Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3084 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה זה שמנסה להפוך את הקערה, אני אף פעם לא ציינתי שהשמן הנ"ל לא מתאים[פשוט קסטרול לא ממליצים עליו אלא על ה 5W30 שגם הוא עומד בתקן VW502] אם כי להפך!! אני ציינתי שבשנים האחרונות השתמשתי בשמן הזה ברכב שלי ולא הרגשתי שום בעיה עם הרכב מעבר לרעשי מנוע שהיו לי בהנעה קרה, כשעברתי חזרה ל 5W30 שמאושר על ידי היצרן גם לרכב שלי וגם לפותח השרשור, כל הרעשים נעלמו ולא חל שום שינוי באופן העבודה של המנוע או בצריכת הדלק.

 

לגבי המנוע 1.8 של פותח השרשור, לא מצאתי את הדגם שלו ברכב אחד שמגיע לארה"ב, אתה מוזמן להאיר את עיניי.

 

אתה פשוט מסרב להאמין שחס וחלילה היבואן הקדוש השתמש בשמן שלא בהכרח הכי נכון להשתמש בו לרכב הספציפי ויש שמן שיותר מתאים למנוע הזה וכל דוגמא והוכחה שנותנים לך מהשטח לא שווה כלום כי היבואן קבע אחרת - אז תמשיך לחשוב מה שאתה רוצה, אני לא מתכוון לשכנע אותך ולא להיכנס איתך לוויכוחים מיותרים.

 

את מה שהיה לי להגיד אמרתי, את הדוגמאות וההוכחות החיות מהשטח - נתתי.

 

מפה והלאה שפותח השרשור יקח את זה לאן שהוא רוצה וילך לפי ההחלטות שלו, אני רק מקווה הוא לא יצא יותר מבולבל מהשרשור הזה ממה שהוא נכנס אליו.

 

שבוע טוב.

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

המנוע הזה יושב בערך בכל דגם של כל מותג השייך לVAG,

דוגמא אודי A3, A3, A5, סקודה אוקטביה, סופרב, סיאט לאון, ווקסווגן פאסאט ועוד.

אתה מטעה את האנשים להשתמש בשמן לא מתאים לאקלים בארץ שיגרום לשחיקה מוגברת, בנוסף גם לא מתאים מבחינת יכולות ניקוי שלו ועלול להרוס את המנוע אחרי כמה עשרות אלפי ק"מ בגלל הבוצה שתצטבר שם.

לי יש את המנוע הזה ברכב, וניסיתי מספר שמנים ביניהם פז, מוטול, ליקווי מולי, קאסטרול אדג'.

וזה שבדקת זוג שמנים ותערובת של אחד יותר שקטה מהשני, זה לא אומר בכלל שזה קשור לצמיגות.

האם ידעת שבשמן יש יותר מ10 תוספים בנוסף לשמן בסיס עצמו, האם ידעת שלכל שמן יש את התערובת שלו?

כי נראה כאילו אתה חושב ששמן זה רק 30 נגד 40, שאגב זה בכלל לא רלוונטי להנעה קרה.

הצמיגות של השמן בהנעה קרה קובע המספר הראשון שזה ה5W.

אז איך אם עברת מ5W של מאדג' ל5W של מאגנאטק היה שינוי? אז זה בגלל התערובת תוספים שונה שיש בשמנים האלה.

האדג' מיועד לרכבים שהם יותר hi performance ומאגנאטק זה השמן ה"רגיל" של קאטרול.

לכן היבואן שם את השמן הזה במנועי טורבו של VAG, ולא את מאגנאטק הפשוט.

זה שהוא יותר רועש, זה רק אומר שיש בו סט תוספים שונה מזה של מאגנאטק וליעוד שונה.

אין בכלל שום קשר, אבל שום קשר, למה מאושר על יד היצרן של הרכב או של השמן לבין הבעיה של רעש בתנעה קרה.

עריכה אחרונה על ידי Alf3

פורסם

לגבי המנוע 1.8 של פותח השרשור, לא מצאתי את הדגם שלו ברכב אחד שמגיע לארה"ב, אתה מוזמן להאיר את עיניי.

