Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקסו - כן או לא?


Guest Anonymous
שימו לב! השרשור הזה בן 7904 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא אמרתי שהיא לא אמינה , אמרתי שהיא אולי תהיה קצת פחות אמינה מיפנית מהשנים ההן

אני לא יודע מה הנסיון של ארצ'י עם הרכב, לי יש נסיון מצויין איתו, לזרוק שיש איתה בעיות חשמל רק בגלל שכוכבי כתב את זה בפורום, זה לא רציני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שניהם אמרו את זה.

תבין, ההבדל ביני ובינך ובין רוב המשתתפים כאן הוא שאצלי האמינות תופסת חלק גדול יותר בשיקלול ולמעשה את החלק החשוב ביותר.

לכן גם מכל המכוניות שהיו לי אני הכי מתגעגע לאלמרה כי היא משלבת אמינות מוחלטת (מנסיון) ונוחות מעל הממוצע למכוניות יפניות אחרות שנהגתי בהן.

אז אם יש בעיות אמינות בסקסו כפי ששני בעלי נסיון אומרים את זה, אז בצער רב וביגון קודר אומר לך שלי לא תהיה סקסו ובטח לא לבנות שלי.

אני אעדיף את השרייד ה"מקרטעת". ואגב, לבת זוגי יש שרייד קלסיק ונהגתי בה בשבוע שעבר 250 ק"מ (בערב אחד) והיא לא קירטעה כלל....

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

של עיקרון...

אני לא התפשרתי עם האוטו שלי ועם האוטו הקודם.

שתיהן אירופאיות "לא-אמינות" (נחשבות, נחשבות כך) אך מה שחשוב

מבחינתי באוטו הוא מערכת היחסים איתו:

סטטית - להגיע בבוקר לחניה ול-א-ה-ו-ב את מה שאתה רואה

ולהביט עליה סתם כך...

דינמית - לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג,

לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג,

לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג,

לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, לנהוג, ולהנות מזה!

 

בגלל זה אני עם ראלי בחניה ולא טויוטה סטארלט אוטומטית...

 

בני, איך אתה אומר דברים כאלו ומחזיק בבית מוסטנג כזו?

יש לך אותה רק בשביל הפוזה או ההתעסקות בה? קשה לי להאמין!

 

לנסוע (ואני מדגיש "לנסוע") מא' לב' - יפנית אוטומטית.

לנהוג - לכל אחד הפתרונים שלו.

 

וגם אם בנסיעה עסקינן - אין כמו נוחות צרפתית... :)

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה בדיוק כמו מערכת היחסים שלך עם הראלי

אהבתי להכנס ולהניע, אהבתי לנהוג בה (יותר מאשר בשרייד קלסיק או אפילו ב 121) ונהניתי מכל רגע של נהיגה. לכן בשבילי היא גם לנסוע וגם לנהוג.

כעת יש לי מכונית דומה יותר לרוח הפורום הזה, קורדובה ידנית בעלת 100כ"ס, ממש טיל קטן. אבל זה לא אומר שאני לא מתגעגע לאלמרה ואם אחותי תודיע שהיא מוכרת את האלמרה שלה..מממ..אהיה בדילמה.

אז זה דבר סוביקטיבי. אני קיבלתי מהאלמרה מה שאתה מקבל מהרכב שלך. ולגבי המוסטנג? ראשית היא מתנהגת בכביש כמו האלמרה. רכב נפלא לשיוט בנתיב הימני, כמו כל אמריקאית (המוסטנג היא לא מכונית ספורט.היא התבססה על מכונית סדאן רגילה בשם פלקון). שנית, כמו כל ענתיקה היא גם ממלאת תפקיד של פוזה....אני לא חושב שמחייכים אליך בכביש כמו שמחייכים (ומחייכות...) אלי

ויש עוד סיבות למה אני בהובי...זה התחיל אצלי עוד לפני שהיה לי רשיון נהיגה (שקיבלתי אותו בגיל 20) והמכונית הראשונה שקניתי (בגיל 20) היתה ענתיקה, פיאט משנת 1935 שקניתי בתור ענתיקה.

