Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק עולה בעת לחיצה על הבלמים


kuglager24
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3840 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ברשותי פיאסטה רובוטית. שמתי לב לתופעה מוזרה או שאולי לא: כשאני מאט לפני רמזור ממש לפני עצירה מלאה אני שם לב במחשב הדרך שצריכת הדלק עולה בצורה קיצונית לכמה שניות בעת לחיצה על הבלמים, ומד הסלד עולה מעט.

אשמח אם מישהו יכול לתת לי הסבר לכך. תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכונית מורידה הילוכים בהאטה. תקין לגמרי.

מתחת לסל"ד מסויים, ללא לחיצה על דוושת הבנזין, מתחילה הזרמת דלק, לאחר שלפני כן במהירות וסל"ד גבוהים יותר, כשלא לחצת, הזרימה הייתה אפסית או כלל לא.

שלא לדבר על כך, שבמהירויות נמוכות, כשהתנגדות האוויר נמוכה, הניצול של הספק המנוע יורד עם המהירות. ולכן מחשב הדלק מראה עליה בצריכה לקילומטר. במצב עמידה זה למעשה אין סוף ולכן בד"כ המחשב יראה צריכה לשעה.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לחדד: האטה זה כמו ירידה לצורך העניין (הגלגלים מסובבים את המנוע, ולא הפוך).

ספציפית ברובוטית: כנראה שהמצמד מפריד בעת לחיצה על הברקס, לכן הגלגלים כבר לא "יכולים" לסובב את המנוע, כי כבר אין חיבור.

 

ולתקן: אכן הצריכה במהירויות נמוכות גבוהה יותר, אבל זה נכון למהירות קבועה (במישור) לא לזמן האטה.

 

ועוד דבר נכון: כל לחיצה על הברקס אכן מגבירה את צריכת הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי אני גם רואה את זה, וזה ידני אצלי.

כאשר אני מוריד רגל מהגז ולא נוגע בברקס\קלאץ', הצריכה נהיית 0.0

כאשר אני נוסע בעלייה, הצריכה 0.0

כאשר אני נוסע בירידה, לא נוגע בכלום, אני רואה את הצריכה עולה, וגם זה לא תמיד....מוזר.

עוד לא הצלחתי להבין את הקטע של הצריכה ברכב.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שהתבלבלת בתגובה בין ירידה ועליה?

לא יתכן פיזיקלית צריכה 0.0 בעליה, אלא אם אתה מאיץ ובדיוק מוריד את הרגל מהגז, וגם זה רק לרגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שהתבלבלת בתגובה בין ירידה ועליה?

לא יתכן פיזיקלית צריכה 0.0 בעליה, אלא אם אתה מאיץ ובדיוק מוריד את הרגל מהגז, וגם זה רק לרגע.

 

דמיין זאת כך:

אני מגיע לעלייה או ירידה.

אני לוחץ על הקלאץ' ומעבר את הרכב לניוטרל או שפשוט נמצא אם הקלאץ בפנים , אותו דבר.

 

בעלייה - מופיע לי 0.0, כי הרכב לא מאיץ ונהפוך הוא, מאבד ממהירותו.

בירידה - מופיע לי צריכת דלק שגם גוברת ככל שהמהירות עולה, ושוב, אני לא נוגע בגז והקלאץ' בפנים.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, אני רואה שאתה חבר פורום ותיק. דובר המון על כך שקלאץ' לחוץ זה מצב להעברת הילוך בלבד, והילוך סרק מיועד לעמידה (ברמזור אדום למשל) בלבד.

דלק לא חוסכים ככה!

כך שאני מניח שאתה במצב הזה רק מתוך סקרנות לגבי מחשב צריכת הדלק.

 

האם הצריכה אצלך מופיעה בק"מ/ל' או בל'/100 ק"מ כסטנדרט האירופאי?

 

אם ק"מ/ל' אז 0 זה כנראה מצב שבו הצריכה לא מחושבת. בכל מקרה ברור לך שבהילוך סרק / קלאץ' לחוץ (אכן היינו הך) הרכב פשוט מתגלגל ודלק מוזרם כדי להשאיר את המנוע פועל (כמות קבועה ומינימלית לפי זמן) אז אין טעם לחשב צריכה במצב כזה (זה לא מצב שנועד לנסיעה, ובטח לא לחיסכון בדלק כאמור).

אז אני לא מבין כל כך מה התהייה, בכל אופן קשה להבין שאלה כזאת בהתכתבות, אשמח אם תחדד עוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, אני רואה שאתה חבר פורום ותיק. דובר המון על כך שקלאץ' לחוץ זה מצב להעברת הילוך בלבד, והילוך סרק מיועד לעמידה (ברמזור אדום למשל) בלבד.

