Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4419 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לכולם,

 

הרכב: יונדאי לנטרה 94. כמצויין בכותרת ברכב בעיית אורות גבוהים.

 

מעט רקע ברשותכם:

הרכב אמור לעבור טסט בעוד כשבועיים ולאחר בדיקת אורות זריזה, אותה ביצעתי אמש, שמתי לב שהאורות הגבוהים אינם פועלים. למרות שלעניות דעתי, הסבירות ששתי הנורות נשרפו (באורות הגבוהים בלבד - אורות הדרך עובדים באופן תקין ב 2 הנורות) היא נמוכה ביותר, החלטתי לרכוש 2 נורות חדשות הבוקר בדרכי לעבודה.

לאחר הרכבת שתי הנורות החדשות, הבעיה נותרה בעינה ולכן ביצעתי מספר בדיקות:

1) איתרתי את הפיוז האחראי על האורות הגבהים מתחת למכסה המנוע ובדקתי את תקינותו באמצעות רב מודד - נמצא תקין.

2)) איתרתי את הממסר האחראי על האורות הגבוהים (גם כן בקופסת הממסרים מתחת למכסה המנוע) והחלפתי אותו עם ממסר זהה האחראי על FAN CON - לא פתר את הבעיה. החזרתי את הממסרים למקומם המקורי....

3) פירקתי את חיפוי ההגה וחשפתי את ידית האורות. ריססתי כל מקום אפשרי עם ספריי ניקוי מגעים - לא עזר.

4)בדיקת קבלת מתחים במחבר הנורה עצמה: שלפתי את אחת הנורות וחשפתי את המחבר. לנורה 3 רגליים ובתחילה סברתי לתומי שרגל אחת מקבל מינוס קבוע ו 2 האחרות פלוס בהתאם למצב הידית. לאחר שלא קיבלתי כל קריאה ברב מודד, הסקתי שכנראה הנורה מקבלת מינוס קבוע בבית המנורה וכל רגל מקבלת פלוס בהתאם למצב הידית. העברתי את הידית למצב של אורות גבוהים ובדקתי מתחים על המחבר. משום מה קיבלתי בערך 12V על 2 חיבורים ובשלישי מתח שולי של 0.5V. הדבר בילבל אותי מאוד כי ציפיתי לקבל קיראה רק ברגל אחת ולא ב שתיים. אילו מתחים עליי לקבל בכל אחת משלושת חיבורי המחבר במצב של אורות גבוהים?

שאלותיי:

1)בכפוף לבדיקות שביצעתי עד עתה. אילו בדיקות נוספות עליי לבצע?

2)אני מניח שהזזת הידית קדימה או אחורה להפעלת האורות הגבוהים משולה בעצם למפסק שאמור לקצר בין 2 חוטים. לכן, חשבתי לפרק את ההגה ולאחר מכן את את הידית ולבדוק האם החוטים אכן מקוצרים אחד לשני בעד הזזת הידית. מה דעתכם?

3) מישהו יכול להמליץ על חשמלאי רכב יעיל וזול באיזור חיפה?

 

תודה לכולכם!!

עריכה אחרונה על ידי blue01
פורסם

הנורה לא מקבלת מינוס קבוע מבית הנורה, אחת הרגליים היא עבור מינוס. תנסה להדליק את הנורה ישירות מהמצבר עם חוטים.

פורסם
הנורה לא מקבלת מינוס קבוע מבית הנורה, אחת הרגליים היא עבור מינוס. תנסה להדליק את הנורה ישירות מהמצבר עם חוטים.

 

תודה, אני אבדוק שוב. המנורה חדשה כך שפחות חשוב לי לבדוק אותה ישירות מהמצבר. חשוב לי לבדוק אם המתחים "מגיעים" למחבר...

פורסם

צודק אבל בכל זאת לפני שאתה חושב לפרק הגה וידית תבדוק את הנורית - שיהיה.

כתבתי לך לחבר למצבר כדי להבין את המחברים כדי שתדע למה לצפות במחבר.

פורסם

אתה עם נורה H4, הסיבה שיש לך (+) ב2 רגליים היא בגלל שמתי שאור גבוה דולק, גם אור רגיל דולק.

 

כשידית במצב אור נמוך, אתה מקבל 2(+) או רק אחד?

 

פורסם

תודה חבר'ה,

trip_88 מחר אבדוק שוב ואעדכן. נראה לי שפיפספתי משהו בבדיקה שביצעתי.

