Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4909 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז יש לי טנדר דיזל מפורג'ע כלשון העם.

ובוא נגיד שאני משיג סופרצ'רג'ר. נגיד זו מילת מפתח.

 

האם ניתן להעיף את המאוורר המכני שמחובר לקראנק (אני מניח, כן? אני רק יודע שהוא מסתובב ברגע שמניעים ואין לו צמה או טרמוסט) ולחבר לו את הצ'רג'ר הדמיוני ע"מ להעלות הספק, אפילו במעט? כמובן שיחובר מאוורר חשמלי (זה לא שיש בעיה של אספקת חשמל עם אלטרנטור 120 אמפר חדש)

 

לפי מה שאני מבין, עקב מבנה מנוע הדיזל הוא עמיד יחסית לבנזין בגלל צורת העבודה. האם מעבר ליישור שיעשה, יצטרכו לחזק משהו בחלקי המנוע? לא מדובר על לעלות ל200 כ"ס. רק לתחום ההגיוני שבין אמינות להקבלת הספק מהותי (25 כ"ס, לדעתי זה ריאלי).

 

ברור לי שמדובר על עלות לא מבוטלת בסוף היום עם ההתאמות, אבל אני לא פוסל את זה. לא רוצה לייצר פה איזו בהמה, אלא פרוייקט מגניב (לדעתי) שכבר מתהווה.

 

אני מניח שגם תתווסף בצורה כזו או אחרת סעפת עדיפה.

 

כל זה, כרגע היפוטטי, עד שאבין מה העלויות בסוף התהליך.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לנגמש יש מנוע דיזל v6 עם סופרצ'רג'ר, אז כנראה שזה אפשרי.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

הגיר ידני? אם כן אחלה.

האם הפרויקט אפשרי? כן.

תעשה קצת חיפוש ברשת על רכבים עם אותו מנוע עם סופר, תראה איזה חלקים מבדילים בינהם.

לגבי עלויות, הכל תלוי באיכות הרכיבים והעבודה שתבחר.

מתחדשת*

פורסם

טנדר b2500, 97, לא טורבו. ארבע דלתות, 2X4

 

לא ממש מצאתי תיעוד לטנדרים עם כאלו מנועי דיזל "קטנים", דוד גוגל מגלה רק על טורבואים, מכיוון שזה הרבה יותר כדאי לדיזלים, אבל העלויות ביחס להתקנה היחסית פשוטה של סופרצ'ארג'ר לא ריאלית בארץ. לפחות זה מה שנראה לי, זה למה אני פה.

 

וכן, הגיר ידני.

 

אגב, רק כדי לחדד, ברור לי שלא תצא מפה אזו מפלצת דראג. אני כן משפר אחיזה ומנמיך (משנה לג'אנט 16 8", עם צמיג ברוחב 205 וחתך 55, אני נשאר כמעט אחד לאחד במידה המקורית, ככה שפחות ישמו לב [אני מקווה])

 

זה פרויקט נשמה. אחרי שנהייתי מתוסכל מהגישה של אנשים לקניית הרכב (סה"כ ביקשתי 10.000, אפילו ל9 ירדתי, שזה ממש לא הרבה לרכב הזה, וכמעט 4 מתחת למחירון. בטח ביחס להשקעה שהשקעתי במכניקה [ראש, משאבה משופצת, מצבר, משולשים, צמיגים חדשים]. החלטתי שיחנקו, אני מעדיף להפוך אותו למשהו מגניב וכיפי. ומבחינתי שאפילו יעמוד רוב השבוע יכול להגיע לרכבת בכל מיני דרכים.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

א) לא, כי לא ביררתי עלויות, אתה ביררת?

ב) למרות הכל, אני מתכוון ליישם כמה שיותר מהיכולות והידע שלי בתחום הפבריקציה (ריתוך, מידול תלת מימדי, חריטה, כרסום וקשר עם בעלי מקצוע שהם לאו דווקא מתחום הרכב, אבל מתעסקים באותם דברים) לטובת הפרויקט

ג) לא כל פרוייקט מתחיל ונגמר בשבוע כשהרכב נכנס לסדנה. אני רוצה ללמוד מהתהליך, כי זה תחום שאני שואף לעסוק ברמה כזו או אחרת

ד) יש לי זמן, אין לי בעיה להתחיל ולהפסיק כדי לצבור עוד כסף למקרה שנגמר התקציב.

