Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנהרות הכרמל שוב העלו מחירים?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4015 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה פשוט ביזיון. אחותי גרה בנווה שאנן אז המנהרות ממש חצי דקה מיציאת המנהרה (באמצע).

איזה מחירים ועוד הייתי שם לפני העליה. לא הגיוני בכלל.

כמה אורך המנהרה? 6 ק"מ?

אני זוכר שהייתי באיטליה באוקטובר 2014, נסעתי בכביש אגרה מרומא לפירנצה, כל כיוון 90 ש"ח.

אבל הכביש שם הוא כ-280 ק"מ. בהתחלה נשמע מחיר גבוה אבל לעומת אורך הכביש (ועוד מותר שם 130 קמ"ש), זה כלום.

חסך לי שעתיים נסיעה אם הייתי בוחר בכביש רגיל (לא כולל פקקים).

 

אז בסדר, המנהרה לא ממשלתית אלא פרטית אבל כשמדובר בכביש, יש גבול. צריך להיות פיקוח, מגבלה כלשהי.

החשמל יעלה אז גם המחירים במנהרה יעלו? סתם שטויות.

ככה מתחילים שנה חדשה? אם הייתי גר באיזור קבוע לא הייתי נוסע שם בכלל.

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
זה פשוט ביזיון. אחותי גרה בנווה שאנן אז המנהרות ממש חצי דקה מיציאת המנהרה (באמצע).

איזה מחירים ועוד הייתי שם לפני העליה. לא הגיוני בכלל.

כמה אורך המנהרה? 6 ק"מ?

אני זוכר שהייתי באיטליה באוקטובר 2014, נסעתי בכביש אגרה מרומא לפירנצה, כל כיוון 90 ש"ח.

אבל הכביש שם הוא כ-280 ק"מ. בהתחלה נשמע מחיר גבוה אבל לעומת אורך הכביש (ועוד מותר שם 130 קמ"ש), זה כלום.

חסך לי שעתיים נסיעה אם הייתי בוחר בכביש רגיל (לא כולל פקקים).

 

אז בסדר, המנהרה לא ממשלתית אלא פרטית אבל כשמדובר בכביש, יש גבול. צריך להיות פיקוח, מגבלה כלשהי.

החשמל יעלה אז גם המחירים במנהרה יעלו? סתם שטויות.

ככה מתחילים שנה חדשה? אם הייתי גר באיזור קבוע לא הייתי נוסע שם בכלל.

המנטליות הישראליות שלפיה אסור לאף אחד להרוויח פשוט גורמת למשקיעים זרים פשוט לברוח מכאן ואלה שנמצאים בחו" לחשוב פעמיים באם להשקיע בישראל בעתיד

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
[/b]

המנטליות הישראליות שלפיה אסור לאף אחד להרוויח פשוט גורמת למשקיעים זרים פשוט לברוח מכאן ואלה שנמצאים בחו" לחשוב פעמיים באם להשקיע בישראל בעתיד

 

טיעונים דומים נשמעו גם אחרי הרפורמה בסלולר. מסכנות חברות הסלולר, מרוויחות רק עשרות מיליונים ברבעון ולא מיליארדים.

 

בוא נכניס קצת מספרים לסיפור.

 

נגיד שנוסעים 50000 מכוניות ביום במנהרות, 25000 קטע אחת ו25000 שני קטעים. נניח כי אחוז האוטובוסים והמשאיות זניח והכל זה מכוניות. נניח שמספר המכוניות במדינה לא גדל וכך ישאר במשך 35 שנה.

 

מחיר לקטע - 8.7 ש"ח (ללא מע"מ 7.25 ש"ח). זה מביא אותנו להכנסה יומית של 543750 ש"ח, חודשית מעל 16 מיליון ושנתית של כמעט 200 מיליון ש"ח. עלות בניית הפרויקט - כ 1 מיליארד, קבלו זכיון ל35 שנה.

 

עכשיו בו תסביר לי עוד פעם על המשקיעים המסקנים שלא מצליחים להרוויח בגלל ישראלים הקמצנים.

פורסם

המנהרות אינן האיילון ויותר סביר שמספר המעברים הם כמה אלפים ביום, או קצת יותר. לא זכור לי פרסום רשמי של המספר.

