Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3708 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לכולם,

לצערי בסופ"ש עקב קרע קטן בדופן הצמיג האחורי ימני שלי, ירד כל האויר בצמיד ונראה שהוא דורש החלפה (מצ"ב תמונה).

 

%E2%80%8EFile_000%E2%80%8E (1).jpg

 

שאר הצמיגים ברכב שלי עשו כ 30 אלף ק"מ ומצבם טוב.

הייתי בפאנצ'ריה מרשת טייר-קלאב והציעו לי Falken 914 באותה המידה (300 ש"ח) במקום הצמיג הפגום, כך שבסופו של דבר יהיו לי 2 צמיגים מחברות שונות על הסרן האחורי, ולטענת בעל המקצוע, היות וזה סרן אחורי זה ממש לא משנה שיש 2 צמיגים מדגם שונה.

 

אומנם זה לא המצב האידיאלי, אבל חבל לי להחליף סתם עוד צמיד נוסף (זוג סה"כ) במיוחד כשמצבו טוב, אבל האם זה חוקי מבחינת טסט? יכולים לעשות על זה בעיות?

מבחינה בטיחותית ישנה בעיה?

 

תודה לעוזרים.

עריכה אחרונה על ידי makinen456

Current: Cupra Formentor 2022 1.5T (150HP) DSG7

Previous: VW Polo V 2012 1.4L (85HP) Manual Gear ---> VW Golf VII 2013 1.4T (122HP) DSG7 ---> VW Golf VII 2015 1.4T (150HP) DSG7 ---> Seat Ateca 2019 1.4T (150HP) DSG7

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

על סרן אחורי ניתן לשים 2 צמיגים שונים

ההמלצה היא להחליף בזוגות (ממש לא חייב רבעיות אבל זה המקובל בארץ)

חבל להחליף רק צמיג אחד ואז כשהשלושה יתיייבשו שוב להחליף 4

תחליף זוג אחורי, המחיר ל-FALKEN נשמע קצת יקר למידה שלך (המלצה שלי בית הצמיג בפתח תקווה)

מהו הרכב המדובר? מהי המידה המדוברת?

פורסם

מדובר על גולף 7 במידה 195/65/15.

שלושת הצמיגים הנותרים במצב טוב לפחות לעוד שנה וחצי או 40 אלף ק"מ נוספים, והתכנון המקורי שלי היה כאשר הם ישחקו, להחליף את כל ה 4 וגם למידה קצת יותר גדולה + ג'אנטים, לכן החלפת צמיג אחד בלבד עכשיו זה סביר מבחינתי.

רק דאגתי קצת בנוגע לטסט...

 

אגב הגדלת מידת הצמיגים ברישיון, קודם אני מחליף את הצמיגים למידה הרצויה ואז הולך לאשר אותם ברישיון, או להיפך?

תודה.

Current: Cupra Formentor 2022 1.5T (150HP) DSG7

Previous: VW Polo V 2012 1.4L (85HP) Manual Gear ---> VW Golf VII 2013 1.4T (122HP) DSG7 ---> VW Golf VII 2015 1.4T (150HP) DSG7 ---> Seat Ateca 2019 1.4T (150HP) DSG7

פורסם

בני כמה הצמיגים שלך כרגע?

כי לפי היובש בצדדים זה לא נראה שהם בני שנה וקצת (אלא יותר לכיוון ה-3 שנים) וצמיגים מחליפים כל 3 שנים בד"כ

בכל מקרה אם זה הכיוון אז תחליף בודד אפילו תנסה להשיג את אותו הצמיג או שתקח מהרזרבי במידה וזה המקורי והרזרבי הוא בגודל מלא

 

לא פשוט להחליף מידה בארץ של ג'אנטים וצמיגים לכן הכן את הארנק והרבה סבלנות מראש ובדוק בפורומים אם מישהו ביצע דבר דומה עבור הרכב שלך

פורסם (נערך)

אין שום בעיה להחליף מידת צמיגים בארץ, עשיתי זאת על כמה וכמה רכבים שונים.

אתה בודק לאיזו מידה מותר לך לעלות, מתקין את המידה החדשה ואז ניגש לכל מכון טסטים שיתנו לך אישור זמני על כך.

