Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרטנר פייבר - מישהו פה מחובר?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2459 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
נקודת האינטרנט שלי בממ"ד ושם גם הראוטר.

 

כדי להפיץ אינטרנט מועיל החוצה, אני משתמש (כמו שהוצע קודם לכן) בזוג מתאמים שמעבירים אינטרנט דרך קווי החשמל. בקצה השני (בסלון) המתאם מחובר למגדיל טווח אלחוטי.

 

זה פחות או יותר סוגר לי את כל הבית מבחינת קליטה.

 

איזה מתאמים יש לך ואיזה מגדיל טווח? אתה מקבל איתם קליטת וויפי טובה בסלון? אני צריך מספיק בשביל גלישה רגיל ונטפליקס. לא צריך 500 מגה בסלון

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

יש לי מתאמים על גבי החשמל של חברת devolo, ומגדיל טווח WIFI של dlink.

 

מתאם חשמל בסגנון הזה:

 

https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwjp_Zy-zuTkAhXMxqQKHTgKBy0QjRx6BAgBEAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.gebruikt.com%2Faccessoires%2Fdevolo-dlan-200-aveasy-mt-2110-powerline-adapter-powerlan.html&psig=AOvVaw3vB42zt2A4EGi-OIMzG5iY&ust=1569247907372443

 

ומגדיל טווח כזה:

 

https://img.zap.co.il/9/4/3/9/42339349c.gif

 

 

אני מצליח להעביר באופן זה בסביבות 40~30 מגה שמפוזרים בסלון ובמטבח באופן מעולה. כמו שציינת, מספיק ++ לנטפליקס youtube ופייסבוק.

 

כדי להיות יותר ברור אני ארחיב טיפה לגבי החיבור:

 

כאמור הראוטר שבממ"ד, מחובר באמצעות כבל רשת לאחד המתאמים של החשמל (שמחובר לאחד השקעים בממ"ד). מנגד באחד השקעים בסלון מחובר מתאם החשמל השני שממנו יוצא האינטרנט באמצעות כבל רשת אל מגדיל הטווח, שהופך את האינטרנט לאלחוטי.

 

לדעתי יש מתאמי חשמל עם יכולת אלחוטית מובנית, כדאי לבדוק את הנושא.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
פורסם
הסיב לא מגיע לממ"ד הוא מגיע לנקודה אחת, ממנה אתה מחבר נקודות נוספות לפי הצורך והתווך הזמינים.

 

דלת הממ"ד אמורה להיות סגורה או פתוחה?

אם פתוחה ייתכן וה-WiFi יקלוט, אולי אפילו עם Range Extender או משהו כזה (גם אם לא מהירות כמו קווי).

אם לא, או שזה לא יקלוט, או יותר מדי קירות בדרך וכו', יש אופציות של Ethernet over Power (עם מתאמים לרשת החשמל) נניח או MoCa (מתאמים לכבל קואקסיאלי כמו של טלוויזיה הוט או יס), או השחלה של כבל רשת ייעודי.

אבל צריך עוד מידע כדי לייעץ איך להמשיך.

 

דלת הממד תהיה כל הזמן פתוחה

פורסם

מהממ"ד יש קו ראייה ישיר פחות או יותר לנקודה שבה יהיה הראוטר? קרוב יחסית?

עד כמה קריטי לך שימוש שוטף במחשב? או שאתה יכול לספוג יום-יומיים בלי אינטרנט בממ"ד?

למחשב שבממ"ד יש WiFi בכלל?

 

אם יש פחות או יותר קו ראייה (לא צריך מדויק, בערך) ואם לא קריטי ברמה אטומית שיהיה אינטרנט בממ"ד, ואם יש למחשב שבממ"ד WiFi (מובנה, כרטיס, דונגל USB) הייתי מתחיל במצב הקיים, כלומר לא קונה שום דבר, לא משחיל כלום, בודק אם יש קליטה ומה הטיב שלה, אם המצב סביר ומקובל עליך - אחלה, אם לא בונה דרישות ותקציב ורואה מה האופציה הכי טובה.

 

זה אגב בדיוק מה שאני עשיתי אצלי, רק במקום ממ"ד זה החדר שינה (בבית בלי קליטה סלולרית בפנים בכלל), אחרי שהבנתי שאני צריך קליטה בחדר שינה בדקתי את הדרישות, וקניתי Range Extender סביר שעושה עבודה מצוינת.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

העניין הוא שאני לא רוצה WIFI בממד. אני רוצה חיבור קווי בממד כי המחשב הנייח שלי נמצא בממד ואיתו יהיה השימוש העיקרי. WIFI אני צריך באזור הסלון. הדירה היא דירת 5 חדרים אבל מהסלון יש מסדרון ישיר של כמה מטרים ובסוף המסדרון זה חדר הממד. כיוון שאני עושה שימוש במחשב לעבודה, אני לא יכול אפילו יום אחד בלי אינטרנט, ולכן יש חשיבות שהראוטר יהיה מחובר קווית למחשב הנייח במדד. בשאר הבית, אין לי בעיה להיות עם 40-50 מגה בשביל נטפליקס וקצת גלישה בלפטופ.

פורסם

אוקיי אז בהתחשב בכל הנתונים האלה יש כמה אפשרויות שאני רואה:

 

1. שהסיב האופטי יגיע לממ"ד, יתחבר חוטית למחשב ומשם דרך Ethernet over Power, MoCa או לשים שם את הראוטר (לא מומלץ כ"כ, יחסית הרבה קרינה במקום סגור מאוד יחסית, ומעט קליטה בחוץ).

