Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת רפידות בלם לרפידות משופרות(אולי גם דיסקים)


FifthGear
שימו לב! השרשור הזה בן 6947 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היבואן של פרודו בארץ לא יודע מה זה DS2500. הם מביאים רק דגמים רגילים (פרמייר או משהו כזה) ולכן האפשרות היחידה היא לקנות ספארקו.

אולי לא דרך היבואן הרשמי, אבל מתוך שרשורים אחרים -

זוג רפידות Ferodo DS2500 עולה בארץ 510 ש"ח (!)

...אבל הזמנתי בכל זאת, על בלימה לא מתפשרים :-D

חבר'ה, הייתי היום אצל מלמד - מה אתם אומרים על השידרוג הבא:

 

1. אני שם מקדימה זוג רפידות Ferodo DS2500 - ב-480 ש"ח

אגב, מלמד אמר לי לוודא שב-106 ראלי דור שני יש קאליפרים של ATE - מישהו יכול לאמת את זה?

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מוטי, יובל מלמד הוא היבואן של ספארקו כך שזאת החלופה.

מה שליאור קנה זה למעשה רפידה של ספארקו שהיא למעשה פרודו.

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מ-Ferodo, איזה עוד חברות מומלצות?

מה דעתך על הקיט הזה של GALFER והאופן בו הוא מורכב?

http://www.puntopower.com/galfer_brakingkit.html

 

האם יש לך מושג מי מהן מיצרת רפידות לפונטו HGT שגם אני בעליה של אחת כזאת?

(אתה גר באמריקה ובד"כ שם הרכבים הם אמריקאים יפניים ואולי לא ממש תהיה לך תשובה)

אכן קשה לי להמליץ על רפידות לפונטו כי מן הסתם אין לשוק האמריקאי כלום... מה שכן, יש חברות שיקחו את הפלטה האחורית של הרפידה וישתילו לך את התרכובת שלהם עליה שזו אופציה לא רעה בכלל אם אין לך אופציה אחרת.

 

החברה הנ"ל לא מוכרת לי.

הקיט נראה כמו קיטים רבים של קליפר ארבע-בוכנתי אחרים שראיתי.

הדיסק עצמו נראה כאילו הוא עלול לחסוך משקל בלתי מוקפץ מעצם היותו עשוי משני חלקים.

חשוב לדעת כמה תרכובות של רפידות ומי מייצר רפידות לקיט הנ"ל לפני רכישה כדי שלא תתקע עם קיט שמיוצרות לו רק כמה רפידות בודדות וגם הן ברובן מיועדות למירוצים בלבד (וזה קורה לפעמים).

 

רוב הסיכויים שהקיט הכי טוב יבוא מאותן המכוניות של ה-Punto Cup אם הן בכלל משתמשות בבלמים אחרים.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, יובל מלמד הוא היבואן של ספארקו כך שזאת החלופה.

מה שליאור קנה זה למעשה רפידה של ספארקו שהיא למעשה פרודו.

תודה על ההסבר, חידשת לי.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לידיעת מוטי, הזכרת את הקאפ האירופאי- משתמשים שם בדיסקים וקליפרים של פיאט קופה.

 

בכל הכבוד לזה שאתה מנהל כאן ומבין עניין ומבלי לפגוע בך בכלל כיוון שאינני מכיר אותך ואתה לא אותי, לצערי...אני חושב שטעית.

 

זכותי.

 

בעניין הצינורות - מכל מלמדי השכלתי ובעניין הזה התייחסתי לדברייך. אגב אורחא, לא ניתן למקם את הצינור אלא מול הדיסק/ קליפר.

 

אני חושב שגם מוטי יכול ללמוד מאחרים.

 

אין אופציה למקמו מול הדיסק עצמו קרי, מול החורים עצמם של הדיסק.

 

מה שכן ניתן לעשות הוא לפתוח חלק מהביטנה מלפני הצמיג.

 

לעניין הצינורות המסוככים- אצלי צנורות הבלימה אך הוחלפו אינני רוצה בזה כרגע- החלטה שלי.

 

אין כאן התיחסות בזלזול רחמנא לצלן אני מכבד כל שיפור ושיפור מזה כ17 שנה ויותר.

 

אני את התשובה שלי קיבלתי, תודה.

 

מהרפידות שלי כרגע אני מרוצה (כמו שגם כתב גיא) כמובן שארצה יותר ולהוסיף לבטיחות אם ניתן.

 

יש לי בבית רפידות של ate ממתינות להחלפה.

 

אכן אני ששוקל לרכוש רפידות משופרות וכרגע נושא הקליפרים הוא משני לחלוטין אם כי לעניין המתאמים ניתן להשיג מתאמים מקצועיים להשקטת המצפון.

 

עניני בלבד ומבלי לפגוע בזכויות:-)

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קצת משועשע כרגע :-)...

 

אתה מוסיף פה פרט מידע כ"כ חיוני שלא ברור לי איך הוא לא נכתב לפני כן.

את הכתוב בשרשור לא כתבתי כמנהל אלא כמשתמש של הפורום ואין לי פה שום עניין של פגיעה בכבודי האישי או טענה, להפך, אני שמח ללמוד משהו חדש.

אין לי ויכוח ולו הקל ביותר עם זכותך להחזיק בדיעה שונה משלי ולהפך, דעות שונות מעלות טיעונים שונים שגורמים לתאי מוח לפעול וזה דבר טוב ככלל :wink: ... שים לב שמעולם (ואפילו הדגשתי בשרשור זה) לא טענתי שאני יודע הכל יותר טוב וברור לי (שוב) שיש לי גם מה ללמוד עדיין ותמיד יהיה עוד...

