Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזדה 3 ספיריט 2010


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3430 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

אשמח לקבל חוות דעת על מזדה 3 ספיריט מדגם 2010.

הבנתי שיש להם בעיות בפנסים ובדשבורד אך יש ריקול והם מוחלפים בחינם. האם יש עוד בעיות?

איך היא בצריכת דלק, כוח אמינות וכו'.

 

בנוסף לא מצאתי הרבה מידע על האבזור. האם למערכת יש חיבור USB?

 

תודה רבה!

Renault clio RT 1994

פורסם

אמינות אין מה לדבר, הרכב אמין בדומה לטויוטה, אבל צריך לשים לב טוב לתושבות מנוע וגיר מה מצבם.

צריכת דלק תלוי כמה אתה כבד על הגז מה אופי הנסיעה ומקום מגורים(עירוני הצריכה תעמוד על ממוצע של 1:10~) בין עירוני במהירות כחוק~ תגיע בערך ל1\13-14.

 

פנסים קידמיים מוחלפים במסגרת רצון טוב בגלל עכרות ולחות שנכנסת לפנס, בדרך כלל ימני כמו כן גם הדש(מנסיון)

כוח 140 סוסונים אטמוספריים, רוב הכוח אתה תרגיש מ4000 סלד כמו כן גם את הרעש שהמנוע מוציא(אם אתה שומע מוזיקה בווליום בינוני אז לא תרגיש את זה כ"כ), מ0 עד 80 מרגישה מאוד זריזה אחרי זה הקצב עולה לאט יותר באופן ניכר.

 

טיפולים יחסית זולים(חוץ מפלאגים שהם אירידיום שמחליפים אם איני טועה אחת ל90-120K), הייתי בודק מצב שמן גיר(שאינו שחור ואין משקעים מתכתיים) ואם יש דפיקות בהעברות כי שמן גיר אינו זול כלל.

 

בגדול אוטו דיי מאובזר בכל טוב, קצת מתרסק על בורות אבל דיי סביל

 

מבחינת איבזור, יש לך כבל אוקס וסאנרוף ומגנזיום 17"

פורסם

לי יש מודל 2009 דור שני. מחזק בנושא אמינות - פנטסטית. אכן דשבורד ופנסים קדמיים הוחלפו. תושבת ימנית עליונה הוחלפה ב 115,000 ק"מ ומאז האוטו שקט הרבה יותר. יש 150 סוסונים אטמוספריים. הרכב אוהב לעלות בסל"ד, המצערת מגיבה יפה והאוטו בכלל מכויל לקשיחות משהו מבחינת מתלים ומתנהג בתזזיתיות. הגיר נהדר, טיפטרוניק 5 הילוכים, במוד אוטומט הוא מושך בד"כ הילוכים לסלד גבוה - תלוי באופי הנהיגה. ההגה חד במיוחד (פחות חד מהדור הראשון אמנם) בשל החישוקי 17'' וצמיגי חתך 50 (קצת יחודיים, ולכן החלפתם לא הכי זולה). אני מרגיש שהוא קצת עצבני, אבל למי שאוהב את זה זה סבבה. האיבזור יחסית לשנתון סביר, יש גג נפתח שזה נחמד למי שאוהב, כל מיני תאורות בכניסה לאוטו, סביבת נהג טיפוסית למזדה, למשל בקרת אקלים אלקטרונית עם שליטה נפרדת לטמפרטורה לנהג ולנוסע, קרוז קונטרול, כפתורי שליטה מההגה על המולטימדיה. הצריכת דלק אצלי עומדת על 1/10.5 נסועה משולבת 50/50. די זללן. מבחינת תחזוקה אני ממליץ בחום לטפל בחלפים מקוריים בלבד, ובמוסך מהרשת של היבואן - בטווח הארוך זה מאוד משתלם - יש ברשת מוסכים שנותנים 25% הנחה על עבודה וחלפים מקוריים למזדה בת יותר מ 5 שנים. עלות התחזוקה הממוצעת שלי לרכב הזה ב 5 שנים האחרונות עומדת על ממוצע של כ 3,500 ש"ח לשנה (לא כולל טסט וביטוחים כמובן). תקלות כמעט 0 - הוחלף פולי מותחן רצועת אביזרים ב 100,000 ק"מ לערך (ניתן להחליף הפולי בלבד בעלות 200 ש"ח), ממסר מזגן לפני שנה, תושבת ימנית כאמור, ודשבורד ופנסים במסגרת ריקול. השבוע הוחלפה נורה קדמית - נורה ראשונה שמוחלפת ברכב בן 7 שנים. לאחרונה הכסא נהג קצת מצרצר - בעיה ידועה ברכבים האלה - כנראה מחזקים משהו במסילה. למחיר שלו מקבלים המון אוטו. אם יש שאלות נוספות אשמח לענות. בהצלחה!