דלק לא חוסכים ככה!

 

מעניין, נעזוב רגע את נושא הצריכת דלק ואשמח להסבר, וסליחה על הבורות.

אבל מדוע אם אני בקלאץ זה העברת הילוך?.

מה ההבדל אם אני עומד ברמזור בניוטרל או הילוך ראשון וקלאץ' לחוץ.

 

אני בוודאי שאשמח להסבר, אתה אומר פה משהו שלא ידעתי ופעם ראשונה בחיים שאני שומע.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הוא התכוון שלא משלבים לניוטרל בירידה, כי זה מעלה את הצריכת דלק [להבדיל מלהיות בהילוך ולתת לרכב להתדרדר].

הדבר האופטימלי לצריכת דלק הוא לא כביש מישורי וישר, אלא מנוע דומם. אם כבר מנוע פועל אז ירידה בהילוך משולב.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הוא התכוון שלא משלבים לניוטרל בירידה, כי זה מעלה את הצריכת דלק [להבדיל מלהיות בהילוך ולתת לרכב להתדרדר].

הדבר האופטימלי לצריכת דלק הוא לא כביש מישורי וישר, אלא מנוע דומם. אם כבר מנוע פועל אז ירידה בהילוך משולב.

 

אשמח לתיקון, במידה ואני טועה.

אתה עם הרכב בירידה, שם את ההילוך בניוטרל או משאיר הילוך ובכל מקרה, אתה לוחץ על הקלאץ'.

במקרה כזה, בירידה, הרכב יצבור מהירות אך הטורים של הרכב ישארו סביב ה-800 סל"ד, כי הקלאץ בפנים וזה כמו עמידה במקום מבחינת הסל"ד.

אז אם רק הרכב מגביר מהירות, אך המנוע לא עושה שום פעולה למעט עבודה בסרק....כיצד צריכת הדלק עולה?.

 

הרי, אני לא משתמש במנוע, הרכב מתדרדר מכח האנרציה ואני לא משתמש במנוע לשם הגברת המהירות ו\או האטת המהירות.

אז, לפי ההיגיון זה אומר שאין צריכה של המנוע, לא כך הדבר?.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצריכה לא עולה. הייתה אי-הבנה. בניוטרל, זה לא משנה אם אתה בנסיעה או בעמידה. אם תיצא מהרכב ותדחוף אותו כשהוא בניוטרל, צריכת הדלק תישאר זהה. כשאתה בניוטרל המנוע לא מחובר לגלגלים, ולכן דלק מוזרם אל המנוע כדי להשאיר אותו מונע. כשאתה בהילוך משולב ומתדרדר בירידה, המנוע מחובר לגלגלים ופועל בזכות זה שהם מסתובבים. הצריכה במקרה כזה יותר נמוכה מאשר לעשות את הירידה בניוטרל.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי פיאסטה רובוטית. שמתי לב לתופעה מוזרה או שאולי לא: כשאני מאט לפני רמזור ממש לפני עצירה מלאה אני שם לב במחשב הדרך שצריכת הדלק עולה בצורה קיצונית לכמה שניות בעת לחיצה על הבלמים, ומד הסלד עולה מעט.

אשמח אם מישהו יכול לתת לי הסבר לכך. תודה.

 

מדובר בהתנהגות תקינה של מחשב הדרך

כל פעם שאתה עוצר או קצת לפני עצירה תצרוכת דלק הופכת לערך קבוע גבוה על מנת לשמור על חישוב ממוצע כי מחשב הדרך מודד תצרוכת דלק בזמן נסיעה בלבד ומעל מהירות מסויימת כי תצרוכת דלק היא X ליטר לק"מ ואם אתה לא נוסע או נוסע מאוד לאט מתחת לתחום המדידה של המחשב דרך אז מוצגת תצרוכת דלק גבוהה ערך כלשהו כברירת מחדש לחישוב המומצע בלבד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוסיף: מכיוון שהצריכה נמדדת לפי קילומטרים, נניח שברגע נתון הדלק מוזרק בכמות קבועה, למשל במישור לאחר עזיבת הדוושה לכמה שניות ואז לחיצה על ברקס - בזמן ההאטה אתה פשוט נוסע פחות קילומטרים פר אותה כמות דלק וזה, כאמור - צריכה גבוהה יותר. הנ"ל מופיע לכמה שניות בדרך כלל.

אימפרזה 4*4 04 נמכרה :|

סובארו בי4 08 לימיטד ז"ל :cry:

סובארו בי4 09 גפ"מ :-)

BMW E92 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...