 

2. שהסיב האופטי יגיע לסלון, יתחבר חוטית לראוטר שיימצא בסלון, ובמקביל Ethernet over Power, MoCa או השחלת כבל רשת בקיר לממ"ד ואז חיבור חוטי למעשה לסלון.

 

עם Ethernet over Power אין לי נסיון בשנים האחרונות (כשהיה לי זוכר שהיו בעיות בבתים עם חשמל תלת פאזי, לא יודע איך זה היום), השחלת כבל רשת אם תבחר בדרך הזו כדאי לעשות מראש ולוודא שהכבל המושחל תקין.

MoCa תלוי בקיום של נקודת טלוויזיה בממ"ד - יש כזו?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

פרטנר מבצעים חיבורים ב MOCA, רק צריך לבקש ולבצע תיאום ציפיות.

היום במקרה הייתי נוכח בהתקנה אצל שכן שלי שגם התחבר לסיבים, שמו לו MOCA בחדר שינה למרות שהקליטה ב WIFI היתה מעולה (הוא ביקש).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

קודם כל אשמח לדעת מה זה MOCA שאתם מזכירים פה.

 

דבר שני, התשתית פה להבנתי בבית היא תלת פאזי ככה שהבנתי שמתאמי חשמל יכולים לא להתאים

פורסם (נערך)

הם יתאימו אם תקנה את המתאמים הנכונים (כאלה שתומכים). אבל כמו אצלי תהיה העברה של רוחב פס מאוד קטן יחסית (מקבל בין 30 ל40 מגה מתוך 1000).

 

moca - multimedia over coax, כלומר אותו עיקרון של מתאמים על רשת החשמל, רק שבמקום רשת החשמל, האינטרנט יעבור דרך הכבלים של הוט או יס.

 

אם יש לך נקודת טלוויזיה בחדר, ומן הסתם גם בסלון הפתרון הוא אידאלי עבורך, מה שכן זול זה לא.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
פורסם
פרטנר מבצעים חיבורים ב MOCA, רק צריך לבקש ולבצע תיאום ציפיות.

היום במקרה הייתי נוכח בהתקנה אצל שכן שלי שגם התחבר לסיבים, שמו לו MOCA בחדר שינה למרות שהקליטה ב WIFI היתה מעולה (הוא ביקש).

 

איציק

 

לא ידעתי, מעניין מאוד.

 

קודם כל אשמח לדעת מה זה MOCA שאתם מזכירים פה.

 

דבר שני, התשתית פה להבנתי בבית היא תלת פאזי ככה שהבנתי שמתאמי חשמל יכולים לא להתאים

 

MoCa זה דרך להעביר בין היתר רשת ביתית (ולכן גם אינטרנט) אבל על גבי תשתית של כבל קואקסיאלי כמו שנמצא בשימוש עבור טלוויזיה של הוט ויס.

היתרון הוא שזה יכול לתת מהירויות טובות מאוד, ורוב הבתים לדעתי ב-20 שנים האחרונות נבנים כבר עם תשתית של קואקסיאלי בכל החדרים (ולפעמים גם בממ"ד ואפילו במרפסת / גינה), מה שאומר שאתה בסה"כ צריך 2 מתאמים, אחד שיקבל כבל מהראוטר ויוציא כבל לקואקסיאלי, ואחד ליד הצרכן השני (אם זה ראוטר בסלון או מחשב בממ"ד) שיקבל כבל מהקואקסיאלי ויוציא כבל לצרכן.

 

החסרון הוא אכן מחיר, זה יקר יותר מפתרון על תשתית החשמל.

 

יש לי נקודת טלוויזיה כן. כמה זה יכול לעלות?

 

לפי איציק אתה יכול לקבל את זה דרך פרטנר, דבר איתם

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

מוקה, עם זה שזה פתרון קווי זה פתרון לא יציב.

העלות של המתאמים גבוהה רק מחוסר ביקוש.

עדיין אלו מוצרים לא איכותיים, לגלישה באינטרנט אולי לא תהיה בעיה אבל סטרימיניג או משהו שדורש תעבורה גבוהה/קבועה לאורך זמן פשוט יתקע את המתאם.

 

מתאמים באיכות גבוהה ממותגים ידועים כמו קרמר/אטלונה יעלו 2-3 אף שח (כן כן, אלפי שח!)

 

הפתרוו הטוב ביותר ולרוב גם יוצא הזול זה להשחיל כבל רשת.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
העניין הוא שאני לא רוצה WIFI בממד. אני רוצה חיבור קווי בממד כי המחשב הנייח שלי נמצא בממד ואיתו יהיה השימוש העיקרי. WIFI אני צריך באזור הסלון. הדירה היא דירת 5 חדרים אבל מהסלון יש מסדרון ישיר של כמה מטרים ובסוף המסדרון זה חדר הממד. כיוון שאני עושה שימוש במחשב לעבודה, אני לא יכול אפילו יום אחד בלי אינטרנט, ולכן יש חשיבות שהראוטר יהיה מחובר קווית למחשב הנייח במדד. בשאר הבית, אין לי בעיה להיות עם 40-50 מגה בשביל נטפליקס וקצת גלישה בלפטופ.

 

יש תשתית רשת בבית? אם כן, אז 100 מגה או 1 גיגה?

פורסם

השתמשתי במוקה של הוט לתעבורה גבוהה לאורך זמן, כולל סטרימינג, ודווקא בזה לא הייתה לי בעיה.

ההוטבוקס עבד זבל ב-WiFi - שם הוא נתקע אינסוף פעמים, הפסיק סטרימינג והורדות באמצע ומה לא, על גבי המוקה לא הייתה חצי בעיה כזו.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭


×
×
  • תוכן חדש...