פורסם

תודה רבה!

ראיתי עד עכשיו מספר מכוניות כאלו אבל אני רואה שהן מזדקנות לא ככ יפה, במכוניות שראיתי ההגה, ידית ההילוכים והארמברקס התקלפו. זאת מחלה שלהם?

Renault clio RT 1994

פורסם

אני סבור יותר שזה ליכלוך, ההגה הסמל שלו מתקלף כמו כן יש בלאי בשעות 3 ו9 ניקוי יסודי עם APC וקצת חומר חידוש איכותי יחזיר חיים לחלקים אלו(פחות יבלוט לעין), אצלי הבלם יד והתפוח של מוט ההילוכים היו אפורים(באופן כללי רכשתי את מאישה שלא הפריע לה כ"כ המראה הקוסמטי של הרכב, היה לו מלא ג'ינג'ים והסלון היה מוזנח כמו כן תא המנוע היה אפור מרוב כמות החול והאבק שהייתה שם) לגבו הפח הרכב עשה סדנת עיסוי ופינוק של 12 שעות אצל אורן כדי להביא אותו למצב קוסמטי נחמד, הפנים ותא מנוע נלחמתי איתם שבועיים עד שהבאתי אותו למצב כמעט מושלם, אחרי זה הוחלף הדשבורד והמצב היה 95 אחוז ממה שרציתי(יש מס' שריטות על הפלסטיקה בדלתות האחוריות שלא כ"כ מפריע לי,לסביבת הנהג הגעתי סה"כ למה שרציתי, כל המושבים פורקו מהרכב ועברו ניקיון ידני של איזה 6 שעות עם קרבונה של יעקובי וAPC וטונה מטליות כמו כן גם שטיחי הרכב לאחר מכן נאלצתי להשאיר את הרכב עם חלונות פתוחים יומיים בחניה עם שער של חבר כדי שיתייבש ויתאוורר כמו כן תא מנוע חווה הרבה שיפשופי מברשת, ל"א, APC ואופטיבונד.

 

בגדול ניתן לחדש את הרוב למצב טוב אם יש זמן, אם המצב הקוסמטי נחמד והמכאני טוב אין סיבה לוותר על הקנייה

פורסם

תודה רבה על התשובות! אתמול ראיתי אחת עם 40 אלף ק"מ ויד ראשונה של אישה מבוגרת. הבעיה שהיא הזניחה מאד את הצד הקוסמטי ויש סימנים כל כל האוטו וההגה צתקךף לחלוטין (גם באמצע ההגה).

 

למנוע זה יש שרשרת טיימינג או רצועה?

Renault clio RT 1994

פורסם

אין מחלה נפצה על השרשרת, בודקים אותה ב200K כדי לראות אם היא מתוחה כמו שצריך ולא בלוייה.

לגבי הקוסמטיקה תיראה כמה זה בר תיקון במחיר סביר(משהו שפוליש וכמה נגיעות טאצ'אפ יכולים לסדר)

אפילו תצלם ותעלה לכאן ונגיד לך כמה בעייתי, לגבי קילוף הגה תעלה תמונה אני דיי בטוח שזה יותר ליכלוך ולא קילוף, הרכב שלי נסע הרבה יותר וכמו שאמרתי הידיים הקודמות לא דאגו לקוסמטיקה ואם אאלה לך תמונה של עכשיו חוץ מהסמל שהניקל ירד ממנו הכל נראה דיי טוב.