 

לסיכום, הובי זה הובי ומכונית לנהיגה היא מכונית לנהיגה. יש רק מכונית אחת כרגע שמוצאת חן בעיני וממלאת את שתי הפונקציות כמו שאתה אוהב והיא טויוטה קורולה Runx ...נראה...אבל הם לא מוכרים ידנית...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקציב של 30-35, כשאמינות ונוחות חשובות ביחד? (אולי אמינות חשובה יותר) :roll:

106 :?:

 

ברצינות, אין הרבה מכוניות שיתנו לך מה שהסקסו\106 נותנות.

היה לי 106 במשך כמעט שנתיים, חוץ מבעיית גז במזגן, לא היה שום דבר, יש לאמא של חברה שלי סקסו אוטומטית זו השנה השלישית וגם היא מאוד מרוצה ונכנסת למוסך לטיפולים בלבד.

אני מניח שאתה לוקח את הנסיון של כוכבי כעובדה קיימת ואילו מזלזל בנסיון שלי ושל שמר, לארצ'י (עד כמה שאני זוכר, ואם אני טועה אני מצטער) אין נסיון ממשי עם האוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסקסו היא 106 בתחפושת - היא עדיפה על ה 106 בגלל המחיר הזול (אין ביקוש).

למעט דוושות צמודות מידי אחת לשניה, הסקסו היא אלטרנטיבה מצויינת (יש כריות אויר אבל רק 2 כוכבים ב NCAP, האוטו נשמר יפה מאוד מבפנים והיא נוחה מאוד).

 

בנוגע לקריטריון האמינות:

לא מדובר רק על תקלות כי עם גם על בלאי. לדוגמא: המנועים באירופאיות (במיוחד אלו של הדור הקודם שתופסים כרגע מעל 90% מהשוק ולא החדשים 1.6/2.0 16 שסתומים) הינם בעלי בלאי גבוה.

הנ"ל מאבדים הרבה סוסים במהלך השנים, רגישים מאוד להזנחה ויגרמו לך להוציא הרבה כסף במידה וקנית חתול בשק או רכב שהוזנח.

בסקסו שראה אביעד, מודל 97 עם 70K ק"מ, כבר היתה חגיגה של שמן מנוע במים של הרדיאטור - לא הייתי מסיק מסקנות מהר מידי, אבל כחומר למחשבה תיקח בחשבון שראיתי את זה בהרבה מכוניות אחרות מאותה התוצרת - גם כאלה שקיבלו יחס חם ואוהב.

הבלאי הגבוה נפוץ גם במכלולים משניים ברכב (מערכת הבלמים, תיזמון ושאר ירקות).

 

בנוגע לאיכות רכיבים, הישרדות ושמירה על הקיים - תרים מכסה מנוע של יפנית שעברה לדוגמא 100K ק"מ ליד אירופאית שעברה את אותו הק"מ ותראה איך דברים נשמרים טוב יותר.

 

אם מדובר באדם שנוהג להשקיע ברכבו, כמו שלומי, אנוכי ושאר חברי הפורום - אז כדאי לו ללכת על זה...סביר להניח שהוא יצמצם משמעותית את הסיכוי לתקלות ע"י תחזוקה ברמה גבוה ויהנה מאוטו זול וטוב.

אם הוא לא משקיען ומחפש מכונית טובה ואמינה לשינוע - שיחפש משהו אחר.

 

כל אחד צריך לעשות לעצמו את השיקול הנכון:

אני אוהב לנהוג (אך לא נוהג חזק כמו חלק מחברי הפורום, הרכב שלי לא מיועד לזה) - אבל לא אוהב לבלות במוסכים יותר מידי, לא על בעיות מכאניות ולא על בעיות חשמל.

אין לי ספק שאירופאית בתקציב שלי תהיה פחות אמינה מיפאנית - אבל גם יותר מהנה.

