Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

לפני 28 דקות, omricn כתב:

לא בלתי נמנעת לגמרי אבל סיכוי קלוש למנוע.

די מדוייק.

צריך להיות חד במיוחד כדי להימנע מהתאונה הזו, כמו שהיא נראית בסרטון. 

וצריך תמיד לזכור שמישהו יכול להתפרץ מאחורי אוטובוס. 

אני בעצמי עברתי תאונה שכזו, כהולך רגל בגיל 14. בטימטומי, עברתי מלפני האוטובוס בלי לחשוב שמישהו ירצה לעקוף אותו, בלי לראות מה קורה מקדימה.

 

אז קקנוע (ווספה) החליט לעקוף אותו. 

 

מפה לשם, הווספה נתקעה בי. נעצרה במקום. הנהג התרומם לאוויר כמה סנטים טובים. ונשארה טביעת ברך שלי על החלק הקדמי של הווספה.

לברך שלום. לא קרה לי נזק שהרגשתי אז, אבל בדיעבד, היום כשאני חושב על זה, הכאבים שיש לי בברך הזו בזמן אימונים יכולים בהחלט לנבוע מהפגיעה הזו. 

כשאני מתקרב לאוטובוס בתחנה, אני תמיד מאיט קצת ונכנס להיכון. ורצוי להיכנס להיכון גם כשרואים אוטובוס שעומד להגיע לתחנה- לפעמים יש את זה שלא רוצה לפספס אותו ועובר את הכביש בריצת אמוק כדי להספיק בלי להתחשב בתנועה בכלל. 

  • רעיון טוב! 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, omricn כתב:

אישית אני תמיד מזהה מצבים כאלה במיוחד כמו במקרה הספציפי הזה עם האוטובוס ובאופן אוטומטי נותן אקסטרה תשומת לב לאיזור ממנו עלול מישהו לצאת.

זה בדיוק העניין לדעתי, לזהות את המצב הספציפי הזה מראש ולהאט את המהירות+לתת אקסטרה תשומת לב לאזור המועד, נכון שלא הכול אפשר תמיד למנוע, אבל לדעתי במקרה הספציפי הזה, הנהג מהסרטון נוסע מהר מדי, נסיעה יותר איטית שלו + עיניים על הכביש ולהיות מוכן לבלימה, הייתה יכולה למנוע את הפגיעה.

זאת לא פעולה שמצריכה איזה יכולת נהיגה פנומנלית או מבצעית, או תמרון ממש קשה ומסובך עם ההגה והדוושות , כל מה שהיה צריך לעשות כאן זה פשוט להוריד את המהירות ולהסתכל על הכביש, מה שהיה עוזר לנהג לבלום בזמן.

לפני שעה, ברווז כתב:

די מדוייק.

צריך להיות חד במיוחד כדי להימנע מהתאונה הזו, כמו שהיא נראית בסרטון. 

וצריך תמיד לזכור שמישהו יכול להתפרץ מאחורי אוטובוס. 

אני בעצמי עברתי תאונה שכזו, כהולך רגל בגיל 14. בטימטומי, עברתי מלפני האוטובוס בלי לחשוב שמישהו ירצה לעקוף אותו, בלי לראות מה קורה מקדימה.

 

אז קקנוע (ווספה) החליט לעקוף אותו. 

 

מפה לשם, הווספה נתקעה בי. נעצרה במקום. הנהג התרומם לאוויר כמה סנטים טובים. ונשארה טביעת ברך שלי על החלק הקדמי של הווספה.

לברך שלום. לא קרה לי נזק שהרגשתי אז, אבל בדיעבד, היום כשאני חושב על זה, הכאבים שיש לי בברך הזו בזמן אימונים יכולים בהחלט לנבוע מהפגיעה הזו. 

