Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחסון דלק


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3054 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום חברים,

 

אני שוקל את האפשרות לשמור כמות של בנזין לרכב במיכל בבית.

הנושא היחיד שמטריד אותי הוא כמובן העניין הבטיחותי.

מעבר לסיכון הטריויאלי (מגע של הבנזין עם אש או חום), שלא אמור להתרחש, מהם הסיכונים הבטיחותיים שקיימים?

ילדים אין אז אין סכנת הרעלה.

שמעתי על חשמל סטטי הרבה - יש מישהו שיכול להרחיב?

דבר נוסף שחשבתי עליו - לשמור את המיכל על הגג של הבניין באזור שלא קרוב לדוודים (אין לי מחסן, זה המקום היחיד לשמור שהוא לא בבית או ברכב).

 

תודה מראש לכולם (וסליחה על השאלה המוזרה)

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
פורסם

כל אזור חשוף לשמש נפסל מידית.

בכל מקרה האם עצם המחשבה שמשהו יכול לקרות שווה את ההתעסקות?

אני מרגיש שהאופציה הזאת יותר רלוונטית במידה ואתה מתכונן ליום הדין או גר בלב המדבר.

פורסם

לדלק יש תאריך תוקף, אחרי מספר חודשים הוא כבר לא שמיש לרכב, אין הגיון לשמור אותו בבית ליום שחור

יום טוב גם לך

פורסם

בנזין הוא חומר נדיף מאד מתלקח בקלות. אם אין לך מכל ייעודי זה מתכון לצרות.

אני חושב שחוקית כבר אסור למכור בתחנות דלק בנזין למכלים.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

מזכיר לי את השכן שלי שהביא בלוני גז ורצה לשים אותם במרפסת בכדי לעשות פיתות בטאבון אצלו במרפסת בבלוק בקומה שנייה.

ג'ייזס קרייסט.

מצטרף לשאלה. למה שבן אדם ירצה לאגור דלק אצלו בבית ולהפוך אותה לפאקינג בסיס דלק?

דלק מחזיק מעמד מקסימום שנה. מה הוא יעשה אז, ריענון מלאי?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם (נערך)

יש הבט מעשי שלא עלה בדיון.

חייב להיות איזשהו נשם למיכל, ובליל או כשסתם הכל מתקרר תיווצר שאיבת אויר ואויר סביבה לח יחדור למיכל. בהיות הדלק סופח לחות יתעבו מים במיכל וישאבו החוצה כשתרצה להשתמש בדלק.

כדי לפתור זאת צריך להשתמש בנשם המכיל חומר סופח לחות כך שהאויר שיחדור למיכל יהיה יבש.

 

בכל הקשור לחשמל סטטי, הסכנה היא רק אם קופץ ניצוץ באזור הרווי באדי בנזין. אם תוציא בנזין כשיש רוח ממשית או כשמאוורר הממוקם נניח מטר וחצי מהמיכל פועל, לא יהיה ריכוז אדים מספיק והכל יהיה בשליטה. היות והריכוז הנדרש להבזקה תלוי חזק בטמפרטורת האויר וביובש שלו, עדיף אם ניתן לא להתעסק בדלק ביום חמסין.

 

כשאתה רוצה לפתוח את פיית המיכל גע קודם בגוף המיכל רחוק מהפיה וצור זמנית מגע בין מיכל האיחסון שלך ובין המיכל אליו אתה מעביר את הדלק, הכל כדי שלא ייווצר הפרש פוטנציאלים בינך ובין המיכלים.

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
  • אהבתי 1
פורסם

סתם מעניין אותי,

מתי היה בהיסטוריה יום שחור שכמה ליטרים של דלק הצילו מישהו ממשהו?

 

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אני לא מדבר על חיים ומוות, בנזין זה לא מה שיציל אותי.

אבל בהיסטוריה קרו לא פעם מצבים של מחסור. ובתרחיש כזה אני מעוניין לשמור לעצמי את החירות להתחפף לאן שארצה. או אפילו סתם לחסוך תור של שעות בתחנת דלק.

באופן כללי, אני מעדיף להפסיד 100 שקל פעם בשנה על חידוש מלאי בנזין, ולהיות מוכן לכל תרחיש שלא יבוא. אבל את הבטיחות שלי ממש לא אסכן בשביל זה.

פורסם

איזו כמות אתה מעוניין לשמור? אין דין 5 ליטרים כדין 500 ליטרים.

 

בעבר הייתי רואה בהרבה חצרות בתים פרטיים ישנים צוברים של דלק להסקה, גם בבתים משותפים ישנים לא מעטים אני מעריך שישנה עדיין הסקה מרכזית בסולר, מעניין מה דרישות הרגולציה בנושא. נכון ללפני כשניים וחצי עשורים אני לא זוכר שבחדר הסקה בבניין שבו גרתי הייתה מערכת כיבוי אש אוטומטית או מערכת בטיחות כלשהי.