ברישיון הבא שיישלח לביתך בדואר כבר תהיה המידה החדשה.

כל הסיפור לוקח בדיוק 10 דקות ו-30 ש"ח בכל מכון טסטים.

אם אינני טועה בגולף (מידות מאושרות כמו בלאון שלי) מותר לך לעלות ל-16", 17" או 18".

205/55R16, 225/45R17, 225/40R18.

עריכה אחרונה על ידי Kreios
פורסם

מבחינת חוק יבש, כל עוד קוד העומס זהה בשני הצמיגים על אותו סרן, אתה תעבור טסט.

ראה הרחבה (אוברקיל) כאן.

 

מבחינה בטיחותית, כמובן שעדיף זוג זהה ואף רביעיה זהה.

עם זאת, לדעתי בנהיגה יומיומית כנראה שלא תרגיש בהבדל משמעותי וידרש להביא את הרכב למצבי קצה (לא בהכרח מבחירה שלך) כדי שהפערים בין שני צמיגים על אותו סרן יבואו לידי ביטוי. אבל יש מצב מכיוון ומערכת TPMS ברכבי VAG פועלת ע"ב חיישני ה-ABS ומהירות סיבוב הגלגלים, הפערים בין הצמיג החדש לישן עשויים להדליק נורת התרעה.

 

אכן ניתן להשיג את ה-ZE914 מעט יותר בזול.

מה דגם הצמיגים כרגע ברכב?

המידות ש-Kreios ציין נכונות וכן ההליך לאישורן. ישנן עוד כמה - http://car.mot.gov.il/ORIL/2012/3/12-2603.pdf

פורסם
בני כמה הצמיגים שלך כרגע?

כי לפי היובש בצדדים זה לא נראה שהם בני שנה וקצת (אלא יותר לכיוון ה-3 שנים) וצמיגים מחליפים כל 3 שנים בד"כ

בכל מקרה אם זה הכיוון אז תחליף בודד אפילו תנסה להשיג את אותו הצמיג או שתקח מהרזרבי במידה וזה המקורי והרזרבי הוא בגודל מלא

 

הצמיגים המקוריים של הרכב (גודייר אקסלנס) בני שנתיים וחצי (סוף 2013) ולצערי הגלגל הרזרבי שלי הוא גלגל קטן.

Current: Cupra Formentor 2022 1.5T (150HP) DSG7

Previous: VW Polo V 2012 1.4L (85HP) Manual Gear ---> VW Golf VII 2013 1.4T (122HP) DSG7 ---> VW Golf VII 2015 1.4T (150HP) DSG7 ---> Seat Ateca 2019 1.4T (150HP) DSG7

פורסם
אין שום בעיה להחליף מידת צמיגים בארץ, עשיתי זאת על כמה וכמה רכבים שונים.

אתה בודק לאיזו מידה מותר לך לעלות, מתקין את המידה החדשה ואז ניגש לכל מכון טסטים שיתנו לך אישור זמני על כך.

ברישיון הבא שיישלח לביתך בדואר כבר תהיה המידה החדשה.

כל הסיפור לוקח בדיוק 10 דקות ו-30 ש"ח בכל מכון טסטים.

אם אינני טועה בגולף (מידות מאושרות כמו בלאון שלי) מותר לך לעלות ל-16", 17" או 18".

205/55R16, 225/45R17, 225/40R18.

 

תודה!! אכן המידה אליה אני מכוון בעתיד היא 205/55R16.

Current: Cupra Formentor 2022 1.5T (150HP) DSG7

Previous: VW Polo V 2012 1.4L (85HP) Manual Gear ---> VW Golf VII 2013 1.4T (122HP) DSG7 ---> VW Golf VII 2015 1.4T (150HP) DSG7 ---> Seat Ateca 2019 1.4T (150HP) DSG7

פורסם

בדיוק באתי לשאול האם אני מזהה נכון שמדובר בגודייר אקסלנס? :wink:

אולי ניתן להשיג צמיג זהה במחיר לא גבוה בהרבה מהפאלקן:

http://tires.yad2.co.il/tire-service?tire=475&cs=1&diameter=5&aspectRatio=15&width=17

אם כי הלינק לא מבטיח שקיים מלאי וגם הפער מבחינת זמן וק"מ הוא יחסית משמעותי.

