Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מערכת Start & Stop- מה באמת עומד מאחורי זה?


BMW
שימו לב! השרשור הזה בן 1943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 105
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

משהו נוסף שגורם לי לתהות:

המערכת מדוממת את המנוע בעת עצירה מלאה של הרכב- מה עם הנזק שיכול להיגרם לטורבו שמסתובב (נניח לאחר האצה ונסיעה עם רגל כבדה על הגז) במהירות גבוהה והמנוע כבוי כך שמשאבת השמן לא זורקת שמן לשימון הציר?

הרי מקובל וידוע שכדי לתת לטורבו לעבוד בסרק לאחר נסיעה מאומצת ע"מ לשמור על ציר הטורבינה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שידוע לי (מאלפא רומאו), ברכבים המודרניים ברגע שמערכת זו מדוממת את המנוע משאבה חשמלית נכנסת לפעולה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר בS&S עסקינן, מישהו יכול אולי לתת פירוט על המערכות השונות?

דיברו פה על המערכת של מאזדה שמניעה באמצעות חיישן בצילינדר או משהו כזה, ויש מערכות שמניעות באמצעות רצועה וכו'.

מישהו יכול לפרט דרך פעולה של כל מערכת, ויותר חשוב, באיזה רכב מותקנת איזה מערכת?

 

אני למשל נוהג בפונטו איבו ואני מכבה את המערכת בכל תחילת נסיעה. למה? כי לטעמי לוקח לה קצת יותר מידי זמן להניע וכבר קרה לי שעמדתי ברמזור, העברתי את הרגל מברקס לגז, המנוע הניע, אבל הגיר נתן בעיטה שגרמה לי לחשוב שעוד רגע ידית ההילוכים תצא ותיתן לי סטירה. מעדיף לשלם עוד כמה שקלים כל חודש על דלק, מאשר שיום אחד הדבר הזה ידפוק לי את גיר...

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חחח הרובוט זרק קלאצ'? , תישמח לגלות שלגיר יש בקרת שיגור.... הכוללת האצת הסל"ד למעל 4.5K וזריקת קלאצ' ופירפור גלגלים :-).

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן.

 

ההבדל היה שיפור של כמעט 15% לטובת העצור-סע. ממש כמו שפיאט מפרסמים.

תחשבו עלויות דלק שנתיות שלכם ותבינו ש 15% זה המון כסף.

באחת מתוכניות הרכב האנגליות בדקו מכוניות זהות עם המערכת ובלי המערכת והראו שיש כאלה הבדלים.

הבעיה שלנו זה מזגן, האנגלים לא משתמשים במזגן 10 חודשים בשנה.

 

הדבר הכי מצחיק עם המערכת שלא הכניסו אותה עד היום לרכבים בארה"ב כי אי אפשר לבדוק זיהום אויר של המכונית בגלל שהמנוע לא עובד בעמידה, אני חושב שהשנה קיבלו את האישור וכולם מכניסים אותה גם שם.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שנים מאוחר יותר...

אימי רכשה לאחרונה ויטארה עם המערכת המדוברת.

המערכת עובדת יפה בד"כ אבל אותי זה מעצבן!

המנוע כבה בכל הזדמנות, נדלק מחדש מיד כשצריך.

אבל בזמן הזה המזגן פועל ללא מדחס וההנעה מחדש ממש מורגשת (רעש סטרטר, רעידות).

יש כפתור ביטול, אבל צריך ללחוץ עליו כל תחילת נסיעה מחדש.

השאלות שלי:

האם המערכת לא גורמת נזק למצבר, סטרטר, מזגן?

האם החיסכון בדלק משמעותי או שעיקר התועלת היא בפליטת מזהמים?

האם ניתן לבטל את המערכת לתמיד (הרכב באחריות)?

תודה.

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה, המצבר הוא מצבר מיוחד שמתאים למערכות האלה. הוא גם יקר יותר

ניתן לבטל אותה באופן סופי על ידי כבל שמתחבר למחשב של הרכב.( לא עשיתי אבל ישר מדריכים באינטרנט )

אם הוא מבטל אחריות אין לי מושג.

