Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4871 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לגבי המל"ם של קנון, לא הייתי ממהר להוריד אותה מהרשימה. יש לה אפשרות עם מתאם לשים עצמיות של קנון שדי נפוצות בשוק יד שנייה

 

כמה עצמיות הוא צריך?

כמה כבר תהיינה לו?

 

שתיים, שלוש - גג.

(מה גם שעצמית של DSLR על מל"מ מייתרת את הקונספט... בגלל זה אני לא ממהר להמליץ על ה-NEX, המבנה עם העדשה מסורבל)

 

אם הוא יירצה להתקדם לדברים איכותיים באמת, אז בכל מקרה לא ההשקעה במירורלס תעצור אותו, כשיירצה להתקדם לגופים מתקדמים ולעדשות שבאמת עושות הבדל.

24-70 אחת עולה יותר מכל המערכת שהצעתי לו...

 

ואפרופו 24-70, כמה עולה עדשה עם טווח וצמצם מקביל ב-MFT?

חצי.

 

מד אור מאוד מדוייק ועושה עבודה נהדרת, כך שמחשב יודע לבחור את מהירות תריס הנכונה ביותר.

 

סליחה על ההתקטננות, אבל מה זה "מד אור מדוייק"?

מה שחשוב זה מהיכן אתה מודד ואיזה איזון אתה מחפש בסצינה בין בהירים לכהים.

 

אני יודע שעל אמירה הבאה אנשי צילום הקלאסי ירצו לצלוב אותי, אבל צילום ידני לחלוטין במצלמה אלקטרונית זה כמו טיפטרוניק בגיר אוטומטי (לרוב מחשב "יודע" לשלב מה שצריך באופן אופטימלי ומישהו רוצה "להתערב" בפעילות שלו). למען הסדר הטוב אציין שמצב ידני טוב לאפקטים מסויימים של חשיפת יתר או תת חשיפה.

 

בגדול אתה צודק, אבל בוא אני אתן לך דוגמא לשימוש ידני.

 

אני הולך ברחוב, התאורה מורכבת ומאוד ניגודית (המון אור וצל שמשתנים). אני רוצה שהמצלמה תצלם ממש מהר (בלי לחכות לפוקוס), סצינות מזדמנות, בשליפה מהירה, בלי אפילו להתסכל בעינית.

 

אז אני עובד עם zone focusing, מהירות קבועה (להקפיא תנועה), צמצם קבוע (עם שאיפה לעומק שדה מקסימלי) ורק ה-ISO משחק בטווח מוגדר (על מנת לשמור על חשיפה מאוזנת) ו... מצלם ב-RAW (לעוד דרגות חופש בעריכה).

ככה אני בכלל לא מתעסק עם המצלמה, רק עם לתפוס את הסצינה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
ה-OMD אכן נראית הכי טובה, אבל משום מה בארץ היא יקרה נורא (וגם באירופה).

 

מה היא יודעת לעשות שהמירורלס האחרות הזולות יותר לא יודעות לעשות?

 

דבר איתי. המחיר שמפרסמים נתון לכיפוף...

 

לחנות תלך כשתרצה להחזיק ביד. על כל השאר - תקרא.

יש מספיק ביקורות צילום מאוד מאוד מפורטות. בקישור שהבאתי מה שיפה לראות זה איך הוא מוציא תמונות עם אותו אופי מכל מצלמה שהוא לוקח ביד, גם בלי יותר מדי עריכה (JPG ישר מהמצלמה).

אם אתה רוצה לדעת איך המצלמה לתפעול, קרא dpreview.

 

בגדול, נקודות הבידול של ה-OMD הן פוקוס מהיר, מייצב מאוד יעיל בחיישן עצמו (כל עדשה מיוצבת), יכולת מאוד גדולה לקסטם כל כפתור וחוגה (+מסך מגע), חיישן הכי איכותי במערכת הזו עד כה ועינית built-in (לא תמיד יש).

אה, כן... היא אטומה למים ואבק (אבל לא העדשות, להוציא הקיט החדשה, שהיא קצת ארוכה. יש 14-42 של פאנסוניק שהיא מאוד קומפקטית ואפילו יותר איכותית).

