Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3207 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
אצלי אין מרכזי הערכה, ציורי דחלילים/עצים וחפירות מיותרות. חלק מהעובדים הגיעו בשיטת "חבר מביא חבר" וחלק דרך לוח המודעות בפורום.

 

אני מבהיר להם עוד בשיחת הטלפון הראשונה שאין אצלי קונצים - זו משרת אמון נטו. מי שלא מתאים לו, שלא יגיע.

 

לשמחתי, עד היום לא התפקשש לי עם אף אחד מהעובדים (שלדעתי, כבר רוב הפורום מכירים אותם מפגישות ומשיחות הטלפון).

 

אגב, יש לי עובד שחטף הלם קרב קשה מאוד בשירות הסדיר במהלך פעולה מסוכנת בחו"ל שהסתבכה כהוגן. למרות שיכל לקבל פטור מוחלט ממילואים, הוא עדיין עושה מילואים בתור עציץ.

 

מקבל את רוב דברייך חוץ מהמודגש.

איזה ערך מוסף אמיתי יש לבחור או לצבא מהמצב הזה? בהחלט אין סיבה שכולם יעשו מילואים ללא שום סיבה או צורך אמיתי.

עריכה אחרונה על ידי michaelbe6
  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לצבא אולי לא

 

לבחור כנראה שכן . מאוד

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

כנראה שזה באמת יותר עבור הבחור ולא עבור המערכת, הבנתי זאת לבד,, בקונוטציה שניר רשם, זה נראה כאילו צריך לעשות מילואים בכל מחיר גם ללא צורך אמיתי,כתנאי למשהו ועל זה אני לא מסכים.

פורסם
כנראה שזה באמת יותר עבור הבחור ולא עבור המערכת, הבנתי זאת לבד,, בקונוטציה שניר רשם, זה נראה כאילו צריך לעשות מילואים בכל מחיר גם ללא צורך אמיתי,כתנאי למשהו ועל זה אני לא מסכים.

כפי שבטח הבנת מבין השורות, הבחור שירת בעברו ביחידה מאוד מוכרת, שאני בטוח שאתה מכיר. הדבר היחידי שהוא עושה במילואים זה לשוחח עם הצוותים החדשים שעולים ליחידה, על מצבו ומה הוא עבר.

 

לא רוצה לערב פוליטיקה, אך גם את המודגש אני עשיתי ועדיין עושה, למעלה מ-30 ימים בשנה, למרות שאני לא מאמין בשהייה באזורים מסוימים.

 

כאן לא צפון קוריאה וזו זכותו של כל אדם לעשות ככל העולה על רוחו.

 

זו זכותי המלאה כמעסיק, לפסול.

פורסם
"תראה לי חוגר מילואים".

שכחת בבית?

איבדת?

"מתי בפעם האחרונה קראו לך למילואים"?

אה...

מעסיק שזה מעניין אותו, ידע.

 

לא חושב שיש להם זכות לדרוש

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

מבחינת החוק אם אני לא טועה - למעסיק אסור לשאול את המועמד/עובד לגבי הפרופיל הצבאי שלו.

 

http://www.kolzchut.org.il/he/%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A8_%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%A9%D7%AA_%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%9C_%D7%A6%D7%91%D7%90%D7%99_%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93_%D7%90%D7%95_%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%A9_%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94

 

כמובן, שקשה מאד לאכוף את זה...

 

סתם מסקרן אותי - ניר, אתה שואל במפורש כל מועמד פוטנציאלי לגבי השירות הצבאי שלו בעבר ובהווה?

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הם יכולים סתם לשאול, וכשלא תדע מה לענות הם יבינו.

לדעתי כדאי לפסול מקצוע צבאי מסיבה רפואית ולא נפשית אם מתאפשר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

 

סתם מסקרן אותי - ניר, אתה שואל במפורש כל מועמד פוטנציאלי לגבי השירות הצבאי שלו בעבר ובהווה?

בשביל זה יש קורות חיים.

