Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4651 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חברים, מנסיוני בניקוי מספר פעמים של שסתום EGR באופל אסטרה שסבלה מבעיה כרונית של סתימות הנגרמות בגלל פיח לצערי למדתי שהניקוי ברוב הפעמים רק גורם ליותר נזק או מחזיק חודש ימים והתקלה חוזרת.

 

יש לטפל בבעיות שגורמות לסתימת השסתום כתוצאה מפיח שמצטבר בשסתום. החלפת בשסתום זה לא הפיתרון היחיד שיחזיק מעמד אולי שנה שנתיים.

 

שסתום חדש מקורי מחירו בסביבות 1500-2000 שקלים.

אתה מדבר מניסיון עם פורד?

יש מקרים שניקיון של השסתום אי גי אר זה בדיוק מה שצריך ועוזר לזמן ממושך בדיוק כמו לשם חדש

פורסם

אם לומר את האמת, היום הוחלף השסתום.

1320₪, לא כולל מע״מ ועבודה במוסך מומחה אך לא מורשה.

בעבר הוחלפה ״צינורית קרועה״ כלשהי במוסך מורשה שאמור היתה לפתור את הבעיה, ולא פתר.

החזרתי את הרכב לאותו מוסך שביצע ניקוי, לכאורה, ושוב לא נפתרה הבעיה.

והיום, לאחר שהוחלף השסתום, כבתה נורת התקלה גם בלי שבוצע איפוס תקלות במחשב.

כולי תקווה ותפילה שתשאר כבויה עוד זמן רב או אפילו לנצח.

פורסם

אומרים גם שהשסתום הזה לא באמת חשוב וקיים רק בכדי למנוע זיהום אויר אבל אם לומר את האמת, האוטו מרגיש ממש אחרת.

כמו פעם, לפני התקלה...כבר שכחתי, נסעתי כך הרבה זמן.

פורסם

שסתום EGR לא מתרגש מפיח הוא נועד לתפקד כאשר יש בו פיח וכך הוא תוכנן, ברוב המקרים הניקוי לא עוזר כי לא הפיח בעיקר אשם ותוקע את השסתום, אלא הציר של השסתום הפנימי מתעוות ונתקע או המוביל הפנימי של השסתום מעוות כתוצאה מחימום יתר, הסרת הפיח מקלה על הציר/מוביל העקום להיפתח ולהיסגר זמן מה, כששוב מצטבר מעט מאוד פיח השסתום שוב נתפס.

 

ויש עוד כשל נפוץ, והוא שהשסתום לא אוטם כמו שצריך, ואחרי ניקוי הפיח יש דליפה חזקה עוד יותר משסתום ההפנימי של הEGR מה שגורם להחדרת גזים לא שרופים באופן בילתי מבוקר.

 

כאשר מגיעים למצב של כשל בשסתום הEGR כדאי לבדוק מדוע נגרם הכשל שנגרם בדרך כלל כתוצאה מטמפ' בעירה גבוה מידי/צריכת שמן שגורמת להרבה פיח/תערובת דלק לא תקינה/בלאי טבעי סביר וכו

פורסם

לפני כשלוש שנים היתה לי תקלה בסעפת יניקה, עפ״י אותו מוסך מורשה.

המנוע השמיע צליל ״שאיפה״ בסרק, כמעט שריקה.

המוסכניק אמר שבעקבות התקלה הצטבר הרבה פיח.

ייתכן שמשם זה התחיל?

הציע גם למלא אוקטן 98 כמה פעמים בכדי לשחרר סתימות ולנקות מעברים, מה שאולי גרם לבעירה בחום גבוה?

פורסם
שסתום EGR לא מתרגש מפיח הוא נועד לתפקד כאשר יש בו פיח וכך הוא תוכנן, ברוב המקרים הניקוי לא עוזר כי לא הפיח בעיקר אשם ותוקע את השסתום, אלא הציר של השסתום הפנימי מתעוות ונתקע או המוביל הפנימי של השסתום מעוות כתוצאה מחימום יתר, הסרת הפיח מקלה על הציר/מוביל העקום להיפתח ולהיסגר זמן מה, כששוב מצטבר מעט מאוד פיח השסתום שוב נתפס.

 

ויש עוד כשל נפוץ, והוא שהשסתום לא אוטם כמו שצריך, ואחרי ניקוי הפיח יש דליפה חזקה עוד יותר משסתום ההפנימי של הEGR מה שגורם להחדרת גזים לא שרופים באופן בילתי מבוקר.

