Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגה רועד מעל 110 קמ"ש - אחרי איזון


Vast_27
שימו לב! השרשור הזה בן 6923 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רציתי לכתוב את זה בהתחלה. קורה במהירויות הללו בעיקר אם הגלגלים האחוריים לא תקינים.

 

 

אבל שים לב שהוא כתב שהוא איזן את כל 4 הגלגלים... זה מוציא את זה מכלל אפשרות (אלא אם , כמובן , האיזון לא נעשה כראוי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש צמיגים בעלי כיוון גלגול.

 

בדוק שאתה לא משתמש בצמיג (עם כיוון) כזה שעובד בכיוון הפוך, זה יכול להתבטא ברעש רוח-שריקה מוזר וברעידות במהירות גבוהה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי בעיה דומה .

היתה לי רעידה ב80-90, איזון העלה את הרעידות ל 110-120.

 

יש לציין שזה היה עם הצמיגים הישנים והתחזק עם החלפת כל הרביעייה לרביעייה חדשה (ואיכותית)

בסופו של דבר איזון דינמי פתר ב100 אחוז את הבעיה, והיום אפשר לשייט גם ב160-170 (ק"מ לשעתיים)

בלי רעידות.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה על העזרה.

לפני שאני שובר את הראש אני אגש לעשות איזון דינמי.

בסה"כ אני חושב שאין שם בעייה רצינית מדי ואפשר לפתור אותה די בקלות

אני רק צריך לעלות עליה. הרכב מתנהג מדהים מבחינת אחיזת כביש ובשיוט

של 90 -100 קמ"ש. אני מאמין שאם באמת היו בעיות אחרות כמו צמיגים

נגד כיוון החץ ( בדקתי את כולם וזה לא זה ) או צמיג פגום וכו' הייתי מרגיש את

זה גם במהירויות נמוכות יותר ובכלל באחיזת הכביש וברעשים לא סבירים.

 

בקיצור , אני אעשה מחר איזון דינמי ואני מקווה שזה יפתור את הבעייה.

אני אדווח פה לאחר מכן אם באמת זה יסתדר ואם לא נעבור לאפשרויות נוספות.

 

שוב,

תודה.

Alpine 9855R / Amp - Alpine Mrp-f600

Comp -Hertz Hi Energy / Sub - Image Dynamics IDQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה על העזרה.

לפני שאני שובר את הראש אני אגש לעשות איזון דינמי.

בסה"כ אני חושב שאין שם בעייה רצינית מדי ואפשר לפתור אותה די בקלות

אני רק צריך לעלות עליה. הרכב מתנהג מדהים מבחינת אחיזת כביש ובשיוט

של 90 -100 קמ"ש. אני מאמין שאם באמת היו בעיות אחרות כמו צמיגים

נגד כיוון החץ ( בדקתי את כולם וזה לא זה ) או צמיג פגום וכו' הייתי מרגיש את

זה גם במהירויות נמוכות יותר ובכלל באחיזת הכביש וברעשים לא סבירים.

 

בקיצור , אני אעשה מחר איזון דינמי ואני מקווה שזה יפתור את הבעייה.

אני אדווח פה לאחר מכן אם באמת זה יסתדר ואם לא נעבור לאפשרויות נוספות.

 

שוב,

תודה.

תעדכן מה נסגר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

לאחר חיפוש, אני מעלה שוב את השרשור, כיוון שאצלי יש את אותה בעיה.

 

הייתי אצל פנצ'ריה מוכרת וותיקה, ועשיתי את הפעולות הבאות:

 

1. איזון דינמי על שני הגלגלים הקדמיים בלבד.

2. אחרי שהבעיה לא נפתרה, חזרתי לשם, החליפו לי בין הצמיגים הקדמיים לאחוריים (האחוריים בני חצי שנה, והקדמיים בני שנתיים בערך), ועשו איזון נוסף על הקדמיים, כשהגלגלים מפורקים.

 

שני האיזונים וההצלבה לא פתרו את הבעיה.

 

לחץ אויר נבדק ע"י כל שבוע וגם כשנוצרה הבעיה. לא נראה לי שהצמיגים פגומים.

 

האם ללכת עכשיו לכיוון פרונט או שיש אופציות נוספות אפשריות?

 

תודה מראש.

חלי

פיג'ו 206 1.6 2006

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלי שלום.

 

אם באוטו שלך מורכבים ג'אנטים לא מקוריים, אז יש חשש שהמירכוז שלהם הוא לא מכוייל ולכן מופעים רעידות.

מירכוז הגלגל יכול לנבוע מכך שהספייסרים בג'אנטים לא מקוריים לא יושבים טוב \ חסרים ולכן ישנם רעידות לא משנה כמה איזונים תעשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלי שלום.

 

אם באוטו שלך מורכבים ג'אנטים לא מקוריים, אז יש חשש שהמירכוז שלהם הוא לא מכוייל ולכן מופעים רעידות.

מירכוז הגלגל יכול לנבוע מכך שהספייסרים בג'אנטים לא מקוריים לא יושבים טוב \ חסרים ולכן ישנם רעידות לא משנה כמה איזונים תעשה.

אכן מורכבים באוטו שלי ג'אנטים לא מקוריים.

 

במידה וזה הגורם לבעיה, מה הפתרון?