 

למעשה, העובדה שאתה מציין לגבי הבלמים של הקופה שמשמשים את מכוניות הקאפ יכולה ללמד אותך כמה דברים, חיוביים ושליליים כאחד ולהעלות כמה שאלות -

המערכת ההדראולית של הפונטו תומכת בקליפרים של הקופה במידה ועדיין משתמשים שם בהידראוליקה המקורית של הפונטו (יש סיכוי סביר שכן).

הדיסק יותר כבד שזה לא טוב אף פעם, אבל ליותר חומר יש יותר heat capacity שהכרחי למכונית מסלול (אבל לאו דווקא טוב למכונית כביש).

האם הבלמים האחוריים לא משופרים גם כן באותו הזמן? (חשוב מאוד כדי לא להפר את האיזון)

מה קורה לויסות לחץ הבלימה? האם במכוניות הקאפ משתמשים באיזשהו וסת חיצוני? (חשוב מאוד גם כן)

 

צינורות אויר לקירור בלמים ממוקמים בד"כ הכי קרוב למרכז הדיסק במידה ופתחי האיוורור של החיבור בין שני חצאי הדיסק חשופים מבפנים, סתם לידע כללי.

 

שיפור הבלמים שיביא לקיצור מרחק הבלימה באופן הכי משמעותי - החלפת הצמיגים להכי ספורטיביים שיש.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

***עריכה - אין צורך לצטט את כל ההודעה שמעליך***

 

תודה מוטי על תשובתך הענינית ועל כך שהבנת את כוונתי.

 

עוררת את סקרנותי לעניין וסת הבלימה והדיסקים האחוריים בקאפ.

אבדוק זאת ואעדכן כאן.

אין חריצי אוורור חשופים אצלי אלא רק "למעלה" אנסה לצרף תמונה כי אנחנו עניניים ואני מעריך שכוונתך לעזור.

 

הצמיגים שלי הם מעולים לעניות דעתי-kumho kh11.

 

ואינני קטנוני- אך נדמה לי שאת התגובה שאליה הגבתי כתבת כמנהל הלא כן?

 

ושוב - זה שולי לחלוטין ואך ורק עובדתי מבחינת הזמן.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

There is a homologation in the Punto HGT abarth cup which has information about the permitted brake update in punto:

the homologation say's:

calipers part numbers:

9947126 left front

9947127 right front

this calipers are brom the FIAT coupe (1.8 16v, 2.0 16v , 2.0 16v turbo)

46427949 pair of front disks, this disks are from brembo and has the part number 09.5058.10 . This disks are for fiat coupe 1.8 16v and 2.0 16v (not turbo) and there is 284x22x39 .

you can see the full technical details of this disks in www.am.brembo.com there go to the section Disks and search by part number , car model or reference number which is the number in the HGT cup homologation. This brakes can be viewed also in this site in the section of preparation of an abarth cup hgt car...

This disks are not drilled or grooved , if you want drilled or grooved ask from brembo dealer to find you the same disks drilled , i think that the part number of the drilled disks are 09.5058.30 but i am not sure.....ask...

 

I have done this brake conversion and the brake is much powerfull tha before.

This disks and calipers fits straight on In the HGT.

בבקשה מוטי.

ועוד:

 

.

I have the brakes from the coupe unit (the 2.0 16v turbo one) and in my HGT does not fit straight on. The difference is in the offset of the disks , in my HGT i need the disks of the coupe 1.8 16v unit.

 

The calibers from the coupe Units fit's corectly in the punto HGT and it is bigger than the HGT's one.

The problem is to find the correct offset disk from coupe ( 39 or 43 )

It is the best solution in the brake update because it works perfectly good with the ABS unit.

If you dont find it a good compination use stainless steel brakes hoses and a dot 5 brake fluid. this is very good brake.

Otherwise go for a Galfer brake KIT...

 

שים לב שייתכן ואני טועה או שהוטעתי ולא צריך מתאמים כלל (למרות שקראתי שיש) ובשימוש בדיסקים של הקופה 1.8 ללא טורבו זה עובד ללא מתאמים.

 

אשתדל לצלם את הדיסק והקליפר אצלי.

 

באתר שסיפק רפי (על הקיט של הדיסקים והקליפרים של גלופר) ניתן לראות את הדיסק והקליפר ללא הגלגל.

 

תודה.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

רכשתי לי רפידות של omp.

 

אין דיסקים לרכב שלי אז נפתרה הדילמה, לפחות לא של omp.

 

את הרפידות השגתי בעזרתו האדיבה של קובי מאקסטרים טיונינג שהחזיק במלאי את הרפידות.

 

כשבדקתי את הדוקרנים הן נראו מתאימות נקווה שיתאימו כשארכיב.

 

כמובן שאחרי שארכיב אדווח על הבדלים.

 

על הקופסא רשום אגב שהיצרן הוא ate

 

הנה קופסא של ate אחרת עם רפידות לפונטו, מעולות בפני עצמן שכן את המקוריות שרפתי מהר תרתי משמע.

 

דווקא הremsa היו טובות ועדיין על האוטו.

 

אגב את ate מייצרת galfer שזו חברת בת של ate כנראה ומייצרת גם סטים משופרים לפונטו.

brakelow_0008.jpg

brakelow_0009.jpg

brakelow_0010.jpg

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנתיים יש ככה:

Ramsa

ATE - Galfer

Galfer קיט קאליפרים 2 בוכנות ודיסקים מאווררים מחוררים

(?OMP - Galfer (performance

 

יש למישהו פה עוד הצעות לפני שאני מזמין סט 4 רפידות ב40 שקל?

(כן גם אני לא הבנתי איך כזה זול אבל זה המחיר במוטופרטס לסט תחליפי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6947 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...