Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4871 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ה50 מ"מ 1.8, היא ההוכחה החיה לזה שאפשר לייצר באיכות גבוהה (יחסית, כן?) ובמחיר מעל לסביר. והאנס, אי אפשר לערער על העובדה של הדבר הכי חשוב במצלמה זו היד שאוחזת, והעין המכוונת.

 

מגיע פשוט שלב שבו אדם רוצה לפתח את היכולות שלו מעבר למה שהעדשה והמצלמה הקיימת מאפשרת לו. אני עד עכשיו צילמתי תמונות טובות מאוד (לדעתי ועוד כמה, אבל לך תסמוך על כנות של חברים) עם מצלמה בת 5 היום (קנון 450D) ועם עדשות שהן רחוק מפאר היצירה. בעיקר עם 18-55 סטנדרטית AKA מעצור הדלת, ו70-300 היא סה"כ עדשה בסדר, כאשר בשנה האחרונה צרפתי רת ה50 1.8 מכיוון שרציתי לצלם גם בתנאי תאורה נמוכים קצת יותר ובגלל הבוקה המאוד סימפטית שלה.

 

לטעמי, ממה שהתרשמי מהצילומים של renaultfreak, זה שהיכולות קיימות ומשתפרות, והתוצאות ישתפרו עם העדשות והמצלמה.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם
תודה, האם אתה מרוצה ממנה מהאיכות שלה? אצלי היא הולכת לשמש רק לחתונות פה ושם וכל מיני אירועים כאלו ואחרים, לרוב אני הולך להיות אם ה35 ממ

מרוצה מהאיכות שהיא מפיקה תמורת הכסף ששילמתי.

כמובן שיש מקום לשיפור, מנגנון הפוקוס לדעתי לא כל כך מוצלח, כיום אני מצלם עם CANON 600D ואני אדם

שאוהב מאוד עומק שדה רדוד בצילומי פורטריט, קשה לי מאוד לקבל את מבוקשי עם העדשה הנ"ל,

גם עם צמצם סגור (2.8 כאמור). לכן לצילומי פורטריט אני משתמש לרוב ב50MM 1.8 בגלל עומק השדה הרדוד מאוד שאני

מקבל ממנה. (אני נמנע מלשבת שעות על גבי שעות בתוכנות עריכה וליצור עומק שדה רדוד בדרכים מלאכותיות).

פורסם

תודה לכולם על התגובות, תמיד שמח לקבל ביקורות לטוב ולרע (שמח שזה לטוב הפעם :lol: ), לרדוף אחרי חידושים זה טרוף במיוחד בשבילי, לצערי ולשמחתי אני לא יכול להרשות לעצמי את זה, אז אני בודק מה הכי מתאים לי לתקציב ולמה שאני מצפה,

אם ה1.8 הציפיות לא היו הכי גובהות, והיא הפתיעה אותי לטובה.

ברגע שאני אקבל את ה35 ממ של סיגמא אני יעדכן ויעלה תמונות, עכשיו קיבלתי הודעה במייל שהעדשה (35 ממ) אמורה להגיע ב10 לחודש, שזה מעולה בשבילי :-D

על הטמרון שמעתי ביקורות טובות, וכמובן אמרו שצריך מזל ליפול על עדשה טובה (בקרת איכות לא מי יודע מה)

 

Lieferart: Abholen Winterthur, Zürcherstrasse 42, 8400 Winterthur

Zahlungsart: Bar

1 Stück

Sigma Objektiv 35mm, f/1.4 DG HSM, Canon

CHF 845.-

Liefertermin: ca. 10.01.2013

פורסם

צדה את עיניי העדשה הזאת, http://www.cameramia.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8-910,1432-Sigma-20mm-f1-8-EX-DG-ASP-RF-For-Canon.aspx

 

מישהו התנסה? מכיר? יודע מהן האיכויות שלה? איך היא תהיה על גוף שאינו פול פריים? (600D)

כעקרון ההתלבטות היא בינה לבין http://www.cameramia.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8-888,1432-Sigma-20-40mm-F2-8-EX-DG-for-Canon.aspx

 

תודה.

פורסם

מבחינת נתונים היא נראית מעולה. 9 עלים, f1.8. על קרופ היא תתפקד כ32 מ"מ, שזה משהו שקשה למצוא יחסית, עם F1.8. אבל, וזה אבל גדול. אין חכם כבעל נסיון.

