Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייצור מכוניות על - מתי אצלנו?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3360 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הבוקר צפיתי בערוץ NG בסדרה 'תעשיות על', הפעם הפרק דן בחברת קוניגסג שלפי התיאור התחילה את דרכה ללא הון עצמי ובאמצעות כסף שגויס דרך האינטרנט.

 

מה אגיד? לא התרשמתי, האמירה הזו לא מכוונת אל התוצר הסופי של המפעל כי המכונית שהם בונים עשויה לעילא ולעילא. כוונתי היא שלא התרשמתי מהמפעל, האנגר בשדה תעופה חצי נטוש משמש כסדנה להרכבת הרכב, סדנת הצבע ה"משוכללת" ששם נעזרת בצבעי וותיק ורב ניסיון עם ניירות שיוף שמוצאים בכל פחחיה בארץ.

את המנוע מרכיבים שם בלי לבנות אף חלק ממנו ולמעט מספר חלקים את הכל הם רוכשים מספקי חוץ.

 

גם מוניטין שנבנה במשך שנים אין לחברה הזו - בקיצור זו חברת רכב סופר-אקסקלוסיבית שמייצרת מעט מאוד פריטים מידי שנה עם תג מחיר בהתאם.

 

 

כאן מתעוררת השאלה - למה אצלנו אין יצרן כזה? הרי היכולת של התעשייה האווירית בתחום האווירו-דינמיקה מוכחת, אמצעי הייצור קיימים, אין בעיה לייצר בסדרות קטנות עם קסטומיזציה מלאה כי זה מה שעושים גם עם מטוסי מנהלים.

 

את זה תמיד אפשר לתבל באיזו אגדה עירונית על טכנולוגיות שישנן ברכב שהוכחו אצל טייסי חיל האוויר הישראלי - מקדמי המכירות האולטימטיביים במשך עשורים.

 

למה לא בעצם?

פורסם

ומיקום ההנגאר בשדה תעופה אי שם בצל אחד מסדרת הF

 

את העיקרון הזה החל בארץ שובינסקי בייצור מכונית העל סברה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

למה לא ?

שאלה טובה.

המוניטין של ישראל בתחום המוטורי ותעשיית הרכב נע איפשהוא בין הודו לבנגלדש, דהיינו סביב נקודת ה 0.

כל החלקים חייבים להיות מיובאים, כי למעט מצברים אין לנו שום תעשייה רלוונטית בתחום.

אין בישראל מהנדסי רכב שיכולים לתכנן מכונית על מהיסוד, למרות שאפשר כמובן לקנות הנדסה מחו"ל.

שער השקל הגבוה יגרור מן הסתם תמחור הזוי, וזה בצירוף לשכר עבודה גבוה למדי, וזה רלוונטי למכונית בהרכבה ידנית.

ושוב, הכל מתחיל ונגמר במוניטין, ובזה ישראל חלשה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

רוב המכירות של koenigsegg הן במדינות ערב אז ביום שיהיה שלום עם כל ארצות ערב יתחילו לייצר מכוניות על בארץ.

כמו שאמרו את סברה ייצרו בערך בארץ ובקושי הצליחו למכור.

אייל

פורסם

אם אתה רוצה מוצר טוב, כל מוצר, לא רק רכב... ישנן עלויות פיתוח וכלים. אי אפשר לייצר אוטו טוב בלי להוציא כסף. כמעט כל מי שניסה למצוא קיצורי דרך בהיסטוריה, נכשל. מדה-לוריאן עד בריקלין (תחפשו בגוגל).

 

גם רעיון לרכב על, טוב ככל שיהיה ומעוצב יפה ככל שיהיה, אם אינו מיוצר באיכות ואמינות, אין לו קיום.

Bel Paese, Brutta Gente - mica sono pazzo, sono pazzi gli altri che accettano tutto! io almeno dico 'questo e' sano, questo e' malato, qui c'e' il bene, qui c'e' il male'... a voi tutto questo dolore sembra giusto. a me no. io mi devo difendere...