כפי שכבר כתבו לך כמה פעמים המנוע הזה מותקן במספר רב של רכבים תוצרת קונצרן VAG עם קוד מנוע שונה ולפעמים עם מערכת ניהול מנוע שונה לכן תמצא את אותו המנוע פעם עם 180 כ"ס או 170 כ"ס תלוי גם באיזה סל"ד ההספק נמדד. לא בכול העולם הייצרן מציג את הנתונים באותה צורה.

 

אל תשכח שתקני זיהום האוויר שונים בין אירופה לארה"ב לכן הייצרן מתקין תוכנת ניהול מנוע שונה ולפעמים ההספק המתקבל מעט שונה אבל מבחינה מכנית המנוע אותו דבר.

 

ראה עלון מכירות מארה"ב של אמריקה.

 

https://www.vw.com/content/dam/vwcom/brochures/2017/VWA-10530291_MY17_Passat_Digital.pdf

 

באתר של MOBIL חפש פאסאט 2016 עם מנוע 1.8L.

 

https://mobiloil.com/en/product-selector?Year=2016&Make=Vm9sa3N3YWdlbg%3D%3D&Model=UGFzc2F0&Engine=U0UgNC1DeWwgMS44IChQWkVWKSAoR0FTKQ%3D%3D

איזה כייף לי :)

פורסם
אתה זה שמנסה להפוך את הקערה, אני אף פעם לא ציינתי שהשמן הנ"ל לא מתאים[פשוט קסטרול לא ממליצים עליו אלא על ה 5W30 שגם הוא עומד בתקן VW502] אם כי להפך!! אני ציינתי שבשנים האחרונות השתמשתי בשמן הזה ברכב שלי ולא הרגשתי שום בעיה עם הרכב מעבר לרעשי מנוע שהיו לי בהנעה קרה, כשעברתי חזרה ל 5W30 שמאושר על ידי היצרן גם לרכב שלי וגם לפותח השרשור, כל הרעשים נעלמו ולא חל שום שינוי באופן העבודה של המנוע או בצריכת הדלק.

 

לגבי המנוע 1.8 של פותח השרשור, לא מצאתי את הדגם שלו ברכב אחד שמגיע לארה"ב, אתה מוזמן להאיר את עיניי.

 

אתה פשוט מסרב להאמין שחס וחלילה היבואן הקדוש השתמש בשמן שלא בהכרח הכי נכון להשתמש בו לרכב הספציפי ויש שמן שיותר מתאים למנוע הזה וכל דוגמא והוכחה שנותנים לך מהשטח לא שווה כלום כי היבואן קבע אחרת - אז תמשיך לחשוב מה שאתה רוצה, אני לא מתכוון לשכנע אותך ולא להיכנס איתך לוויכוחים מיותרים.

 

את מה שהיה לי להגיד אמרתי, את הדוגמאות וההוכחות החיות מהשטח - נתתי.

 

שבוע טוב.

איזה הוכחות שמענו וראינו ממך חוץ מאשר המשפט שאתה חוזר עליו מליון פעם "הוכחות מהשטח" ? אפשר לחשוב שאתה מוסך או מוסכניק מוכר שהחליף שמן בעשרות רכבים או מאות רכבים ומנסיונו הרב יכול להעיד שבאמת הרעשים חלפו כלא היו במנועים הללו.

 

אתה רוצה לשכנע מישהו אז תבצע ניסוי מבוקר כולל הקלטה של הרעשים והכי חשוב שיהייה נוכח אדם מבוגר בסביבה (בעל מקצוע מומחה).

 

ניסיון המועט שלך ושל ועוד 2-3 בעלי רכבים שטוענים ששמן X עשה נפלאות עליי זה לא עושה שום רושם.

 

תהייה בטוח שאם נעשה ניסוי ונחליף שמן ברכבך ל-10W40 מבלי שתדע אתה עשוי לחשוב גם אז שהמנוע שקט פלאים או במילים אחרות הכול בראש.

