Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחסון דלק


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3054 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
כל מה שרשמת לא רלונטי ולא קרה וסביר להניח שלא יקרה בישראל.

תרחישים לא סבירים הם תרחישים שחשוב מאוד להתכונן מפניהם - מפני שאף אחד לא יהיה מוכן ולכן אם יתרחשו יהיה להם אימפקט מאוד חמור. ולא אתיחס לכך שקבעת שאיום טילים או רעידת אדמה הם לא רלבנטים לישראל. באשר לזה שזה לא קרה, אומר שוב: אני מתכונן לעתיד, לא לעבר.

 

 

זה לא כמה מאות שקלים וזה יכול לעלות בחיי אדם.

אני לא יודע כמה אתה חושב שכמה עשרות ליטרים בודדים של דלק עולים. חוץ מזה, אתה מתפרץ לדלת פתוחה. הבהרתי שסכנה בטיחותית היא big no no, וכבר ציינתי שהרעיון יצא משיקול לאור סכנה זאת.

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
פורסם

הדיון התיאורטי מעניין בפני עצמו, אז אני זורם איתך.

 

בתור התחלה הייתי מחליף את הרכב לרכב דיזל קטן עם מיכל דלק כמה שיותר גדול. עם מיכל של נניח, 60 ליטר, אתה יכול להגיע כבר לכיוון 500 ק"מ לחצי מיכל, שזה די משמעותי. מעבר לכך, להערכתי במקרה של משבר יהיה קל יותר להשיג סולר, וגם פשוט יותר ובטיחותי יותר לאחסן סולר (אם כי אני כמובן לא ממליץ על כך).

חזיר דיזל

פורסם

דיברת על איום טילים.

אתה יודע מה יקרה לאזור שבו מאוחסן המיכל הזה בפגיעת טיל (אפילו לא ישירה)?

מעבר לזה, במדינה שלנו חסר דאגות על הראש? במקרה של אסון כלשהו על המדינה, איך בדיוק יעזרו לך עוד 20 ליטר דלק? מה תעשה איתם?

פורסם

אתה יודע מה יקרה לאזור שבו מאוחסן המיכל הזה בפגיעת טיל (אפילו לא ישירה)?

בטוח פחות ממה שיקרה בפגיעה במאות אלפי בלוני הגז הפזורים מחוץ לבתים בארץ ומשום לא מופנה ביקורת לכך אלא למיכל קטן של בנזין מוקף קירות.

חוץ מזה שבפגיעה ישירה הבית יהרס + יבער ככה או ככה. אולי אני טועה אבל לא רואה איך טיפה בנזין ישנה את התמונה. ובכל מקרה בעת אזעקה אהיה במקלט.

 

מעבר לזה, במדינה שלנו חסר דאגות על הראש?

זה כבר טיעון שקשה לי להבין. אפשר להשתמש בו גם כדי לא לשלם על ביטוח בריאות, כי במדינה שלנו כבר יש מספיק דאגות על הראש.

 

איך בדיוק יעזרו לך עוד 20 ליטר דלק? מה תעשה איתם?

אפשר להעלות כמה רעיונות, למשל כדי פשוט להסתלק מהאזור שלי אם הוא יטווח באופן חריג, להגיע למשפחה, להצטייד במצרכים שאולי לא יהיו בהישג יד ועוד ועוד. ובכל מקרה - אני מעדיף להתמודד עם השאלה של מה אעשה עם הדלק במקרה והוא יאזול, מאשר עם השאלה מאיפה לעזעזל אני הולך להשיג דלק במידה והוא יאזול.

פורסם

אם אתה באמת מוטרד תעבור לדיזל. אחסנת סולר הרבה יותר בטוחה מבנזין.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם (נערך)

אמאלה, לאיזה חרדות בזמן האחרון חברי הפורום נשאבים.

 

אחד מפחד מסכנה ברורה ומידית מטיל שיפגע במיכל הדלק המאוחסן בבית וחברו מפחד שברגע של מצוקה הילד לא יוכל להתקשר לקרוא לעזרה והשלישי אוגר תרופות לשעת השין.

 

דחוף צריך לגייס את נחמן שי לפורום.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

יש פה היסטריה שממש לא ציפיתי לראות מחברי הפורום הזה, אחסון של סה"כ 15-20 ליטר ב 2 ג'ריקנים מפלסטיק מתאים במקום מוגן, מוצל ומאוורר לא ממש יהוו סיכון. בשביל ממש להתלקח ברגע בנזין צריך תערובת אוויר מתאימה, אם תיקחו ג'ריקן בנזין מלא, תפתחו את הפקק, ותזרקו פנימה גפרור- כל מה שיקרה הוא שהחלק העליון שחשוף לאוויר יתלקח ויבער כמו מנורת שמן (אם בכלל ידלק!)

המיכל לא יתפוצץ או משהו דרמטי כזה.

 

מצד שני, אלא אם אתה גר ממש על הגבול עם לבנון ורואה לוחמי חיזבאללה רוקדים סטפס ליד הגדר כל יום ב 9 בערב וזה הדאיג אות ך לגבי להיתקע בלי דלק בשעת השין, אני לא רואה במדינה כמו ישראל שום סיבה לאחסן דלק בבית. אתה גר במדינה שקצה לקצה בה לוקח פחות ממיכל דלק אחד, לא רק תחנות- כל מאגר מרכזי גדול נמצא סה"כ שעתיים נסיעה במקרה הגרוע (לא שתצטרך אי פעם להגיע לשם.)