פורסם

אז אחרי שראיתי עוד מספר מזדות יש לי עוד שאלה.

2 מאזדות שראיתי היו בצבע כסוף מטאלי (צבע מאד מחמיא לרכב הזה) ולשתיהם היה קילוף לכה. לראשונה באזור הכנף האחורית ולשניה כל הבגאז'. זאת בעיה נפוצה במאזדות? אני מעדיף לקנות אחת בצבע כסוף או לבן מכיוון שלתחזק רכב שחור (רוב המאזדות ספיריט ביד 2 הן שחורות) זה סרט בפני עצמו.

Renault clio RT 1994

פורסם

בעיה שניתן לפגוש בעוד הרבה רכבים, צבע לבן בדרך כלל לא זוכה לבעיות כאלה, לגבי זה שיש מחלה ספציפית לא ידוע לי, מה שכן ידוע לי שחוסר שמירה על פח הרכב(כלומר שיטפה לא נכונה חנייה במקומות לא מקורים, לא הורדה של לשלשת בזמן, שטיפה במנהרות המוות וכו') יגרום בערך לכל צבע לאבד את שיכבת הלכה במהרה.

באמת תחפש לבנה, גם נראת טוב יותר לדעתי וסביר להניח שמצב הצבע יהיה טוב יותר.

לגבי אחזקה של שחורות אכן בעייתי יותר כי זה ידרוש ממך פי 3 יותר השקע על שמירה על נקיון ועוד כל הסלט מסביב(שריטות הרבה יותר בולטות וכמובן סיכויים לקילוף)

פורסם

אחלה של רכב, המחירים שלהם טיפה יקרים ביחס לשנתון אבל מבחינת רכב זהו רכב מצוין.

מנוע שמאוד אוהב טורים גבוהים וחי שם נהדר.

אני החזקתי ספיריט פעמיים אחת 08 ואחת 09, שניהם מהדור הראשון ולא השני.

יצא לי לנהוג על הדגם המדובר ואני דווקא פחות התחברתי, כמעט קניתי אחת ואחרי שעשיתי סיבוב התחרטתי, לא כי הרכב לא טוב, פשוט הרגשתי שאני לא מתקדם בהרבה מהרכב שלי והקפיצה במחיר לא נראתה לי כדאית.

בכל מקרה אוטו מצוין, אמין מאוד.

כמו שאמרו תבדוק תושבות מנוע מחלה של הרכבים האלה

פורסם

אני לא יודע על מה אתה מדבר לגבי רכב שלא זז, אני עם הדור השני 1.6, במישור ועליות ממש קלות הרכב מתנהג מעולה,כמובן לא הכי מהיר אך בהחלט מספיק, מרגיש דיי זריז עד 60-80 ק"מש ברוב המקרים, עליות אין מה לעשות, עוברים לידני ומורידים הילוך כדי להביא אותו לסלד שקרוב ל4K כדי לקבל את הסוסים, כמובן הרכב צועק עליך קצת אבל מגבירים את המוזיקה והכל טוב.

 

אכן הגיר הוא לא מהמתקדמים(4 הילוכים) אבל לומדים להסתדר איתו, כמו כן גם הצריכה דלק מושפעת מזה, אבל בגדול הרכב דיי נטול מחלות מכניות, אומנם יש מחלות ילדות של פלסטיקה(דש ופנסים ולפעמים כסא נהג מרגיש מעט משוחרר שזה עיניין של כמה שייבות שמשתחררות עם הזמן). בגדול מבחינת אמינות המנוע יעשה לך גם 300K ללא בעיות מיוחדות/חריגות.

 

תטפל בו כמו שצריך בחלפים מקוריים או בכאלה ברמה גבוהה והוא ישרת אותך נאמן

×
×
  • תוכן חדש...