 

יש מספיק עדויות בפורום מאנשים שהחליפו נוזל בלמים או ווישרים וטוענים שהמנוע מגיב טוב יותר ללחיצה על הדוושה.:shock:

איזה כייף לי :)

פורסם
הבחור מטפל במוסך הייבואן מכיוון שהרכב נמצא בתקופת האחריות לכן עלות החלפת שמן מנוע עשוייה להיות גם יותר מ-300 שקלים. זה שאתה מבצע את העבודה חינם או ממליץ לאחרים לבצע את העבודה לבד וזורק באוויר מחירי ריצפה אז תרגיע כי 99 אחוז מאנשים מטפלים במוסכים ומשלמים מחיר מלא או אחרי הנחה ולא המספרים שאתה זורק באוויר.

 

גם רופא שיניים לוקח 2000 שקלים על עקירת שן אבל אתה יודע שניתן לעקור שן גם עם פלייר פטנט ולחסוך הרבה כסף אבל קצת לסבול.

 

בכדי לעמוד על ההבדלים והשפעת שמן 5W30 על הרעשים יש לבצע בדיקה מקצועית יותר. צריך לקחת שני רכבים זהים עם אותה רמת בלאי במנוע והתנעה של שניהם באותה טמפ' ולבדוק שהסל"ד בשני המנועים זהים ולתת לבעל מקצוע שמכיר את הרכב לבדוק אם באמת קיים הבדל או אפילו למדוד את הרעש כפי שכתבתי קודם לכן. מד דציבלים זה מצויין !

 

* חשבת לרגע שאם שמן בדרגת צמיגות 5W30 יפחית את הרעשים מצד אחד ומאידך עלול לגרום לצריכת שמן מנוע גבוהה יותר ?

 

** בחירת שמן מנוע לא נעשית אך ורק לפי מדד הרעש אלא על סמך בדיקות יותר מקיפות שייצרן הרכב מבצע במעבדה.

 

*** לא כתבתי בשום מקום ששמן 5W30 לא מתאים לרכב אלא כתבתי שגם 5W40 מתאים לרכב. מה שיותר חשוב או חשוב מבחינת שמירה על המנוע ואריכות חיים זה דרגת איכות השמן.

 

הטיפול במוסך היבואן במיקרה הזה כבר נעשה ונירשם בספר כך שהוא יכול לעשות עכשיו מה שהוא רוצה מבחינת החלפת שמן בכל דרך שהיא ואף אחד ובטח לא מוסך היבואן צריך לדעת על זה..את הקופון הוא כבר גזר וטיפל וכיסה את עצמו מבחינת האחריות. בשביל להחליף שמן לצורך הבדיקה מספיק 150 שח לקניית גלון וזה הכל. את שאר העזרה כל בן אדם שני בפורום יכול לתת לו. הבעיה העיקרית אצלך שמלבד ניירת שאתה יודע לשלוף ולהתרעם על כאלה שלומדים מיוטיוב אתה גם לא מאמין לעדויות של אנשים פה שחוו שינויים בעת מעבר לשמן בצמיגות שונה. תתחיל להאמין במקום לסגוד לצפיון.

פורסם

לפי המידע שמרק10 פירסם קסטרול מיותר למען בדיקת רעשים הייתה קונה שמן צ'מפיון 5/30 שמתאים בתקן ושמר את הישן למקרה שרעש באמת לא ישנתה.

הולך למוסך מורשה תחבורה ומשלם לו על העבודה או פשוט עושה לבד ולא מפרסם ברבים במידה והרעש לא ישתנה בכל מקרה.

מקסימום נזק זה 200 ש"ח עם קניית השמן ותשלום למוסך.

פורסם (נערך)

לא הבנתי את המשפט "

לפי המידע שמרק10 פירסם קסטרול מיותר למען בדיקת רעשים..." יש שמן מיוחד של קסטרול או מוביל להפחתת רעשים ?השמן של קסטרול עומד במפרטי הייצרן וגם נבדק על-ידי ייצרן הרכב ככה שאין שום בעיה עם השמן.



