Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3077 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, עד היום הייתי משתמש ב20W-50 של ליקויי מולי מארז כחול של 4 ליטרים.

בספטמבר האחרון הרכב עבר החלפת גומיות שסתומים ומאז נסע 5000 ק"מ ומפלס השמן לא זז.

המכונאי המליץ להישאר בצמיגות הזו בטענה שאם אחליף תתפתח צריכה של שמן.

מה דעתכם?

אני מתכוון להחזיק ברכב זמן רב.

המנוע עשה 172,500 קילומטרים.

פורסם

לא קצת מעבר חריג מידי?

עשורים שהמנוע עובד עם שמן ממינרלי מתקן SG\SJ, מעבר לסינטטי מלא מתקן SM\SN לא יגרום להמסת משקעים למינהם?

התסלכתי בטבלה וראיתי שעבור צמיגות זו רשום טמרפטורה של מינוס 30 צלסיוס.

הכוונה שהדרישה הינה עבור הטמפרטורה הזו, ומעליה ניתן להשתמש בשמן צמיגי יותר?

פורסם

אין שום בעיה, זה יעשה רק טוב למנוע, ותקני API תואמים אחורה.

 

כמו שאתה רואה אין בכלל אופציה לשמן שיש לך כרגע במנוע.

 

הצמיגות החמה 40 בטמפ' עבודה זהה מבחינת האופציות. את הצמיגות הקרה הנמוכה הם ממליצים בארצות קרות.

 

בישראל אין חורף כזה נורא, אבל עדיין 5W יותר טוב בהנעה קרה,

 

ואתה מרוויח את יתרונות הסינטטי המלא והתוספים שבו.

Stay Dirty

פורסם

מחזק את אסף,

 

תרכוש שמן בצמיגות 5W-40 בתקן PSA-B71-2296, כמו לדוגמא זה:

http://www.apexmotors.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%9E%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9C-motul-8100-5w40

 

אם בכל זאת אתה חושש ורוצה צמיגות גבוהה יותר, או יש לך צריכת שמן תרכוש שמן בצמיגות 10-40 בתקן

 

APS-B71-2300, כמו זה לדוגמא:

 

http://www.apexmotors.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%9E%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9C-motul-synergie-6100-10w40-5l

רועי

פורסם

אני מסכים עם אסף ב100% אבל לא חושב שצריך להחליף מכונאי. המכונאי שמרן, ואין לו אוטודאטה. כל עוד הוא אמין ומקצועי בעבודתו למה צריך להחליף אותו? אם יש ספק הידע זמין ואפשר לאתר אותו, בהתייעצות או בחיפוש.

פורסם
המכונאי שמרן' date=' ואין לו אוטודאטה. [/quote']

there's your problem lady...

 

במילים אחרות, מכונאי שעובד על פי כללי אצבע ומזלזל בהנחיות יצרן.

יום טוב גם לך

פורסם

אסף כמובן צודק אין שום בעיה במעבר בין השמנים, אבל כן זכורה לי המלצה של אחת היצרניות הגדולות, שכדאי לאחר ההחלפה, לבצע החלפה נוספת לאחר 5 אלף (פילטר ומסנן) על מנת לגרום למשקעים מהשמן הישן לצאת מהמערכת.

  • 5 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

שוב מתלבט לגבי שמן מנוע.

כרגע הרכב גמע6200 ק"מ עם לקווי מולי מתוסף בצבע 10-40.

המארז אפור השמן כחדש שחור, המפלס שמן לא זז.

מתלבט בין קסטרול מגנטק 10-40 או מעבר לסינטטי מלא 5-40.

לגבי 5-40 שוקל לקחת וולף או קסטרול מגנטק.

הבדל במחיר לא מעניין אותי.

אגב מתי אתם הייתם מבצעים את ההחלפה?

×
×
  • תוכן חדש...