חלי

פיג'ו 206 1.6 2006

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם איזון דינמי לא עבד, אז כנראה שהגלגל אצלך, לא ממוכרז טוב.

בג'אנטים שהם לא מקוריים מתקינים ספייסרים ( מין חתיכת פלסטיק כזאת שיושבת בין בג'אנט לנבה) בישביל שהגאנט יתאים לרכב (לנסה) בול.

אם הגלגל לא ממורכז טוב - גם מיליון איזונים דינמיים לא יעזרו.

 

ולכן באם הספייסרים הם הבעיה יש להחליף אותם לספייסרים מקוריים שבאים מהחבהר של הג'אנטים שלך ומתאים לרכב שלך ספציפית.

 

אני מתפלא שבאיזון דינמי לא אמרו לך את זה שהגלגל לא ממורכז, - תיגשי אל הבחור מהאיזון דינמי ותגידי לו שכנראה הגלגל לא ממורכז - הוא יבדוק ויגיד לך.

 

אם הצמיגים בסדר (ללא בליטות, לחץ אוויר תקין, לא שחוקים במדיה שונה)

והגאנטים תקינים ( אין פגיעות, עיקומים, שמיניות, כול ה 4 מאוזנים פיקס)

וספייסרים נמצאו תקינים (גלגל אכן ממורכז).

 

זה יכול להיות גם ציריה לא תקינה - ולכן תצטרכי לגשת למוסך שיבדוק את זה לעומק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם איזון דינמי לא עבד, אז כנראה שהגלגל אצלך, לא ממוכרז טוב.

בג'אנטים שהם לא מקוריים מתקינים ספייסרים ( מין חתיכת פלסטיק כזאת שיושבת בין בג'אנט לנבה) בישביל שהגאנט יתאים לרכב (לנסה) בול. ולכן באם הספייסרים הם הבעיה יש להחליף אותם לספייסרים מקוריים שבאים מהחבהר של הג'אנטים שלך ומתאים לרכב שלך ספציפית..

בחיים שלי לא שמעתי את התאוריה הזאת? ספייסרים? נשמע לי יותר כמו קומבינה של מישהוא שלא היו לו ג'אנטים לרכב שלך אז הוא חירתת משהוא כדי שיוכל למכור ולהרויח כמה ג'ובות.

לכל רכב יש נתונים ספציפיים של הג'אנט המתאים לו (קמבר,קסטור,אופסט וכו'). הג'אנט(לא משנה של איזה חברה) אמור להתאים לנתונים האלה ואז אין שום צורך בשום ספייסרים ותתותבים!

לילה טוב,יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שאתה לא שמעת על זה זה לא אומר שזה לא קיים.

 

שום קומבינה ושום בטיח :mm_mad: , יש ג'אנטים שמגיעים עם ספייסרים בשביל שיתאימו פרפקט לנבה, נקודה.

 

ספייסרים זה לא דבר חדש \ נדיר, ואכן משתמשים בזה להתאמת ג'אנטים שונים לרכבים מסויימים.

 

10_9_207.gif

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאשר את תיאוריית הספייסרים.

אני אוסיף ואגיד שאצלי היה צריך ספייסרים למרות שהג'נטים מקוריים!

(הרכב נרכש עם ג'נטים לא מקוריים שהועפו עוד באותו היום לטובת הסט המקורי שבא עם הרכב)

 

הבחור שאצלו עשיתי את האיזון הדינמי (בקיץ 2002) מיד שם לב שנחוץ ספייסר , רק מסיבובו של הגלגל באוויר.

 

אני רק רוצה לציין שלאחר ביצוע איזון דינמי, אם מפרקים את הגלגל עקב טיפול או כל סיבה אחרת,

יש להחזיר את הגלגל בדיוק לאותו מקום ממנו יצא, ואני לא מדבר על קדימה /אחורה , ימין/שמאל,

אלא על המיקום המדוייק על הנאבה. (מומלץ לסמן בצורה כלשהי)

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובדיוק מסיבה זו 'איזון דינמי' לא מומלץ לא ברכב ולא בציוד סובב אחר.

הדרך הנכונה היא לאזן כל מרכיב בנפרד, לשדך ולבצע איזון סופי אם נדרש, וברכב רגיל זה לא נדרש. אם החלקים תקינים, והגלגל ממורכז לציר הסיבוב הגיאומטרי של הנבה, לא תהיה בעיה. הפתרון של איזון הגלגל על הרכב (ולמה לקרוא לזה איזון דינמי כשגם איזון על מכונה הוא דינמי) לוקה בכך שכל שינוי מיקום יבטל את טיב האיזון. אם הציריה או הנבה או האקס זורקים, כדאי לאזן אותם (אפשרי גם על המכונית), אחר כך לאזן בנפרד את הגלגל ולבצע הרכבה.

דרך אגב, במכוניות מסוימות ישנה משקולת על אחד האקסים המניעים, כדי לשנות את התדר העצמי של המכלול הסובב ולמנוע רעידות. העדרה ישפיע ויגרום לרעידות גם את האיזון תקין (אבל כמובן לא אידאלי).

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את ידי אלו שמדברים על ציריות



 

גם לי זה קרה

4 צמיגים חדשים+ איזון + כוון פרונט(מה שאפשר)

= רעידות בין 100 ל 120

אחרי ולפני - אין כלום

 

בבדיקה התברר שהציריות גמורות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6923 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...