 

אם זה לא נכתב בקורות החיים, אני משער שאתה יודע את התשובה.

פורסם (נערך)
"תראה לי חוגר מילואים".

שכחת בבית?

איבדת?

"מתי בפעם האחרונה קראו לך למילואים"?

אה...

מעסיק שזה מעניין אותו, ידע.

1. מעסיק שזה מעניין אותו, גם מעמיד את עצמו בפני תביעה בגין אפלייה אסורה (תביעה אזרחית - בוודאות. אולי גם תביעה פלילית - לגבי כך, אינני בטוח).

2. אני אישית, איבדתי תעודת חוגר. במשך שנים הלכתי למילואים בלי חוגר (עם צו מילואים + ת.ז.).

אם למפקדים שלי זה לא הפריע (למרות שדיווחתי על אובדן החוגר) - אז האם לדעתך זה צריך לעניין את המעביד הפוטנציאלי ?

 

בשביל זה יש קורות חיים.

 

אם זה לא נכתב בקורות החיים, אני משער שאתה יודע את התשובה.

אז כתוב קו"ח שעשה שרות סדיר. האם אתה מצפה שירשום גם: עושה שרות מילואים ? (במיוחד כאשר כיום זאת עילה סמויה של מעסיקים לדחות עובדים ?).

 

-----------------

 

מעבר לכך, ישנם אנשים שלאחר השחרור מסדיר משובצים ביחידה שנקראת רק במצב חרום (אם בכלל).

בנוסף, גם אנשים שעושים מילואים - ביחידות מסויימות נקראים לשמ"פ פעם בהרבה זמן.

אז מה הטעם לשאול מתי עשה מילואים פעם אחרונה ?

 

עריכה : עפ"י חוק שוויון הזדמנויות, דרישת השירות הצבאי היא דרישה כללית, שמעלה פעמים רבות חשד לאפליה.

על המעסיק/ה חובה להראות כיצד דרישת השירות הצבאי רלוונטית לאופיו ומהותו של התפקיד

במידה והדרישה לשרות צבאי איננה רלוונטית לתפקיד - המעסיק עלול להסתבך

 

http://bit.ly/2q5NfIx

עריכה אחרונה על ידי guya72
פורסם
כפי שבטח הבנת מבין השורות, הבחור שירת בעברו ביחידה מאוד מוכרת, שאני בטוח שאתה מכיר. הדבר היחידי שהוא עושה במילואים זה לשוחח עם הצוותים החדשים שעולים ליחידה, על מצבו ומה הוא עבר.

 

לא רוצה לערב פוליטיקה, אך גם את המודגש אני עשיתי ועדיין עושה, למעלה מ-30 ימים בשנה, למרות שאני לא מאמין בשהייה באזורים מסוימים.

 

כאן לא צפון קוריאה וזו זכותו של כל אדם לעשות ככל העולה על רוחו.

 

זו זכותי המלאה כמעסיק, לפסול.

 

לא ירדת לסוף דעתי.

התכוונתי לכאלו שמזמינים אותם למילואים בשביל לעשות על האש לחבר'ה או בשביל להעביר 3 ימים לקבלת הרעלת קפאין מחוסר מעש, בזבוז כספי ציבור לשווא.

זכותך המלאה כמעסיק לעשות מה שאתה רוצה ויכול על פי חוק.

לפעמים כמו בכל סיטואציה בחיים, כדאי לפעול לפי השכל ולא לפי הלב.

פורסם

עריכה : עפ"י חוק שוויון הזדמנויות, דרישת השירות הצבאי היא דרישה כללית, שמעלה פעמים רבות חשד לאפליה.

 

http://bit.ly/2q5NfIx

אגב, מדוע פוסלים חברות ממשלתיות וביטחוניות מועמדים על פרופיל 21 נפשי?

זו לא אפליה?

הרי זה שכתב את החוק לשוויון הזדמנויות, מפלה בעצמו.

 

לא ירדת לסוף דעתי.

