Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2611 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי, אני לומד נהיגה כחודשיים ולאחרונה המורה שלי החליף רכב לרכב היברידי של טויוטה.

 

בשיעור לאחר החלפת הרכב כל חווית הנהיגה הרגישה לי שונה לחלוטין והשליטה ברכב הייתה לי קשה יותר בעיקר מבחינת הבלמים.

 

רציתי לשאול האם יש באמת הבדל בין נסיעה ברכב היברידי לרכב רגיל בעניין הזה?

 

האם יש לכם טיפים לנהיגה ברכב היברידי?

פורסם (נערך)

הבלמים הם הדבר העיקרי שצריך להתרגל אליו לאחר מעבר לרכב היברידי, מאחר ועד שהרכב מגיע ל 10~ קמ"ש או פחות, כל הבלימה מבוצעת למעשה ע"י המנוע החשמלי (אלא אם כן מתבצעת בלימת חירום, ואז גם הבלמים הסטנדרטיים מצטרפים לחגיגה), כך שלעיתים היא עשויה להרגיש לא לינארית/הססנית ויש צורך להפעיל יותר לחץ על הדוושה מאשר מברכב עם בלמים סטנדרטיים בלבד. זהו בגדול.

 

היתרון - ניתן "לשבת" על הבלמים בירידות תלולות וממושכות (דבר שאינו מומלץ ברכב עם בלמים רגילים, שם מומלץ יותר להיעזר בבלימת מנוע ובבלמים עצמם לסירוגין בכדי לשמר מהירות ושליטה על הרכב בירידה), כך שגם מרוויחים טעינה מהירה של הסוללה ההיברידית וגם אין חשש מחימום יתר של הבלמים.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
פורסם (נערך)

כמה דברים

 

א) הבלמים, למי שלא רגיל, הם ייראו רגישים מדי, אבל מתרגלים תוך כמה דקות. דבר נוסף - התגובה שלהם לא ליניארית, יכול להיות מצב שבו בלחיצה עדינה מדי זה ירגיש חלש, ואחרי שעוברים נקודה מסויימת, הם פתאום נתפסים חזק. צריך ללמוד לזהות את זה.

 

ב) בטויוטה - גיר רציף שגורם למנוע קודם לצרוח, ואז רק להתחיל להאיץ.

 

ג) אם המורה הפעיל מצב eco, אז יש תחושה של כבדות וחוסר סחיבה בתחילת נסיעה.

 

ד) אוטו שקט מדי כלפי חוץ, במיוחד הרגשתי את זה עם פריוס. הבעיה עם זה זה אם אתה נוסע בתוך חניון של מרכז מסחרי או רחוב משולב, הולכי רגל לא שמים לב לאוטו, וקופצים מולך בלי להסתכל. באיוניק הבעיה פחות חמורה.

 

ה) רועש בנסיעות כלפי פנים - חיסכון על בידוד רעשים כדי לחסוך בעלות ייצור/משקל, פלוס צמיגים קשיחים יותר שמכוונים לחיסכון ברכב חדש. בדגמים חדשים יותר הבנתי שהעניין שופר.

 

ו) דוושת בלם חניה (במקום בלם יד בין המושבים), כמו באמריקאיות ישנות. מרגיש מוזר, אבל כשמתרגלים, זה דבר הכי נוח בעולם, ומתחילים לחפש דוושת בלם חניה בצורה אינסטינקטיבית. רק חבל שלא שמו בורר הילוכים על ההגה.

 

 

בקיצור, לדעתי אם מתרגלים למוזרות ההיברידית, זה מרגיש אחר כך כמו הדבר הכי נכון בעולם, ואתה לא רוצה יותר רכב לא היברידי.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

×
×
  • תוכן חדש...