Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3084 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

רק לצורך הבדיקה תעבור עצמאית ל 5/30 ותראה אם מפסיק הרעש. אם מפסיק תשאר עליו ותדרוש בטיפול הבא שזה מה שישימו בלבד. מכיוון שיש פה עדות חיה של רועי למנוע שכבר לא מתקתק זה בהחלט שווה את הניסוי.

פורסם

אם ה 300 שח לא יחסרו לך לאוכל או לילדים הייתי עושה מה שמאור כתב מעלי.

רק בשביל השקט הנפשי .

אם קשה לך מבחינה כלכלית להפרד מסכום כזה אז כמו שמרק כתב, כל מה ששמים במוסך עומד בתקן יצרן.

כנראה שבימים חמים יותר הרעש יהיה חלש יותר. מציע לבדוק את הרעש גם כשהמנוע חם .

עשה נסיעה של 20 דקות. דומם מנוע ל 10 כדי שהשמן ירד לאגן. ואז כשהמנוע עדיין חם תניע ותבדוק .

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

פורסם
אם ה 300 שח לא יחסרו לך לאוכל או לילדים הייתי עושה מה שמאור כתב מעלי.

רק בשביל השקט הנפשי .

אם קשה לך מבחינה כלכלית להפרד מסכום כזה אז כמו שמרק כתב, כל מה ששמים במוסך עומד בתקן יצרן.

כנראה שבימים חמים יותר הרעש יהיה חלש יותר. מציע לבדוק את הרעש גם כשהמנוע חם .

עשה נסיעה של 20 דקות. דומם מנוע ל 10 כדי שהשמן ירד לאגן. ואז כשהמנוע עדיין חם תניע ותבדוק .

 

 

החלפת שמן עצמאית תעלה לו כ 150ש"ח לקסטרול מגנטק 5W30 - לא 300 ש"ח.

 

אין צורך להחליף פילטר שמן, רק שמן.

פורסם

מה יגרום לרעשים להיעלם? המנוע "יתרגל" לשמן?

 

אם התחילו רעשים מיד אחרי החלפת שמן ראשונה ברכב, כנראה שהבעיה היא בשמן...להתעלם מזה לא יגרום לזה להיעלם.

פורסם
אני מבטיח לך שהשמן המקורי ברמה גבוהה יותר מה CASTROL.

אני הייתי הולך למוסך פרטי ומחליף את השמן לשמן של רויאל פרפל או מוטול.

 

1. אתה מבטיח משהו שאין לך מושג לגביו או ידע לגביו ועל מה אתה מתבסס? ביקרת במפעלים הללו?

 

2. עובדתית ומעשית, המפעלים ברובם מכניסים שמני קסטרול כפי שנדרש בספר הרכב, מה הסיבה להכניס שמן אולטרה מיוחד כאשר יש משהו שזמין מהמדף? ברור לך שלפתח שמן מיוחד עולה עשרות מליוני דולרים, כן? (כי זה כולל במחיר הריסה ופירוק של עשרות רכבים שונים למטרת הולידציה ובדיקות).

תלוי בבחירת יצרן הרכב, הוא לרוב, יכניס את השמן מדף שהוא עצמו ממליץ, זול יותר לרכוש בכמויות מסחריות עצומות מאשר לפתח שמן עצמאי משל עצמך.

 

3. אילו עוד דברים אתה בדרך כלל מבטיח לאנשים בעולם הרכב? כדאי לטפל בסוגיה זו כבר עכשיו לפניי שתבטיח עוד דברים לא נכונים ;)

 

4. תתפלא אבל לא תמיד כל השמנים של ה "טופ אוף דה ליין" מתאימים לכל הרכבים, הכל תלוי בתקן הנדרש לרכבים ולעיתים, לא תמיד אפשר למצוא את השמן עם התקן אצל מותגים אחרים.

