Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3208 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הבהרה......גיוס.

במקרה הנ"ל, חוקים ותקנות זה סבבה, עד שזה מגיע לסלון שלך.

 

למה המדינה מתערבת בשיקולים שלי?

המדינה נכנסת לך לעצמות כשאתה מעסיק, רק שהיא שוכחת שהיא המעסיקה הגדולה במדינה ומבצעת את האפליות הכי גדולות שיש, כמו תפירת מכרזי ענק למקורבים ופסילת מועמדים שרירותית.

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

קשה לי להאמין שיש מעסיק מספיק אדיוט לשאול מועמד אם הוא עשה צבא, וכשהבחור יגיד שלא, אז המעסיק פשוט יגיד שהוא לא מקבל אותו בגלל שהוא לא עשה צבא.

יותר חכם להגיד שהבחור לא שחקן קבוצתי ולכן אין לו מקום בחברה.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם
אם אני בתור מעסיק, לא מעוניין להעסיק מישהו שלא שירת בצבא, למה המדינה מתערבת בשיקולים שלי?

כמו כן אני יכול לא לבחור להעסיק מישהו שלא שוטף כלים במטבחון או כזה שאוכל לכולם את האוכל מהמקרר.

מה הבעיה בזה?

המדינה מתערבת בשיקולים שלך מכמה סיבות :

1. המדינה היא זאת שמחליטה מי יעשה שרות צבאי ומי לא. אם היא החליטה כי אדם מסויים לא יעשה שרות צבאי (ולא חשוב מדוע ולמה) - זה לא עניינך.

2. במדינה יש אוכלוסיות מוחלשות שהמדינה מראש איננה רוצה שיעשו שרות צבאי (הכוונה בעיקר לאוכלוסייה הערבית, אך לא רק) - אז בכך שהיא מונעת ממך להתחשב בשירות צבאי, היא נותנת (לפחות בתיאוריה) סיכוי שווה לכולם בקבלה לעבודה (ואני כרגע לא מחפש להיכנס לוויכוח על כך שיש להם 2-3 שנים שבהם הם יכולים ללמוד/ לעבוד וכו').

3. אם המדינה לא תכפה על המעביד כללי משחק מסויימים, אז מחר יחליט מעביד מסויים כי הוא לא מקבל את המועמד לעבודה כי אמונתו הדתית לא נראית לו (בהנחה שאיננה מפריעה לעבודה) או שהוא מפטר עובדת כי היא נכנסה להריון וכו'.

4. כיום יש נטייה בקרב המעסיקים לא להעסיק מי שעושה שרות מילואים. האם רק במקרה כזה המדינה צריכה להתערב ? או, האם גם כאן היא איננה צריכה להתערב ? לכל נושא יש (לפחות) 2 צדדים.

 

לפני כן, הייתי צריך לדבר בכלל על מאזן הכוחות - בעקרון, למעסיק (במגזר הפרטי) יש יותר כוח מאשר לעובד.

וזה פער עצום בכוח.

באיזה שהוא שלב, נפל למישהו בממשלה/כנסת האסימון ולכן חוקקו חוקי העבודה השונים כדי למנוע מהמעסיק לנצל את העובדים (לא שהצליחו למגר את כל המקרים), כאשר מדי פעם מוסיפים/ מעדכנים חוקים בהתאם לבעיות שצצות.

 

2 דוגמאות רק בשביל להסביר את פערי הכוח :

א) המעסיק קובע שעות עבודה של העובד.

ב) המעסיק קובע שכר שישולם לעובד - יש מעסיקים שבשמחה לא ישלמו משכורת לעובדים. יש מעסיקים שרק יחפשו מהיכן לחסוך על הגב של העובד (כולל בתשלום הפרשות סוציאליות חובה) וכו'.

פורסם
אם אני בתור מעסיק, לא מעוניין להעסיק מישהו שלא שירת בצבא, למה המדינה מתערבת בשיקולים שלי?

כמו כן אני יכול לא לבחור להעסיק מישהו שלא שוטף כלים במטבחון או כזה שאוכל לכולם את האוכל מהמקרר.

מה הבעיה בזה?

אז אתה גם לא מעסיק עובדים שצבע העור או המבטא שלהם לא נראה לך.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

מדסקסים על נושא מעסיקים שמנצלים את כוחם מול העובדים, ובעוף טופיק יש פוסט של עובד שככל הנראה המעסיק מרמה אותו..(פוסט עם כותרת : דין התפטרות, ימי חופש, ופנסיה)

פורסם (נערך)

אני רוצה לחזור לנושא המקורי, כי השרשור הזה כבר היה פה לפני שנה-שנתיים. וגם אז תהיתי לגבי המתודיקה של ניר, כי אני זוכר שהוא פירט על המקרים האלו.

כל עוד אף אחד לא עובר על החוק, זכותו. עובדה שהעסק שלו מצליח כי יש קבוצה של אנשים מסוימים, עם תכונות שמוכרות לו, שמשתלבת שם היטב. אין בזה רע. כמו שהאופי הזה מאוד מתאים לדברים מסוימים, כך הוא פחות מתאים לדברים אחרים. אז שוב, כל עוד אין עבירה על החוק, זכותו של הפרט לעשות מה שירצה.

