Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגה רועד מעל 110 קמ"ש - אחרי איזון


Vast_27
שימו לב! השרשור הזה בן 6923 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דרך אגב, להלן תאור דרך פשוטה המאפשרת בגדול בדיקה עצמית של מקור הרעידה באסטרה הנ"ל.

1 - להעזר בבוק, ולתמוך את הצד הימני הקדמי באויר, לאחר פרוק הגלגל בצד הזה. להשתדל שהקפיץ לא יהיה משוחרר אלא לדמות ככל שניתן את מידת ההתכוצות שלו במצב רגיל, כדי להקטין את זוית הציריה. לשמור שההגה יהיה ישר, מאותה סיבה.

2 - למשוך חזק את בלם היד, ולהעזר בנוסף במשולשי בלימה מתחת לשני הגלגלים בצד השמאלי.

3 - להניע, לשלב להילוך קדמי ובהדרגה ובעדינות להעלות את הסל"ד עד שהספידומטר יקרא מהירות של 60 קמ"ש. מבחינת הצד המסתובב זה מתאים למהירות של 120 קמ"ש.

אם מורגשת רעידה, הבעיה נובעת מהנבה/ציריה/אקס. אם לא, יש להרכיב מחדש את הגלגל ולחזור על הבדיקה. אם גם הפעם אין רעידה, הבעיה לא קשורה לצד ימין ויש לבצע בדיקה זהה לצד שמאל. אם הרכבת הגלגל גורמת להופעת רעידה, יתכן שהוא לא מאוזן או שהרכבתו לקויה.

ישנה אומנם אפשרות תיאורטית שהצמיג פגום באופן שלא בא לידי ביטוי כשהוא באויר אלא רק תחת עומס, אבל מניסיוני זה לא סביר. עיוותים והפרדת שכבות מתבטאים במהירויות נמוכות יחסית.

 

במסגרת רעיון שמישהו העלה בפורום לפגישות לימוד, אוכל להביא עמי ציוד נייד למדידת רעידות ולסייע למי שנתקל בתופעה מטרידה כזו.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מחזק את ידי אלו שמדברים על ציריות



 

 

גם לי זה קרה

4 צמיגים חדשים+ איזון + כוון פרונט(מה שאפשר)

= רעידות בין 100 ל 120

אחרי ולפני - אין כלום

 

בבדיקה התברר שהציריות גמורות.

 

בכלל לא בטוח.

אצלי הרעידות היו לאחר החלפת גומיות בציריות ווידוא שהן תקינות ב100 אחוז.

איזון דינמי פתר זאת.

 

בכל מקרה, לטעמי רעידות זאת אחת התקלות הכי מחורבנות שיכולות להיות,

בגלל שקשה מאוד להצביע על חלק מסויים שאחראי לתקלה בשל העובדה שהפרונט מורכב מהרבה מאוד חלקים שחופש/ כשל באחד מהם יכול לגרום לרעידות אלו.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר'ה, תודה רבה לכל המנחשים ;-) אבל מה לעשות שבאינטרנט קשה לאתר תקלות מבלי לבדוק את הרכב ומבלי לדעת את מצבו האמיתי וניתן לאבחנו רק לפי חוות דעת של נהג שלעיתים אינו מספיק מיומן לתאר את התקלה במלואה או בצורה מדוייקת.

 

anyway, לפחות אצל חלי, בדיקה קצרה העלתה שיש חופש בתפוח הגה שמאלי שגורם לגלגל השמאלי "לכשכש" ימינה/שמאלה במהירות גבוה ולשדר להגה ויבראציות.

חשוב לציין שבמקרה זה לא רק שמדובר ברעידות מעל מהירות מסויימת אלא גם שהרכב לא מרגיש יציב במהירויות בין-עירוניות.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם עובדות אי אפשר להתווכח.

מהתאור שלך עולה שנקודת מפתח בהתנהגות המכונית - שהיא 'שטה' במהירויות גבוהות - לא תוארה ע"י פותח השרשור. השמטת הפרט המרכזי הזה אכן גרמה למבול של הצעות בכוון לא נכון.

העובדה הזו רק מחזקת את הטיעונים החוזרים ועולים בפורום על הצורך בבדיקה ע"י בעל מקצוע כשיש בעיה.

ללא קשר, להערכתי יבוא בקרוב יום שבו מערכות המחשב יוכלו להתריע על תקלות כאלה רק ע"י ניתוח התנהגותו הדינמית של הרכב - השוואת קריאות חישן סיבוב ההגה לקריאות חישן פנית הרכב.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

שלום לכולם ,

 

הרגשתי צורך לפתוח בחזרה את השירשור במקום לפתוח חדש מכיוון שהבעייה עדיין

קיימת אצלי ואני כבר נואש לגמרי מהסיפור הזה ואני לא יודע כמה כספים אני עוד אזרוק

על השטות הזו.. חשוב לציין שביצעתי כמעט את כל הרעיונות שהציעו פה ללא הועיל.