כשאני מתקרב לאוטובוס בתחנה, אני תמיד מאיט קצת ונכנס להיכון. ורצוי להיכנס להיכון גם כשרואים אוטובוס שעומד להגיע לתחנה- לפעמים יש את זה שלא רוצה לפספס אותו ועובר את הכביש בריצת אמוק כדי להספיק בלי להתחשב בתנועה בכלל. 

קודם כל, אני מצטער לשמוע על התאונה שעברת בגיל צעיר, מאחל לך רק בריאות,

 

אבל אתה באמת חושב שבמקרה כזה הנהג צריך להיות כזה חד ומדויק כדי למנוע תאונה כזאת?

ברור שתמיד צריך להיות זהיר בכביש ולצפות ולהתכונן לבלתי צפוי, אבל לדעתי במקרה הזה, למרות ההתפרצות של הילד לכביש לא במעבר חצייה, כל מה שהנהג היה צריך לעשות זה להאט את המהירות עוד כשהוא רואה את האוטובוס, כי כל דבר יכול  לבוא מאחוריו, אם רק היה עושה את זה, אולי הוא היה מספיק לבלום בזמן, או שאני טועה ובזמן אמת זה יותר מסובך?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו לא יודעים מה היתה מהירות הרכב הפוגע. יש כאן מצב של ילד שרץ לרוחב הכביש בלי לבדוק האם הוא פנוי. קודם כל בעיה של חינוך.

חייב לומר שהבעיה אינה ייחודית לילדים. גם אוכלוסיות מבוגרות נוהגות כך (רק בהליכה איטית). חסרים זקנים שמניפים מקל הליכה ובטוחים שכל אחד יעצור?

בארה"ב יש פתרון: הסעת תלמידים ב-school bus, אשר בכל עצירה מוציא תמרור המחייב את הנהגים בשני הכיוונים לעצור. אי עצירה במצב זה היא עבירה חמורה מאוד. אבל אצלנו הסעות התלמידים מבוצעות באוטובוסים רגילים, בלי הגנות.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, sperial כתב:

אבל אצלנו הסעות התלמידים מבוצעות באוטובוסים רגילים, בלי הגנות.

בשנים האחרונות הסעות תלמידים מבוצעות אך ורק ע”י אוטובוסים בעלי פנסים מהבהבים ומערכת למניעת שכחת ילדים.

עדיין מותר לעקוף אותם בזהירות, למיטב ידיעתי.

  • אהבתי 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישית, כאשר אני רואה רכב הסעות של ילדים אני נוהג כמו בארה"ב, פשוט לא עוקף ואם אני בנתיב הנגדי מאט למהירות זחילה ודרוך לילד מתפרץ. במקרה הזה שלא סתם אוטובוס ציבורי בנתיב הנגדי לא יודע עד כמה הייתי משנה את מהירות הנסיעה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה שהוא נוהג מהר מדי ואפשר לראות את זה שהוא יחסית הספיק לבלום מהר והילד לא עף יותר מדי רחוק.

את התאונה הזו אפשר למנוע באמצעות הגברת החינוך בקרב האוכלוסיה הספציפית...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כמה שנים. קפצה אישה מקדמת האוטובוס. אבי הספיק לעצור. במזל.

אני בשנת 2011.  בכביש דו סטרי. אם איי תנועה. רכב הסעות עצר בצד הנגדי.

ראיתי תילד רוצה לרוץ בלי להסתכל. כבר לחצתי על הברקס. ואז גם צפצפתי. זה עצר אותו.

היום יש גדר. ככה שלמנוע. מאנשים לרוץ. כנראה היו שם תאונות.

 

במקום לשים פרסומות של במבה. לא יזיק בתוכניות הילדים. לשלב פרסומות חנוכיות.

הייתה תקופה היו פרסומות. לעצור לקשישים. ועוד. פעם היה לפחות 

מי זוכר את דובי דוברמן.