אני למשל מוכן לוותר על שיא-הפאר ושיא-העיצוב בתמורה לפונקציונליות ואמינות - כמו כן גם איבזור הוא דבר חשוב ברכב חדיש יחסית (נ"מ, ה"כ, מראות חשמליות, מד סל"ד) אבל לא משהו שצריך להקריב עליו קורבנות - אני לא ישלול רכב טוב אם אין לו חלונות חשמל...

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל כשמדברים על אמינות או חוסר אמינות שומעים את אלו שסובלים. מה בסכומים של 30-35 אלף? 121 כמובן או איביזה.

וכל היתר כתוב במסר הממצה של איציק. לא יכולתי לאמר את זה יותר טוב.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שהיו אפס תקלות .

וכן בלאנטיס היו לי כבר 5 תקלות.

זה אומר משהו על מי מהמכוניות?

מנסיוני האישי הסקסו אמינה באופן מוחלט , זה לא אומר שאחת אחרת לא תתקלקל.

 

תראה -יכול להיות שיש עדיפות ליפנית מבחינת אמינות המכלולים ,וזאת לדעתי בגלל התכנון שלהם ,שהוא פחות מתחכם מהצרפתים למשל (דומה לגרמנים בצורה כלשהי).

 

אבל זה בטל בשישים מול ההנאה היומ-יומית שיש לי/לנו מהאוטו. אני לא מוכן שרכב יהיה מקרר ,כמו שאני לא מוכן להחזיק פוחלץ במקום כלב...

ולא ,לא אכפת לי שהאוטו נתקע ברגע קריטי . כמו שאמר פעם אחד מבעלי פיז'ו : "אם זה לא נדלק אתה לא מנסה מספיק".

 

אה -ואיביזה היא לא אוטו לנהג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה -ואיביזה היא לא אוטו לנהג.

 

למה לא?

 

ובכל מקרה, תודה על שטף העצות.

גישתי היא שרכב צריך להיות מהנה - למשל אם פתאום אני נותן קצת גז בשלישי, שלא יזדחל, וגם שלא יכאב לי הגב יותר מידי בניסעה ממושכת. ולשם כך לא מפריע לי פעם בשנה להתקע בגלל מודול הצתה - לכן גם מאוד נהניתי מה- 309 על 92 סוסיה. מצד שני, ביקורים תכופים אצל המוסך דורשים זמן וכסף שאין לי.

לכן נראה לי, שברגע שאמצא ל- 309 קונה, אקנה אחד מהמומלצים, לפי מצבו האישי ולא יחסי הכללי ליצרן. אגב, גם 309 כלל לא תכננתי בעבר לקנות, למעשה חיפשתי פיאסטה או 106, אלא שאז שכני מכר את שלו (שהיתה אצלו יד I), אז קניתי כי היה לי נוח בה וכי היתה שמורה.

אגב מה דעתכם על ה- 205? אמנם נטולת מד סל"ד, ה"כ וחמור מכל - מד טמפרטורה (הניתן להתקנה, כמובן), ואמנם תכנון מיושן - אך נדמה שמזדקנת בכבוד, לא?

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גישתי היא שרכב צריך להיות מהנה - למשל אם פתאום אני נותן קצת גז בשלישי, שלא יזדחל, וגם שלא יכאב לי הגב יותר מידי בניסעה ממושכת. ולשם כך לא מפריע לי פעם בשנה להתקע בגלל מודול הצתה

 

רגע רגע רגע...

עבורך, רכב מהנה הוא רכב שאינו מזדחל (דהיינו, שיהיה כח זמין) והמושבים בו נוחים לשהות ממושכת ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איש באמנותו יחיה. כל אחד עושה את השקלול שלו. אישית מאוד רציתי איזו RSI או 106 ספורטיבית (וגם יכולתי להרשות לעצמי אחת ממודל מוקדם יותר). הלכתי על קליאו 1.4 בגלל אוסף של פשרות. את הגה הכוח, החלונות החשמליים, והכיוונון החשמלי למראות קיבלתי כבונוס, אבל יהיו כאלו שבשבילם זה דרישות מינימום.

