Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מערכת Start & Stop- מה באמת עומד מאחורי זה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2722 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בדיוק. הרכב משנת 2012.

 

עד כמה שידוע לי, בהתאם למבחני תצרוכת דלק וזיהום, הרכב אמור להדלק כאשר המערכת פעילה. אגב, מאותה סיבה אי אפשר לגרום לרכב לזכור את מצב D אלא N או A.

 

 

לא רק שהמערכת זוכרת את עצמה בכל התנעה, גם מצב D זוכר את עצמו בDNA, בדוק.

 

שלך ידנית או TCT?

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

  • תגובות 105
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
במנוע 1.2 זה אולי פחות מורגש, אבל במנוע 5 ל' מטורבת השוכן בקירבה של ספינת אוטובאן גרמנית אפשר להבין למה היצרנים מאוד מרוצים ממערכת ה S&S.

 

ההיסטוריה אכן מראה שהגרמנים היו בד"כ מרוצים ממערכת הS&S...

פורסם
במאזדה למשל הוא לא מתניע באמצעות הסטרטר (אני חושב שבעוד דגמים).

 

יש הזרקת דלק לחלל הצילנדר בעת הכיבוי במיקום שאחת הבוכנות בין מהלך דחיסה למהלך עבודה ואז מה שנשאר זה להצית את התערובת החמה. ככה מתקבלת התנעה מהירה. כמובן שהמחשב מנוע יודע לכבות בדיוק את המנוע כשאחת הבוכנות מגיעה למיקום האופטימלי וזה נעשה בעזרת החיישנים.

 

אצלי בסקודה מורגשת ההתנעה בעזרת מערכת חיצונית אחרת, חשמלית או מכאנית.

אולי אני טועה, אבל התחושה היא שכן יש משהו שבסופו של דבר עושה פעולת התנעה כלשהי במנוע.

 

לא יודע איך היא עובדת במאזדה ובשאר הרכבים, אבל נכון לרגע זה אני לא מוצא במערכת הזו משהו נוח ולא מורגש, שלא לדבר ההטרדה בפקקים והעובדה שאפילו גלישה בפקק תנועה מרגישה מטומטמת (כי בגלישה רגילה אתה מרפה קצת מהברקס והרכב מתקדם.. כאן אתה מרפה, הרכב מניע, אתה מתקדם 2 מטר, הרכב מדומם שוב וחוזר חלילה.)

 

 

מישהו באמת בדק את ההבדלים בצריכת הדלק על מיכל דלק שלם עם המערכת ובלעדיה?

פורסם

ליצרנים קיים סף זיהום מירבי לפליטת CO (אם אני לא טועה, אולי מדובר בגז/ים אחר/ים, לא זוכר) שעומד על 130 גרם לקילומטר

 

הסף הוא לפליטת CO2 שהינו התוצר העיקרי של שריפת דלקים (יחד עם אדי מים) והינו ביחס ישר לחלוטין לצריכת הדלק (פר אותו סוג דלק) - כל הפחמן שבדלק הופך ל-CO2.

 

CO2 הוא לא מזהם במובן המסורתי, כלומר הוא לא מזיק ישירות לבריאות. הוא כן גז חממה.

 

מכוניות בנזין מודרניות (כל דבר מה18 שנה האחרונות, כלומר עם הזרקה וממיר) כמעט ולא פולטות מזהמים כמו CO (פחמן חד חמצני) - הממיר הקטליטי הומצא בשביל... להמיר את המזהמים האלו לגזים אחרים. CO ו-NOx הופכים בממיר ל CO2 ו-N2.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

מתעלק על השרשור. אתה יכול לספר קצת על התרשמות שלך מהרכב ולפרט על האבזור בגרסת הליסינג.

...Our necessities are few but our wants are endless

פורסם
לא רק שהמערכת זוכרת את עצמה בכל התנעה, גם מצב D זוכר את עצמו בDNA, בדוק.

 

שלך ידנית או TCT?

כאמור, מדובר על סוג של תקלה, זה לא אמור להיות כך. הרווחת :)

האמת אני מכיר עוד מקרה דומה לשלך, חבר עם ג'ולייטה 1.4 MA ידנית זומן למוסך כדי לבצע עדכון תוכנה למגבים (כנראה למצב האוט'). לאחר העדכון "תקלה" שכזו הופיעה גם אצלו, אם כי אצלו זה רק העצור וסע אם אני זוכר נכון.

