Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3084 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
1. אתה מבטיח משהו שאין לך מושג לגביו או ידע לגביו ועל מה אתה מתבסס? ביקרת במפעלים הללו?

 

2. עובדתית ומעשית, המפעלים ברובם מכניסים שמני קסטרול כפי שנדרש בספר הרכב, מה הסיבה להכניס שמן אולטרה מיוחד כאשר יש משהו שזמין מהמדף? ברור לך שלפתח שמן מיוחד עולה עשרות מליוני דולרים, כן? (כי זה כולל במחיר הריסה ופירוק של עשרות רכבים שונים למטרת הולידציה ובדיקות).

תלוי בבחירת יצרן הרכב, הוא לרוב, יכניס את השמן מדף שהוא עצמו ממליץ, זול יותר לרכוש בכמויות מסחריות עצומות מאשר לפתח שמן עצמאי משל עצמך.

אתה רחוק מאוד מלדייק.

ראשית, שום ביקור בשום מפעל לא יוציא אותה מלומד בנושא שמנים שהיצרן משתמש בהם בפס היצור.

שנית, שמני מנוע FACTORY FILL לרוב זה כלל לא שמני מדף, אלא שמנים יעודיים למנועים חדשים, שמכילים חבילת תוספים יעודיים להרצה לפי מפרט שהיצרן ביקש.

זה כמובן יכול להיות שמן של יצרן מוכר, כמו קסטרול, אבל תוכנן הנדסית עבור המפעל. בטח לא משהו שתוכל להשיג בחנות שמנים הקרובה.

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
האם לנסות 5W30 של CASTROL מסדרה אחרת או להמשיך לנסוע?

הרכב תקין והכל, פשוט רעש קצת חריג ..

תראה אם אתה רוצה לזרוק 300 שקלים לפח אז אין בעיה לנסות למרות שאני מציע שתמתין לטיפול הבא. דרך אגב רעשים של תיקתוקים של מרימי השסתומים קצת קשה לאיבחון בגלל הרעשים הנוספים שמייצר המנוע.

אם הייצרן היה יודע בוודאות ששמן בדרגת צמיגות 5W30 מפחית בצורה משמעותית את הרעש לדעתי למחרת הייצרן היה מוציא TSB בנושא.

 

* דרך אגב יישנם מספר לא קטן של עדויות בפורום של אנשים שעברו לשמן דק יותר ומעידים שהרעשים התגברו ראה קישור.

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?632733-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%A2-%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%A8-%D7%9C%D7%90%D7%97%D7%A8-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%94&highlight=%D7%A9%D7%A1%D7%AA%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9D

איזה כייף לי :)

פורסם

ROEi1 ההבדל שאתה מתאר, בהחלט קיים, אני גם שמעתי את זה ברכב שלי.

אבל ההבדל בין השמנים הוא בין הטכנולוגיה Edge לMagnatec. זה לא קשור ל5W30 או 5W40.

פותח השרשור ברכב שלו חייב שמן 5W40.

פורסם

על פי האתר של CASTROL אין שום 5W40 משום סדרה שלהם שמתאימה למנוע הזה.

 

אם זה EDGE אז הוא צריך 0W30 ואם זה MAGNATEC אז גם הוא צריך 5W30 בדיוק כמו שאני משתמש למנוע שלי [1.6]

פורסם

הדרישה הרשמית של WV בארץ להשתמש בשמן 5W40 למונעי טורבו, לשנה או 15 אלף ק"מ, בתקן A3.

כל ההמלצות שאתה רואה באתרים הם לא רלוונטים, כי לכל מדינה יש אקלים שונה ואיכות דלק שונה.

פורסם
העדות של רועי אינה מעידה על שום כלום גם בגלל שהמנועים אינם זהים.

 

ועוד איך מעידה ויכולה לתת תפנית חיובית אפילו. המנועים לא זהים אבל ניראה שהרעשים שנישמעים כן היו זהים למה שהיה אצל רועי. אף אחד פה לא מיסתובב עם מד דציבלים בכיס ולהבחין בין רעשים שקיימים לזה שהם נעלמו זה לא קשה לאדם הסביר. לא צריך לזרוק שום 300 שח. ב 150 שח לגלון הניסוי ואולי ההצלחה שלו יוצאים לפועל.

לפותח השירשור...אל תחשוש מלנסות לשים את השמן שרועי המלית עליו..אולי עוד תופתע לטובה וייצא רק טוב מזה. לא תנסה לא תדע.

פורסם

כל סוג מנוע, בשילוב עם כל סוג שמן , יכולים להתנהג שונה מאוד אחד מהשני.

יש מנועים שיותר רגישים ומרעישים בין סוג שמן אחד לשני ויש שפחות, הכי נכון זה עדות של משהו עם אותו סוג מנוע בדיוק.