ה) לא באמת אכפת לי משווי הרכב לעומת עלות הפרוייקט. זה רכב שקיים אצלי, אני מכיר אותו ואת המכניקה שלו. אנשים לוקחים פיג'ו 106 ושופכים למעלה מפעמיים שווי הרכב. אף פעם לא הבנתי את הגישה הזו. יתרה על כך, זו גם לא פלטפורמה אופטימלית לשיפור. זה פאקינג טנדר דיזל 97. זה מה שעושה את הפרוייקט למגניב פי עשר.

ו)כל העניין עדיין תיאורטי. אני מתעניין.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם
רכבות גם עובדות עם מנועי דיזל שתי פעימות שחייבים טורבו P:

#סתםמשהושקראתי

במנועי דיזל שני פעימות יש סופר צ'רג'ר ולא טורבו.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

לא יודע אם זה בדיוק מתאים לך אבל תתחיל מכאן

http://www.automotix.net/partshotline-mazda-b2500-supercharger-requests.html

 

ואין לי שמץ אם זה מתאים אבל:

 

http://www.streetbeatcustoms.com/Mazda/B2500/Performance-Parts/Superchargers/

 

בגדול לפי המעט שיצא לי לקרוא יותר קל למצוא ולהרכיב טורבו אבל תנסה לראות ממה שנתתי לך.

גילוי נאות: אין לי שום קשר לאתרים האלה, אין לי שום מידע הכיצד ניתן לשפר את הטנדר וכל מה שנתתי כאן הינו מחיפוש בגוגל.

פורסם

בגדול, הייתי בטוח שאני אמצא חלקים יד שנייה. כרגע לא מוצא ממש, והעלויות לקיט (יש סיבה שהדברים האלו לא נמכרים כחלקים?) הם צפונה ל3000$, לפני מיסים. לתומי חשבתי שחלקים כאלו יהיו ביד שניה באיזור ה1500-2000 ש"ח... כרגע זה לא נראה ריאלי. אם אני אתקל במשהו, אז אפשר יהיה להמשיך, בינתיים נרד לאש קטנה בנושא הזה ונתרכז בחלקים אחרים בפרוייקט שלא רלווניים לפורום הזה כבר.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

באופן כללי למירב ידיעותי (ויש חובה לציין כי אינן רבות! ואני משתדל ללמוד כל יום משהו חדש) קיט סופרצ'אג'ר זה דבר יחסית יקר. טורבו הרבה יותר זול...

פורסם

למרות חוזקו היחסי של מנוע הדיזל- זה עדיין פעולה לא פשוטה.

 

למשל, במנוע SDI מבית VAG, לא ניתן להסב בקלות למנוע TDI, למרות שמדובר באותו בלוק, נפח וכדו', החוזק שלו יותר נמוך (בחומר).

 

החלפה לTDI למשל, מצריכה במקרה הזה החלפת גלגל תנופה, בוכנות מחוזקות, ראש מנוע שונה, ועוד הרבה חלקים מסביב. גם לקחת מנוע+ טורבו קומפלט לא עוזר, כי צריך התאמה למשאבת סולר מתאימה, שינויים בגיר (גיר מחוזק), סעפת יניקה מתאימה, אגזוז מתאים, ורשימה ארוכה של חלקים.

 

לפחות כך המצב בVAG.

 

אם היית אומר שיש לך כבר טורבו, זה היה אחרת. לחזק ולשפר מנוע טורבו קיים זה יחסית פשוט. להסב מבלי טורבו לעם טורבו- לא כלכלי בעליל וגם לא בהכרח יעבוד כמו שצריך.

 

אני מניח שהדבר נכון גם לסופרצ'ארגר.

 

בהצלחה.

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

×
×
  • תוכן חדש...