 

החיסרון שלה למתחילים זה שהיא באמת משוכללת וקל לא להבין למה היא עושה ומה היא עושה (אין כפתור אחד ייעודי). את הנקודות המרגיזות המהותיות כבר מצאו ברשת (למשל, שהיא מוגדרת במצב ברירית מחדל לצלם עם צבעים "חמים". יש פונקציה מיוחדת כזאת קבורה באיזה תפריט... WTF). מצד שני, כמו P&S, יש לה את כל המצבים המוגדרים מראש ואת כל הפילטרים המוזרים...

 

לדעתי, האלטרנטיבה היא לקנות בזול DSLR משומשת + עדשות מאיזה פאנבוי שהחליף מחנות ולראות לאיזה כיוון אתה זורם, לחפש משהו יותר קומפקטי או הפוך, משהו עוד יותר כבד. אז תמכור בלי להפסיד הרבה ותבחר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
כמה עצמיות הוא צריך?

כמה כבר תהיינה לו?

 

שתיים, שלוש - גג.

 

תלוי מה ואיך הוא מצלם. אולי תהיה לו עצמית אחת או אולי 10.

אחת לצילום רחב, עוד אחת לפורטרטים, אחת למקרו, אחד לצילום טלה, עוד זום רב שימושי בטווח בין רחב לפורטרט ועוד איזו פנקייק נחמדה לקחת מידי יום כדי שלא תתפוס מקום בתיק.

 

סליחה על ההתקטננות, אבל מה זה "מד אור מדוייק"?

מה שחשוב זה מהיכן אתה מודד ואיזה איזון אתה מחפש בסצינה בין בהירים לכהים.

מד אור מדויק זה מד אור שיודע נכון להעריך את החשיפה הדרושה. מכיוון שזו מדידת מטריצה, מד אור יודע לזהות את הסצנה ולפי זה לקבוע את החשיפה הנכונה ביותר. יצרנים עבדו וממשיכים לעבוד על זה מאוד קשה. מצלמות (טובות) מעשור האחרון פשוט לא טועות בחשיפה. פעם לניקון היה מד אור הרבה יותר טוב משל קנון בגלל שהוא "ראה" צבעים, זה היה חיישן 1005 פיקסים במצלמות הבכירות. עם השנים הפער הצטמק, גם לקנון יש מד אור לא פחות ממדהים.

ובזמן האחרון עם כניסת מצלמות ללא מראה המצב השתפר עוד יותר, הן הרי משתמשות בחיישן תמונה גם כדי להעריך את החשיפה וגם בשביל הפוקוס.

אם מצלמים בRAW, אפילו אם יש בעיה אפשר לפצות את ההבדלים בין בהיר לקהה בעריכה, חיישנים מודרניים בעלי טווח דינמי רחב כך שגם זה לא בעיה.

 

בגדול אתה צודק, אבל בוא אני אתן לך דוגמא לשימוש ידני.

 

אני הולך ברחוב, התאורה מורכבת ומאוד ניגודית (המון אור וצל שמשתנים). אני רוצה שהמצלמה תצלם ממש מהר (בלי לחכות לפוקוס), סצינות מזדמנות, בשליפה מהירה, בלי אפילו להתסכל בעינית.

 

אני מסכים, אבל זה משהו שברוב המקרים מד אור יכול להתמודד איתו, בטח במל"מ: מד אור ש"רואה" צבעים. פוקוס לוקח כמה חלקי שנייה במצלמה מהירה מקצה לקצה. מצד השני אם המצלמה איטית ואתה לא מסתכל בעינית כדי לצלם, כניראה שאתה משתמש בעצמית די רחבה ושם במרחק סביר הבדל של טעות כמה מטרים בפוקוס לא משנה, לכן אפשר להעביר למצב ידני ולשים נניח 5 מטר ולסגור מאט את הצמצם, נניח עד 8. זה אמור לתת פוקוס מ3 מטר בערך עד אינסוף. מצד השני ברוב המצלמות המודרניות יש LV, כל שגם אם אתה לא מסתכל בעינית אתה יכול לעשות את הקומפוזיציה לפי מסך.

 

OMD מאוד אטרקטיבית, היא עמידה לתנאי מזג האוויר. כנראה אחת המצלמות הזולות ביותר שהן עמידות.

