Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3773 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למה בכלל לקחת הלוואה כדי לרכוש רכב?

 

היום אפשר להשיג מכוניות מצויינות בכל תקציב!

 

פרט לנו כאן מה הצרכים שלך, איזו תיבת הילוכים צריכה להיות ברכב שתקנה, ותקבל המלצות והכוונות שיפתיעו אותך...

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

^ תפתיע גם אותנו הפעם?

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

שים לב שבבנקים יש אפשרות לקבל הלוואה עם תנאים יותר טובים אם משעבדים את הרכב לבנק.

מבדיקה אחרונה שאני עשיתי (וזה כמובן תלוי אם מכירים אותך בבנק ומה ההסטוריה שלך)

בבקשה להלוואה פעם ראשונה ,הלוואה לרכב חדש עם שעבוד הציעו פריים+1% - פריים+1.5%

לאחר שיחה נוספת נאמר שיש אפשרות לבחון פריים+0.7%.

 

יש מועדוני כרטיס אשראי (כמו הייטקזון) שבקניה מליסינג (במקרה הזה שלמה סיקסט) ניתן לקבל סביב ה 60 אלף שח הלוואה ללא ריבית.

פורסם

לתת דוגמאות להלוואות שאנשים קיבלו לא יעזור לבחור. אני יכול להגיד לך שאני קיבלתי הלוואה של פריים 0.5%- ללא שיעבוד אך כנראה שזה לא יעזור לך מיקוח על התנאים שלך.

 

באופן כללי, ריבית הפריים זה הריבית שבנק ישראל קובע כעוגן להלוואות כאשר הבנק מוסיף או מוריד מריבית זו בהתאם לסיכון של ההלוואה.

לדוגמא הריבית פריים כיום היא 1.6% והבנק שלך מבקש ממך עוד 8.4% ריבית וזה התימחור של הבנק לסיכון של ההלוואת הכסף לך.

 

מה ששוה לנסות הוא במידה והמצב שלך בחשבון הוא טוב, הרבה בנקים מציעים הלוואות ללא ריבית או הלוואות עם ריבית ממש נמוכה במידה ואתה מעביר חשבון בנק כך נכנס שיקול נוסף לבנק לקבל לקוח חדש שמקזז את רכיב הסיכון.

טסלה 3 2022

פורסם

ריבית הפריים זו הריבית שהבנקים קובעים, כל בנק לעצמו, כמרווח סיכון כולל מריבית בנק ישראל שעומדת היום על 0.1% שנתי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
ריבית הפריים זו הריבית שהבנקים קובעים, כל בנק לעצמו, כמרווח סיכון כולל מריבית בנק ישראל שעומדת היום על 0.1% שנתי.

התאוריה נכונה, אולם האם יש בנק ישראלי שבחר בערך שונה מריבית בנק ישראל פלוס 1.5%?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ויכוח מיותר. זו אינה תיאוריה. בנק ישראל קובע את הריבית במשק והיא 0.1% שנתי.

בנק ישראל לא קובע את הפריים.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)

אתה צודק, אכן בנק ישראל קובע את הריבית במשק והבנקים קובעים את הריבית פריים לעצמם.

אבל בשביל לפשט את המודל לאנשים שלא מבינים האם 10% ריבית להלוואה זה הרבה, כתבתי את זה בצורה מופשטת אך מספיק מדויקת כדי לקבל הבנה למה נחשב ריבית גבוה.

עריכה אחרונה על ידי motizkn

טסלה 3 2022

פורסם

מה שאתה יכול להבין זה שהבנק שלך רואה בהלוואה לך סיכון גבוה ולכן מתמכר לך הלוואה ברבית גבוה של 10%.

כמו שאמרתי תנסה לראות אם אתה יכול:

- לבדוק קבלת הלוואה מגורם חיצוני כמו חברות הביטוח וכו... (סיכוי נמוך שהם יתנו לך ריבית נמוכה יותר אבל צריך לבדוק)

- ללכת לבנקים אחרים ולבדוק האם במעבר חשבון לבנק שלהם הם יתנו לך הלוואה בתנאים יותר טובים.

אני לא מאמין שתקבל 2% אבל הלוואה זה קנייה לכל דבר. אתה "קונה" כסף אכשיו במחיר של כסף (הריבית) ולכן צריך לעשות סקר שוק.