ניגשתי לעשות איזון + כיוון פרונט , בדקו ציריות - נמצאו תקינות.

בדקנו גם צמיגים - גם כן תקינים. אני פשוט לא יודע לאן להמשיך מפה..

בפעם האחרונה שהלכתי לבעל מקצוע שנחשב "מומחה" באזור שלי לבעיות כיוונים ופרונט

הוא העלה את צד הרכב על העגלה המפורסמת שרוצים להחליף צמיג ואז אמר לי להניע

לשלב DRIVE ולהתחיל להגביר מהירות לאט לאט עד 70-80 קמ"ש. הרגשנו שכל הרכב רועד

ואז הוא דפק שם עם פטיש או השד יודע מה על הג'אנט נדמה לי ( לא ראיתי כי הייתי ליד ההגה )

וככה חוזר חלילה עד שהרעידות הפסיקו כמעט לגמרי. כמובן שהוא עשה זאת בשני צדי הרכב.

לאחר מכן הוא העלה את הרכב על ליפט ובדק כנראה ציריות וחיזוקים למיניהם ואמר לי סע לשלום אחרי שהשארתי אצלו 200 שקל ! למרות שהוא עבד איזה שעה על האוטו זה נשמע

לי טיפה מוגזם אבל לא חשוב העיקר מבחינתי שייסימו עם הסיפור המייאש הזה כבר.

עליתי על כביש מהיר , האצתי ל 120-130 ולא יאמן. ההגה ישר כמו ברזל.. שמח וטוב לב

נסעתי לביתי - למחרת או אחרי יומיים זה שוב חזר.. הרגשתי שמשהו פה רוצה להתעלל בי

מכיוון שזה חזר בצורה חריפה יותר. עכשיו אני מרגיש את ההגה רועד במהירויות לא קבועות.

לפעמים ב 70 - 80 , לפעמים ב 100 קמ"ש והכי חריף כמובן ככל שעולים לכיוון 120-130.

באמת תודה למי שיש סבלנות לקרוא את כל הסיפור הזה - אני מרגיש מתוסכל לגמרי כבר.

הרכב הזה אצלי כולה חצי שנה וחוץ מהסיפור הזה אני נהנה ממנו מאוד , אבל זה בלתי נסבל

מבחינתי וגם מבחינת בטיחות כמובן. מרוב ייאוש אני שוקל כבר למכור את האוטו כמה שזה

נשמע אבסורד. מה שלא סיפרתי כל הזמן הזה ואני לא יודע אם זה קשור - בזמן שקניתי את

האוטו מצאו בבדיקה שהנאבה השמאלית של הגלגל הקדמי גמורה לגמרי. האמת שהרגשתי

את זה בימים הראשונים שהרכב היה אצלי כי אחרי 80-90 קמ"ש היה רעש מטריד מאוד מכיוון

הגלגלים ואחרי שהחליפו זה באמת נעלם לגמרי. השאלה שלי האם כל הסיפור הזה של הרעידות

יכול לנבוע מהחלפת הנאבה ואני סתם שובר את הראש על איזונים וכיוונים.

במידה וכן , יש לי עדיין אחריות עליה כי עברו כולה 3-4 חודשים. אני יכול לחזור לשם

שייבדקו שוב האם הכל בסדר. אבל אני רוצה לשמוע קודם את דעתכם לפני שאני סתם משגע אותו.

תודה לכל העוזרים - מקווה לשמוע עוד רעיונות ומאיפה אני ממשיך עכשיו אין לי מושג..

Alpine 9855R / Amp - Alpine Mrp-f600

Comp -Hertz Hi Energy / Sub - Image Dynamics IDQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

. השאלה שלי האם כל הסיפור הזה של הרעידות

יכול לנבוע מהחלפת הנאבה ואני סתם שובר את הראש על איזונים וכיוונים.

במידה וכן , יש לי עדיין אחריות עליה כי עברו כולה 3-4 חודשים. אני יכול לחזור לשם

שייבדקו שוב האם הכל בסדר. אבל אני רוצה לשמוע קודם את דעתכם לפני שאני סתם משגע אותו.

תודה לכל העוזרים - מקווה לשמוע עוד רעיונות ומאיפה אני ממשיך עכשיו אין לי מושג..

במילה אחת; כן !

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי תודה.

 

יש משהו מיוחד שצריך לבדוק ? אני מעדיף לבוא עם קצת ידע מכיוון שהוא יכול

לנפנף אותי משם ולהגיד לי שהכל תקין ואין שום בעייה.

למה כדאי להשים לב בזמן הבדיקה ?

 

תודה.

Alpine 9855R / Amp - Alpine Mrp-f600

Comp -Hertz Hi Energy / Sub - Image Dynamics IDQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6923 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...