Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת רפידות בלם לרפידות משופרות(אולי גם דיסקים)


FifthGear
שימו לב! השרשור הזה בן 6949 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא מדובר על קליפרים של חברות שונות על אף שגם זה קיים.

 

מדובר על רפידות שבנויות לשרידות גבוהה יותר בתנאים קשים.

 

לגבי הקליפרים שאני העלתי - מהפיאט קופה זה ניתן לעשיה די בקלות או עם מתאמים מיוחדים.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יש את הדיסק התחליפי ה"משופר" הבא:

 

http://www.performancebrakes.co.uk/htdocs/acatalog/On_line_Catalogue_1_8_16v_3906.html

שנראה ככה:

rst003.gif

(שימו לב שאין חורים אלא חריצים בצורת חורים, הם קוראים לזה - "turbo grooved")

 

לפי מה שאתה אומר מוטי הוא לא יביא לשינויים מוחשיים בבלימה?

איך הרפידות של EBC מסדרת הBLACK רק ה"משופרות" (Upgraded/tuning)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוכמת האינטרנט מכה שוב. בחייאת מוטי, אין לך מושג מי אני אז לא תזרוק סתם דברים לאוויר ותשמיץ :evil: , וזו לא פעם ראשונה שאתה עושה את זה.

חוצמזה שחוכמת אינטרנט זה דבר מבורך מאוד :mad2:.

 

מה הופך את נוזל הבלימה של מוטול ה-5.1 ליותר טוב מזה של ATE?

אם תקרא את ההודעה שלי שוב, תבין שלא רשמתי שהוא יותר טוב, רשמתי שזה מה שאני ממליץ- ואם אתה שואל על סמך מה - עכשיו 10 בבוקר אז אין לי כוח לרשום אבל יותר מאוחר אני ירשום בכיף.

 

מה הופך בלמים בקוטר יותר גדול ליותר טובים בשביל ידידינו בעל הפונטו?

אתה לא יודע איזה פונטו יש לבחור, ולכן במקרה שלו קוטר בלמים גדול יתקבלו בברכה.

אבל כמו שאמרתי, חבל להיכנס להוצאות מיותרות, קודם שירענן את נוזל הבלימה ויחליף רפידות ורק אז אם הבלימה לא תהיה מספיקה לו שישקול לקנות סט דיסקים.

 

מה הופך בלמים מחורצים ומחוררים ליותר טובים בשביל ידידינו בעל הפונטו?

תעשה חיפוש, כבר רשמתי בעבר מה היתרונות.

 

תשובות ענייניות בבקשה, לעבודה.

 

מוטי.

 

אגב, OMP הם יצרנים של ציוד בטיחות למירוצים כמו סרבלים חסיני אש, כפפות, מושבים וכו'... אין להם מפעל לייצור רפידות בלם. מי מייצר בשבילם את הרפידות ומה הופך אותן למומלצות?

 

אני לא יודע מי מייצר בישבילהם את הרפידות כי לא התעמקתי בזה .., אני יודע ש OMP זה חברה שמייצרת מוצרים ברמה גבוהה, מניסיון של הרבה דברים שקניתי מהם, ולכן אני בטוח שהרפידות גם לא מביישות את החברה.

אני ממליץ עליהם על פי חוות דעת של חברים שברכבם מותקנים רפידות כאלו ועל פי התרשמות מיכולת הבלימה מרכב בעל רפידות כאלו.

 

כמו שאמרתי - בקרוב אני מתקין על הרכב שלי את הסט אפ הזה ואני יתן חוות דעת מפורטת.

 

......

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוכמת האינטרנט מכה שוב. בחייאת מוטי, אין לך מושג מי אני אז לא תזרוק סתם דברים לאוויר ותשמיץ new_evil.gif , וזו לא פעם ראשונה שאתה עושה את זה.

חוצמזה שחוכמת אינטרנט זה דבר מבורך מאוד vb_mad.gif.

