Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך להתמקח עם מוכר הרכב?


vxlan
שימו לב! השרשור הזה בן 3975 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קניתי בדיוק שני רכבים בחיי. בשניהם לא התמקחתי לשנייה. הרכבים מצאו חן בעיניי, המוכר דרש מה שדרש, לא חשבתי להתמקח.

מחר אני אפגש עם אדם שעל פניו אני כבר מעכשיו מת לקנות את הרכב שלו. ברור לי שזה לרעתי.

הרכב עצמו הוא קליאו 2004 ידני דגם EX. הטסט יפוג החודש. הוא מבקש 15.5K, המחירון של לוי יצחק הוא 16K.

 

ברור לי שאני צריך להתמקח איתו, אין לי מושג איך. אני לא רוצה לזרוק סתם מספר שיגרום לו להגיב בבוז ולבטל אותי לחלוטין בתור קונה, כיוון שבסופו של דבר אני באמת רוצה לרכוש את הרכב.

מצד שני, אני חושב על זה שהרכב שוכב בלוח יד 2 קרוב לחודשיים, אין לו טסט החל מעוד שבועיים, ויש לו ק"מ יחסית גבוה(180K).

 

איך הייתם ניגשים למו"מ במצב הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איך הייתי ניגש?

קודם כל כמו שאמרת שאתה מת לקנות את הרכב, אל תראה לו את זה - תהיה אדיש ואל תפגין שום התלהבות.

אחרי זה תקבע לעצמך מחיר שאתה רוצה לשלם עבור הרכב ותשאף לשם, איך לעשות את זה?

חפש על מה להוריד אותו בבדיקה למשל, דבר איתו על עניין הטסט, אם אתה אומר שהרכב שוכב כבר חודשיים בלוח

אני מאמין שהמוכר דיי רוצה להפטר מהרכב כבר, אין כל כך הרבה מוכרים שלא ממהרים ומוכנים להשאר עד שיבוא הבנאדם הנכון.

Alfa Romeo 159ti 3.2 Manual 2008

 

Arcticat DVX400 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מעניין המחירון.ברכב כזה מי בכלל מסתכל על מחירון?

דבר שני יש לך טסט החודש אתה לא יודע לאיזה בור תקציבי אתה נכנס.

אף מוכר לא יברח ממכירה אם הוא באמת רוצה למכור. אז תעליב אותו קצת תוסיף כמה מאות והוא יירגע.

במהלך המכירה עצמה אל תצדיק אותו לדוגמה: המוכר-זה רכב פצצתי לנהיגה. ואתה בתגובה מתרגשת- כן כן אני יודע.

אתה רק מעלה את הערך בפניו!!

/שים לעצמך מחיר יעד כמו שאמרו מעליי. אני במקמוך הייתי מתחיל בסביבות 13.5K !

הכל אופן בהצלחה ותתחדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מזכיר לי את שרשורי ה"איך להתחיל עם בחורה".

 

אם אתה בטוח שהרכב במצב תקין ואתה מעוניין בו, פשוט תן לו את מה שהוא מבקש וסגור עניין.

לא על כל דבר בחיים צריך להתמקח מתוך פרינציפ.

 

אני אישית תמיד מוכן לשלם יותר בשביל לעבוד מול מוכר איכותי ולחסוך מעצמי zיוני שכל מיותרים.

כסף בא והולך, שיט הפנז והאלפיה הנוספת הזאת לא תעשה אותי עשיר. השקט הנפשי שווה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוטה למנטרת החיים שלך דריש. אני עוד לא בטוח שהוא תקין, אך במידה והיסטוריית הטיפולים מהמורשה תראה שכן, זה יספיק לי.

 

טוב, ניפגש עם הבחור ונראה. נעדכן אתכם מחר איך הלך. ליל"ט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה העיקרית להורדה מהמחירון כמו שאמרו קודמיי היא הטסט.

קח בחשבון אגרה שזה+- אלפיה, ובנוסף לזה לפחות 500 ש"ח לסידור מה שלא יעבור בטסט(בדרך כלל זה ציריות\גומיות אחרות).

תבדוק צמיגים, תבדוק מנורות, מזגן, סוג מים ברדיאטור והמפלס, צבע שמן ומפלס.