לדעתי, האלטרנטיבה היא לקנות בזול DSLR משומשת + עדשות מאיזה פאנבוי שהחליף מחנות ולראות לאיזה כיוון אתה זורם, לחפש משהו יותר קומפקטי או הפוך, משהו עוד יותר כבד. אז תמכור בלי להפסיד הרבה ותבחר.

אפשר לקנות בזול איזו קנון 450D, לא צריך משהו עם הרבה מגה פיקסלים. זה אמור להספיק בתור התחלה כדי ליטעום וליראות לאן תרצה להתקדם.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אם אתה רוצה לדעת איך המצלמה לתפעול, קרא dpreview.

 

בגדול, נקודות הבידול של ה-OMD הן פוקוס מהיר, מייצב מאוד יעיל בחיישן עצמו (כל עדשה מיוצבת), יכולת מאוד גדולה לקסטם כל כפתור וחוגה (+מסך מגע), חיישן הכי איכותי במערכת הזו עד כה ועינית built-in (לא תמיד יש).

אה, כן... היא אטומה למים ואבק (אבל לא העדשות, להוציא הקיט החדשה, שהיא קצת ארוכה. יש 14-42 של פאנסוניק שהיא מאוד קומפקטית ואפילו יותר איכותית).

 

לדעתי, האלטרנטיבה היא לקנות בזול DSLR משומשת + עדשות מאיזה פאנבוי שהחליף מחנות ולראות לאיזה כיוון אתה זורם, לחפש משהו יותר קומפקטי או הפוך, משהו עוד יותר כבד. אז תמכור בלי להפסיד הרבה ותבחר.

 

קראתי והשתכנעתי חלקית. האמת שהיא מאוד מרשימה אבל המחיר קצת מרתיע - באותו מחיר שאני יכול לקנות 650D עם עדשה קצרה וארוכה, פה אני קונה רק עדשה קצרה.

הבנתי שהחסרון העיקרי היחיד של ה-OMD הוא באוטופוקוס במצבי צילום continuous, שזה עשוי להציק במקרים מאוד ספציפיים אבל לא דיל ברייקר.

אני לא מפחד מקסטומיזציה ומסיבוך בתפריטים - אני מאוד אוהב להתעסק עם השטויות האלה.

העובדה שהיא אטומה למים ועמידה יחסית לפגעי מזג האוויר חשובה, במיוחד בסביבה בה אני נמצא כעת (עכשיו מינוס מיליון מעלות בחוץ ויורד שלג).

 

ב-SLR כבר השתמשתי די הרבה. אם כבר, עדיף לקנות מירורלס ואם לא יספיק לי, למכור. למרות שכמו שכבר אמרתי, אני טיפוס נאמן. לא בא לי להתחיל לרוץ אחרי החידושים או השינויים בעולם הצילום. אני רוצה לקנות משהו איכותי ולהשאר איתו. הבעיה היא עדיין המחיר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

תראה תשמע :lol: בסופו של דבר כולן עושות את אותה הפעולה, והיא להעביר תמונת לכרטיס זיכרון, תלך לחנות ותבדוק את המצלמות, תבקש (מקווה שאפשר לעשות את זה בארץ) לצאת אם המצלמה החוצה ופשוט תשווה בניהן בתנאי תאורה חיצוניים, ובתנאי תאורה לא טובים, תבדוק איזה הכי מהירה בשבילך, והכי נוחה.

לדוגמא לי יש ידיים גדולות, ניסיתי כמה פעמים את הקנון M, ופשוט לא מרגיש לי נוח, לא מסוגל למצוא את עצמי איתה, בשבילי הצילום איתה נהפך לסירבול, אם המסך מגע והגודל שלה.

מה שטוב בארץ, שאתה יכול אם תשלומים ללא ריבית וכל השטויות האלו, או לבוא אם מזומן ולנסות להוריד במחיר.

לגבי נשאר נאמן זה יעבור אם הזמן :), אם הנסיון בא התאבון

פורסם

Panasonic G3 (דגם יוצא) עולה עכשיו $400 עם קיט (יותר איכותית). לא איכות של DSLR ב-ISO גבוה, אבל מאוד קרוב (בטח אם מצלמים RAW). תוסיף עצמית זום מיוצבת ב-$350 (צריך מיוצבת לטווחים כאלו) וסגרת סיפור ב-$750.