אני כבר רגיל למערכת הזאת ובאופן אוטומטי בלי הרבה מחשבות מבטל אותה איך שאני מתניע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר פורסם כאן, אבל בכל זאת..

 

המערכת מאפשרת ליצרן להצהיר על צריכת דלק טובה בעיר, פליטה יותר נמוכה וזאת עוד מערכת מורכבת שמתקנים + מצברים יותר יקרים שמחליפים אותם בתדירות לא נמוכה ( מי שנוסע הרבה בפקקים).

 

למשתמש המערכת לא חוסכת שום דבר, לחלק מהמשתמשים ( כמוך ) ההנעה האין סופית בפקקים מציקה.

זה מורגש מאוד ברכבי דיזל ועם גירים רציפים. יש בסרטון גם כמה הסברים טכניים על שימון, משאבת דלק , כמות הדלק בזמן ההנעה ועוד על כמה מערכות שפועלות עשרות אלפי פעמים (מיותרות) בשנה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הנזק (לכיס) תגלה את זה בהחלפת מצבר. יש רכבים שבהם אפשר פיראטית לבטל את המערכת לצמיתות.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אין בעיה מיוחדת לנתק את המערכת הזו קליל (פשוט לשחק קצת עם החיווט), אף אחד לא טען אחרת.

 

לא בטוח שצריך לשחק עם חיווט.

לפחות בפונטו איבו ניתן לבצע את זה דרך התחברות למחשב הרכב (כנראה). הבעיה שבמוסך לא מוכנים לעשות את זה.

זה יכול להסביר את הדיווחים פה של אנשים עם גולייטה שאצלם המערכת מתנהגת אחרת.

 

זה אולי גם רלוונטי לבחור ששאל קודם. בשתי פונטו איבו במשפחה סידרנו שברירת המחדל של המערכת תהיה off כשהרכב נדלק. יכול לנסות לבדוק יותר לעומק איך זה בוצע אם זה חשוב מאוד.

 

מאמין שבאלפא הסיפור דומה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו שהייתה לי סיוויק ידנית הייתי מכבה את המערכת מיד אחרי ההתנעה - מיקום הלחצן היה נגיש ולא הרגשתי שום בעיה לעשות זאת כל פעם מחדש!

לפנמ שבוע נסעתי עם מישהו באיביזה 1.0 ליטר ונדהמתי לפעלתנות היתר של המערכת... לפעמים המנוע נכבה במצב גלישה..

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מצליח להבין למה המערכת מפריעה - לדעתי מערכת מצויינת. בנוסף ניתן לביטול או שליטה עליה בעזרת דוושת הבלם.

עוד בטיול שלי לגרמניה בשנות ה-90 אני זוכר שהרוב היו מכבים מנוע ברמזורים ובמפגשי רכבת.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי כשהמנוע כבה :המזגן מנוטרל וגם אין תגבור בלימה (אם כבה בגלישה).

וזו עוד מערכת עם סיכוי לתקלות . לחבר במזדה היא לא תמיד התניעה מחדש ברמזור. פאדיחות.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מצליח להבין למה המערכת מפריעה - לדעתי מערכת מצויינת. בנוסף ניתן לביטול או שליטה עליה בעזרת דוושת הבלם.

עוד בטיול שלי לגרמניה בשנות ה-90 אני זוכר שהרוב היו מכבים מנוע ברמזורים ובמפגשי רכבת.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

 

הסיבה היא שהיתרונות שלה לבעל הרכב הן אפסיות. החיסכון בדלק מתגמד אל מול הפוטנציאל לתקלות, המצבר היקר יותר ופגיעה בנוחות (השהיה, אין מזגן).

 

הנהנות היחידות הן יצרניות הרכבים שעם התרגיל הזה הורידו קצת פליטת מזהמים כדי לעמוד בתקן.

 

אם כבר תקעתם לי מערכת כזו באוטו אני רוצה לבחור אם היא תעבוד או לא, וללחוץ בכל תחילת נסיעה על כפתור גם אם נגיש זה מעצבן.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...