 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

הכוונה מיותר להחליף לקסטרול שעולה 160 ש"ח עדיף כבר לנסות עם שמוע של צ'מפיון שגם רשום בדף שהעלת בצמיגות 5/30 שעולה בדר"כ הרבה פחות.

הרעש נעלם ולא חזר מצאנו פתרון חזר הלכו 100 ש"ח

פורסם
הבעיה העיקרית אצלך שמלבד ניירת שאתה יודע לשלוף ולהתרעם על כאלה שלומדים מיוטיוב אתה גם לא מאמין לעדויות של אנשים פה שחוו שינויים בעת מעבר לשמן בצמיגות שונה. תתחיל להאמין במקום לסגוד לצפיון.

אני אנסה לענות לך מבחינה טכנית וגם התייחסות להערות האישיות שלך לגבי.

 

רועי כתב שהרעשים פסקו לחלוטין לאחר החלפת שמן מנוע מצמיגות 5W40 ל-5W30 ואני מטיל ספק בהסקת המסקנות או בניסוי הלא מבוקר מכמה סיבות והם:

 

1. הצמיגות הקינמטית של שני השמנים בטמפ' של 40 מעלות צלזיוס היא יחסית מאוד דומה כאשר אחד הינו בעל צמיגות של 70 סנטיסטוקס והשני כ-80 סנטיסטוקס לא הבדל משמעותי אשר ישפיע על קצב זרימת השמן במנוע ועל רעשים ממרימי השסתומים.

 

2. לא ניתן לדעת בוודאות האם הבדיקה בוצע באותם תנאים קרי חום המנוע דבר שבהחלט עשוי להשפיע על הופעת הרעשים בשניות הראשונות של התנעת הרכב.

 

3. רעשים מהמרימים עלולים להופיע גם בגלל אוויר שלא התנקז מהכוסיות.

 

4. רעשים עלולים להופיע גם כתוצאה מכך שבכיבוי המנוע חלק מהשסתומים עלול להשאר במצב פתוח מה שגורם להתרוקנות השמן מהכוסית והופעת רעשים בזמן ההתנעה.

 

** אני אישית לוקח בערבון מוגבל את חוות הדעת של חלק מקהילת המעריצים שנוצרה סביבך (גם ברור למה-טיפולים חינם) ותומכת בדברים שאתה כותב.

 

*** לזכור ולא לשכוח מה כתב עלייך בעל מקצוע בקישור המצורף.

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?591588-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%AA-ABS-%D7%9C%D7%90%D7%97%D7%A8-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%A6%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%A7%D7%A1%D7%A0%D7%98-2004&p=5000006&viewfull=1#post5000006

איזה כייף לי :)

פורסם
אני אנסה לענות לך מבחינה טכנית וגם התייחסות להערות האישיות שלך לגבי.

 

רועי כתב שהרעשים פסקו לחלוטין לאחר החלפת שמן מנוע מצמיגות 5W40 ל-5W30 ואני מטיל ספק בהסקת המסקנות או בניסוי הלא מבוקר מכמה סיבות והם:

 

1. הצמיגות הקינמטית של שני השמנים בטמפ' של 40 מעלות צלזיוס היא יחסית מאוד דומה כאשר אחד הינו בעל צמיגות של 70 סנטיסטוקס והשני כ-80 סנטיסטוקס לא הבדל משמעותי אשר ישפיע על קצב זרימת השמן במנוע ועל רעשים ממרימי השסתומים.

 

2. לא ניתן לדעת בוודאות האם הבדיקה בוצע באותם תנאים קרי חום המנוע דבר שבהחלט עשוי להשפיע על הופעת הרעשים בשניות הראשונות של התנעת הרכב.

 

3. רעשים מהמרימים עלולים להופיע גם בגלל אוויר שלא התנקז מהכוסיות.

 

4. רעשים עלולים להופיע גם כתוצאה מכך שבכיבוי המנוע חלק מהשסתומים עלול להשאר במצב פתוח מה שגורם להתרוקנות השמן מהכוסית והופעת רעשים בזמן ההתנעה.