 

http://www.bhphotovideo.com/c/product/217794-USA/Sigma_411101_Super_W_A_20mm_f_1_8.html

 

יש כמה ביקורות מאוד טובות (בעיקר טובות) וכמה נוראיות. בכלל, B&H וDPREVIEW זה כנראה המקומות לבדוק בהם.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

בעיקרון אנשים מאוד לא אוהבים את העדשות של סיגמא אם הן לא עדשות פריים, ה10-20 נותנת ביצועים טובים מאוד ברגע שמוציאים אותה החוצה, ולא סוגרים אותה בחדר יחסית לא מואר, ששם היא מתחילה להתבלבל ולאבד פיקוס.

אם שאר העדשות של סיגמא לא יצא לי להשתמש, אתה תמיד יכול לרכוש, או לבקש ממשהו שיש לו אותן לתת לך לבדוק אותן על המצלמה שלך

פורסם

השימוש שלי לעדשת הזוית הרחבה היא בעיקר לצילומי נוף, לרוב בשעות השקיעה/לילה, ולכן אני מתפתה ללכת לכיוון ה-20 מ"מ הקבועה,

כי הביקורות ממש טובות עליה בתנאי התאורה שבהן אני הולך לצלם. בשביל INDOORS אני משתמש ב28-75 2.8 וב-50MM 1.8, מספקים אותי בצורה טובה מאוד. עושה רושם שה-20MM קבועה תהווה תמורה מצויינת לכסף, נקווה לא להתאכזב.

פורסם
מכיוון שרציתי לצלם גם בתנאי תאורה נמוכים קצת יותר ובגלל הבוקה המאוד סימפטית שלה.

 

אתה מייחס (ובכלל כולם) קצת יותר מדי חשיבות לעניינים הטכניים של העדשה (בוקה, למשל).

אנסל אדמס צילום תמונות מהממות לא בגלל הציוד שלו...

גם ברסון לא.

 

אני ממליץ לקרוא את הטור המצויין הבא (בכלל בלוג עם הרבה תובנות מעניינות):

 

http://sneye.blogspot.co.il/2012/08/blog-post_14.html

 

ציטוט:

כשאתה מצלם בעדשת זום אתה ממסגר את הסצנה. כשאתה מצלם בעדשת פריים אתה מרכיב אותה. תשומת לבך נתונה לא רק לאלמנטים שייכללו במסגרת ולאלה שישארו בחוץ אלא למבנים גיאומטריים, לדגמים חוזרים, למרקם, ליחסים ולמקצב. ואז אתה מתחיל לראות באותו אורך מוקד גם כשהמצלמה תלויה על הצוואר או על הכתף ואתה רואה אחרת – את הפרטים ואת התמונה הגדולה בעת ובעונה אחת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

tzvipper על ה5D שילמתי כ500 פרנק שזה בערך 2000 ש"ח אם 20 אלף קליקים, על זוג העדשות שילמתי כ5000 ש"ח :-D

היתה לי אפשרות לקנות ב1200 פרנק 5D MK3 אם 120 אלף קליקים :S

פורסם
לטעמי, ממה שהתרשמי מהצילומים של renaultfreak, זה שהיכולות קיימות ומשתפרות, והתוצאות ישתפרו עם העדשות והמצלמה.

 

ועוד הערה - ציוד לא משפר יכולות.

 

בוקה (אופי הטשטוש של הרקע), למשל, זה לא יכולת, זו תכונה של עדשה (דרך אגב, שלפני שנות ה-90' בכלל לא התייחסו

אליה.

 

צילום הוא לא ניצול מקסימלי של ציוד טכני. צלם טוב מבין את היחסים בין הציוד לאור, לקומפוזיציה, לפרספקטיבה, לעומק שדה ועוד...

אתה לא הופך להיות נהג יותר טוב, אם אתה קונה פרארי במקום BMW.

 

ניקח לדוגמא את התמונות שבראש השרשור.

קודם כל, טכנית, לא ניתן לשפוט אותן. מדובר ב-JPG קטנות, דחוסות ונטולות פרטים (אפשר לראות את הפיקסלציה של השמיים בראשונה).