 

SonicDX חפרתי קצת באינטרנט ומצאתי את השירטוטים הבאים שעזרו לי להבין את אופן קבלת המתחים למחבר:

H4_9003_Bulb_Pin_Out.jpgconnector.JPGsocket_wiring_diagram.jpg

 

כאמור, אבדוק שוב מחר ואעדכן.

 

לילה טוב ושוב תודה!!

פורסם

עידכון מהבוקר:

אוקיי ביצעתי בדיקה נוספת וכמעט השתגעתי. קיבלתי בבדיקה קריאות מוזרות ביותר.

ראשית, משום מה כל הרגלים במחבר מקבלות מינוס. בדקתי רציפות עם רב מודד של כל רגל עם המינוס במצבר וגם אחת לשניה וכולן משום מה מקוצרות אחת לשניה.

דבר נוסף, כשאני מדליק את אורות הדרך ומודד מתח במחבר הקטבים הפוכים !! כלומר הרגל שאמורה לקבל את הפלוס היא מינוס (הרגל העליונה בשרטוטו שהעלתי) והרגל שאמורה ליהיות המינוס - מקבלת מתח פלוס.

בקיצור בלאגן בלתי מובן, נראה שאין מנוס מלגשת לחשמלאי רכב למרות שאינסטיקט שלי מצביע על הידית כמקור הבעיה. לדעתי היא היא מקצרת את החוטים בצד שלה.

יש המלצות על חשמלאי בחיפה?

פורסם

יש לי בעיה דומה באסנט 95,הידית לא נשארת במקום וצריך למשוך אותה קבוע.

זה סיפור להחליף את הידית? מה העלות?

פורסם

אמנם אני מגיב רק כעת לאחר שהבעיה נמצאה ונפתרה אך איני יכול להתעלם מתהיות ועיצות שמופיעות בשרשור זה ועל כן תגובתי.

 

.... תנסה להדליק את הנורה ישירות מהמצבר עם חוטים.

 

אוי ואבוי. לפני שמציעים כן יש להציע לאבטח את הנסיון עם נתיך מתאים. אחרת המרחק לקצר מעלה עשן וכוויה ביד הבודק קצרה היא.

 

אתה עם נורה H4, הסיבה שיש לך (+) ב2 רגליים היא בגלל שמתי שאור גבוה דולק, גם אור רגיל דולק.

 

....

 

לא נכון. ממש לא. במצב אור גבוה (אור דרך) , אור מעבר לא פועל.

 

עידכון מהבוקר:

אוקיי ביצעתי בדיקה נוספת וכמעט השתגעתי. קיבלתי בבדיקה קריאות מוזרות ביותר.

ראשית, משום מה ........

 

הקריאות המוזרות ביותר הן כי ניתקת מחבר אחד. המחבר שנשאר מחובר לנורית השניה העביר לך נתונים דרך הנורה עצמה . הנורה בצד השני. זו שאת התקע שלה לא ניתקת בזמן הבדיקה.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם
אמנם אני מגיב רק כעת לאחר שהבעיה נמצאה ונפתרה אך איני יכול להתעלם מתהיות ועיצות שמופיעות בשרשור זה ועל כן תגובתי.

 

 

 

אוי ואבוי. לפני שמציעים כן יש להציע לאבטח את הנסיון עם נתיך מתאים. אחרת המרחק לקצר מעלה עשן וכוויה ביד הבודק קצרה היא.

 

 

 

לא נכון. ממש לא. במצב אור גבוה (אור דרך) , אור מעבר לא פועל.

 

 

 

הקריאות המוזרות ביותר הן כי ניתקת מחבר אחד. המחבר שנשאר מחובר לנורית השניה העביר לך נתונים דרך הנורה עצמה . הנורה בצד השני. זו שאת התקע שלה לא ניתקת בזמן הבדיקה.

 

תודה דני, באמת תהיתי מה פשר תוצאות הבדיקות

"מכל מלמדיי השכלתי".

פורסם
יש לי בעיה דומה באסנט 95,הידית לא נשארת במקום וצריך למשוך אותה קבוע.

זה סיפור להחליף את הידית? מה העלות?

 

משך זמן ההחלפה הוא כ -20 דקות. בלנטרה יש לשלוף את ההגה ע"מ לחלץ את הידיות.

בהצלחה!

×
×
  • תוכן חדש...