 

 

עריכה אחרונה על ידי yor2
  • אהבתי 1

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, ch28566 כתב:

אישית, כאשר אני רואה רכב הסעות של ילדים אני נוהג כמו בארה"ב, פשוט לא עוקף ואם אני בנתיב הנגדי מאט למהירות זחילה ודרוך לילד מתפרץ. במקרה הזה שלא סתם אוטובוס ציבורי בנתיב הנגדי לא יודע עד כמה הייתי משנה את מהירות הנסיעה. 

אם אתה עוצר ליד כל אוטובוס הסעות אתה מסכן עוד יותר את המצב כי מי שמגיע מאחוריך כמעט בוודאות יצא לעקוף אותך במהירות גבוהה יותר ממה שהיה נוסע שם בכל מקרה.

זה יפה לנסות להיות זהיר אבל יש גם דבר כזה זהיר מידי, כמו אלו שנותנים זכות קדימה למי שלא אמור לקבל אותה ומפתיעים את כל התנועה מאחוריהם, הרבה תאונות נגרמות כך.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, NEW10 כתב:

אבל אתה באמת חושב שבמקרה כזה הנהג צריך להיות כזה חד ומדויק כדי למנוע תאונה כזאת?

כן- עם כוכבית. תיכף אפרט.

לפני כשעה, NEW10 כתב:

 כל מה שהנהג היה צריך לעשות זה להאט את המהירות עוד כשהוא רואה את האוטובוס, כי כל דבר יכול  לבוא מאחוריו, אם רק היה עושה את זה, אולי הוא היה מספיק לבלום בזמן,

מסכים לחלוטין. נראה שהנהג נסע קצת יותר מדי מהר- אבל הסרטונים יכולים להטעות מבחינת תפיסת המהירות ע"י הצופה. 

וזו בדיוק הכוכבית; במהירות שבה הוא נסע, אם הוא היה חד מספיק, הוא יכל להתחמק מהתאונה (בקושי) לדעתי.

לפני כשעה, NEW10 כתב:

או שאני טועה ובזמן אמת זה יותר מסובך?

בזמן אמת, הכל הרבה יותר מסובך...

תחשוב על זה ככה:

אתה צריך להבין את הסיטואציה (זמן תגובה: X).

אתה צריך להתנגד לפעמים לרפלקס הראשון שיש לך (בלימה במהירות מסויימת לא בהכרח תמנע את התאונה, ברכבים ישנים יותר בלימת פתע תנעל את הגלגלים ותיקח ממך אפשרות לתמרון וכדומה). (זמן תגובה: Y)

אתה צריך להגיב לאירוע עצמו (זמן תגובה שלך: Z, של הרכב: A).

אתה צריך להגיב לשינוי מתפרץ אפשרי במצב (הילד בורח לצד השני של הכביש למשל כשראה את הרכב עומד לפגוע בו, יוצא לך עוד מישהו מאחורי האוטובוס, לא יודע) (זמן תגובה: X, חזרנו אליו...).

אז כן, נסיעה יותר איטית הייתה בסבירות גבוהה מסייעת הכי הרבה למניעת התאונה הזו. 

ועדיין ניתן להתחמק ממנה, בקושי רב.

לפני 39 דקות, sperial כתב:

אנחנו לא יודעים מה היתה מהירות הרכב הפוגע.

זו הבעייה עם סרטונים כאלו- אנחנו יכולים רק לחשוב שאנחנו מבינים מה המהירות של הרכב בסרטון. סייגתי את דבריי מקודם בדיוק לגבי נקודה זו. 

לי זה נראה שהנהג נסע מהר מדי- בהחלט יכול להיות שאני טועה בגלל הפרספקטיבה. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, omricn כתב:

אם אתה עוצר ליד כל אוטובוס הסעות אתה מסכן עוד יותר את המצב כי מי שמגיע מאחוריך כמעט בוודאות יצא לעקוף אותך במהירות גבוהה יותר ממה שהיה נוסע שם בכל מקרה.

