Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4691 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלו לכולם,

יש לי פיג'ו 206 שנת 2005.

 

הסיפור הוא כזה - במאי האחרון ביצעתי טיפול תקופתי בו גם החליפו לי את הברקסים.

מאז הטיפול, יש מצב שבהדרגה, אני שם לב יותר ויותר שיש חריקות בזמן בלימה במהירות נמוכה

כשאני בולם במהירות גבוהה אין חריקות. מן שריקות מציקות באוזן.

 

1. האם זה יכול להיות קשור לברקסים שהחליפו לי ? השריקות האלה ממש לא היו לפני הטיפול, שאגב בוצע במוסך מורשה

של פיג'ו סיטרואן בנתניה (אמפאר).

 

2. אשמח גם להסבר קצר על כמה מושגים ומה ההבדל ביניהם, לאור בעיה שיש לי בבלימה:

ברקסים - אני יודע מה זה

תופים

סנדלים

ומה זה חריטה בהקשר הזה?

 

תודה רבה

עידן

פורסם

רוב הסיכויים ששמו לך רפידות מאיכות נמוכה ו/או לא שמו גריז נחושת בגב שלהם שאמור לעזור עם הרעשים האלה.

 

תופים זה בהקשר לבלם תוף שבימנו אנו מותקן בבלמים האחוריים של מכוניות מסוימות.

 

car-drum-brakes.gif

 

התוף זה החלק שנקרא באנגלית brake drum והסנדלים נקראים shoe.

 

חריטה מבצעים כשפני השטח של התוף לא שווים או עם פגמים למינהם כדי להחליק את שטח התוף ולהוריד את המגרעת שנוצרת עם הזמן כתוצאה מהבלימה, כדי לשפר את המגע של פני השטח של התוף עם סנדלי הבלימה.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם
שלו לכולם,

יש לי פיג'ו 206 שנת 2005.

 

הסיפור הוא כזה - במאי האחרון ביצעתי טיפול תקופתי בו גם החליפו לי את הברקסים.

מאז הטיפול, יש מצב שבהדרגה, אני שם לב יותר ויותר שיש חריקות בזמן בלימה במהירות נמוכה

כשאני בולם במהירות גבוהה אין חריקות. מן שריקות מציקות באוזן.

 

1. האם זה יכול להיות קשור לברקסים שהחליפו לי ? השריקות האלה ממש לא היו לפני הטיפול, שאגב בוצע במוסך מורשה

של פיג'ו סיטרואן בנתניה (אמפאר).

 

2. אשמח גם להסבר קצר על כמה מושגים ומה ההבדל ביניהם, לאור בעיה שיש לי בבלימה:

ברקסים - אני יודע מה זה

תופים

סנדלים

ומה זה חריטה בהקשר הזה?

 

תודה רבה

עידן

מה עשו בטיפול לגבי הצלחות? נגעו בהן? כלומר החליפו אותן לחדשות? או שעשו להן חריטה? או שלא נגעו והחליפו רפידות בלבד

כל סוף הוא התחלה חדשה, העצב הוא סימן שבקרוב תבוא שמחה...

פורסם
מה עשו בטיפול לגבי הצלחות? נגעו בהן? כלומר החליפו אותן לחדשות? או שעשו להן חריטה? או שלא נגעו והחליפו רפידות בלבד

 

כשאהיה בבית אסתכל בחשבונית ואעדכן, אני לא זוכר במדויק

פורסם
מה עשו בטיפול לגבי הצלחות? נגעו בהן? כלומר החליפו אותן לחדשות? או שעשו להן חריטה? או שלא נגעו והחליפו רפידות בלבד

 

מה שהוחלף זה:

 

סט רפידות בלם קדמי

צלחת בלם קדמי (כמות 2)

 

יש לציין שהחלקים חליפיים ולא מקוריים.

דיברתי עם המוסך היום בטלפון, לטענתם הרעשים והחריקות נובעים מהעובדה שהחלקים חליפיים ולא מקוריים.

לדעתי זאת לא תשובה רצינית. בטח שלא אחרי חודשיים של שימוש.

והציעו לי לנסוע עוד 5000 ק"מ... "ולראות". או להחליף למקורי.

 

כמו כן נציג השירות ציין ש-"הוא לא מכיר את הגריז נחושת" - זה שצוין בתגובה המוקדמת יותר

 

מה דעתכם? זה רעש בלתי נסבל.

פורסם

מניסיון, חריקות יש גם ברפידות מקוריות או חליפיות איכותיות...

 

אם אצלך הדבר החריקות צומרות מאוד חזור למוסך ובקש החלפת רפידות לאיכותיות יותר (לא סיני אלה מחברה ידועה)

 

שי.

פורסם

תשמע מה תעשה: בכל מקרה תחזור לבדיקה למוסך ותגיד שאתה מפחד לנסוע ככה!

דבר אחר, אם הכל תקין.אין צורך להחליף כלום. תבקש מהם שישימו לך על הרפידות BG-stop squeal זה נראה כמו " דיו שחור" וזה משתיק את הרעשים. ועל הדרך שיעבירו נייר זכוכית על הצלחות.

כל סוף הוא התחלה חדשה, העצב הוא סימן שבקרוב תבוא שמחה...

פורסם

רשמת שהרפידות לא מקוריות.

בהרבה מקרים זאת הסיבה לחריקות\שריקות.

במקרה אתה יודע\זוכר את שם החברה של הרפידות?

המוסך נתן לך תשובה רצינית.

להבא, אם המחיר של הרפידות המקוריות לא בשמיים, תשים רק מקורי.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

רציתי לעדכן שלא כל כך במהירות נתנו לי את שם החברה של החליפיים, בתכלס, עדיין לא נתנו ממש.

אמרו שזה סיני, והם מקבלים מאיזה ספק, ויש לו כמה, וצריך לבדוק...

 

בכל מקרה, אמרו לי להגיע למוסך ויעשו נסיעת מבחן ויראו במה מדובר. אם ארצה להחליף למקוריים אשלם את ההפרש.

ואולי, אולי, יוכלו "להחזיר" את הרפידות החליפיות ויזכו אותי.

 

לי עדיין נשמע מוזר שחליפי בהכרח מרעיש ככה בזמן בלימה.

אילו היו אומרים לי את זה מראש, ולא אמרו, הייתי שם מקוריים גם אם היה עולה עוד 200-300 שקל.

פורסם

חבל להמשיך להתאמץ בבירור שם יצרן הרפידות.

קיבלת רפידות סיניות זולות, וזאת התוצאה.. לא היה ברור מראש, וגם עכשיו, מה ישרוק ומה לא.

אגב, גם רפידות חליפיות תוצרת ספרד או איטליה יכולות לשרוק.

גם המקוריות יכולות לשרוק (בסבירות הרבה יותר נמוכה).

למיטב זיכרוני, נושא השריקות והסיבות לכך כבר עלו כמה פעמים בפורום.

וממה שאני זוכר, מקור הבעיות למרבה הפלא בשמירה על איכות הסביבה - חלק מהחומרים שריככו את הרפידות ( משהו כמו אסבסט) נאסרו לשימוש בייצור הרפידות.

טוב יעשה המוסך אם יחליף לך בעלות הפרש למקוריות. אין מה לבוא בטענות יותר מדי אליהם.

 

גם אני לא סובל את הרעשים האלה ומוכן לשלם יותר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

×
×
  • תוכן חדש...