פורסם
ל

המוניטין של ישראל בתחום המוטורי ותעשיית הרכב נע איפשהוא בין הודו לבנגלדש, דהיינו סביב נקודת ה 0.

 

אה... לא מדוייק.

 

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=887013

 

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000093044

 

http://www.themarker.com/news/1.1577592

 

http://www.elkayam-liebherr.co.il/%D7%90%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA/

 

_________________

 

 

וזה נכון, כל רכב שמיוצר בבודדת (לא קו ייצור המוני), אפשר לייצר בכל מקום, אם זה מוצ cost no object.

זה לא מטוס ולא טיל בליסטי, ויש והיו כל מיני מייזמים כאלו, ברמת הסדנה, בכל מיני מקומות בעולם.

 

השאלה היא לא למה לא עושים את זה.

השאלה היא למה... כן?

למה ולמי זה טוב?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

דורקי

 

אמרתי לך שהמפא"יניקים ישימו מקלות למיזם

 

תייצר רכב לעם ולא לבורגנים, תקבל סיוע נדיב

 

מפעל מא(ע)ושר קרקע חינם

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

הייתי בחניתה במפעל. מאד מרשים. אגב המותג Vidia (כשאומרים מקדח 'וידיה') שייך להם. כן עושים הרבה דברים טובים בארץ, אבל חוץ מרכבי שטח וביטחון, אין משהו לכתוב עליו.

 

העולם היום מאד תחרותי והצרכנים מלומדים, הסיכוי לעשות מאחז עיניים או למכור מוצר נחות הוא נמוך מאד. ואנחנו כישראלים ואומר זאת בצער, אלופים בניסיונות למצוא קיצורי דרך. אין שום דרך לייצר כאן מכונית על אמיתית, איכותית, ללא השקעה של מיליוני שקלים בפיתוח. גם אם לא תייצר מנוע וגיר ותקנה אותם ממישהו אחר שזה מקובל וקורה הרבה, ותבנה את היתר... גם זה עולה כסף. אני לא מכיר סדנא בארץ שתוכל לתפור ריפודים לרכב בכמות ובאיכות טובה. אני לא מכיר בארץ מפעל שיודע לכבוש חלקי פח או לייצר פלסטיקה גדולה לרכב באיכות טובה (למען הדיוק לקטנה דווקא יש). ואני עובד בתחום.

Bel Paese, Brutta Gente - mica sono pazzo, sono pazzi gli altri che accettano tutto! io almeno dico 'questo e' sano, questo e' malato, qui c'e' il bene, qui c'e' il male'... a voi tutto questo dolore sembra giusto. a me no. io mi devo difendere...

פורסם

למה, כיסויים של הדר רוזן ואנטנת כריש מאליאקספרס לא טוב?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
הייתי בחניתה במפעל. מאד מרשים. אגב המותג Vidia (כשאומרים מקדח 'וידיה') שייך להם. כן עושים הרבה דברים טובים בארץ, אבל חוץ מרכבי שטח וביטחון, אין משהו לכתוב עליו.

 

העולם היום מאד תחרותי והצרכנים מלומדים, הסיכוי לעשות מאחז עיניים או למכור מוצר נחות הוא נמוך מאד. ואנחנו כישראלים ואומר זאת בצער, אלופים בניסיונות למצוא קיצורי דרך. אין שום דרך לייצר כאן מכונית על אמיתית, איכותית, ללא השקעה של מיליוני שקלים בפיתוח. גם אם לא תייצר מנוע וגיר ותקנה אותם ממישהו אחר שזה מקובל וקורה הרבה, ותבנה את היתר... גם זה עולה כסף. אני לא מכיר סדנא בארץ שתוכל לתפור ריפודים לרכב בכמות ובאיכות טובה. אני לא מכיר בארץ מפעל שיודע לכבוש חלקי פח או לייצר פלסטיקה גדולה לרכב באיכות טובה (למען הדיוק לקטנה דווקא יש). ואני עובד בתחום.