בחייאת גיא, צא מהקטע שיש לי פה איזה משהו אישי נגדך ותהיה ענייני, אין לי שום עניין אישי ולהפך - אני מעודד אותך להפתח ולגלות ידע.

חוכמת האינטרנט היא חרא של דבר, היא לא ידע אלא חזרה על שטויות שנאמרו בלי להבין אותם ולכן ביקשתי את תגובתך העניינית עם הסברים, איפה החלק הלא ברור פה? יש בך גאווה על חוכמת האינטרנט? :?

 

מה הופך את נוזל הבלימה של מוטול ה-5.1 ליותר טוב מזה של ATE?

אם תקרא את ההודעה שלי שוב, תבין שלא רשמתי שהוא יותר טוב, רשמתי שזה מה שאני ממליץ- ואם אתה שואל על סמך מה - עכשיו 10 בבוקר אז אין לי כוח לרשום אבל יותר מאוחר אני ירשום בכיף.

קראתי את ההודעה שלך, השאלה היא אם אתה קראת את ההודעה המקורית של ידידינו בעל הפונטו - הוא הרי רשם שנוזל הבלם שלו כבר רוענן והוחלף בנוזל הבלם של ATE, מה שלדעתי הוא מעשה נכון וטוב ומבורך... אחרי כן אתה בא ורושם שאתה ממליץ לו להחליף עוד פעם את הנוזל לנוזל של מוטול בשביל לשפר את יכולות הבלימה, מה שהעלה אצלי את השאלה המאוד לגיטימית למה לעזאזל לקחת נוזל מצוין וטרי לגמרי ולהחליף אותו בנוזל אחר שאין לו שום יתרון עליו?? יש לך הסבר לזה? יש לנוזל של מוטול יתרון מוכח שהוא יותר טוב? בדקת ומצאת? תשובה עניינית בבקשה!

מה הופך בלמים בקוטר יותר גדול ליותר טובים בשביל ידידינו בעל הפונטו?

אתה לא יודע איזה פונטו יש לבחור, ולכן במקרה שלו קוטר בלמים גדול יתקבלו בברכה.

אבל כמו שאמרתי, חבל להיכנס להוצאות מיותרות, קודם שירענן את נוזל הבלימה ויחליף רפידות ורק אז אם הבלימה לא תהיה מספיקה לו שישקול לקנות סט דיסקים.

ידידי היקר, הכרותי עם נושא הבלמים המוגדלים היא קצת יותר מקיפה ממה שנדמה לך או שאי פעם חקרת לעומקו, ואת זה אני יכול להגיד לך בלי שום חשש כי במקרה המיאטה שלי היא אחת מרכבי הניסוי של חברה שמייצרת קיטים של בלמים מוגדלים לרוב מכוניות הספורט המשווקות בארה"ב והבעלים הוא חבר טוב טוב שלי שמממן את כל הניסויים ברכב שלי.

בהתאמה של בלמים מוגדלים יש הרבה יותר חישובים מאיזה קליפר או קוטר של דיסק ייכנס מתחת לג'אנטים בגודל XXX, למעשה החישובים הנ"ל הם שטויות במיץ!

להתאמה מוצלחת של בלמים מוגדלים יש להתחשב בראש ובראשונה במערכת ההידראולית של הבלמים! מה עם המשקל הבלתי מוקפץ? מה עם ההתחממות של רכיבי המתלה וההיגוי? ולמה קיבינימאט מישהו מכם חושב שהוא יכול להנדס את זה יותר טוב מקונצרן ענק שמייצר מכוניות ומעסיק אלפי מהנדסים במשרה מלאה למטרה זו?!?

זה פשוט משגע אותי לחשוב שמישהו באמת חושב שלזרוק קליפרים של אוטו אחד על אוטו אחר עם דיסקים מוגדלים וסט מתאמים מצ'וקמקים באמת עוצר יותר טוב ממה שצוות מהנדסים שלם עמל וחישב לרמת המיקרון לתצורה אופטימלית לשימוש כביש!! :idea:

אתה יודע איך לחשב קוטר של בוכנות קליפר שיתאים למערכת ההידראולית של הפונטו?!