בכל מקרה, שווה לשם שמן שתואם בתקן VAG למנוע, במידה והשמן ששמו חסר את התקן הנדרש.

פורסם
ועוד איך מעידה ויכולה לתת תפנית חיובית אפילו. המנועים לא זהים אבל ניראה שהרעשים שנישמעים כן היו זהים למה שהיה אצל רועי. אף אחד פה לא מיסתובב עם מד דציבלים בכיס ולהבחין בין רעשים שקיימים לזה שהם נעלמו זה לא קשה לאדם הסביר. לא צריך לזרוק שום 300 שח. ב 150 שח לגלון הניסוי ואולי ההצלחה שלו יוצאים לפועל.

לפותח השירשור...אל תחשוש מלנסות לשים את השמן שרועי המלית עליו..אולי עוד תופתע לטובה וייצא רק טוב מזה. לא תנסה לא תדע.

הבחור מטפל במוסך הייבואן מכיוון שהרכב נמצא בתקופת האחריות לכן עלות החלפת שמן מנוע עשוייה להיות גם יותר מ-300 שקלים. זה שאתה מבצע את העבודה חינם או ממליץ לאחרים לבצע את העבודה לבד וזורק באוויר מחירי ריצפה אז תרגיע כי 99 אחוז מאנשים מטפלים במוסכים ומשלמים מחיר מלא או אחרי הנחה ולא המספרים שאתה זורק באוויר.

 

גם רופא שיניים לוקח 2000 שקלים על עקירת שן אבל אתה יודע שניתן לעקור שן גם עם פלייר פטנט ולחסוך הרבה כסף אבל קצת לסבול.

 

בכדי לעמוד על ההבדלים והשפעת שמן 5W30 על הרעשים יש לבצע בדיקה מקצועית יותר. צריך לקחת שני רכבים זהים עם אותה רמת בלאי במנוע והתנעה של שניהם באותה טמפ' ולבדוק שהסל"ד בשני המנועים זהים ולתת לבעל מקצוע שמכיר את הרכב לבדוק אם באמת קיים הבדל או אפילו למדוד את הרעש כפי שכתבתי קודם לכן. מד דציבלים זה מצויין !

 

* חשבת לרגע שאם שמן בדרגת צמיגות 5W30 יפחית את הרעשים מצד אחד ומאידך עלול לגרום לצריכת שמן מנוע גבוהה יותר ?

 

** בחירת שמן מנוע לא נעשית אך ורק לפי מדד הרעש אלא על סמך בדיקות יותר מקיפות שייצרן הרכב מבצע במעבדה.

 

*** לא כתבתי בשום מקום ששמן 5W30 לא מתאים לרכב אלא כתבתי שגם 5W40 מתאים לרכב. מה שיותר חשוב או חשוב מבחינת שמירה על המנוע ואריכות חיים זה דרגת איכות השמן.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
על פי האתר של CASTROL אין שום 5W40 משום סדרה שלהם שמתאימה למנוע הזה.

 

אם זה EDGE אז הוא צריך 0W30 ואם זה MAGNATEC אז גם הוא צריך 5W30 בדיוק כמו שאני משתמש למנוע שלי [1.6]

השמן Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 שפותח האשכול כתב שמילאו במוסך מתאים למפרט הייצרן VW502.

 

בנוסף למה שכתבתי השמן נבדק ומאושר על ידי הייצרן לשימוש ברכב (הבדיקה בוצע על שמנים הנמכרים בארה"ב). יותר מזה מה צריך הבן אדם ?

 

על סמך מה כתבת שאין שום שמן של קסטרול בדרגת צמיגות 5W40 שלא מתאים למנוע של פותח האשכול ?

Approved OilList-Volkswagen-2013.pdf

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

כמו שכתבתי - על הפי האתר של קסטרול שעובדת צמוד עם VW לפיתוח השמנים שלה כדי להתאים אותם לרכבי הקונצרן.

 

לגבי הקובץ שצירפת, קודם כל הוא תקף לרכבים שמיוצרים ל USA בלבד, אתה מכיר רכב עם מנוע זהה כמו של פותח השרשור בארה"ב? אם כן אני יותר מאשמח לבדוק על פי האתר של קסטרול איזה שמן מתאים לו ולראות אם זה חופף את הרשימה הלא מעודכנת שלך שתקפה עד 2013.

 

אתה אומנם לא כתבת שה 5W30 לא מתאים אבל משום מה אתה מתנגד נחרצות לבצע את השינוי, בטח אם זה לא יתבצע בידי ומחירי הזהב של צ'מפיון מוטורס :-D

פורסם
אתה רחוק מאוד מלדייק.