 

כאשר מגיעים למצב של כשל בשסתום הEGR כדאי לבדוק מדוע נגרם הכשל שנגרם בדרך כלל כתוצאה מטמפ' בעירה גבוה מידי/צריכת שמן שגורמת להרבה פיח/תערובת דלק לא תקינה/בלאי טבעי סביר וכו

ברנו בדיזלים השסתוום מתמלא בפיח וגורם לכל מיני תופעות ואז מנקים והרכב חוזר לקדמותו מבלי חזרות ברוב המקרים

פורסם

המוסכניק שלך גאון הוא גילה שאוקטן 98 הוא למעשה חומר ניקוי.

 

* ברצינות יותר- אוקטן 98 לא שונה בתוכנות ניקוי כלשהם משאר האוקטנים למינהם ומה שהמוסכניק אמר לך בקשר ליכולת הניקוי זה שטות גמורה.

פורסם
ברנו בדיזלים השסתוום מתמלא בפיח וגורם לכל מיני תופעות ואז מנקים והרכב חוזר לקדמותו מבלי חזרות ברוב המקרים

 

זה בסדר כשיש רכב שמכירים את "המחלות" שלו ואת הפתרון גם כשהו פשוט יחסית כמו ניקוי במקום החלפה.

ואני תמיד בעד לנסות את הפתרון הקל הפשוט והזול, תוך כדי לקחת בחשבון את האפשרות שיש סיכוי סביר שהבעיה תפתר.

עדיף תמיד לנסות לנקות, כי זה זה פשוט וזול מאשר להחליף שסתום חדש.

 

לאיזה רנו דיזלים אתה מתכוון? כי ברנו קנגו עם שסתום EGR חשמלי, יש תופעה של עשן יתר, והניקוי לא מזיז לשסתום(ז"א בנסיוני עם הרכב הזה בתקלה בEGR) אלא רק להחליפו באחד אחר תקין- ושוב עדיף לנסות לנקות לפני ההחלפה.

פורסם
המוסכניק שלך גאון הוא גילה שאוקטן 98 הוא למעשה חומר ניקוי.

 

* ברצינות יותר- אוקטן 98 לא שונה בתוכנות ניקוי כלשהם משאר האוקטנים למינהם ומה שהמוסכניק אמר לך בקשר ליכולת הניקוי זה שטות גמורה.

 

״המוסכניק שלך״ לשעבר. עוד פקדתי את אותו מוסך כמה פעמים כי לא ידעתי למי לפנות אבל כבר מצאתי ״תחליפים״.

גם אני הבנתי שהוא מדבר שטויות (בכל מיני עניינים) וגם מחייב אותי על נסיונות תיקון לא מוצלחים, פעם אחר פעם, בתעריפים מופקעים. מאד.

פורסם
אתה מדבר מניסיון עם פורד?

יש מקרים שניקיון של השסתום אי גי אר זה בדיוק מה שצריך ועוזר לזמן ממושך בדיוק כמו לשם חדש

לא מניסיון עם פורד אלא מנסיון של פירוק/ניקוי של כמה שסתומים בגולפים וגם באופלים.

בכול מקרה כפי שאתה רואה הבעיה נפתרה רק עם החלפת השסתום.

שסתום EGR לא מתרגש מפיח הוא נועד לתפקד כאשר יש בו פיח וכך הוא תוכנן, ברוב המקרים הניקוי לא עוזר כי לא הפיח בעיקר אשם ותוקע את השסתום, אלא הציר של השסתום הפנימי מתעוות ונתקע או המוביל הפנימי של השסתום מעוות כתוצאה מחימום יתר, הסרת הפיח מקלה על הציר/מוביל העקום להיפתח ולהיסגר זמן מה, כששוב מצטבר מעט מאוד פיח השסתום שוב נתפס.

 

ויש עוד כשל נפוץ, והוא שהשסתום לא אוטם כמו שצריך, ואחרי ניקוי הפיח יש דליפה חזקה עוד יותר משסתום ההפנימי של הEGR מה שגורם להחדרת גזים לא שרופים באופן בילתי מבוקר.

 

כאשר מגיעים למצב של כשל בשסתום הEGR כדאי לבדוק מדוע נגרם הכשל שנגרם בדרך כלל כתוצאה מטמפ' בעירה גבוה מידי/צריכת שמן שגורמת להרבה פיח/תערובת דלק לא תקינה/בלאי טבעי סביר וכו

התקלה הנפוצה ביותר ברכבי גולף ואופל אסטרה 2.2 ליטר וגם 1.6 ליטר מפיח שהצטבר על החלק הפנימי של השסתום ולא החיצוני.

בכול מקרה אתה מחזק את דבריי שניקוי השסתום בדרך כלל לא עוזר.

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...