 

אם תחליט להעמיד צובר, תצטרך להשתמש בו כבאפר, כלומר להזרים פנימה דלק ולצרוך ממנו באופן קבוע כדי לשמור על הטריות, ובאופן כללי להשתעבד לניהול ובקרה שוטפים של העניין אחרת זה לא שווה כלום. בקיצור, ימ"ח. כל זה בתיאוריה כמובן; באופן מעשי אני חושב שכדאי מאוד שתרד מהרעיון.

 

אתה יודע איפה הכי טוב לשמור דלק? במיכל הדלק שלך. פשוט תדאג תמיד שהמיכל שלך יהיה לפחות חצי מלא. כך תמיד תהיה לך רזרבה לנסוע עוד כמה מאות ק"מ.

חזיר דיזל

פורסם
איזו כמות אתה מעוניין לשמור? אין דין 5 ליטרים כדין 500 ליטרים.

 

בעבר הייתי רואה בהרבה חצרות בתים פרטיים ישנים צוברים של דלק להסקה, גם בבתים משותפים ישנים לא מעטים אני מעריך שישנה עדיין הסקה מרכזית בסולר, מעניין מה דרישות הרגולציה בנושא. נכון ללפני כשניים וחצי עשורים אני לא זוכר שבחדר הסקה בבניין שבו גרתי הייתה מערכת כיבוי אש אוטומטית או מערכת בטיחות כלשהי.

 

אם תחליט להעמיד צובר, תצטרך להשתמש בו כבאפר, כלומר להזרים פנימה דלק ולצרוך ממנו באופן קבוע כדי לשמור על הטריות, ובאופן כללי להשתעבד לניהול ובקרה שוטפים של העניין אחרת זה לא שווה כלום. בקיצור, ימ"ח. כל זה בתיאוריה כמובן; באופן מעשי אני חושב שכדאי מאוד שתרד מהרעיון.

 

אתה יודע איפה הכי טוב לשמור דלק? במיכל הדלק שלך. פשוט תדאג תמיד שהמיכל שלך יהיה לפחות חצי מלא. כך תמיד תהיה לך רזרבה לנסוע עוד כמה מאות ק"מ.

 

הייתי שמח לכמות של טנק דלק, אולי קצת פחות. אבל לפחות לפחות 10-20 ליטר.

מעבר לעניין הבטיחות גם אין לי עניין בלתחזק את הדבר. כסף אני אשמח לבזבז לטובת העניין - אבל בטיחות או התעסקות לא.

ואני אכן נוהג בצורה שהזכרת - מתדלק כל פעם שהטנק מגיע לחצי. שזה מבטיח לי כמות דלק מינימלית שתהיה לי, אבל לא חירות תנועה כמו שהייתי רוצה במצב של מחסור ממושך. אך אסתפק בזה.

פורסם

עדיין לא ענית לשאלתי.

מתי היה יום כזה בהיסטוריה?

 

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
עדיין לא ענית לשאלתי.

מתי היה יום כזה בהיסטוריה?

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

 

עניתי שזה לא רלבנטי עבורי מתי היה יום בהיסטוריה שבנזין הציל מישהו ממשהו, כי אני לא מתכנן שבנזין יציל אותי ממשהו. אני רק מחפש לשמור על חופש התנועה שלי בכל מצב.

אבל אם אתה מתעקש לא קשה למצוא ימים בהם היה עוזר לאנשים קצת אקסטרא דלק; אם זה בקפריסין שכל הבנקים שותקו ב 2013 ופשוט לא היתה דרך לקנות דלק, או שכל הדלק בתחנות נגמר לקראת\אחרי אסונות טבע כמו בכל הוריקן גדול בארה"ב (שאמנם אין בישראל - אבל לא צריך דמיון מפותח כדי להבין מה יהיה מצב הבנזין אחרי רעידת האדמה הגדולה הבאה שתגיע בוודאות לארצנו, השאלה מתי). חיפוש בגוגל של fuel shortage יביא לך 7 מיליון תוצאות לפשפש בהם ולראות שתרחישים כאלה לא רק קרו אלא קורים וגם במדינות מפותחות.

אבל בכל מקרה, אני מתכונן לעתיד ולא לעבר.

מי שחושב שבעתיד לא יהיה מחסור אפילו לא לתקופות קצרות, במדינה מאויימת בטילים מכל כיוון - לגיטימי. אני פשוט מעדיף להפסיד כמה מאות שקלים בשביל האפשרות שזה לא המצב.

פורסם

כל מה שרשמת לא רלונטי ולא קרה וסביר להניח שלא יקרה בישראל.

זה לא כמה מאות שקלים וזה יכול לעלות בחיי אדם.

 

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
×
×
  • תוכן חדש...