 

מה הופך בלמים מחורצים ומחוררים ליותר טובים בשביל ידידינו בעל הפונטו?

תעשה חיפוש, כבר רשמתי בעבר מה היתרונות.

אני אחפש, ונראה.

תשובות ענייניות בבקשה, לעבודה.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי OMP, מבחינת הדיסקים, אלו הם באמת מוצרים מצד שלישי. כלומר, כמו שמוטי אמר, אין להם מפעל משלהם אלא חברה עלומת שם מייצרת להם את הדיסקים ו OMP מדביקים את התווית עם השם שלהם על הדיסקים.

לא ניסיתי אז אני לא יכול להגיד דבר לגבי האיכות. אני יודע שאישית הייתי הולך על חברה שיש לה מפעל משלה, כמו tar-ox או red.dot (אני בטוח של-tar ox יש מפעל משלהם וכמעט בטוח לגבי red.dot).

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפאל, אין פה קריאת תיגר מבחינתי... בכלל לא, זו הזדמנות של אנשים לקרוא דיון שבו עולות שאלות לגיטימיות מכל הצדדים, אני לא מתיימר להוכיח שאני יודע הכל יותר טוב מכולם אבל במקרה הזה אני יודע לא מעט בכלל ואני פשוט נגנב כל פעם מחדש מהשטות הזו של לתקוע בלמים מאיזה רכב אחד על רכב אחר כי הקוטר של הדיסק יותר גדול.... הרי זה אבסורד! מי בודק אם אחוזי הנוזל הזורמים דרך הווסתים המובנים במערכת הבלימה לחלק הקדמי והאחורי של הרכב מתאימים להפעלה של אותם הקליפרים?

 

יותר גדול זה לא יותר טוב בהכרח.

 

לשואל המקורי יש צינורות אויר שמקררים את הקליפרים שלו... קליפרים בכלל לא זקוקים לקירור.. מישהו יודע את זה?

דיסקים הם חלקים שבאופן מסורתי כן זקוקים לקירור בשימוש מאוד אגרסיבי וניתן למדוד להם טמפ' עבודה בשביל להתאים להם רפידות שעובדות בטווח טמפ' זהה (ככה אגב עושים את ההתאמה)... מישהו בדק את זה? לא... יש צינורות כי יותר קר זה יותר טוב, נכון? אז זהו, שגם פה התשובה היא לא בהכרח כי יש תחום הפעלה אפקטיבי ואם הטמפ' נמוכה מדי הרי שלא הגעת לתחום שבו מערכת הבלימה היא בשיא היעילות שלה.

 

בוא נחזור לדיון שנייה אחת ולשאר השאלות.

העלת תמונה של דיסק "משופר"... אכן, המראה משובב לב.

בוא ונבחן יתרונות מוכחים, כשבמילה מוכחים אני מתייחס למרחק בלימה קצר יותר במדידה מדויקת (תנאי שימוש כביש נורמליים) או לחילופין ולפעמים אף בנוסף עמידה בשימוש אגרסיבי לאורך יותר זמן ברצף (כמו בתנאי מירוץ לדוגמא)... האם הדיסק הנ"ל נמדד באיזשהו מבחן אובייקטיבי של צד שלישי ובלתי תלוי כבעל היתרונות המוזכרים? אני אשמח לראות את זה.

יש פה אחלה של שיווק - "חריצי טורבו"! זה חייב להיות משהו מעולה כי יש בחריצים טורבו! :lol:

 

תבדיל בין שיווק יעיל ש-EBC הם אגב בין החברות הטובות בעולם מבחינה זו, לבין מוצר טוב ומוכח שאגב אותה חברה - EBC, מייצרת את הברקסים בין היותר מחורבנים בעולם הברקסים המשופרים... הרפידות שלהם מהסדרות המיועדות לכביש - Greenstuff ו-Redstuff הן פשוט זוועת אלוהים.

 

Ferodo לדוגמא, הם יצרנים של רפידות בלם מוכחות ומדודות. בחירה מצויינת.