תראה שאין נזילות, שהמנוע לא מזיע יותר מדי, שכל ההילוכים נכנסים חלק, שהקלאץ' לא מחליק ולא תופס נמוך מדי.

תחפש פלסטיקים שבורים(תריסי מזגן לרוב), תחפש מנורות שרופות, פשוט תחפש.

לא קשה למצוא פאקים ברכבים שאפשר להוריד במחיר עליהם.

 

אבל אצלי הנושא הכי חשוב הוא היחס של המוכר, אם אני מרגיש שהבנאדם שעומד מולי לא הגון או חסר נימוס, אני פשוט לא מסתכל על הרכב אפילו, לא מתמקח ולא כלום, פשוט הולך. לדוגמא לפני כמה חודשים הייתי במגרש, ובגלל יחס מסריח לא לקחתי רכב במחיר מפתה מאוד שמצא חן בעיני ובדקתי. את סיפור המקרה תוכל לקרוא בשרשור ההמלצות, לא קשה למצוא כי אני פתחתי את האשכול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה יודע לזהות הבדל בין נזילה טריה להזעה זכית, אם לא תחפש פאקים בפלסטיקים.

 

והכי חשוב בדיקה במכון, חבר שקנה פונטו החליט לסמוך על סוחר ובסוף אכל זרוע. תושבות ובולמים גמורים לחלוטין.

 

מהבדיקה כבר תקבל רשימת ריג'קטים מכובדת לעבוד איתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם הערה - 180K לרכב בן עשר זה ממש לא "קילומטראז' גבוה", זה בערך 18K בשנה, שזה לא נמוך בצורה חריגה, אבל גם לא גבוה.

 

מעבר לזה, רכב מהשנתון הזה שאמור לעבור טסט עוד שבועיים וששוכב זמן רב בלוחות אמור להוריד לא מעט מהמחירון כדי להימכר, גם כיון שלא הרבה אנשים ירצו להתעסק עם לעשות טסט לרכבם החדש מיד עם הקניה, וגם כיון שיתכן והסיבה שהמוכר לא עשה טסט בעצמו היא שיש הרבה דברים לסדר באוטו לפני הטסט, מה שיכול להביא להוצאה נכבדה, ואני מדבר על הרבה יותר מכמה מאות שקלים, מה שישנה את התחשיב שלך לגבי האוטו.

 

אז נכון, גם אני כמו דריש בדר"כ משלם למוכרים מה שהם רוצים, אבל זה על רכב במצב ראוי. רכב לפני טסט הוא חתול בשק במידה רבה, וזה צריך להתבטא במחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עצות יש לי אלייך:

 

1.הרכב אמור לעבור טסט החודש? אחלה, אל תוריד במחיר על הטסט, פשוט בסיכום העסקה (אם תגיע לכך) תדרוש לקבל את הרכב לאחר מעבר טסט.

הרכב יכול להראות תקין ולהכשל על בדיקת גזים (לדוגמא) ולך עכשיו תתחיל להתעסק עם זה.

את 2 הרכבים האחרונים שלי רכשתי כשהם ללא טסט ובזכרון הדברים ציינתי מפורשות שביצוע העיסקה מותנה במעבר טסט של הרכבים על ידי מוכר הרכב.

בכל מקרה לא הייתי רוכש רכב, במצב טוב ככל שיהיה, מתוך ידיעה שבתוך כמה שבועות בודדים אני צריך להעביר אותו טסט ולשאת בעלויות תיקון הליקויים (ויש מספיק ליקויים שלא תדע מהם עד שתגיע לטסט ברכב שרק עתה רכשת).

 

2.לא צריך לחפש ליקויים מתחת לאדמה רק כדי להוריד במחיר, יש ליקויים אמיתיים? תשקלל אותם ותוריד במחיר.

יש טיפול גדול ויקר שהרכב עתיד לעבור בקרוב? תשקלל גם אותו.

אין ליקויים או טיפולים יקרים בעתיד הקרוב- אל תחפש להוציא את המיץ למוכר.

 

3.בהמשך לסעיף 2, לא בושה לשלם את המחיר המבוקש עבור רכב במצב טוב באופן כללי ובפרט ביחס לשנתון.

