Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה סיוויק 91 - בניית מנוע


meir820
שימו לב! השרשור הזה בן 3704 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם .

 

יש ברשותי הונדה סיוויק שנת 91 "שפיץ" מקורית לחלוטין , עם מנוע מדגם d16a7 גיר ידני (שהוא לא לשביעות רצוני בזמן האחרון)

הרכב באמת שמור וגם המנוע עובד נפלא ונותן בראש להרבה רכבים , אך לא מספק אותי כל כך.

ההונדה משמשת כרכב יום יומי כך שלא בא בחשבון להעמיד אותה חודשיים שלוש בחצר לצורך בניית המנוע .

 

לאחרונה עלה בי רעיון לקנות מנוע מפירוק , טוב או לא טוב העיקר שיהיה בשלמותו כולל צמת חשמל ומחשב.

ולהתחיל בבניה עצמית בבית (עוסק במקצוע הנ"ל), לפרק את כולו ולבנות אותו מחדש כולל הרחבות מעברים וכו'

השאלה שלי מופנת אל מבינים במנועי הונדה :

איזה דגם מנוע כדי לקנות מפירוק והאם הוא יהיה בסיס טוב לשיפורים (כרגע ללא מגדש , אולי בעתיד)?

ומבחינה מכאנית האם רוב מנועי הונדה מאותם שנים יתאימו לגיר של הרכב שלי , כי לא בא לי להיכנס לעוד הוצאה.

 

המנוע החדש יבנה בהמשכים ללא לחץ , בביתי וכל פעם שיהיה תזרים מזומנים ארכוש חלקים .

אשמח לקבל עזרה ועצות נוספות מהמבינים שכאן

התקציב לקנייה המנוע מפירוק הוא כ 5,000 שקל (לא כולל החלקים שאקנה בהמשך).

 

תודה לעוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מומלץ לקנות מנוע 1600 VTEC, שהוא בסיס מצוין לשיפורים ויכנס ברכב שלך בלי יותר מידי שינויים. המנועים שעומדים לרשותך הם D16Z6/ D16Z9/ D16ZC. השמות שונים. המנועים זהים.

תקנה את המנוע ביחד עם סעפות, צנרות, צמת חוטים, מחשב ניהול. ממליץ לך לפרק את הכל מאותו הרכב כדי שלא תצטרך לחפש אחר כך חלקים שחסרים.

אתה יכול לשים צנרת מוגדלת, אגזוז פתוח, קיט יניקה, אולי להעלות יחס דחיסה במנוע, והכי חשוב - לכוון את המחשב מחדש בסוף התהליך.

 

מציע לך לחפש פרטים מדויקים יותר בפורומים בחו"ל. יש שם מידע בלי סוף, לדעתי יותר מכל רכב אחר שקיים.

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לחבר שלי הונדה שפיץ ידנית, הגיע במקום עם מנוע D16A7 ללא ויטק, היה לרכב הרבה ק"מ אני והחבר התעללנו באוטו עד שהלך המנוע העייף גם ככה.

 

הוא קנה מנוע D16Y8 VTEC התקין אותו אצלו ברכב, עשה את כל ההסבה החשמלית, שם במחשב צ'יפ וצרב את המחשב מחדש, הרכב משמש אותו ליום יום ונוסע אש!

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להמלצות שמעליי.

D16Y8 VTEC יחד עם מחשב P28 וקצת חמוצים נוסע יפה מאוד גם ללא מגדש.

אם תצטרך עזרה דבר איתי בפרטי

איטלקיות שובבות שעושות בלאגן :lol:

Autobianchi Y10

Fiat Punto GT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר מקרוב סיוויק שפיץ עם סטאפ כזה. מנוע מומלץ לקנות מפירוק או לרחרח בקבוצת ג'אנק יארד בפייסבוק, יש שם הרבה מציאות להונדות

איטלקיות שובבות שעושות בלאגן :lol:

Autobianchi Y10

Fiat Punto GT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב שאם תעלה יחס דחיסה, תצטרך להוריד אותו אם תרכיב בעתיד מגדש.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי אתרים בחו"ל וניסיון של אנשים בארץ אפשר לגדוש על 0.7 באר על מנוע D16Y8, בבטחה מבלי לפתוח מנוע, עם שינויים ממש קטנים כמו ברגי ראש APR, וקלאץ' מחוזק. כל זה באזור ה-200 כ"ס והרכב הופך למשהו שלא תרצה להפרד ממנו.

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא בכל מקרה לא יכול להישאר עם צמת חשמל OBD-0 ומחשב OBD-0 שמגיע במקור עם הרכב שלו, אם הוא רוצה שיפורים הוא חייב להסב מחשב וצמת חשמל ל-OBD0-1, אפשרי להשתמש בבלוק וראש Y8 לשים לו סעפת יניקה של מנועי ויטק שהגיעו לארץ עד שנת 95, ואז לא חובה להשיג מנוע ZC/Z6/Z9.