 

אני גר בישוב כפרי כך שאין ממש מה לדבר על תנועה ובנוסף אני עוצר לא מאחורי האוטובוס אלא פשוט חוסם את הנתיב השני. 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, sperial כתב:

אנחנו לא יודעים מה היתה מהירות הרכב הפוגע. יש כאן מצב של ילד שרץ לרוחב הכביש בלי לבדוק האם הוא פנוי. קודם כל בעיה של חינוך.

חייב לומר שהבעיה אינה ייחודית לילדים. גם אוכלוסיות מבוגרות נוהגות כך (רק בהליכה איטית). חסרים זקנים שמניפים מקל הליכה ובטוחים שכל אחד יעצור?

בארה"ב יש פתרון: הסעת תלמידים ב-school bus, אשר בכל עצירה מוציא תמרור המחייב את הנהגים בשני הכיוונים לעצור. אי עצירה במצב זה היא עבירה חמורה מאוד. אבל אצלנו הסעות התלמידים מבוצעות באוטובוסים רגילים, בלי הגנות.

אנחנו אולי לא יודעים את המהירות המדוייקת, אבל לפחות לי זה נראה מהסרטון שהנהג נוסע די מהר יחסית לזה שיש שם אוטובוס וכל דבר יכול להגיע משם, ובאמת התפרץ משם ילד שבסוף לצערנו נפגע, ואני מאוד מקווה שלא קשה מדי.

בסופו של דבר, גם אם הילד התפרץ לכביש לא במעבר חצייה, הנהג שיושב מאחורי ההגה ופגע בילד הוא זה שאחר כך צריך להיות עם התחושה הקשה שהוא פגע עם רכבו בילד, והוא זה שהיה על ההגה, לא מקנא גם בו.

 

אני מאוד מסכים עם מה שאמרת על ארצות הברית, חובת עצירה משני הכיוונים לרכב של הסעות בית ספר, צריך לעשות את זה גם כאן.

 

לפני 4 דקות, yor2 כתב:

לפני כמה שנים. קפצה אישה מקדמת האוטובוס. אבי הספיק לעצור. במזל.

אני בשנת 2011.  בכביש דו סטרי. אם איי תנועה. רכב הסעות עצר בצד הנגדי.

ראיתי תילד רוצה לרוץ בלי להסתכל. כבר לחצתי על הברקס. ואז גם צפצפתי. זה עצר אותו.

היום יש גדר. ככה שלמנוע. מאנשים לרוץ. כנראה היו שם תאונות.

 

במקום לשים פרסומות של במבה. לא יזיק בתוכניות הילדים. לשלב פרסומות חנוכיות.

הייתה תקופה היו פרסומות. לעצור לקשישים. ועוד.

כל הכבוד לאבא שלך ולך בשני המקרים שבהם הייתם ערניים כשישבתם מאחורי ההגה והצלחתם למנוע תאונה.

 

גם להגיע למצב של כמעט תאונה בתור נהג זה מאוד לא נעים, כמו במקרה שלך, שילד שירד מרכב הסעות עמד לקפוץ לך לכביש והצלחת למנוע את זה באמצעות בלימה וצפירה, ועדיין, לדעת שאתה זה שיושב מאחורי ההגה ועלול חס וחלילה לקרות מקרה כזה, ואתה בתור הנהג תהיה אחראי, זה מצב מאוד מפחיד ולא נעים.

אתה באופן אישי חשבת על להפסיק לנהוג או לנהוג פחות בגלל מקרים כאלה? או שאתה לא נותן לזה לעצור אותך מלשבת מאחורי ההגה ולנהוג? אתה פשוט עושה את הכי טוב שלך ונוהג בזהירות אבל לא נותן לפחד ממקרים כאלה למנוע ממך לנהוג?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם מצבים שבהם תאונה היא בלתי נמנעת, אלא אם אתה עומד במקום.

חישוב בסיסי על בסיס הסירטון מראה שהילה היה נפגע בכל מהירות סבירה שבה נסע הרכב הפוגע.