את ה-106 הקודמת שלי רכשתי באיזה 2000 שקלים מתחת למחיר המבוקש כי היה מה לטפל בה, את הסדרה 3 שלי רכשתי במחיר המבוקש כי הרכב היה באמת במצב יוצא דופן ביחס לשנתון, את ה-E קלאס רכשתי במחיר שלא נעים להגיד בקול כי נראה לי שעד עכשיו יש לי בתא המטען את הביצים והשחלות של 2 הסוכנים שניהלו איתי מו"מ...שחטתי אותם כי באמת היה מה לטפל ברכב.

 

בקיצור, כל מקרה לגופו, אבל לא חובה להתמקח באגרסיביות רק מתוך עקרון.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אנשים שבשבילם הטסט הוא מחסום פסיכולוגי, הם יעדיפו למכור באלפיים שקל פחות ורק לא לגשת למוסך/מכון ולעבור שם את הטקס המעצבן הזה. לא כולם חברי קארזפורום ויש אנשים שזה ממש גורם להם לאי נוחות פיזית ומנטלית. הייתי מציע להעלות את ההצעה של קניה אחרי טסט ולראות את התגובה, במידה והמוכר מתחיל לזוז בחוסר נחת אפשר להציע לו מחיר נמוך מהמבוקש.

 

בגדול אבל, עידן צודק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון תודה לכולכם על כל הטיפים, אעשה כמו שהצעתם.

עובדה נוספת למשוואה- ב7 שנות טיפול הרכב עבר טיפולים במורשה בלבד, לא היו תקלות חריגות מעבר לטיפולים השוטפים.

השנה בדצמבר הרכב צריך לעבור טיימינג+ משאבת מים, סיפור של כ3600 שח במורשה.

אז מכמה להתחיל ולאן לכוון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד אחר מצאת רכב כלבבך במחיר לא גבוה ומנגד יש טסט וטיפול גדול.

 

אני הייתי אומר למוכר שאני לא מתוכח על המחיר אבל הוא מעביר טסט כולל תשלום האגרה.

 

אתה יכול פהתמקח שעה וכל ההפרש יכול להיות אלפייה לפה או לשם. זה סכום קטן לרכב אבל גדול לשווי הספציפי ולכן עדיף פיתרון שווה כסף שישאיר את כולם עם טעם טוב.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר נוסף ששחכתי לציין בפניך זה שתסתכל על מצב השוק, תראה בלוחות רכבים דומים עם נתונים דומים, אפילו ממודלים חדשים יותר.

לפי הכרותי עם השוק, לקליאו אין רפוטציה טובה, אתה יכול לשחק גם על זה. למרות שאני אישית מכרתי צרפתיה ללא שוק וקרובה לטסט במחירון ואפילו קצת מעל, כי הרכב היה שמור מאוד.

אם במקרה שלך מדובר על רכב ששמור ומטופח כמו במקרה שלי, אז לדעתי שווה לשלם יותר.

בכל מקרה תבדוק טוב טוב לעומק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ידוע לך שהרכב צריך לעבור טיפול של מינימום 3600 שקלים וטסט אז יכול מאוד שזו הסיבה למכירת הרכב (תעשה חשבון, יש לרכב בחצי שנה הקרובה הוצאות בגובה של יותר משליש ממה שהוא שווה במחירון).

 

כמו שכתבתי מוקדם יותר:

1.טסט- בעל הרכב יעביר את הרכב טסט על חשבונו, זה תנאי לרכישה.

2.טיפול ידוע בשווי 3600 שקלים- אתה לא יודע אם יסתכם ב-3600 שקלים, או שתדרוש לקזז את זה מעלות הרכב או שתתחלק איתו חצי חצי בעלות הטיפול.

3. קיזוזים נוספים בהתאם לליקויים (אם יש כמובן).

 

במידה והוא לא מוכן להעביר טסט (שזה מאוד מחשיד) ולא מוכן לשלם או לקזז חצי מעלות הטיפול היקר אני אישית הייתי עושה אחד מ-2:

1.מוותר על הרכב.

2.מחירון 16k? בהנחה ואין עוד ליקויים משמעותיים הייתי מציע לו מחיר 1 לסגירה- 9000 שקל.

 

ב-9000 שקל הייתי מוכן לקחת את הרכב ולהעביר טסט בעצמי ולשאת בעלות הטיפול הגדול, זה מחיר שגם נותן קצת שוליים לטפל בליקויים שיתגלו בטסט.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...