 

והישראלים לא מתנדים לכך שמישהו ירויח, אבל כאשר התחושה היא של חזירות מתעוררת התנגדות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לפי דה מרקר מדובר על כ60,000 נסיעות ביום:

http://www.themarker.com/dynamo/1.1972334

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם (נערך)

לא הכרי את הכתבה. אני מניח שהספירה אינה של נסיעות אלא של קטעים (כלומר מעברים בשערי התשלום, נסיעה מקה לקצה היא שני קטעים). בכל מקרה, גם התאור של חסכון של 37 דקות בנסיעה מקצה לקצה נראה לי מוגזם, חוץ מאשר, אולי, בשעות השיא בימי שיא. המספרים היו נכונים אולי לפני פתיחת ציר נחל הגבורים, אבל כיום הנסיעה מחוץ למנהרות הרבה יותר מהירה - בבדיקה שערכתי באופן אישי לגבי נסיעה מהגרנד קניון עד מחלף ידין (מקום חיבור 23 ל-22) מדובר בחסכון של לא יותר מ-3-4 דקות, בשעות השיא של הבוקר. גם בכיוון ההפוך באיזה יום אחה"צ נסעתי מאחורי איזה רכב שמשך את תשומת לבי בכביש 22 ויצא בידין (היציאה לכיוון המנהרות), ופגשתי אותו ברמזורים של חנקין, כלומר הזמן היה בדיוק אותו זמן.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

האמת היא שדרך נחל הגיבורים ביטלה את השימוש שלי בקטע הקצר במנהרות לגמרי, זו פשוט תוספת של 4 דקות בערך לכיון חיפה, טיפה יותר בחזרה עד שמתחברים ל-22.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם

אני לא אומר שאסור להרוויח. שתהיה פרנסה טובה למי שהשקיע בפרויקט,

אבל כן צריך שיהיה פיקוח, אחרת מה יהיה? כל שנה יעלו מחירים?

ואם כן מעלים מחירים מישהו צריך לפקח ולאשר את זה. לא סתם לעלות מחירים.

פורסם

בכלכלה חופשית מחירים לא יכולים להיות בפיקוח. יש פיקוח על מחירים של כמה מוצרים בסיסיים וזהו.

 

 

ביקוש קובע את רמת המחיר המקסימלית, אם העלו יותר מידי וירדו הכנסות, יורידו את המחיר בחזרה.

 

אם ההכנסות עלו - סימן שאנשים מוכנים לשלם את הסכום הזה. שוק חופשי.

 

במקרה הנ"ל, יש אלטרנטיבות למנהרה, לא מדובר בכביש יחיד באיזור, לא מדובר במונופול. מי ששווה לו ישלם, מי שלא שווה לו, לא ישלם.

 

 

החברה המפעילה קובעת את המחיר כדי למסקסם רווחים, לא מדובר באירגון פילנטרופי או התנדבותי.

 

 

פורסם

המחאה היעילה ביותר היא חרם מוחלט - ולסתום את כבישי חיפה עד תום.

 

כולם יאחרו לעבודה, ראש העיר יתקע בפקקים ולא יגיע לשום מקום, כך גם עובדי העירייה, השוטרים, נהגי המשאיות עם המטענים בדרך לנמל, כולם.

 

וכך זה יקרה יום ויומיים וחמישה עד שמישהו יקים קול צעקה והאיוולת הזו תיפסק בלחץ של גורמים מלמעלה.

 

ולכל מי שטוען שהמנהרות הן עסק פרטי שזכותו להרוויח ובלה בלה בלה, אזכיר שאם ה"עסק" הזה לא מגיע לרף הכנסות שנתי מינימלי, יש מי שדואג שיגיע לשם(הממשלה, שהעבירה לשם במהלך השנים מיליונים רבים, אלא מי) - ובשל כך, פחות נסועה=פחות בלאי=פחות הוצאות תפעוליות על אותה הכנסה.

 

ולא הזכרתי את הסיבה העיקרית שלשמה נכרו המנהרות וגם לא את העובדה שלדיירים רבים בנווה שאנן נגרמו נזקים חמורים בדירות בדמות סדקים ארוכים לאורך הקירות כתוצאה מהפיצוצים - ואפילו לא את תוצר הלוואי של המנהרות, שכל דיירי שכונות הכרמל סובלים ממכת חזירי בר המשוטטים בלילות בגינותיהם וגורמים נזקים, לאחר שמרחב המחייה שלהם(ואדי רושמייה) נלקח מהם.