 

אורך האוטובוס הוא כ 12 מטר והילד יוצא כמטר מאחוריו, כך שלנהג הפוגע היה מרחק עצירה (תגובה+עצירה) של בערך 15 מטר לא יותר. 

במהירות של 30 קמ״ש הרכב עובר מעט מעל 8 מטר בשניה - כלאמר תוך 2 שניות הוא פוגע בילד.

 

מזכיר לי שאלה שנשאלה בעת לימודי נהיגה מתקדמת, שנהגים מנוסים התקשו לענות עליה. שתי מכוניות בכביש נוסעות אחת במהירות 50 והשניה במהירות 70, ילד קופץ לכביש בעקבות כדור במרחק 10 מטר מהמכוניות. מה יקרה ? בודדים ענו שהילד יפגע בהבדל אחד פעם יפגע במהירות 50 ופעם במהירות 80. 

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, NEW10 כתב:

גם להגיע למצב של כמעט תאונה בתור נהג זה מאוד לא נעים, 

נכון. 

עם כל החמורים שיש על הכביש, מתרגלים...

לפני 2 דקות, NEW10 כתב:

אתה באופן אישי חשבת על להפסיק לנהוג או לנהוג פחות בגלל מקרים כאלה? או שאתה לא נותן לזה לעצור אותך מלשבת מאחורי ההגה ולנהוג? אתה פשוט עושה את הכי טוב שלך ונוהג בזהירות אבל לא נותן לפחד ממקרים כאלה למנוע ממך לנהוג?

מי שמפחד, סליחה מראש- אסור שיעלה על ההגה. 

פחד גורם לאי החלטיות, שעולה בזמן, ומונע את התפעול במקום ובזמן הנכונים. זה הכל. 

אני מודע היטב ליכולות שלי, למגבלות שלי, וגם לאלו של רכבי. 

אני נשאר רחוק מה"קצוות" של שנינו כדי להשאיר מרווח תמרון. 

אני מכיר את הנקודות הבעיתיות, חלקן מניסיון וחלקן מתוך חשיבה על "עיזים" פוטנציאליות. 

ועם זה אני עולה על הכביש בביטחון. 

ועדיין, כל דבר יכול לקרות בדרך- ואם אתן לזה לשתק אותי, אין טעם כבר לכלום. אני יכול להיות בבית ויפול עלי טיל, או להחליק באמבטיה, או שיפול עלי פסנתר ברחוב. לחיפאים יש גם את הסיכוי שיפול עליך חזיר בר מאיזו מרפסת (אופציה בונוס!). אי אפשר לחיות עם פחדים וחרדות כל הזמן. עושים מה שאפשר כדי להימנע, וזהו.

 

אני כבר לא מתרגש מכלום בכביש, למען האמת. כולל ה"כמעטים", גם היותר רציניים ומסוכנים שבהם.

  • אהבתי 2

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, tinoki כתב:

בשנים האחרונות הסעות תלמידים מבוצעות אך ורק ע”י אוטובוסים בעלי פנסים מהבהבים ומערכת למניעת שכחת ילדים.

עדיין מותר לעקוף אותם בזהירות, למיטב ידיעתי.

התקנה המקורית היתה אמורה להחיל גם הוראת איסור עקיפה, אך היא התמוססה בדיוני הועדה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, zaf כתב:

אורך האוטובוס הוא כ 12 מטר והילד יוצא כמטר מאחוריו, כך שלנהג הפוגע היה מרחק עצירה (תגובה+עצירה) של בערך 15 מטר לא יותר. 

במהירות של 30 קמ״ש הרכב עובר מעט מעל 8 מטר בשניה - כלאמר תוך 2 שניות הוא פוגע בילד.

סליחה אבל אתה טועה. 

לרוב אורך האוטובוס הנהג לא רואה את הילד. אולי בכמה מטר האחרונים של האוטובוס אפשר לראות את הילד מגיח.

image.thumb.png.907d89637021f4ea5e3dd494146584c3.png

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...