מאידך, אני ממש סקרן לדעת: ניר, יש אצלך אנשים שאינם לוחמים בחברה? יש נשים? האם אישה שמגיעה צריכה להיות לוחמת?

כי אני נגד אפליה. עם כל הכבוד לזכותו של מעסיק, אני לא רוצה שמישהו לא יקבל את הבת שלי לעבודה רק כי היא בת, או כי היא לא קפצה ממסוקים להשתלט על המרמרה. היא מאוד מוכשרת, אבל מאוד צורם לי שהיא לא תגיע למקום עבודה טוב (ונשמע שהמקום אצלך טוב, כי הוא בנוי על אמון ועבודה משותפת) רק כי היא בת. מתנצל אגב שהשתמשתי בך כדוגמה, לצורך העניין זה יכול סתם מעסיק שמפלה נשים, ללא קשר לשירות קרבי.

 

בחזרה לנושא,

ואדים, יש מקרים מסוימים שזה כן יזיק לך: תפקיד ממשלתי, סיווג בטחוני, אם תיפול על מעסיק מורעל שהצבא מגדיר את האישיות שלו באחוזים מאוד גבוהים וכדומה.

מניסיוני הדל, השירות הצבאי שלי כתוב בקו"ח, תכתוב את שלך. אני לא מציין שאני עושה מילואים ואף אחד עוד לא שאל אותי על זה. כשמקבל זימון תמיד משחררים בלי בעיות. אף אחד לא מנסה או ניסה לשאול אותי יותר מדי על הצבא ובטח שלא על פרופיל. את רוב, בעצם קבל תיקון, את כל המעסיקים שלי זה לא עניין. בכלל. לא עלתה על זה מילה. הם התרכזו בכישורים שלי, אני שיקפתי להם את כל האמת לגביי (כולל ציפיות, תהיות, חששות). כל דבר קטן שרציתי לדעת שאלתי והסברתי. הם קיבלו ממני מיליון אחוז שיקוף ואמת והחזירו אותו דבר. בינתיים השיטה הזו עובדת.

הפורום שלנו מאוד מורעל, לפעמים עד כדי רמה מאוד מקובעת, אבל אני רוצה להגיד לך משהו כאחד שנתקל בלא מעט מקרים של פוסט טראומה (כולל כזו של לוחמים): הבריאות שלך, קודמת לכל. עם כל הכבוד לעיטורים של מעסיק כזה או אחר, אתה זה שצריך להמשיך את החיים שלך ואתה זה שצריך לישון בלילה. קודם בריאות, אחר כך לחשוב מעסיקים.

מחלות נפשיות הן מחלות לכל דבר וסמוך עליי, אתה לא רוצה לעבוד אצל מעסיק שפוסל אותך בגלל הנכות שלך (בים אם פיזית, כמו אדם על כיסא גלגלים או נפשית כמו אדם הסובל מדיכאון קליני, למשל).

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

הפורום שלנו מאוד מורעל, לפעמים עד כדי רמה מאוד מקובעת, אבל אני רוצה להגיד לך משהו כאחד שנתקל בלא מעט מקרים של פוסט טראומה (כולל כזו של לוחמים): הבריאות שלך, קודמת לכל. עם כל הכבוד לעיטורים של מעסיק כזה או אחר, אתה זה שצריך להמשיך את החיים שלך ואתה זה שצריך לישון בלילה. קודם בריאות, אחר כך לחשוב מעסיקים.

מחלות נפשיות הן מחלות לכל דבר וסמוך עליי, אתה לא רוצה לעבוד אצל מעסיק שפוסל אותך בגלל הנכות שלך (בים אם פיזית, כמו אדם על כיסא גלגלים או נפשית כמו אדם הסובל מדיכאון קליני, למשל).

אין לי פוסט טראומה, לפחות לא בגלל משהו שקרה לי בצבא, לא השתתפתי בקרבות וכאלה (אני טכנאי בחיל תקשוב). הבעיות שלי באות ממקום אחר, מה שמפריע לי זה בעיקר ההתנהלות של המערכת. דוגמא - כשהייתי בסדיר, לא הייתי בגימל אחד, ולא כי לא הייתי חולה, אלא בגלל שכדי להגיע לרופא (שבטוח שאתה מזייף) צריך לעבור תהליך מסורבל, שגורם לך להתייאש, וככה כמעט כל דבר (פעם פתחתי פה שירשור על מדי ב' שהעדפתי לקנות ולא להתעסק עם לחפש עם מי להחליף).

 

אגב במקום העבודה של ניר הייתי מעדיף שלא לעבוד (וגם למה שיקבל ג'ובניק מושתן כמוני, שלא הרג ערבי אחד אפילו), מהסיבה שאם המקום מנוהל ע"י מורעלי צבא, הם מביאים את הטימטום של הצבא איתם, עם הקומבינות והכסת"חים שלהם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

אני יודע שאין לך.

אני אומר שנתקלתי בבעיות נפשיות, ביניהן גם פוסט טראומה של לוחמים.