 

אם אתה מחפש פתרון זמני (נגיד חודש-חודשיים) עד שאתה מגדיל מידה, תראה אם אחד מאלו יסכים למכור רק זוג צמיגים או אם אתה רוצה חישוק סגסוגת במידה הנוכחית -

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?583731

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?596372

פורסם

תודה Tom_22 ואכן זיהית נכון.

ניסיתי למצוא את הגודייר הזהה בכמה מקומות, אך ברוב המקומות לא היה זמין במלאי ומחירו גבוה יותר (370-400 ש"ח), ואין לי זמן וכוח עם לנסוע ולחזור על צמיג משומש זמני עד שיגיע מלאי (עניין של יום יומיים, אבל בכל זאת טרטור).

נראה לי שאחליף ל Falken ze914, יישב לי מאחורה עד שכל שלושת הצמיגים המקוריים ידרשו תחלופה, וכבר אחליף את כל ה-4 (בעוד שנה פלוס).

Current: Cupra Formentor 2022 1.5T (150HP) DSG7

Previous: VW Polo V 2012 1.4L (85HP) Manual Gear ---> VW Golf VII 2013 1.4T (122HP) DSG7 ---> VW Golf VII 2015 1.4T (150HP) DSG7 ---> Seat Ateca 2019 1.4T (150HP) DSG7

פורסם

אני אכין אותך למה שמצפה לך מגולף 7 עם שני צמיגים שונים על הסרן האחורי: מערכת ה TPMS תשגע אותך עם התראות שווא. אצלי כך המצב והייתי כמה פעמים בחברה והם בררו עם היצרן וטוענים שזה בגלל שהצמיגים לא זהים למרות שהם מידות זהות לחלוטין.

פורסם

באמת? מוזר מאוד, בכל כמה זמן ההתראות היו מופיעות?

האם שמת לב למאפיינים מסויימים שזה קרה, כמו בימים חמים במיוחד, או קרים? אחרי סיבובים רבים וכו'?

ואיך פתרת את העניין בסוף?

Current: Cupra Formentor 2022 1.5T (150HP) DSG7

Previous: VW Polo V 2012 1.4L (85HP) Manual Gear ---> VW Golf VII 2013 1.4T (122HP) DSG7 ---> VW Golf VII 2015 1.4T (150HP) DSG7 ---> Seat Ateca 2019 1.4T (150HP) DSG7

פורסם

לא מוזר. גם ציינתי את זה קודם.

 

למרות שהמידה זהה, קיימים הבדלים קטנים בין צמיגים מדגמים וחברות שונות.

ההבדלים יכולים לבוא לידי ביטוי ברוחב הסוליה בפועל ובמספר הסיבובים שהצמיג מבצע במרחק נתון.

פורסם

יש לי גם שאלה בנושא,

איזה צמיג הכי מומלץ במידה 205/55/r16 ?

הפרמטרים החשובים מבחינתי זה צמיג כמה שיותר ספורטיבי שיספק מאקסימום אחיזה בכביש רטוב ויבש אבל שלא ישחק מהר מידי.

 

תודה,

פורסם
באמת? מוזר מאוד, בכל כמה זמן ההתראות היו מופיעות?

האם שמת לב למאפיינים מסויימים שזה קרה, כמו בימים חמים במיוחד, או קרים? אחרי סיבובים רבים וכו'?

ואיך פתרת את העניין בסוף?

 

לא הצלחתי לפתור את הבעיה. היא מופיעה בימים חמים או קרים, לפעמים 50 ק"מ אחרי איפוס, לפעמים 500 ק"מ ולאחרונה לקח 2000 ק"מ. אין לי פתרון מלבד להחליף צמיג. בשלב זה אני מאפס את החיישן. נבדק במרכזי של צמפיון ובמורשה נוסף כולל בירור במרכז הטכני ונאמר שזה נובע אך ורק מהצמיג השונה (פרופיל שונה, התנגדות גילגול שונה וכו" שמשגעים את האיזון של המערכת).


×
×
  • תוכן חדש...