 

** אני אישית לוקח בערבון מוגבל את חוות הדעת של חלק מקהילת המעריצים שנוצרה סביבך (גם ברור למה-טיפולים חינם) ותומכת בדברים שאתה כותב.

 

*** לזכור ולא לשכוח מה כתב עלייך בעל מקצוע בקישור המצורף.

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?591588-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%AA-ABS-%D7%9C%D7%90%D7%97%D7%A8-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%A6%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%A7%D7%A1%D7%A0%D7%98-2004&p=5000006&viewfull=1#post5000006

 

זה הרי ברור שאצלך אין שום דבר וודאי ורואים את זה בלא מעט שירשורים של ייתכן ואולי ואם. במיקרה זה יש עובדות חיות שבן אדם אומר שחור על גבי לבן שהרעשים אצלו נעלמו שעבר לשמן בצמיגות שונה וכניראה הטכנולוגיה בו גם שונה. אתה בוחר לא להאמין לו וזו זכותך המלאה אבל אין לך מה לפסול ייעוץ שלו בעניין כלפי פותח השירשור אם הוא חווה את הרעשים האלה על בשרו ומצא להם פיתרון סופי. פותח השירשור יעשה עם הייעוץ הזה מה שהוא רוצה. ואם הוא יקשיב לרועי והרעשים יעלמו מה תגיד אז? אז לבוא ולנפנף באימרות נגד בלי הוכחות מעשיות אלא רק בניירות זב בטוח לא חוכמה גדולה. מבחן התוצאה זהמה שייקבע.

יפה שאתה מעלה שירשורים עם אבק שאני לא יודע מישהו ממצמץ לכיוון שירשורים שכאלה חוץ ממך..

מזל שאתה לא זה שמסנן עבורי את קהל המעריצים.

פורסם
יש עובדות חיות שבן אדם אומר שחור על גבי לבן שהרעשים אצלו נעלמו שעבר לשמן בצמיגות שונה רי את קהל המעריצים.

לא ראיתי בשרשור שום עובדה ושום הוכחה.

ממליץ לך לקרוא על "אפקט פלצבו"

פורסם (נערך)
לא ראיתי בשרשור שום עובדה ושום הוכחה.

ממליץ לך לקרוא על "אפקט פלצבו"

 

במיקרה אני מכיר את רועי ואת הרכב שלו דיי מקרוב. לא מעט פעמים הערתי לו על רעש הטרקטור בהנעה קרה והתשובה שלו תמיד הייתה אליי שככה זה. דיי התעלמתי מזה עד שיום אחד הוא הניע את הרכב לידי והרעשים כבר לא נשמעו אז ששאלתי אותו בתמיהה מה קרה? איפה הרעשים? אמר שמאז החלפת השמן הרעשים נעלמו באמת. אז רועי מספר שהשמן הוביל לשקט אבל אם אני שמתי לב שהמנוע שקט בלי לדעת שהחליף שמן אז באיזה אפקטים פסיכולוגיים מדובר? או שיש רעשים או שאין רעשים...והרעשים כבר לא קיימים...אז מה לא הגיוני פה?

מה שיותר מעניין אותי כרגע זה מה פותח השירשור מיתכוון לעשות עם המידע שניתן לו פה מכמה זוויות גם מילוליות וגם מעשיות. יותר מאשמח לשמוע פה עידכונים ממנו!

עריכה אחרונה על ידי מאור30
פורסם (נערך)

בטיפול האחרון ב KIA RIO 1.5 דיזל שנת 2010.

לקחתי בטעות מוטול תקן C4 שהיה על המדף של תקן C3.

המנוע התחיל לעבוד אחרי הטיפול כל כך שקט שאנשים לא מאמינים שהמנוע הוא דיזל.

אבל השמן בתקן C4 יגמור לי את המנוע אם אמשיך להשתמש בו.

לפני ההחלפה למוטול C4 היה במנוע מוטול C3.

החלפתי אחרי 2000 ק"מ לתקן A3/B4 ובטיפול הבא אחזור לתקן C3.

עריכה אחרונה על ידי shsss

×
×
  • תוכן חדש...