 

אבל בו ניקח אותן כמקור לביקורת:

 

בראשונה, חבל על גדימת המגדלים.

 

בשנייה הייתי קורפ משמאל ולמטה. הכתם משמאל למטה מסיח ולא תורם.

 

בשלישית יש הרבה יותר מדי שטחים שחורים והפורמט האורכי לא מתאים לצילום.

 

ברביעית, מרכוז הדמות היא טעות (ואני לא מאלו שתמיד פוסלים מרכוז, אבל הוא לא משתלב/מתנגד לכיוון התנועה).

 

בחמישית, עומק השדה רדוד מדי והיה רצוי שהלשון גם תהיה בפוקוס.

________________________________________________

 

כל זה לא בא לקטול את התמונות, הן עדיין טובות ונעימות לצפייה, ואני יכול לקחת 100 צילומים שלי ולמצוא בכל צילום רשימת ריג'קטים ארוכה פי כמה. זה רק להראות שנושאים אלו בלתי קשורים בעליל לאיכות הציוד (שגם כך, כאמור, לא באה לידי ביטוי בפורמט זה).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

מקפיץ כי אני מתחיל לחשוב על קניית ציוד משל עצמי.

 

בתור חובב קנון (דגש על החובב) נראה לי ש-650D תהיה האופציה הטובה ביותר בשבילי ביחס עלות-תועלת. הבנתי שכדאי להתאמץ ולקנות חדש בגלל אחריות ובגלל ש-650 נהנית מדור חמישי של החיישן שהוא טוב משמעותית מהקודם.

 

ראיתי שהיא עולה בארץ כ-2800 לגוף בלבד וכ-3200-3300 לקיט עם עדשה בסיסית. ההפרש לא גדול. לאור הסיכוי שאכן משהו יקרה לעדשה (הנה פה בשרשור הפריק של רנו מדבר על עדשה שנפלה ונשברה), אולי שווה שבתור התחלה תהיה לי עדשה בסיסית לכל מקרה, במיוחד אם ההפרש כה קטן.

השאלה היא האם אולי יש דרך טובה יותר - הוספת כמה מאות שקלים וקניית עדשה איכותית יותר? מאיזה סוג? האם העדשות המקוריות של קנון באמת טובות יותר?

בנוסף, על איזה תמהיל של עדשות אתם ממליצים? עבדתי עם 18-55 ו-70-300 והייתי מרוצה. נשמע לכם מתאים? האם בעדשות מומלץ לקנות משומש? מאיפה?

סתם לצורך הדוגמא, עדשת CANON EF 75-300 III F4-5.6 USM משומשת ב-1400 שקלים זו עסקה טובה?

 

לצורך העניין, אני מעדיף שלא להוציא יותר מ-5000 שקלים על כל הסיפור (מצלמה ושתי עדשות), אם זה אפשרי.

 

תודה

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

תלוי בצרכיך. אני, למשל, משתמש ב-450D בעיקר לצילומי משפחה, השתמשתי כמה שנים בעדשת הקיט (18-55) וכעת אני משתמש בסיגמא 18-125 מ"מ F/3.8-5.6. מדובר בעדשות שנחשבות בינוניות אבל לצורך צילומי משפחה ושאר דברים בסיסיים הן מספקות את הסחורה במחיר נוח מאוד.

בכל מקרה - לדעתי נסה את הקיט מסיבה פשוטה: היא זולה (במיוחד במסגרת הערכה), תאפשר לך ללמוד את תפעול המצלמה ואולי גם ללמוד מה חסר לך ובמה להשקיע בעתיד.

והערה קטנה, על נושא שכבר העלית: ציוד צילום כדאי לקנות בארץ! גם אני בדקתי כמה פריטים באירופה והגעתי למסקנה שבארץ יותר זול. הציוד שלי הגיע מיבוא מקביל של cameramia (ולכן המצלמה אינה 450D אלא Kiss X2 - שם הדגם בשוק היפאני) וביטחתי אותו במחיר נוח ב-Mack באמצעותם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כן כבר הבנתי שכדאי לקנות בארץ. לדוגמא, גוף של 650 עולה בארץ 2800 ואיפה שאני נמצא כמעט 3700. הפרש משמעותי.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק


×
×
  • תוכן חדש...