 

אח"כ, תרצה גוף מתקדם יותר כי מיצית או פריים מהירה או זום מהירה (יקר) - תוסיף.

 

אני אומר שוב, לדעתי, הזמינות של המערכות הקטנות הופכת אותן לבחירה הנכונה למצלמה בודדת. יודע למה כולם מצלמים ילדים וכלבים (וחתולים)?

כי המצלמה לא יוצאת מהבית...:lol:

 

לחלופין... קנה Canon S100 (גם דגם יוצא) עם שליטה ידנית מלאה ו-RAW באלף ומשהו, שים בכיס וצלם ה-רבה. ממש ה-רבה. תקרא קצת על צילום, תראה יוטיובים מדריכים, תפתח טעם, כיוון, סגנון, העדפות... ואז תקנה מצלמה מתאימה.

אז נכון, בוקה לא תקבל איתה. גם זום לא (זה דווקא טוב. עצלנות הזום לא מוציאה צלמים טובים. זום זה לא רק "מקרב", זה משנה פרופורציות ויוצר תמונה אחרת. זום זה טוב לספארי...). אבל תקבל הבנה טובה של מה אתה מצלם, למה ומספיק שליטה ידנית להחזיק אותך עסוק ובעיקר, יצירתי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אל תהיה מצחיק. אני לא רוצה P&S. גם לא אחת עם שליטה ידנית מלאה. הפנסוניק הזאת כבר יותר מעניינת, כי אני רואה שההבדלים בינה לבין ה-G5 החדשה לא גדולים מאוד אבל המחיר כן... אבל אין ספק שאני צריך להתנסות ואז להחליט.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני, שאלה ברשותך: איזה סגנון צילום מעניין אותך?

1. "אני אשים את הדבר הזה פה, את החלק הזה אני אשמור בפוקוס, פה קצת בוקה, חשיפה ארוכה ויהיה מ-ה-מ-ם"

2. "יוווו איזה מגניב! אני חייב לצלם את זה!!"

3. "מאמי, בואי בואי תעמדי פה ליד העץ תעשי פוזה"

 

בשביל אופציה מספר 1 אני חושב שתצטרך dslr, ואחת טובה, כי אם תעשה את זה עם משהו אחר, אתה תגיע לקצה יכולת השליטה על הפריים מהר מאוד ותתבאס (את זה אני אומר אחרי קאנון 200sx, אחריה ניקון d3000 עם 18-55 והיום d7000).

 

בשביל אופציה מספר 2, מירורלס ייתן לדעתי את התמורה הכי טובה, קל ונוח לסחוב איתך, אחלה תוצאות בכל הנוגע לאיכות וגם מספיק אפשרויות שליטה אם אתה לא מגה חנון.

 

בשביל לצלם את מאמי? P&S ב200$ תספק אותך, כי גם ככה בסוף יראו אותה רק חברים של מאמי בפייסבוק.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
קח דיל על GF5 כולל עדשה:

 

זו P&S עם עדשות מתחלפות, מבחינת תפעול.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
רוני, שאלה ברשותך: איזה סגנון צילום מעניין אותך?

1. "אני אשים את הדבר הזה פה, את החלק הזה אני אשמור בפוקוס, פה קצת בוקה, חשיפה ארוכה ויהיה מ-ה-מ-ם"

2. "יוווו איזה מגניב! אני חייב לצלם את זה!!"

3. "מאמי, בואי בואי תעמדי פה ליד העץ תעשי פוזה".

 

1. בשביל זה לא צריך DSLR (רק מבחינת בוקה היא עדיפה, אבל בטח לא עם עדשת קיט).

2. את זה אפשר לצלם עם כל מצלמה.

3. כנ"ל.

 

דרך אגב, ששדרגת גוף, שדרגת גם עדשות?