הם אגב כן היצרנים של הרפידות... למרות שנראה לי שאני היחיד שזה משנה לו אם חברה פשוט אורזת רפידות של חברה אחרת בשביל למכור אותן תחת אותו המותג.

 

שים לב לציטוט הבא -

אגב..לא יזיק לי דיסקים גדולים וזה גם אפשרי- דיסקים של קופה שמצריכים גם את הקליפרים.

...

רפידות אולי אשקול כי בכ"ז צריך לשפר את הבלימה מעבר לנוזל בלימה ואיוורור בסיסי.

חברנו בעל הפונטו "אולי ישקול" רפידות בלם משופרות - למרות שהן מהוות את השיפור הכי מהותי מבחינת יכולת הבלימה של הרכב... ודיסקים גדולים "לא יזיקו".

 

מצטער להגיד אבל התמונה הזו עקומה לגמרי.

השיפור הראשון והגדול מכולם הוא רפידות, נקודה סוף.

 

נוזל בלם? כדאי אם אתה נוהג סופר אגרסיבי לרמה שאתה מביא את ה-DOT3 הנורמלי שלך לרתיחה...

מומלץ כעיקרון? כן.

שיפור ביכולת הבלימה של רכב נורמלי בשימוש נורמלי? לא בהשוואה לנוזל DOT3 רגיל שגם הוא מוחלף טרי.

 

איוורור? בדיקת טמפ' תגלה.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדיל בין שיווק יעיל ש-EBC הם אגב בין החברות הטובות בעולם מבחינה זו, לבין מוצר טוב ומוכח שאגב אותה חברה - EBC, מייצרת את הברקסים בין היותר מחורבנים בעולם הברקסים המשופרים... הרפידות שלהם מהסדרות המיועדות לכביש - Greenstuff ו-Redstuff הן פשוט זוועת אלוהים.

מוטי.

זה מה שבדיוק רציתי להבין.

 

אני יודע שיש לך נסיון שאין להרבה אנשים שכותבים וגם מוכנים לשתף אותנו בנסיון הזה ולהעביר אותו הלאה ואכן ענית לי.. להתרחק מEBC.

 

חוץ מ-Ferodo, איזה עוד חברות מומלצות?

מה דעתך על הקיט הזה של GALFER והאופן בו הוא מורכב?

http://www.puntopower.com/galfer_brakingkit.html

 

האם יש לך מושג מי מהן מיצרת רפידות לפונטו HGT שגם אני בעליה של אחת כזאת?

(אתה גר באמריקה ובד"כ שם הרכבים הם אמריקאים יפניים ואולי לא ממש תהיה לך תשובה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם אגב כן היצרנים של הרפידות... למרות שנראה לי שאני היחיד שזה משנה לו אם חברה פשוט אורזת רפידות של חברה אחרת בשביל למכור אותן תחת אותו המותג.

מוטי.

אתה לא היחיד.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. דיסק מחורץ/מחורר ייתן בלימה עדיפה יותר בתנאי מסלול כשנדרש מהרכב מעל 100% ביצועים.

2. דיסק מקורי יקר ועדיף על תחליפי.

3. דיסק מקורי זול משמעותית ועדיף על משופר בתנאי כביש רגילים.

4. הרפידות המשווקות ע"י ספארקו הן תוצרת FERODO.

5. צינורות מסוככים בהחלט מומלצים לרכבים ספורטיביים משופרים.

6. בלימה נעימה.

 

ירון אדרי

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מה הופך את נוזל הבלימה של מוטול ה-5.1 ליותר טוב מזה של ATE?

אם תקרא את ההודעה שלי שוב, תבין שלא רשמתי שהוא יותר טוב, רשמתי שזה מה שאני ממליץ- ואם אתה שואל על סמך מה - עכשיו 10 בבוקר אז אין לי כוח לרשום אבל יותר מאוחר אני ירשום בכיף.