 

בתרחישי אימים למיניהם עדיף שתחשוב על דרך לספק לעצמך חשמל, לא דלק. עדיף לזרוק למחסן איזה 2-3 פאנלים סולריים ניידים.

פורסם (נערך)

תראה, ביום של רעידת האדמה לא יהיה דלק, אבל גם לא יהיו כבישים לנסוע בהם, כך שהאגירה לא תעזור לך. להפך - זה בדיוק המצב המסוכן ביותר מבחינת דליקה ופיצוץ המאגר הפיראטי שלך.

 

את הפתרון סיפק לך קורן - פשוט לתדלק כל אימת שהמחט יורדת לסביבות חצי מיכל. ברכב נורמלי זה משאיר לך אפשרות לנסוע לפחות 200 ק"מ (כמובן, בתנאי שהכבישים עבירים). זה מביא אותך מחיפה לבאר שבע (או להפך).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
יש פה היסטריה שממש לא ציפיתי לראות מחברי הפורום הזה, אחסון של סה"כ 15-20 ליטר ב 2 ג'ריקנים מפלסטיק מתאים במקום מוגן, מוצל ומאוורר לא ממש יהוו סיכון.

 

מסכים.

אני עצמי מאחסן דלק על בסיס קבוע בגלל שאני מחזיק אופנוע אספנות וזה סידור שפשוט נוח לי (לא אכנס כעת לענין הלמה-מדוע-איך וכיצד).

אני מאחסן אותו במיכל תקני לאחסנת דלק, שרכשתי בזמנו אצל גל-אור בתל אביב. מיכל צהוב תוצרת איטליה. פעם בחודש חודשיים משתמש בדלק ומרענן המלאי.

המיכל (התקני כאמור) יושב לו על מדף במקום מוצל וקריר.

לא צריכה להיות בעיה וגם לא תהיה שום בעיה.

פורסם
בשביל ממש להתלקח ברגע בנזין צריך תערובת אוויר מתאימה, אם תיקחו ג'ריקן בנזין מלא, תפתחו את הפקק, ותזרקו פנימה גפרור- כל מה שיקרה הוא שהחלק העליון שחשוף לאוויר יתלקח ויבער כמו מנורת שמן (אם בכלל ידלק!)

אתה לא צודק. התגובה תלויה בנקודה ביחס לפעמון הריכוזים (או עקומת הריכוזים).

ביום חם מאד ויבש למשל, הרגישות להצתת האדים גבוהה מאד, וזכור המקרה של התפוצצות מיכל האחסון בבית הזיקוק באשדוד בגלל זיק אלקטרוסטטי של חבל מסיבים פלסטיים ששימש לקשירת מיכל להוצאת דגימה.

במפעל בשדרות שבו בוצעו ניסויי פיצוץ של רסס דלק וכשאיש הניסויים לא הבין את המשמעות של התנאים ביום חמסין, נגרם נזק אדיר כולל סביבתי וזאת למרות שבעשרות ניסויים קודמים היה הפיצוץ חלש בהרבה.

במפעל המלט נשר ברמלה התפוצץ גג של מיכל מזוט בגלל חיתוך לא חכם שלו באמצעות דיסק ביום חם ויבש.

אז חכמים היזהרו בדבריכם.

 

יוסי

פורסם

תודה על התגובות האחרונות

אתה לא צודק. התגובה תלויה בנקודה ביחס לפעמון הריכוזים (או עקומת הריכוזים).

האם אחד מהסיכונים שציינת רלבנטיים גם עבור סביבה ביתית? (ולא מפעל)

אמאלה, לאיזה חרדות בזמן האחרון חברי הפורום נשאבים.

דחוף צריך לגייס את נחמן שי לפורום.

רק אציין שזה כלל לא נובע מחרדה, אלא מהערכת סיכונים בריאה ואופי "ביטוחי" שלי. אדרבה - אני ישן הרבה יותר טוב בידיעה שגם אם למשל לא יהיה חשמל ומים שבוע שלם - אסתדר יופי.

פורסם (נערך)

אז תסב את המכונית שלך לגז, ותדאג שגם מיכל הבנזין יהיה מלא פול כל הזמן.

 

תגיד, נשק, יש לך?

סטוק של שימורים?

בטריות?

שישיות מים?

עשית קורס הישרדות?

למדת איזה סוגים של פטריות אינן רעילות?

 

 

סליחה על הציניות, אבל בהמשך לשרשור של לחצן מצוקה בבית - אני שואל - מאיפה מגיעות אליך המחשבות האלה?

עריכה אחרונה על ידי avargel
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

יש המון אנשים כאלה ברחבי אמריקה

שמוכנים לD-DAY, ברמות שאנשים פשוט לא מבינים

 

אגב, כדי שבנזין יעשה פיצוץ הוא צריך להתחמצן, בתוך מיכל קטן של כמה ליטרים עם פיה קטנה ואטומה לא צפוי סיכון שכזה

פורסם
יש המון אנשים כאלה ברחבי אמריקה

שמוכנים לD-DAY, ברמות שאנשים פשוט לא מבינים

 

אגב, כדי שבנזין יעשה פיצוץ הוא צריך להתחמצן, בתוך מיכל קטן של כמה ליטרים עם פיה קטנה ואטומה לא צפוי סיכון שכזה

יש להפריד בין אפוקליפסה (נפילת הממשל, מגיפה קטסטרופלית) לבין מלחמה או רעידת אדמה (שהם תרחישים סופר סבירים בישראל).

בכל מקרה, תוכל להרחיב על עניין ההתחמצנות?

×
×
  • תוכן חדש...