Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4042 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בס"ד.

 

שלום לכולם.

 

אני מאמין שהנושא הנל מדובר בכל מקום,

עשיתי חיפוש אך היה לי קשה לראות את הנושא הספציפי ע"ג הדפים הרבים.

 

 

השאלה שלי היא כזו:

 

תיקון ראש מנוע - מה הוא כולל?

 

לי ספציפית יש רכב דייהו אספרו בונבון שאני מאוהב בו, שנת 96 אך לצערי המים כנראה מתאדים או לא יודע מה קורה שם אבל הם נעלמים וממה שהבנתי - אני צריך לעשות תיקון של ראש מנוע.

 

המוסכניק שלי בצפת אמר שצריך לעשות תיקון ראש מנוע והוא אמר שהוא יעשה גם טיימינג ומשאבת מים וכו' וכו'.

 

ובהתחלה הוא זרק מחיר של 1800 כולל עבודה אבל זה יכול להגיע ל 3000 שקל עם כל המסביב אולי קצת יותר.

 

 

רציתי לדעת מכם - אחת ולתמיד, אני מאמין שגם אתם כמוני מאוהבים ברכב שלכם :)

 

מה זה אומר תיקון ראש מנוע? מה זה כולל? מה עדיף לעשות? האם לתקן ראש מנוע או לייבא? האם בייבוא מישהו מתחייב שהמנוע תקין או לא תקין? האם המחיר של המוסכניק שלי סביר או לא?

 

אשמח אם תכוונו אותי פה ותעזרו לי פה ואם אפשר שתסבירו לי לאט כדי שאבין מהר - נראה לי שזו אחלה שאלה בתור שאלה ראשונה בפורום.8)

 

 

יום טוב שיהיה לכולנו

 

ושוב, תודה על התמיכה פה של כולם.

 

קטונתי - אבל אני רואה כמה תמיכה יש פה אחד של השני אז יפה לכם.8)

פורסם

ברוך הבא לפורום...

שיפוץ ראש מנוע כולל בין היתר הורדה של הראש ושליחתו לחרט שעובר עליו, ממלא אותו אם צריך באיזורים שניפגעו כתוצאה מעיוות והיתחממות, משחיז ומיישר את הראש שיהיה מוכן להרכבה. החרט על הדרך מחליף גומיות שסתומים שזה כבר מגיע בסט השלייף שהמוסך קונה. עבודה של החרט לבד למנוע כמו שלך עולה סביב ה 500 ש"ח. סט שלייף יכול לנוע בין 300 ש"ח ל 500 ש"ח לריכבך אני מאמין. טיימינג גם ככה מורידים אז על הדרך אם הרצועה לא נראית משהו מחליפים. ברגי ראש מנוע גם מומלץ להחליף ואני מאמין שעלותם נעה סביב ה 300 ש"ח. בקיצור ובחישוב גס אם תגיע באמת ל 1800 ש"ח זה יישתלם כי אז מחיר העבודה לא יוצא יקר. אם מעבר ל 2000 ש"ח לדעתי כבר לא מישתלם כי זה כבר עובר את ערכו של הרכב או לפחות קרוב לערכו. מבין את הסנטימנטים שיש לך לרכב ואהבתך אליו אבל גם הכיס משחק פה תפקיד. אם תוכל לבצע את העבודה בעצמך או באמצעות חבר שמבין תחסוך לא מעט כסף!

פורסם
ברוך הבא לפורום...

שיפוץ ראש מנוע כולל בין היתר הורדה של הראש ושליחתו לחרט שעובר עליו, ממלא אותו אם צריך באיזורים שניפגעו כתוצאה מעיוות והיתחממות, משחיז ומיישר את הראש שיהיה מוכן להרכבה. החרט על הדרך מחליף גומיות שסתומים שזה כבר מגיע בסט השלייף שהמוסך קונה. עבודה של החרט לבד למנוע כמו שלך עולה סביב ה 500 ש"ח. סט שלייף יכול לנוע בין 300 ש"ח ל 500 ש"ח לריכבך אני מאמין. טיימינג גם ככה מורידים אז על הדרך אם הרצועה לא נראית משהו מחליפים. ברגי ראש מנוע גם מומלץ להחליף ואני מאמין שעלותם נעה סביב ה 300 ש"ח. בקיצור ובחישוב גס אם תגיע באמת ל 1800 ש"ח זה יישתלם כי אז מחיר העבודה לא יוצא יקר. אם מעבר ל 2000 ש"ח לדעתי כבר לא מישתלם כי זה כבר עובר את ערכו של הרכב או לפחות קרוב לערכו. מבין את הסנטימנטים שיש לך לרכב ואהבתך אליו אבל גם הכיס משחק פה תפקיד. אם תוכל לבצע את העבודה בעצמך או באמצעות חבר שמבין תחסוך לא מעט כסף!

 

מאור, בוקר אור ודבר ראשון תודה על התגובה המהירה.

 

אז ככה, שוב, כמה שאלות:

 

1. אם תוכל להסביר לי את עניין החרט - אילו כבר עיוותים יכולים להווצר ואיפה בראש מנוע? ואני מבין שזה חובה לעבור דרך חרט אז דילגתי על השאלה הזו :)

 

2. מה זה אומר "סט שלייף"? מה? כמו שלוף מהשרוול? כמו שליפים שהוצאתי בתיכון? או שזה מונח של סט שסתומים ספציפי שכשאומרים אותו הכוונה היא לגומיות שסתומים ייעודיים לראש מנוע?