התכוונתי לכאלו שמזמינים אותם למילואים בשביל לעשות על האש לחבר'ה או בשביל להעביר 3 ימים לקבלת הרעלת קפאין מחוסר מעש, בזבוז כספי ציבור לשווא.

זכותך המלאה כמעסיק לעשות מה שאתה רוצה ויכול על פי חוק.

לפעמים כמו בכל סיטואציה בחיים, כדאי לפעול לפי השכל ולא לפי הלב.

 

שוב, המצב שבו אנשים מתרצים לא ללכת למילואים עקב בעיות נפשיות, הוא לא סביר. כל אחד תורם כפי יכולתו, גם אם זה לא נראה לו.

 

מילואים שבשוליים, כמו שציינת, תמיד יהיו.

פורסם
אגב, מדוע פוסלים חברות ממשלתיות וביטחוניות מועמדים על פרופיל 21 נפשי?

זו לא אפליה?

הרי זה שכתב את החוק לשוויון הזדמנויות, מפלה בעצמו.

בחוק יש החרגה לגופים בטחוניים.

מעבר לכך, אל תשכח כי חלק מהליך קביעת סיווג בטחוני בודקים גם תיק רפואי (לעניינינו - האם יש בעיות רפואיות ונפשיות ומהותן). כחלק מהליך קביעת סיווג בטחוני, למועמד יש אפשרות להסביר מדוע לקבוע לו סיווג בטחוני למרות שיש נושא בעייתי. (בטופס סיווג בטחוני יש אפשרות לסמן בקשה לשוחח על נושא מסויים בע"פ - אני מקווה שהניסוח מובן)

 

לא טענתי שזה פוסל באופן אוטומטי אלא עלול לפסול (כמובן, הכל תלוי במהות הבעיה הנפשית).

לגבי משרות ממשלתיות - הן כפופות לחוק שירות המדינה. בחוק יש למדינה (בתור מעסיק) לבדוק כשירות רפואית של מועמד.

בנוסף לכך, ישנם מקצועות בהם נדרש רישוי ממשלתי. לעיתים, כחלק מרישוי בודקים גם שלמועמד אין עבר של בעיות נפשיות, וזאת כאשר בחוק יש לכך דרישה (החוק אשר מסמיך את המדינה לתת רישוי ממשלתי בתחום זה - למשל בעלי מקצועות רפואיים)

פורסם

הבהרה להודעות קודמות שלי : המחוקק העניק למדינה סמכות חוקית לבצע סלקציה מסויימת.

למעביד הפרטי אין סמכות לבצע את הסלקציה הנ"ל (על בסיס שרות צבאי, מין, גיל וכו').

אם המדינה תבצע סלקציה ללא סמכות חוקית/ ללא הרשאה בחוק - ניתן להגיש כנגדה תביעת נזיקין.

 

ואכן, כבר היו מקרים של הגשת תביעה כנגד המדינה בגין ביצוע הפלייה ללא סמכות חוקית וכמובן שזכו בתביעה.

בשלוף, זכור לי תביעה כנגד רכבת ישראל בגין הפליית מועמדים על רקע שירות צבאי.

בנוסף, הייתה גם תביעה, כמדומני כנגד המשטרה, בגין הפלייה על רקע גיל בקבלה גיוס.

פורסם

אחרי עשרות ימי מילואים בשנה ושנתיים רצופות של אובר ימי מילואים

הצלחתי לעבור יחידה אחרי שביקשתי. אני הייתי מרוצה עד הגג מהיחידה החדשה,

ואף הארכתי בכמה שנים את שירות המילואים.

לדעתי תנסה בדרך הזו לפני שאתה רץ לקב''ן.

פורסם

אם אני בתור מעסיק, לא מעוניין להעסיק מישהו שלא שירת בצבא, למה המדינה מתערבת בשיקולים שלי?

כמו כן אני יכול לא לבחור להעסיק מישהו שלא שוטף כלים במטבחון או כזה שאוכל לכולם את האוכל מהמקרר.

מה הבעיה בזה?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.

×
×
  • תוכן חדש...