא בעייתי, ורציתי לשאול האם מאזדה לא מכניסה לרכבים שלהם את הגיר הזה מהסיבה הזאת? או שזה משיקולים כלכליים?

אני מנסה להבין למה באאודי וסיאט כן משתמשים ב DSG אם זה מוקד לצרות, וביפניות כמו מאזדה/הונדה/טויוטה לא ממהרים להכניס את זה לרכבים שלהם?

 

 

היסטורית הרכבים האסייתים נבנו לאנשים עניים. רכבים קטנים, מאוד פשוטים, אמינים, לא זוללים דלק.

בזכות זה הם כבשו את השוק הזה.

הרכבים האירופאים, בעיקר גרמניות, הם רכבי פאר עם שלל טכנולוגיות מתקדמות.

עם השנים הפער בין רכבים אסיאתים ואירופאים הצטמצם, אך עדיין הרכבים האירופאים מובילים בטכנולוגיה,

ויצרנים האיסייתים מחכים עד שהטכנולוגיה "תתבשל" ותהיה אמינה וזמינה אצל יצרני צד שלישי של החלקים השונים, ורק אז

משתילים אותה ברכבים שלהם.

קונצרן ענק כמו וולקסווגן גרופ יכול להרשות לעצמו במקביל לפתח מספר גירים דו-מצמדים בשיתוף עם שלושה חברות שונות,

למרות שכל הגירים הדו-מצמדים שלהם נקראים DSG, כל דגם יכול להיות מיוצר ומפותח על ידי חברה שונה.

כל טכנולוגיה חדשה תהיה פחות אמינה מטכנולוגיה ישנה שכבר עברה מספר רוויזיות וכל הבעיות תוקנו.

דבר נוסף, הפיתוח הזה הוא בבעלות בלעדית של וולקסגן גרופ ויצרנים אחרים לא יכולים לרכוש את הגיר הזה.

בדרך כלל יצרן רכבים לא מפתח את רוב החלקים ברכבים שלו, אלא קונה אותם מיצרנים שונים. כך גם עם גירים,

לדוגמא מאזדה חברה יחסית קטנה לא מפתחת ומייצרת גירים בעצמה. הם קונים את הגירים מחברה שמתמחה בגירים,

וכנראה בשוק היום לא קיים גיר דו-מצמדי אמין וזול במחיר שפוי. סיפור דומה קורה עם מנועים, לחברות קטנות אין

תקציבים לפתח מנוע חדש עם טורבו בניגוד לחברות ענק כמו VAG, אז הן נשארים עם פיתוחים ישנים ונאלצים

למצוא דרכים איך למכור טכנולוגיה ישנה במחיר של טכנולוגיה חדשה.


שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...