לדוגמא, שמן CASTROL A5 5W-30 עם תקני פורד, אין בקטגוריית ה EDGE שלהם, רק MAGNATEC וכן הלאה, אצל יצרנים אחרים לא תמיד יש את התקנים הללו כך שמגוון השמנים? יחסית סבבה.

פורסם (נערך)

קאסטרול אדג' טורבו דיזל הזה ספציפית היה השמן הכי "רועש" ששמו לי ברכב אי פעם, והרעש יגביר עם הק"מ שתעשה עם השמן הזה.

השמן הכי שקט שהיה לי אי פעם זה ה ליקווי מולי Liechtlauf (פרוש מגרמנית "שקט").

https://products.liqui-moly.com/leichtlauf-high-tech-5w-40-5.html

השמן של פז ששמים במוסך מורשה, גם הוא די שקט.

אצלי תמיד שמו שמנים 5W-40 מחברות שונות, ולכל שמן יש רמת רעש אחרת. לדעתי זה יותר תלוי בתוספים שיש בשמן.

במצב פותח השרשור, היתי מנסה להוסיף תוסף שמן עד שרעש נעלם, כי פשוט חבל להחליף שמן חדש.

עריכה אחרונה על ידי Alf3

פורסם
רק לצורך הבדיקה תעבור עצמאית ל 5/30 ותראה אם מפסיק הרעש. אם מפסיק תשאר עליו ותדרוש בטיפול הבא שזה מה שישימו בלבד. מכיוון שיש פה עדות חיה של רועי למנוע שכבר לא מתקתק זה בהחלט שווה את הניסוי.

העדות של רועי אינה מעידה על שום כלום גם בגלל שהמנועים אינם זהים.

איזה כייף לי :)

פורסם

עדיין לטעמי מדובר על משהו ששווה ניסיון רק מהסיבה שיהיה אפשר ללמוד מהניסוי הקטן הזה, אבל זה להחלטת פותח השרשור.

 

אני מאמין שהמעבר ישקיט לו את המנוע באותה צורה שקרתה אצלי.

פורסם
בפס הייצור אכן ממלאים קסטרול וזה גם מה שברוב הארצות היצרן\יבואן ממליץ לשים ברכבים.

 

כמו שכתבתי יש הבדל מוחשי ואמיתי בין 5W40 ל 5W30 בסדרה של CASTROL.

קשה לי האמין שהצלחת להבחין שהרעש לפני החלפת השמן היה גבוה יותר מאשר לאחר החלפת השמן ל-5W30 אלא אם השתמשת בציוד למדידת רעשים אשר מסוגל גם להקליט. דרך אגב משאבת הדלק ללחץ גבוה ושאר המכלולים מייצרים יותר רעש מתקתוק של מרימי השסתומים ככה שאני מטיל ספק שהרעש היה מהשסתומים.

איזה כייף לי :)

פורסם

אתה לא חייב להאמין...אבל בשימוש עם CASTROL EDGE 5W40 היה רעש שאי אפשר לפספס למשך דקה-שתיים שנשמע מהמרימי שסתומים, ברגע שהמנוע טיפה התחמם הרעש נעלם.

 

לא הרגשתי שום ירידה בביצועים או שינוי בצריכת דלק - סה"כ רעש למשך 2 דקות בהנעה קרה.

 

אחרי המעבר ל MAGNATEC 5W30 הרעש הפסיק לחלוטין.

 

לא צריך אמצעי למדידת רעשים כדי לאבחן את ההבדל המשמעותי שנוצר, בהתחלה חשבתי שככה המנועים האלה ובטיפול האחרון החלטתי לנסות את ה MAGNATEC לפי ההמלצה של האתר של קסטרול ובאמת זה עזר.

 

אלה החוויות וההתנסות שלי עם המנוע והשמנים הנ"ל, אם פותח השרשור ירצה לבצע את הניסיון - זאת החלטה שלו, כמו שכתבתי אני חושב שנוכל ללמוד הרבה מההתנסות שלי וגם מההתנסות של פותח השרשור במידה ויחליט לבצע את ההחלפה.


×
×
  • תוכן חדש...