Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מערכת Start & Stop- מה באמת עומד מאחורי זה?


BMW
שימו לב! השרשור הזה בן 1945 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דיברו כאן על תקלות.

אז מלבד המצבר,{שבמקרה הזה , כסף קטן},קיימות.

אומנם די נדירות, אבל כשזה מגיע, זה פשוט משבית את הרכב, ואז צריך להיגרר למוסך.

יחד עם הדלקת נורה של "גיר".

התיקון כמובן יקר. מדובר באיזה סולנואיד, שתפקידו להעביר מה- N ל-D, ולהיפך.

במקרה כשזה קורה, לא ניתן להעביר הילוכים, כי זה תקוע במצב N, או לא ניתן להניע, כי זה נמצא ב-D.

התועלת שמע" הזו מביאה, זניחה, כולל טיפות הדלק שנחסכות כאן, לאומת הפוטנציאל לבלאי שהמערכת הזו מייצרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 105
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יוסי, המחשבה מאחורי המערכת זה צמצום זיהום האויר - נכון, הזיהום מרכב בודד הוא לא ממש גדול - אך אם תכפיל את זה במיליונים זה כבר סיפור אחר.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי, המחשבה מאחורי המערכת זה צמצום זיהום האויר - נכון, הזיהום מרכב בודד הוא לא ממש גדול - אך אם תכפיל את זה במיליונים זה כבר סיפור אחר.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

אם מודעות נושא זיהום האוויר כל כך גבוהה, מדוע כל כך הרבה אנשים מעוניינים לבטל את המע" הזו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע מוזר מאוד. אתה ממתין ברמזור אדום והמנוע כבוי, הרכב לפניך גלש קצת קדימה כמו שלפעמים נהגים עושים, עדיין רמזור אדום ומנוע של הרכב שלך מניע, מבלי שעדיין אין לך כוונה בכלל לתחיל נסיעה?

נראה לי שזה לא עובד ככה. לפחות זה לא ככה לפי ספר הרכב של סקודה קרארוק.

זה בדקתי מה רשום בספר רכב - אך זה בוודאות עובד כך.

כמובן שהמערכת לא מגיבה על כל שינוי קטן - רק כשהרכב מלפנים זז מספיק רחוק, הרי גם בלי המערכת היית מתקדם כדי לסגור את הפער....

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברו כאן על תקלות.

אז מלבד המצבר,{שבמקרה הזה , כסף קטן},קיימות.

אומנם די נדירות, אבל כשזה מגיע, זה פשוט משבית את הרכב, ואז צריך להיגרר למוסך.

יחד עם הדלקת נורה של "גיר".

התיקון כמובן יקר. מדובר באיזה סולנואיד, שתפקידו להעביר מה- N ל-D, ולהיפך.

במקרה כשזה קורה, לא ניתן להעביר הילוכים, כי זה תקוע במצב N, או לא ניתן להניע, כי זה נמצא ב-D.

התועלת שמע" הזו מביאה, זניחה, כולל טיפות הדלק שנחסכות כאן, לאומת הפוטנציאל לבלאי שהמערכת הזו מייצרת.

 

לא מתיימר להבין בעניין אבל איך מערכת סטארט אנד סטופ יכולה לגרום לבעיה של גיר בכלל? לא מבין את הקשר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוע כל כך הרבה אנשים מעוניינים לבטל את המע" הזו?

 

לדעתי במתכונת ה"עממית" המערכת הזו פשוט בוסרית (הכוונה למערכות עצור/סע מבוססות 12 וולט). אני אישית חוטף חלחלה כשאני מבחין ברכב בסמוך אלי שהאורות שלו מתעמעמים ברגע שהעסק מתעורר מחדש לחיים, זה פשוט מרגיש... לא נכון. לעומת זאת, ברכבים עם מערכות של 48v שמשמשות לצרכי החייאת המנוע on the fly כניסת מנוע הבנזין לפעולה הינה חלקה בהרבה (ניתן לומר שאפילו שקופה) מבלי כל הדרמות שנגרמות למערכת החשמל בשל כך.

 

אני תוהה כמה פעמים רכבים המצויידים במערכת הזו שמתבססת על 12v מבחינה סטטיסטית נאלצו להחליף נורות בפנסים לאורך חיי הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מתיימר להבין בעניין אבל איך מערכת סטארט אנד סטופ יכולה לגרום לבעיה של גיר בכלל? לא מבין את הקשר.

החלק החשמלי, נמצא בסמוך לגיר האוטומטי, או אפילו בתוכו,[לא זוכר בדיוק], וברגע שהוא מקולקל או מפסיק לתפקד, הוא גורם לתופעה של "אי יכולת העברת הילוכים", ומכאן מחשב הרכב מפרש זאת כתקלה בגיר.

אסביר בפשטות את פעולת המערכת הזו. בחלק מהמקרים של עצירת הרכב, החלק הזה מבצע כמה פעולות בצורה עצמאית . לאחר העצירה, עם רגל על הבלם, הוא מעביר למצב N, ו מדומם. כשאתה לוקח את הרגל מהבלם, הוא מניע את הרכב בעצמו, ומעביר למצב D. כל זה קורה בשבריר שנייה, ואתה לא רואה על הצג את מעבר המצבים. מה שכן אתה רואה זה שהמערכת עובדת, וזה מוצג באמצעות נורה ייעודית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה בקשר למערכת: ראיתי כמה פעמים שאמרו פה וגם במציאות נאמר לי שצריך לחכות דקה שניים בסיום נסיעה עם מנוע טורבו כדי שיתקרר קצת לפני הכיבוי, אז איך זה מסביר את זה שבסיום נסיעה מערכת הסטארט אנד סטופ תמיד מכבה לי את הרכב מיידית מבלי לחכות? ואני מדבר גם בסיום נסיעות עירוניות וגם בסיום נסיעות בין עירוניות ארוכות במהירות של מעל 100 קמ״ש.

 

יכול להיות שהמערכת הזו לא עובדת טוב מהבחינה הזו והיא לא מתחשבת בפקטור הזה של הקירור מנוע? אולי המערכת שלי בסיסית ופשוט מכבה תמיד על אוטומט מבלי ״לחשוב״ ולכן עדיף לי לבטל אותה? הדגם שלי זה קליאו ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בכל רכב יש משאבות שמן או מים שעובדות כאשר המנוע מדומם בעצירות ובכל זאת המנוע ידומם.

במקרים אלו, המערכת תתחשב בפקטורים של עומס מנוע וטמפרטורות עבודה של האויר המנוע ואם יהיה זיהוי של עומס חריג על המנוע והמגדש טורבו, אזי המנוע לא ידומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1945 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...