שלי TCT.

 

לא יודע איך היא עובדת במאזדה ובשאר הרכבים, אבל נכון לרגע זה אני לא מוצא במערכת הזו משהו נוח ולא מורגש, שלא לדבר ההטרדה בפקקים והעובדה שאפילו גלישה בפקק תנועה מרגישה מטומטמת (כי בגלישה רגילה אתה מרפה קצת מהברקס והרכב מתקדם.. כאן אתה מרפה, הרכב מניע, אתה מתקדם 2 מטר, הרכב מדומם שוב וחוזר חלילה.)

שאלה: נניח אתה עומד בפקק כאשר המנוע אינו פועל. עזבת את דוושת הבלם כדי להתקדם 5-6 מטר, ללא מתן גז. האם המערכת מדוממת מנוע למרות שעברת מטרים בודדים בזחילה?

 

באלפא/פיאט והבנתי שגם במאזדה צריך לעבור 10 קמ"ש כדי לאפשר הפעלה מחודשת של המערכת.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

שאלה: נניח אתה עומד בפקק כאשר המנוע אינו פועל. עזבת את דוושת הבלם כדי להתקדם 5-6 מטר, ללא מתן גז. האם המערכת מדוממת מנוע למרות שעברת מטרים בודדים בזחילה?

 

באלפא/פיאט והבנתי שגם במאזדה צריך לעבור 10 קמ"ש כדי לאפשר הפעלה מחודשת של המערכת.

 

אני אבדוק את זה בעוד כמה דקות כשאצא לדרכי, אבל ממה שאני זוכר גם כאן יש דרישת סף למהירות כדי שהמערכת תבצע כיבוי נוסף- כלומר, אם זחלתי עד X קמ"ש ובלמתי שוב, המערכת לא תדומם מנוע.

 

מתעלק על השרשור. אתה יכול לספר קצת על התרשמות שלך מהרכב ולפרט על האבזור בגרסת הליסינג.

אני אכתוב על זה בשרשור נפרד כדי שלא יתערבב עם הנושא המקורי.

פורסם
כאמור, מדובר על סוג של תקלה, זה לא אמור להיות כך. הרווחת :)

האמת אני מכיר עוד מקרה דומה לשלך, חבר עם ג'ולייטה 1.4 MA ידנית זומן למוסך כדי לבצע עדכון תוכנה למגבים (כנראה למצב האוט'). לאחר העדכון "תקלה" שכזו הופיעה גם אצלו, אם כי אצלו זה רק העצור וסע אם אני זוכר נכון.

שלי TCT.

 

 

 

או שאולי זה עדכון תוכנה שמסדר את ה"תקלה" אצלך...

הרכב שלי 2013, ממליץ לך לשאול אולי יצא עדכון תוכנה ששומר על המצב הקיים גם אחרי כיבוי מנוע.

 

 

גם שלי TCT.

הדבר היחיד שמציק במערכת הזאת הוא שאם אתה טיפה מרים את הרגל מהברקס היא ישר נדלקת, מה שמחייב אותך להעביר לניוטרל באוטומטי. אני מתאר לעצמי שבידני היא עובדת עם הקלאץ'.

 

חוץ מזה זו התיבה הלא ידנית הראשונה שאני ממש מסתדר איתה בלי שיהיו בינינו מריבות, למרות שרוב הזמן אני על מצב ידני בה.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם

מישהו באמת בדק את ההבדלים בצריכת הדלק על מיכל דלק שלם עם המערכת ובלעדיה?

 

כן.

נסעתי מיכל שלם רגוע מאוד, העברת הילוכים בהתאם להמלצת המחשב, ומיכל שלם בצורת נהיגה זהה כמעט לחלוטין כאשר המערכת פועלת. נסיעות עירוניות, חלקן עמוסות, וכמה גיחות בינעירוניות.

ההבדל היה שיפור של כמעט 15% לטובת העצור-סע. ממש כמו שפיאט מפרסמים.

!AWDSOME

פורסם

BMW - נסה ללחוץ על הבלמים בעדינות בזמן העמידה במקום עצמה, כלומר תבלום כמו שצריך ורגע לפני שהרכב מגיע לעצירה מוחלטת, תרפה קצת מהדוושה. ברוב הרכבים שבהם נהגתי (גם באוקטביה האחרונה) צריך לעבור רף לחץ מסויים על הדוושה כדי להכניס את ה Start/Stop לפעולה ושאתה לוחץ על הבלם בעדינות המערכת לא מופעלת.