קראתי את ההודעה שלך, השאלה היא אם אתה קראת את ההודעה המקורית של ידידינו בעל הפונטו - הוא הרי רשם שנוזל הבלם שלו כבר רוענן והוחלף בנוזל הבלם של ATE, מה שלדעתי הוא מעשה נכון וטוב ומבורך... אחרי כן אתה בא ורושם שאתה ממליץ לו להחליף עוד פעם את הנוזל לנוזל של מוטול בשביל לשפר את יכולות הבלימה, מה שהעלה אצלי את השאלה המאוד לגיטימית למה לעזאזל לקחת נוזל מצוין וטרי לגמרי ולהחליף אותו בנוזל אחר שאין לו שום יתרון עליו?? יש לך הסבר לזה? יש לנוזל של מוטול יתרון מוכח שהוא יותר טוב? בדקת ומצאת? תשובה עניינית בבקשה!

מוטי.

צודק, לא שמתי לב שהוא רענן בעבר את נוזל הבלימה שלו.

אז אכן אין שום סיבה לרענן שוב.

בקשר לשאר - עזוב תי באמא שך... :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. דיסק מחורץ/מחורר ייתן בלימה עדיפה יותר בתנאי מסלול כשנדרש מהרכב מעל 100% ביצועים.

ירון אדרי

בחייאת ירון ,איך זה עובד הדבר הזה? :wink:

 

פתגם סיני עתיק - גם הזונה הכי טובה לא יכולה לתת יותר ממה שיש לה...:-D

 

ועצה של אלופים (אולי לזה התכוונת) - בשביל לשחות מאה מטר הכי טוב , אתה מתחיל הכי חזק שאתה יכול , ולאט לאט אתה מגביר... :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. דיסק מחורץ/מחורר ייתן בלימה עדיפה יותר בתנאי מסלול כשנדרש מהרכב מעל 100% ביצועים.

2. דיסק מקורי יקר ועדיף על תחליפי.

3. דיסק מקורי זול משמעותית ועדיף על משופר בתנאי כביש רגילים.

4. הרפידות המשווקות ע"י ספארקו הן תוצרת FERODO.

5. צינורות מסוככים בהחלט מומלצים לרכבים ספורטיביים משופרים.

ההתייחסות והשאלות ממוספרות בהתאם לאלו שלך -

 

1. מניסיון של הרבה סטים של דיסקים שעברו אצלי במכונית, לדיסק מחורר יש אפס משמעות, הם יותר חלשים ושבירים וגם לא בשימוש של אף קבוצת מירוצים ככל הידוע לי.

 

לדיסק מחורץ יש משמעות קטנה מאוד וגם היא רק אם החירוץ נעשה באופן שמומלץ ע"י יצרן הרפידות, בד"כ שלושה או ארבעה חריצים (בלבד) יבצעו את העבודה על הצד הטוב ביותר כשהנשיכה הראשונית תהיה במעט יותר טובה כשהחריצים פונים אל כיוון הסיבוב עם הקצה הקיצוני.

 

2. הסכמה מלאה.

 

3. כנ"ל.

 

4. טוב לדעת אבל אין שום סיבה אם כך לא לקנות ישירות מפרודו, הלוא כך?

 

5. למה רק לרכב משופר? כל רכב יכול להיעזר ברגש טוב יותר בבלימה.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבואן של פרודו בארץ לא יודע מה זה DS2500. הם מביאים רק דגמים רגילים (פרמייר או משהו כזה) ולכן האפשרות היחידה היא לקנות ספארקו.

 

צינורות מסוככים בהחלט מומלצים לכל רכב. פשוט נראה לי שהשואל התייחס בזילזול לנושא (צר לי אם אני טועה) ולכן הדגשתי את עניין המשופרות. קח בחשבון שבהם העומס (לחץ) המופעל על המערכת גבוה בעשרות מונים מכל רכב סטנדרטי.

 

שמר,

אם הרכב מוציא 100% והנהג 100%, ביחד זה 200% :lol:.

ואז בא וילנאי ואומר ידכךשחןךסצדלמיקרופון.

 

אתה, אתה חמוד אתה :twisted:

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6949 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...