 

רוני, לדעתי DSLR מתחילות להיות מעניינות כשמדברים על רמה מעל רמת כניסה ועל עדשות מהירות מעל רמת קיט. אז אתה מתחיל לקבל את יתרונות האיכות של המערכות הללו, כך שאם MFT לא תספק, לא המערכת הקטנה שהצעתי וההשקעה הקטנה בה (יחסית למה ש-DSLR רצינית + עדשות עולה), היא שתהווה שיקול. אתה כבר תלך על מצלמה מתקדמת, עם עדשות וכל הווג'רס מסביב (תיק, חצובה וכו').

 

לגבי ההצעה לצלם הרבה עם P&S טובה... כל מי שיש לו DSLR והוא חובב, קונה גם בסוף P&S טובה ומצלם איתה ה-רבה (אתה כבר יודע למה...).

צילום זה לא ציוד, עדשות, צמצם ופוקוס. צילום זה קומפוזיציה, צבע, זכרונות...

הכלי זה רק כלי, עם יתרונות וחסרונות. הכלי לא משדרג את הצלם (תראה את סטיב האף ומה הוא מוציא מ-P&S).

לצלם הרבה - כן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

רוני בתור אחד שלוקח את המצלמה שלו לכל מקום, ואני אומר לכול מקום :lol: להיסתובב אם DSLR ועוד עדשות, ועוד זכרונות, ופלאש, זה לא הכי נוח, אתה מגביל את עצמך בתנועות, שלא תבין אותי לא נכון, אני אוהב להסתובב אם המצלמה שלי, אפילו שהיא בומבה, אבל לפעמים אני מעדיף מצלמה יותר קטנה שלא תגביל אותי כל פעם, או שאני רוצה להכנס לחנות או לבדוק משהו, להתחיל להעביר אותה לאישה, או להוריד את התיק להכניס הכל לשם.

פורסם

אחלה של מחיר!

אני הזמנתי לעצמי SONY NEX-F3, עם 18-55 OSS ו16 F/2.8.

יצא לי 2500₪ כמעט.

 

היא מבחינת איכות תמונה זהה למצלמות רפלקס.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
רוני, שאלה ברשותך: איזה סגנון צילום מעניין אותך?

1. "אני אשים את הדבר הזה פה, את החלק הזה אני אשמור בפוקוס, פה קצת בוקה, חשיפה ארוכה ויהיה מ-ה-מ-ם"

2. "יוווו איזה מגניב! אני חייב לצלם את זה!!"

3. "מאמי, בואי בואי תעמדי פה ליד העץ תעשי פוזה"

 

אני איפהשהוא בין 1 ל-2 וזו הסיבה שאני מתחיל להתלבט בנוגע למירורלס - כי נראה לי נחמד לקחת איתי משהו קטן יותר שיכול לספק תוצאות מצוינות.

 

רוני, לדעתי DSLR מתחילות להיות מעניינות כשמדברים על רמה מעל רמת כניסה ועל עדשות מהירות מעל רמת קיט. אז אתה מתחיל לקבל את יתרונות האיכות של המערכות הללו, כך שאם MFT לא תספק, לא המערכת הקטנה שהצעתי וההשקעה הקטנה בה (יחסית למה ש-DSLR רצינית + עדשות עולה), היא שתהווה שיקול. אתה כבר תלך על מצלמה מתקדמת, עם עדשות וכל הווג'רס מסביב (תיק, חצובה וכו').

 

יכול להיות שלאט לאט אגלה שאני רוצה יותר, אבל אני רוצה נקודת פתיחה שלא תדרוש ממני שינויים גדולים בעתיד. ההתלבטות כרגע היא בין SLR כמו ה-650 (או ה-600 אם אקבל דיל ממש טוב) לבין מירורלס כלשהי (כשה-OMD באמת עושה רושם מעולה, אבל עוד לא יצא לי להתנסות עם אחת ובנוסף היא יקרה מאוד).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

את האמת שהייתי עובר למירורלס אם היה לי את המגוון של העדשות שיש לי כרגע ברפלקס.

צי העדשות שלי כולל (ניקון):

70-300VR

טמרון 17-50 F/2.8

טמרון 90 F/2.8 מאקרו

סיגמא 10-20

 

הבעיה העיקרית במירורלס, וזה עקב אכילס רציני בשבילי - הנושא של צילומי תעופה שאני מאוד אוהב, אין שם עדשות טלה רציניות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR


×
×
  • תוכן חדש...