 

כתושב חיפה, אני מוכן לחיות עם הסבל של מחאה כזו כמה שיידרש - ובלבד שהחזירות הזו תפסק.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם
^ זה כביש, כביש שחוסך זיהום פקקים וכסף למשק. לא בושם.

 

חבל מאוד שהמדינה המטומטמת הזאת לא החליטה להשקיע מילארד ורבע שקלים בכדי להרים את מבצע כריית המנהרות. מה לעשות שאותם משקיעים הם אלה שהחליטו לעשות משהו בנושא ולהשקיע. מה לעשות, אף אחד לא קם בבוקר והולך לעבודה בחינם. ככה אותם משקיעים החליטו להשקיע סכום אדיר של כסף בעבור תשועה מסויימת.

 

המחאה היעילה ביותר היא חרם מוחלט - ולסתום את כבישי חיפה עד תום.

 

כולם יאחרו לעבודה, ראש העיר יתקע בפקקים ולא יגיע לשום מקום, כך גם עובדי העירייה, השוטרים, נהגי המשאיות עם המטענים בדרך לנמל, כולם.

 

וכך זה יקרה יום ויומיים וחמישה עד שמישהו יקים קול צעקה והאיוולת הזו תיפסק בלחץ של גורמים מלמעלה.

 

ולכל מי שטוען שהמנהרות הן עסק פרטי שזכותו להרוויח ובלה בלה בלה, אזכיר שאם ה"עסק" הזה לא מגיע לרף הכנסות שנתי מינימלי, יש מי שדואג שיגיע לשם(הממשלה, שהעבירה לשם במהלך השנים מיליונים רבים, אלא מי) - ובשל כך, פחות נסועה=פחות בלאי=פחות הוצאות תפעוליות על אותה הכנסה.

 

ולא הזכרתי את הסיבה העיקרית שלשמה נכרו המנהרות וגם לא את העובדה שלדיירים רבים בנווה שאנן נגרמו נזקים חמורים בדירות בדמות סדקים ארוכים לאורך הקירות כתוצאה מהפיצוצים - ואפילו לא את תוצר הלוואי של המנהרות, שכל דיירי שכונות הכרמל סובלים ממכת חזירי בר המשוטטים בלילות בגינותיהם וגורמים נזקים, לאחר שמרחב המחייה שלהם(ואדי רושמייה) נלקח מהם.

 

כתושב חיפה, אני מוכן לחיות עם הסבל של מחאה כזו כמה שיידרש - ובלבד שהחזירות הזו תפסק.

 

היית צריך להפגין בזמנו נגד כריית המנהרות.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

 

היית צריך להפגין בזמנו נגד כריית המנהרות.

 

אני לא מתנגד למנהרות. נהפוך הוא - ועל אף הנזקים שנגרמו.

 

אני מתקומם על המחירים הגבוהים, שגורמים לכך שרבים עדיין מדירים את גלגליהם מהמנהרות - וכתוצאה מכך ציר פיק"א-חורב-פרויד וכל הרחובות שבאזור סובלים מכך בשעות הבוקר - ובכיוון ההפוך, אחר הצהריים.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

אני מת על טיעוני שוק חופשי נעדר הסדרה. מאוד יהודי. אבל זה אף פעם לא מפליא אותי, הרי זו מדינת היהודים.

כאילו יש ברירות רבות בארץ כל כך קטנה. מי שאין לו ליסינג שממומן על ידי המדינה (וזו לא טעות), שלא יסע בכביש 6, וגם לא במנהרות. שיעמוד בפקקים. הוא ממילא סוג ב' כי בטח הוא לא עובד בהי-טק/תעשיה קרובה אחרת. ומי שיש לו ידע איך לייצר תרופה - שייגבה כמה שהוא יכול. יש לו בעלי מניות לרצות, ולא משנה אם יש מי שלא יכול להרשות לעצמו את התרופה. וגם, מי שיש לו זיכיון בלעדי לייבא רכב - שיחבור ליתר חבריו בתחום, ויקבעו מחיר מינימום משותף. ומי שאין לו כסף - שלא יקנה. רכב זה מותרות, יש פה אחלה תחבורה ציבורית, ואז גם לא צריך לדאוג מהמנהרות! יש פתרון!

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.


×
×
  • תוכן חדש...