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל , אין על הפורום הזה ועל האנשים שכאן.

 

תודה לעוזרים , אשתדל לעדכן ולהעלות תמונות במהלך הפרוייקט (במעט זמן שיש לי)

עריכה אחרונה על ידי meir820
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל , אין על הפורום הזה ועל האנשים שכאן.

 

תודה לעוזרים , אשתדל לעדכן ולהעלות תמונות במהלך הפרוייקט (במעט זמן שיש לי)

 

הי .. אני חייב להתערב בנושא.

מנועי D (שהם SOHC) בתצורת האטמוספרית שלהם אם כל הפורטיניגים למינהם , קאמשפטים סעפות יניקה תוכנות וכל מה שרק תרצה לא יתנו לך את הפוש שאתה מחפש מהVTEC, בכלל מנוע D אטמוספרי הוא מעולה אבל לא בסיס חזק לשיפורים אטמוספרים

אני אישית , ממליץ לך לחפש הסבה מלאה לכיוון מנועי B (או מנוע VTI שהוא 1600 או מנוע אינטגרה שהוא 1800 ). הסכומים די גדולים יחסית למנועי אינטגרה ומנועי VTI מתחילם בכ8 ומעלה כולל גיר ולפעמים גם הסבות מלאות .

מנוע DOHC יתן לך הבדל משמעותי .

בנוסף לכל ההמלצות פה , לZ6 לא היתי ממליץ למרות שהוא יותר טוב לגדישה מהY8 בגלל קושי בחלקים ומנוע די נדיר.

לZC אפשרי אבל אני אישית מעדיף את הY8 .

בכל מיקרה תבחר לאן הכיוון שלך . ובנוגע לגדישה , לגדוש Y8 על 0.7 זה אפשרי וזה יחזיק זמן מסויים מבלי לחזק את המנוע , אבל כך בחשבון שהמכלולים האחרים יצרכו חיזוק ( מתלים , ברקסים וכו' )

HONDA Civic 4doors | AT | 125Bhp | SOHC VTEC AT 6800 RPM:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. מנועי B ומנועי D זה שתיי דברים שונים לגמרי, אין בכלל קשר ביניהם הם לא חולקים ביחד שום חלק, זה נכון שאי אפשר להביא יותר מדי לקצה מנוע D אבל אנשים גם עוברים את ה-150 כוח סוס על מנוע אטמוספרי עם השיפורים נכונים וזה לא בדיוק עגלה על רכב ששוקל 800 קילו, אבל כשמתקינים לו טורבו אפילו את הקטן ביותר העולם פה שונה לגמרי. ההסבה למנוע B ממש לא מתחילה מ-8 אלף אלא מכיוון 18 אלף ומגיע אפילו מעל 30 אלף, וכמה שהדור של ההונדה שלך יותר ישן ההסבה תהיה יותר מסובכת והרבה יותר יקרה, ולא נשכח שארץ אין לך חלף אחד זמין למנוע B אפילו את האטם הקטן ביותר, אתה תצטרך להזמין מחו"ל וכל פעם להשבית את הרכב שיעמוד שבועות עד שיגיע החלף, ואז בא נושא החוקיות ברור שעם הקומבינה הנכונה אפשר לאשר את המנוע ברישיון, אבל רכב שצריך לעבור פעמיים בשנה טסט ואישורי רכב רכב מיושן + אישור ברקסים זה לא יהיה כיף, וכמובן לא יהיה זול.

 

2. מנוע Z6 יהיה עדיף לטורבו מכיוון שבגל הארכובה שלו קיימים 2 חורי שימון לכל מייסב ראשי, ב-Y8 יש רק חור שימון אחד לכל מייסב ראשי.

הראש מנוע של Z6 יהיה עדיף מראש של Y8 מכיוון שהפתחי יניקה בראש הם יותר "ישרים" ו"זורמים" מראש של Y8, כי ב-Y8 הפתחי יניקה בראש יותר מעוקלים ובצורת תעלה.

 

ולא נשכח את נושא החלפים למנועי D אתה יכול לקנות אותם בשפע בכל מקום ואף פעם לא תתקע, יש בארץ אנשים עם מנועי D משופרים ל-400 כוח סוס, והרכב משמש אותם לנסיעות יום יומיות.

עריכה אחרונה על ידי maatrixx

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

maatrixx תשמע הפתעת עם הידע שלך במנועי הונדה.

 

האם התנסית בפרוייקט שכזה? אם כן אז אשמח לשמוע על העלויות .

ואם לא אז מאיפה כל הידע הזה בהונדה ? חח

והאם יש חלק מסויים במנועי D שכדאי להחליף ויורגש באמת שיפור כלשהו?

ושוב תודה לכולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3704 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...