ראשית, שום ביקור בשום מפעל לא יוציא אותה מלומד בנושא שמנים שהיצרן משתמש בהם בפס היצור.

שנית, שמני מנוע FACTORY FILL לרוב זה כלל לא שמני מדף, אלא שמנים יעודיים למנועים חדשים, שמכילים חבילת תוספים יעודיים להרצה לפי מפרט שהיצרן ביקש.

זה כמובן יכול להיות שמן של יצרן מוכר, כמו קסטרול, אבל תוכנן הנדסית עבור המפעל. בטח לא משהו שתוכל להשיג בחנות שמנים הקרובה.

 

יש לך קישור למקור? כיוון שבמרבית המקרים וגם היצרנים שעונים למיילים של לקוחות, טוענים לשימוש בשמנים סינתטיים באיכות גבוהה בדיוק כמו שמני המדף.

 

רק מה? מוכנס בדרך כלל בפס הייצור, מוליבדן בנקודות מסויימות ולאחר פעולת המנוע, זה מתערבב עם השמן ולעיתים הוא יחליף לצבע לא שגרתי בזמני ההרצה.

לכן, מדובר על שמנים רגילים עם תוספים שהיצרן מכניס בפס ההרכבה אך השימוש הבסיסי עצמו בשמן, הוא שמן מדף.

 

אבל שוב, גם אתה וגם אני ניזונים מהרשת, מהמידע ושנינו צריכים להבין את מה לסנן.

מרבית היצרנים לאחר חיפוש מאוד אינטנסיבי חזרו ללקוחות וענו שהם מכניסים שמנים באיכות גבוהה ביותר ואף נתנו שמות ונחש מה, מדובר על שמן מדף.

 

Igmyt.png

פורסם

שוב אתה קובע עובדות לא נכונות.

אני לא מתבסס על שום ידע שנקטף בחיפוש מהאינטרנט או תשובות היצרן נותן דרך מחלקות השירות לקוחות או יחסי הציבור.

השמנים אמנם איכותיים, ברור שעומדים בתקנים וגם בצמיגות המומלצת, אבל בהחלט לא מדובר בשמני מדף.

אגב אני יודע שאכן מוסיפים מוליבדן (למנועי בנזין) אך בכמויות דיי סטנדרטיות ומעבר לזה עוד קצת תוספים יחודיים להרצה וזה לא שמוסיפים שמן מדף ואז גם ,תוספים/מוספים ,אלא מדובר בשמן יעודי שמגיע מוכן מיצרן השמן ישירות למפעל ולא לשום מיכל שמן שתמצא בחנות.

אגב זה לא מידע סודי, תתקשר לכל מעבדה מוסמכת לשמנים ותקבל את התשובה הזאת.

פורסם
כמו שכתבתי - על הפי האתר של קסטרול שעובדת צמוד עם VW לפיתוח השמנים שלה כדי להתאים אותם לרכבי הקונצרן.

 

לגבי הקובץ שצירפת, קודם כל הוא תקף לרכבים שמיוצרים ל USA בלבד, אתה מכיר רכב עם מנוע זהה כמו של פותח השרשור בארה"ב? - מנועי 1.8TSI בפאסט או FTSI לפי אודי נמכרים גם בארה"ב.

אם כן אני יותר מאשמח לבדוק על פי האתר של קסטרול איזה שמן מתאים לו ולראות אם זה חופף את הרשימה הלא מעודכנת שלך שתקפה עד 2013. - אני מאמין שאם תתאמץ תמצא מסמך מעודכן לשנת 2017 באינטרנט.

 

אתה אומנם לא כתבת שה 5W30 לא מתאים אבל משום מה אתה מתנגד נחרצות לבצע את השינוי, בטח אם זה לא יתבצע בידי ומחירי הזהב של צ'מפיון מוטורס :-D

אני מתנגד כי זה סתם זריקה של כסף לפח !

תשמ'ע, איך אומרים, קשה באימונים קל בקרב.

 

1. המסמך מתייחס לשמנים המשווקים בארה"ב ולשמחתינו השמן המדובר משווק גם בארץ ככה שאין שום בעיה עם המסמך או השמן. אני לא רואה שום בעיה אם הייצרן בדק שמנים המשווקים בארה"ב ואותו שמן נמכר בארץ. גם בדף הנתונים של השמן הנמכר בארץ כתוב שחור כל גבי לבן שהשמן עומד במפרטי הייצרן VW502 וזו גם דרישת הייצרן.

 

2. קונצרן VAG עובד ע מספר ייצרני שמנים בפיתוח דור חדש של שמנים ולא רק עם קסטרול.

 

אל תנסה להפוך את הקערה על פיה כי המסמך המצורף של קסטרול סותם את הגולל על דברייך.

Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40.pdf

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...