Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4263 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אסביר למה התכוונתי בדיוק, ותודה למסייעים!

אכן, מבחינת המנוע קלאץ' לחוץ והילוך סרק זה אותו מצב. מבחינת נהיגה נכונה וחסכונית - לא נוסעים בירידה ללא הילוך מתאים משולב (כלומר קלאץ' לא לחוץ!).

הדבר הוזכר יותר מדי פעמים בפורום. בקצרה: מנוע פועל צריך מעט דלק כדי להמשיך לפעול (ב800 סל"ד), בעוד הילוך משולב בירידה, כאשר המנוע "עובד" כדי להאט את הרכב, למעשה הגלגלים מסובבים את המנוע ולא מוזרק דלק (במנועי הזרקה, שזה כל מנוע מודרני כולל שלך).

 

ברמזור: נהיגה נכונה זה הילוך משולב וקלאץ' מוחזק לחוץ עד הסוף. אפשרות אחרת היא להחזיק את הרכב בהילוך סרק ולהיות ערני (רכבים מאחור, רמזור מתחלף) יש כאלה שיגידו שזה מעט עדיף לקלאץ', אבל זה בכל מקרה זניח לחלוטין!

פורסם

כי זה מה שצריך לפי החוק כאילו. אסור להיות בניוטרל בתנועה, וכשאתה עוצר בצומת אתה עדיין בתנועה. כן כן, שמעת נכון. אתה בתוך​ התנועה.

פורסם

קשקוש כי מורי הנהיגה צריכים להתעדכן שיש מערכת עצור וסע שעובדות בגיר ידני שאתה עומד בניוטרל בסרק עם דבשת מצמד לא לחוצה

פורסם
כי זה מה שצריך לפי החוק כאילו. אסור להיות בניוטרל בתנועה, וכשאתה עוצר בצומת אתה עדיין בתנועה. כן כן, שמעת נכון. אתה בתוך​ התנועה.

 

אני גם רשמתי שככה אמורים לנהוג, ככה אפשר באופן תאורטי לזנק מהמקום מהר יותר, על כל צרה שלא תבוא. רשמתי שגם הבלאי לקלאץ' זניח לחלוטין (התעייפות הקפיץ) ובטח שזניח לעומת התעייפות הרגליים. אני בספק רב אם קיימת תקנה בנושא, ומשוכנע בוודאות שהעניין לא נאכף ולא יאכף לעולם.

 

אגב, ברכב אוטומטי מותר (אך לא רצוי) לשלב ברמזור הילוך N ולמשוך בלם יד. אבל זה לא תרבותי ברמזור לפתוח את הסמארטפון ולחכות לצפצופים מאחור על מנת להיזכר להתקדם.

×
×
  • תוכן חדש...