טסלה 3 2022

פורסם
מה שאתה יכול להבין זה שהבנק שלך רואה בהלוואה לך סיכון גבוה ולכן מתמכר לך הלוואה ברבית גבוה של 10%.

כמו שאמרתי תנסה לראות אם אתה יכול:

- לבדוק קבלת הלוואה מגורם חיצוני כמו חברות הביטוח וכו... (סיכוי נמוך שהם יתנו לך ריבית נמוכה יותר אבל צריך לבדוק)

- ללכת לבנקים אחרים ולבדוק האם במעבר חשבון לבנק שלהם הם יתנו לך הלוואה בתנאים יותר טובים.

אני לא מאמין שתקבל 2% אבל הלוואה זה קנייה לכל דבר. אתה "קונה" כסף אכשיו במחיר של כסף (הריבית) ולכן צריך לעשות סקר שוק.

הבנתי אותך,

 

תודה רבה לכולם על העזרה.

פורסם

אז ככה,

 

אחרי ביקור בבנק קיבלתי שוב הצעה של 10.6%

 

-אני לא מבין למה האחוז הוא כה גבוהה אם יש לי משכורת גבוהה + חשבון שניראה טוב.

פורסם

השאלה היא לא רק כמה אתה מכניס. אלא כמה נשאר בסוף החודש. אם יהיה לקוח שבעקביות מכניס שכר של עשרת אלפים שח בחודש אבל מוציא רק חמשת אלפים יהיה לבנק הרבה יותר קל לתת לו הלוואה עם החזר חודשי של אלפיים שח לדוגמא. מאשר לקוח אחר שמכניס עשרים אלף כל חודש אבל מוציא עשרים ואחת.

וכמובן גם כמות החסכונות קובעת ומשפיעה על ההחלטה. וההיסטוריה של אותו לקוח. אתה בן 23 כלומר בממוצע השתחררת מהצבא לפני כשנתיים. וזה בעצם כל ההסטוריה שלך. קצרה מאוד.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם (נערך)
אז ככה,

 

אחרי ביקור בבנק קיבלתי שוב הצעה של 10.6%

 

-אני לא מבין למה האחוז הוא כה גבוהה אם יש לי משכורת גבוהה + חשבון שניראה טוב.

 

ידידי זו ריבית מהגיהנום, שלא תעז לקחת הלוואה בריבית כזאת!

אם תעשה סקר שוק בבנקים תיווכח שאחוזי הריבית על הלוואות הם הרבה יותר נמוכים.

הבנקים כמו מוסד עסקי ואתה לקוח שלהם, ומן הסתם אתה בתור לקוח רווחי להם והם מציעים לך ריבית כזאת כי הם רוצים להרוויח כמה שיותר.

אך בתור בית עסק יש לך כלקוח כלי של התמקחות וזה תקף גם בבנקים.

אני לקוח של בנק הפועלים וכשביקשתי הלוואה לרכבי הביאו לי ריבית של 8% אמרתי שאני אחשוב, עשיתי סקר שוק וגיליתי שבנק אחר מציע לי את אותה הלוואה בריבית של 1.5 %

הלכתי אליהם מאד פשוט כאילו קיבלתי איזה הצעה מחברה סלולרית מתחרה ואמרתי להם שאני מבקש לסגור את החשבון.

שאלו למה והסברתי שיש לי תנאי הלוואה יותר נמוכים בבנק מתחרה.

מה אתה חושב שקרה?

ישר הציעו לי את אותה הלוואה שהבנק המתחרה הציע.

אל תשכח שזה הכל משחק ובתור לקוח יש לך כלי התמקחות.

עכשיו ברור שאתה בתור סוג של לקוח משפיע על הנתונים האלה אך אם אינך בחריגה או לקוח בעייתי אז לא רואה סיבה לא לקבל הצעות של הלוואות טובות בשוק היום

עריכה אחרונה על ידי roy007
פורסם

קצת אופ טופיק אבל קשור.

אני חושב שחוסר בלימודי כלכלה/חינוך פיננסי בלימודי התיכון זאת אחת השערוריות הגדולות במדינה. יש הרבה שמרווחים מהבורות הפיננסית שבה נמצא רוב הציבור ואולי יש השפעה בכדי למנוע או להוציא את הנושא ממערך הלימודים. (כשלמדתי בתיכון היו שעורי כלכלה לכולם בכיתה י)

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:


×
×
  • תוכן חדש...