Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחסון דלק


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3054 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אתה לא צודק. התגובה תלויה בנקודה ביחס לפעמון הריכוזים (או עקומת הריכוזים).

ביום חם מאד ויבש למשל, הרגישות להצתת האדים גבוהה מאד, וזכור המקרה של התפוצצות מיכל האחסון בבית הזיקוק באשדוד בגלל זיק אלקטרוסטטי של חבל מסיבים פלסטיים ששימש לקשירת מיכל להוצאת דגימה.

במפעל בשדרות שבו בוצעו ניסויי פיצוץ של רסס דלק וכשאיש הניסויים לא הבין את המשמעות של התנאים ביום חמסין, נגרם נזק אדיר כולל סביבתי וזאת למרות שבעשרות ניסויים קודמים היה הפיצוץ חלש בהרבה.

במפעל המלט נשר ברמלה התפוצץ גג של מיכל מזוט בגלל חיתוך לא חכם שלו באמצעות דיסק ביום חם ויבש.

אז חכמים היזהרו בדבריכם.

 

יוסי

אתה יודע מה משותף למקרים האלו, ומה שונה ביניהם לאחסון ביתי?

בכל המיכלים גם היה אוויר. הם לא היו מלאים to the brim, ולכן יכלו להיווצר בהם אדים עד לנקודת השוויון (שמשתנה כתלות בטמפרטורה, כאמור) והמצב הופך לפציץ.

אחסון במיכל ביתי צריך להיות כזה שבו המיכל מלא לחלוטין עד השימוש- כך לא יוכלו להיווצר אדים במיכל, למצב הזה והזה בלבד התייחסתי. מה שכן, הייתי צריך להוסיף הבהרה שבמצב אחסנה המיכל או מלא או ריק- בשום פנים ואופן לא שום דבר באמצע.

 

בנוגע לניסוי עם הגפרור- זו לא ספקולציה, אלא מניסוי שהייתי נוכח בו (בסביבה מבוקרת עם ציוד הבטיחות המתאים. בשום פנים ואופן לא לנסות בבית, גם אם "לא אמור לקרות כלום").

בנזין כנוזל לא מתלקח בקלות מטורפת כמו שחלק מהאנשים נוהגים לחשוב.

פורסם

מה היו תנאי הסביבה בניסוי עליו אתה מדבר? כדי לחדד, במפעל בשדרות בוצעו עשרות ניסויי פיצוץ בהם הדלק רוסס דרך דיזה (אטומייזר) והנזק האדיר התרחש ביום חמסין.

לא נראה לי שניתן למלא עד הסוף ולחלוטין מיכל אחסון כמו ג'ריקן כי חייב להיות נפח התפשטות. במקומות בהם יש שינוי נפח גדול כמו במיכלי אגירה יש תקרה צפה המונעת הצטברות אדים.

בכל מקרה צריך להוסיף הסתייגות ברורה מלבצע ניסוי הצתה כמו שתארת.

יוסי

פורסם

נעבור לעניין הטכני - כי הלמה כן או לא - חפרו פה כבר :)

 

דלק מחזיק בסדר כחודשיים שלושה עד שהוא מתחיל ״להתקלקל״. יש הבדל גדול בין מה שמערכות הסקה מוכנות לקבל (או Furnace לדוגמא על בסיס דלק) לבין מנוע הזרקה מודרני.

יש מוצרים אבל שמאריכים את הזמן הזה לסביבות השנה+ (אם שמים אותם במהלך החודש הראשון והדלק לא חשוף לאוויר ולחות).

לדוגמא sta bil fuel stabilizer

 

(מה לעשות - אני גר באיזור שבו 5 גלון של דלק בגראג׳ זה דיי נפוץ - לרכב , גנרטור בחורף , מכונת פינוי שלג וכו)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

בנוגע לתרחיש רעידת האדמה. לא חושב שהתרחיש מופרך פשוט התגובה מופרכת לחלוטין. אם לצורך העניין תהיה פה רעידת אדמה של 9+ בסולם ריכטר מה אתה משער שיקרה? קריסה מוחלטת של מוסדות השלטון, מגפות שמתחילות להתפשט במחנות הפליטים. אנשים שיעמדו מחוץ לשגרירות ארה"ב מול חיילי מארינס חמושים תוך שהם מתחננים שיריו את תינוקם?

במקרה של רעידת אדמה חזקה ישראל לא תזדקק למשלוחי שמיכות את מקסימום לסיוע של צוותי חילוץ מומחים, בתי החולים לא יקרסו הממשלה לא תקרוס (רק יערפו כמה ראשים על התמודדות עם כשלים נקודתיים). אנשים יארחו בבתיהם קרובי משפחה וזרים מוחלטים כמו במלחמה ויפגינו ערבות הדדית. וממשיך לא ינסו לברוח לנתב"ג על מנת לברוח מהארץ.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

פורסם
אם לצורך העניין תהיה פה רעידת אדמה של 9+ בסולם ריכטר מה אתה משער שיקרה? קריסה מוחלטת של מוסדות השלטון, מגפות שמתחילות להתפשט במחנות הפליטים. אנשים שיעמדו מחוץ לשגרירות ארה"ב מול חיילי מארינס חמושים תוך שהם מתחננים שיריו את תינוקם?

אתה שואל בצורה מוזרה. לצורך העניין, אפעיל את אותה רטוריקה לכיוונך: מה אתה מצפה שיקרה כשתתרחש רעידת אדמה באותה עוצמה? ששום בניין שמשמש אף שירות רגיש בארץ לא יפגע? משלחות מכל רחבי העולם עמוסים במצרכים כסף ובקנאביס יגיעו תוך דקות לכל מוקדי הרעש ולא יהיה אף לא נפגע אחד בנפש?

אני בכוונה לא מתיחס לשאלתך מה שאני כן חושב שיקרה (כן אציין שבגדול אין לי מושג, בדיוק כמו כולם כולל מי שחושב שכן יש לו), אני רק מבקר את הגישה שלך והשאלה ששאלת.

 

אגב, הבודדים שכן עונים על השאלה - תודה על התשובות.

פורסם

אתם זורקים מספרים על עוצות רעש וחושבים שנתבג בכלל יהיה שמיש?!

רק לסבר את האוזן -

7 בסולם ריכטר, ורוב המדינה תיראה כמו סוריה.

9 בסולם ריכטר... בואו נגיד שלמעט שישרדו, כבר לא תהיה בעיית חניה.

 

Sent from my ONEPLUS 3T using Tapatalk

|fiat punto 16v Speedgear 2006|

פורסם
אתם זורקים מספרים על עוצות רעש וחושבים שנתבג בכלל יהיה שמיש?!

רק לסבר את האוזן -

7 בסולם ריכטר, ורוב המדינה תיראה כמו סוריה.

9 בסולם ריכטר... בואו נגיד שלמעט שישרדו, כבר לא תהיה בעיית חניה.

 

Sent from my ONEPLUS 3T using Tapatalk

מקבל שכנראה הגזמתי עם המספרים לא יודע עם 7 יהפוך את ישראל לסוריה אבל 9 זה לא תרחיש שאני רוצה לדמיין.

 

פשוט קשה לי לחשוב על תרחישים בישראל שבהם חצי מיכל לרכב הם ההבדל בין חיים ומוות

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

פורסם

9 בסולם ריכטר... בואו נגיד שלמעט שישרדו, כבר לא תהיה בעיית חניה.

Sent from my ONEPLUS 3T using Tapatalk

לחברת קדישא תהייה הרבה עבודה.

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...