וויתרתי על אמינות מוחלטת בשביל קצת שיק צרפתי. אני נהנה לראות את המכונית בחניה, הקליאו phase II פשוט יפה. ההגה ממש טוב ואפשר לזרוק זנב בכיף. המנוע 1.4 מספיק בהחלט ליום-יום. אבל האוטו כבר מפגין כל מיני בעיות מוזרות (לא קריטי עדיין) בעיקר בכל הנוגע לנורות (מגעים רופפים).

עכשיו, אני מקבל את זה באהבה, יהיו כאלו שזה יהרוס להם את הכל. חבר טוב שלי מחפש מכונית, הוא חושב שהקליאו נחמדה, הוא מודה שהיא נעימה יותר מכל יפנית מקבילה. אבל הוא עדיין רוצה שרייד או סוויפט. השטיקים של רנו פשוט מטריפים אותו והגה בעל משקל נכון מעניין אותו כקליפת השום.

תבינו שיש אנשים שזה מה שחשוב להם. הסקסו באמת אוטו נחמד, אבל אין לו את המוניטין שיש למקבילות היפניות (כנראה במידה של צדק) ולא את הסחירות. יהיו כאלו שזה מה שחשוב להם. אני לא אוהב את זה, אבל מקבל את זה כעובדה.

אם הייתי מולטי-מליונר הייתי קונה:

ב.מ.וו. M5 ליום-יום, בגלל ההנאה

בנטלי Azure לסופי-שבוע, בגלל הגריל

ומיורה שהייתי שומר במוסך ומקריב לה קורבנות כל לילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל תקשיב...

בRSI לדוגמה יש פינוק (הרי זה הדגם המאובזר של הקליאו מעבר להיותו "חם") אבל לעניין ה"שטיקים" של רנו...זה תלוי באקסמפלר שאותו אתה מוצא - קח את ההודעה של איציק על חיפוש שרייד משבוע שעבר ותבין באיזה מצב רוב ברכבים נמצאים...אני מסכים שהיפניות יותר "עמידות" בהתעללות הישראלית אבל יש לקחת כל אקסמפלר בפני עצמו

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי משהו מעניין אתמול.

לקחתי מחירון .

השוויתי את סיטרואן ,אחת המכוניות הסובלות מהערכה נמוכה ע"י לוי יצחק וכנופיתו.

השוויתי למניית הזהב - מאזדה לאנטיס.

באחוזים ,בשנתיים הראשונות אין הבדל גדול בין הקסארה למזדה. נפילת הערך די דומה.

אחרי ארבע חמש שנים מתפתח הבדל בן כ-10 אחוזים בין שתי המכוניות.

מדובר בכמה אלפי שקלים בודדים.

אותם חסכנים ש"הרוויחו" על האוטו ,יוציאו באותם ארבע שנים אלפי שקלים על בתי מלון,DVD,סראונד,נסיעות לחו"ל,בגדים לאשה,מכשירי חשמל מיותרים למטבח ,מה לא?

אבל באוטו? זה שהם מבלים בו לפחות שעתייים בכל יום? מה פתאום? הם יסבלו כאבי גב ,בטיחות אקטיבית רעועה,אפרוריות,שעמום-כל רעה חולה שניתן לזקוף לטובת היפניות ,וזאת רק כדי "לחסוך" כמה אלפי שקלים על הרכב.

תראו לי מישהו שהיה קונה מוצר אחר רק כדי שישמור על ערכו.

אני לא מוכן להתייחס לרכב כמו אל מכונת כביסה או מקרר.

אני רוצה להנות מהרכב בו אני נוהג.

לא אכפת לי מהאמינות המזורגגת שלו.

בשביל אהבה משלמים.

גם אם זה יקר.

LIFE'S SHORT...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7904 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...