 

*זה הרבה פחות קשה ממה שזה נשמע, יש טווח דיי גדול של מהלך דוושה שבו המערכת לא נכנסת לפעולה.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

^

מה שאתה מתאר הוא בעצם פ'יצר. מטרתו היא מתן שליטה מסוימת על כניסת המערכת לפעולה (או דימום מנוע). לדוגמא אתה נמצא בפקק ומגיע לעצירה אך מבחין שתיכף תתקדם עוד כמה מטרים. אם המערכת תכנס לפעולה אחרי העצירה הראשונה היא לא תופעל בעצירה השנייה (מהירות זחילה בין 2 העצירות) ונתון גם שהעצירה השנייה ארוכה יותר, לכן תעדיף שהמערכת תדומם מנוע בעצירה השניה. זה עניין של רגש, לומדים לזהות את הנקודה שלחיצה על הדוושה, ממנה ואילך כן תאפשר למערכת להכנס לפעולה ועד אליה לא. בקיצור, S&S זה תורה שלמה.

 

או שאולי זה עדכון תוכנה שמסדר את ה"תקלה" אצלך...

הרכב שלי 2013, ממליץ לך לשאול אולי יצא עדכון תוכנה ששומר על המצב הקיים גם אחרי כיבוי מנוע.

 

 

גם שלי TCT.

הדבר היחיד שמציק במערכת הזאת הוא שאם אתה טיפה מרים את הרגל מהברקס היא ישר נדלקת, מה שמחייב אותך להעביר לניוטרל באוטומטי. אני מתאר לעצמי שבידני היא עובדת עם הקלאץ'.

 

חוץ מזה זו התיבה הלא ידנית הראשונה שאני ממש מסתדר איתה בלי שיהיו בינינו מריבות, למרות שרוב הזמן אני על מצב ידני בה.

ייתכן, אך אני מתקשה להאמין. אלא אם כן יש איזשהו שינוי מדיניות, הרכב לא אמור "לזכור" את מצב דינאמיק וS&S מבוטל - זו בוודאות אינה תקלה.

 

בנוגע להתנעה בכל עזיבה קלה של הבלם, המטרה היא הנעה מהירה לקראת תזוזה. פשוט תמשיך ללחוץ על הבלם, זה מה שאני עושה בעצירות רגילות. לניוטרל אני מעביר בעצירות ארוכות יותר.

אם מדובר על ידני אז המערכת נכנסת לפעולה כאשר מוציאים הילוך ומשחררים את דוושת המצמד ומתניעה מחדש כאשר לוחצים על דוושת המצמד מחדש (כדי לשלב הילוך).

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

אני חושב שהמטרה של הטכנולוגיה הזו היא בעיקר בתמונה הכוללת של חיסכון הזיהום ממיליוני מכוניות מאשר פר לקוח שחוסך כמה שקלים בחודש.

 

אפשר להיתחבר למחשב וליראות את כמות הדלק ששורפים בסרק, אצלי אם אני לא טועה זה עמד על כ0.7L לשעה, אז אולי בחודש יצא כ10~20 שקלים חיסכון (תלוי בתנאי הדרך והמסלול), אבל בתמונה הכללית של הזיהום בעולם המצב טוב בהרבה ולכן לדעתי זו טכנולוגיה מצויינת.

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

היום בפעם הראשונה נסעתי לעבודה עם המערכת פועלת- נסיעה של כ-40 דקות הכוללת גם 2 פקקים קטנים.

נראה שיש לוגיקה מאחורי המחשב של המערכת הזאת, טובה ממה שחשבתי ואכן יש כאן מה ללמוד.

הנסיעה היום עברה בסדר (רק המזגן שמספיק לעבוד מרגיז).

 

אני אשתפשף עוד קצת עם המערכת ואעדכן.

פורסם

לפי מה שביררתי ביחס לגולף: לא ניתן לבטל אלא חייבים כל נסיעה + הכיבוי הוא רק עד שיש הבדל טמפ' (נדמה לי 2 מעלות) בין מה שכיוונת את המערכת לבין המצב ברכב (אבל אולי זה עובד רק כשיש מיזוג ממוחשב כזה, לא זוכר את שמו).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.


×
×
  • תוכן חדש...