הבריאות שלך מעל לכל. לא משנה אם זה דיכאון, OCD או PTSD. זו כל הנקודה.

לגבי הפסקה השנייה, אני לא מסכים. לא חושב שניר או עובדיו מביאים "טמטום של צבא" וזה לא מקומנו לשפוט את החברה שלו, בטח שלא לרדת לשפה של ילדים בכיתה ג', אז פה אני לא מסכים אתך.

לגבי הנושא המקורי, כאמור, אם יש לך מחלה נפשית, זו מחלה לכל דבר ולעתים כזו שגורמת לנכות. אז כך יש להתחייס אליה. בחברה יש בעיה רצינית עם מחלות נפשיות. זה נובע בעיקר מבורות. לשמחתי אנשים מקבלים חינוך מקורות כאלו ואחרים וכיום הנושא כבר לא טאבו כמו פעם (פגישה עם פסיכיאטר = כותונת וחדר מרופד).

הבעיה שקשה לראות את המחלות האלו. מפקד לא יגיד לקטוע גפיים "אתה מוותר לעצמך", אבל אצל פגוע נפש שלא מצליח לקום בבוקר מהמיטה זה נתפס בעצלנות, בכיינות או שאר דברים. שוב, זה נובע מבורות וחוסר חינוך או מתן מידע נכון. בקטע הזה יש לצבא ולחברה הרבה התקדמות, אבל לשמחתי חלק ממנה נעשה.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

ניר, יש אצלך אנשים שאינם לוחמים בחברה? יש נשים? האם אישה שמגיעה צריכה להיות לוחמת?

מתנצל אגב שהשתמשתי בך כדוגמה, לצורך העניין זה יכול סתם מעסיק שמפלה נשים, ללא קשר לשירות קרבי.

 

יש, בטח, ממש לא, תרגיש בנוח.

 

אגב, בעניין של חוק הזדמנויות, אתה מוזמן לבדוק מה הסיכוי להתקבל למשרה ממשלתית עם פרופיל 21 נפשי, אפילו עם סעיפים קלים אשר לא קשורים לתפקיד עצמו.

 

 

אגב במקום העבודה של ניר הייתי מעדיף שלא לעבוד (וגם למה שיקבל ג'ובניק מושתן כמוני, שלא הרג ערבי אחד אפילו), מהסיבה שאם המקום מנוהל ע"י מורעלי צבא, הם מביאים את הטימטום של הצבא איתם, עם הקומבינות והכסת"חים שלהם.

 

ממליץ לך לעבור על ההודעות שלך מהעבר ולהבין היכן הבעיה האמיתית נמצאת.

פורסם

מעולה, כמו שחשבתי. אתה רחוק שנות אור מאפליה או משהו כזה. סתם אתה נותן הרבה משקל לשירות ביחידה מובחרת כי אתה מכיר את זה מקרוב ומבין שזה מביא, בדר כלל, תכונות אופי מסוימות שאתה מעריך.

 

לגבי עבודות ממשלתיות, כתבתי את זה וזה נכון, אבל בכל זאת הן מיעוט ברוב התחומים ואני לא יודע מה תחום עיסוקו של ואדים, הוא לא כתב או שלא שמתי לב.

 

ואדים, אם יש לך בעיות נפשיות, פנה לאיש מקצוע ותטפל בעצמך. באמת. אתה תופתע לגלות איך אחרי זה הכל משתנה. יצא לי להיתקל באנשים שחייהם השתנו מקצה לקצה אחרי טיפול כזה וזה פשוט משמח בצורה בלתי רגילה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
בשביל זה יש קורות חיים.

 

אם זה לא נכתב בקורות החיים, אני משער שאתה יודע את התשובה.

כלומר - אם אני מבין אותך נכון - מועמד שלא ציין בקו״ח את השירות הצבאי שלו, לא יזומן בכלל לראיון אצלך?

 

אצלי, למשל, השירות הצבאי נזרק מהקו״ח ברגע שהיה לי נסיון אמיתי לציין בו (הוא פשוט ממש לא רלוונטי לאף משרה שאני יכול לחשוב עליה). וכך, אגב, גם אצל כל מי שהתייעצתי אתו אי פעם לגבי קו״ח - אלא אם השירות הצבאי באמת רלוונטי למשרה המדוברת.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

שירות צבאי זו בסך הכל חצי שורה בקורות חיים, אלא אם אתה חייל משוחרר ואין לך ניסיון תעסוקתי עדיין.

יש מעסיקים שאכפת להם מזה, יש כאלה שלא. לציין "שירות צבאי מלא" לא יוריד את סיכויי הקבלה שלך, זה בטוח.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

לא יוריד, אבל בשלב מסוים (די מוקדם) בקריירה, זה פשוט מיותר.

 

אם אתה שואל אותי, מצד המראיין, זה יכול לשדר קצת רושם של ״לא היה לי מספיק מה לכתוב בקו״ח אז הכנסתי שירות צבאי״ (אם למשל המרואיין בן 35). לא שזה ימנע ממני לראיין וגם לקבל לעבודה מועמד מתאים, אבל רושם זה רושם.


×
×
  • תוכן חדש...