 

3. המוסכניק אמר שהוא יעבור על כל מה שהוא יראה ומה שיתקן - פשוט יתקן.

 

בין היתר לגבי הטיימינג, הוא גם אמר משהו על משאבת מים והחלפה כי אני לא זוכר מתי זה הוחלף והאם צריך, אז הוא אמר שהוא כבר יעשה את זה.

 

לצערי אני לא מכיר מישהו שעושה את הדברים האלו לכיף שלו :) הלוואי אחי אבל איפה זה ואיפה אני :)

 

אני 20 אלף דברים אחרים אבל דווקא פה במוסך עדיין לא השתלמתי :)

 

נו, אבל ככה מתחילים, לא?

 

עברתי פה פעם בפורום וקראתי על צחצוח הפנסים ועשיתי את זה, כל פעם מוסיפים עוד משהו ועוד משהו ללמידה :)

פורסם

ככל שאתה תהיה פה יותר אתה תלמד יותר ויבוא היום שאתה תעשה דברים מורכבים יותר להד אני מבטיח לך!

1. עם הזמן בגלל טראומות היתחממות למיניהם של המנוע ושימוש בנוזחי קירור חא איכותיים כמו מיי ברז ראש המנוע פשוט מתחיל להיאכל. באכילות האלה בין היתר מטפל החרט. הוא ממלא אותם בחומר ומבצע השחזה ויישור כדי שהראש בחיבור לבלוק המנוע יהיה ישר פלס.

2. סט שלייף משמעו סט אטמים הכולל בתוכו גומיות שסתומים, אטם ראש מנוע, אטם בית טרמוסטט, מחזירי שמן עליון ותחתון של גל הזיזים וגל הארכובה, אטם סעפת יניקה ואטם סעפת פליטה. לא סתם החלקים האחה נימצאים בסט פשוט על הדרך נחספים אליהם אז מחליפים.

 

 

אם היה לי זמן פנוי הייתי בכייף עושה איתך את העבודה הזו וחוץ מהחיסכון שבדבר היית לומד ופשוט קופץ בידע פי כמה וכמה.

פורסם
ככל שאתה תהיה פה יותר אתה תלמד יותר ויבוא היום שאתה תעשה דברים מורכבים יותר להד אני מבטיח לך!

1. עם הזמן בגלל טראומות היתחממות למיניהם של המנוע ושימוש בנוזחי קירור חא איכותיים כמו מיי ברז ראש המנוע פשוט מתחיל להיאכל. באכילות האלה בין היתר מטפל החרט. הוא ממלא אותם בחומר ומבצע השחזה ויישור כדי שהראש בחיבור לבלוק המנוע יהיה ישר פלס.

2. סט שלייף משמעו סט אטמים הכולל בתוכו גומיות שסתומים, אטם ראש מנוע, אטם בית טרמוסטט, מחזירי שמן עליון ותחתון של גל הזיזים וגל הארכובה, אטם סעפת יניקה ואטם סעפת פליטה. לא סתם החלקים האחה נימצאים בסט פשוט על הדרך נחספים אליהם אז מחליפים.

 

 

אם היה לי זמן פנוי הייתי בכייף עושה איתך את העבודה הזו וחוץ מהחיסכון שבדבר היית לומד ופשוט קופץ בידע פי כמה וכמה.

 

 

פששש, מאור - תודה אחי על כל המענה.

 

עכשיו יש לי קצת יותר אור בקצה המנהרה... מזל שבכביש 6 יש פנסים :)

 

בכל מקרה, ההסבר קצת יותר מובן.

 

יש אגב איזשהו תרשים שם מנוע או שלכל רכב זה תרשים זרימה שונה?

 

אבל בטח לפרק מנוע זה סיפור מהפטרה, לפרק הכל ולהרכיב הכל, או שזה לא כזה מורכב?

פורסם

בגדול מנוע זה מנוע ואותו עיקרון עבודה. כנס ליוטיוב תראה לא מעט סירטונים של איך מנוע עובד. חגבי הפירוק באופן עצמאי אם אין לך ידע בתחום עדיף להיעזר במישהו שעשה זאת.

פורסם

מאור, רציתי לעדכן שבסוף הוחלט על מנוע ייבוא.

 

יצא קצת יותר אבל מה אני אעשה שפשוט מאוהב ברכב הזה ושלא נדבר על המקום הזה של האספנות. 8)

 

מה שמוביל אותי לעוד הרבה שאלות שאני אפילו לא יודע איפה המקום שלהם לשאול.

 

את מי ואיפה ניתן לשאול שאלות כלליות?

פורסם

 

2. מה זה אומר "סט שלייף"? מה? כמו שלוף מהשרוול? כמו שליפים שהוצאתי בתיכון? או שזה מונח של סט שסתומים ספציפי שכשאומרים אותו הכוונה היא לגומיות שסתומים ייעודיים לראש מנוע?

 

 

מקור המילה "שלייף" הוא מגרמנית. schleifen פירושו להשחיז,ללטש,לשייף (וגם לטחון) . זו הפעולה שעושה החרט לראש המנוע. כמו רבים מן המונחים המקצועיים והטכניים שמקורם בגרמנית הוא הפך למושג שגור ושם גנרי לערכה של החלקים המיועדים לשיפוץ ראש המנוע.

×
×
  • תוכן חדש...