רק שהמפעל של חניתה שימך לקנמטל ש יא ממש לא ישראלית והמותג widia הו מותג הלו אנד של קנמטל. אם כ ר דוגמא מהעיבוד השבבי אז ישקר היא בין הגדולות והאיכותיות בעולם.

 

ניתן לייצר רכב על בארץ רד שצריך בשביל זה כיס עמוק והרבה נשימה כלכלית. מי שיש לו את שני אלה לא יקים אותה בארץ אלא במדינה נמטרלית שכל שויקי העולם פתוחים בפניה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אני לא חושב שחסר בארץ הידע או הפסיליטיז לייצר רכב כמו הקוניגסג.

בטכניון (ובבן גוריון ובאונ' ת"א) מייצרים רכב מירוץ שעקרונות הייצור שלו דומים מאד לאלו שקוניגסג משתמשים בהם.

מנוע קנוי, הרבה סיבי פחמן, הרבה חלקים בהדפסת תלת-מימד והמון חלקים בCNC.

ככה עובדים גם בקוניגסג, אגב זו השיטה שבה יצרני הרכב מפתחים את אבי הטיפוס שלהם לפני שהם יוצאים לייצור המוני - אבל כשאתה מייצר 20-30 רכבים בשנה, זה לא כלכלי לעבור לשיטות של ייצור המוני ועדיף להישאר בשיטות של אב טיפוס.

 

אז אם אני והחברים שלי בטכניון מצליחים לתכנן כמעט מ0 מכונית מירוץ קטנה, תוך כדי לימודי תואר - תחשבו מה צוות מהנדסים טוב יכול לעשות בשנה עבודה במשרה מלאה.

הבעיה היא רק כסף, ולא מעט ממנו (אני מעריך שבשביל להתחיל צריך 20-30 מליון שקל) והעלות של רכב כזה תהיה קרובה ל3 מליון שקלים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
הייתי בחניתה במפעל. מאד מרשים. אגב המותג Vidia (כשאומרים מקדח 'וידיה') שייך להם. .

עם כל הכבוד, המותג וידיה איננו שייך לחניתה או לישקר.

במקור, זהו מותג גרמני (חברת Krupp), ועם הזמן השם הפך להיות שם גנרי למוצר (כפי שהשם ג'יפ הוא שם גנרי עולמי לרכב שטח, שיוצר במקור ע"י חברת JEEP_).

  • אחראי פורום
פורסם

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

למרבה הצער השאלה היא מה הערך המוסף של יצור/תיכנון ישראלי ובעולם הגלובלי היום הוא אינו גבוה מספיק. מבחינה יצורית גריידא לא אמורה להיות בעייה ע"י רכישת חלקים מיצרני משנה בחו"ל כפי שנהוג (לסבר את האוזן, החברה בה אני עובד מיצרת מערכות אלקטרוניות מסוימות שלמעט התוכנה כל הרכיבים והמארזים מיובאים מחו"ל).

עדיף לנו להשאר ביצור טנקים וטילים.

 

ד"א, לא הייתה חברה ישראלית שפיתחה/יצרה רכב שטח צבאי?

פורסם

חלפו הימים שבהם תוצרת ישראל, חוץ מתפוזי Jaffa, נחשבה נחותה .

 

מזכיר לי כי היום קיבלתי הצעה מאמאזון אנגליה לרכישת מחסן גינה תוצרת כתר (הנושאת את המותג בגאון). הבעיה היחידה - לא שולחים ארצה :-D.

 

העניין הוא שכדי לייצר דבר כזה צריך לגייס משאבים. כנראה שבישראל המשוגעים לדבר מעדיפים לתכנן ולייצר מובילאיי, כיפת ברזל או להסב מטוסים עבור אמאזון. ניצול יותר טוב של המשאב האנושי, המשאב כלכלי, וכנראה גם אמצעי הייצור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...