Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ABS - עם או בלי?


~TB~
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7967 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בפירוש עם ABS בלי צל של ספק. זה כמו לשאול אם היית מוכן להתפשר על ביטיחות מינימלית בשביל ביצועים, התשובה היא לא, כמובן.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

היום אחרי ניסיון ובדיקת מערכת ה ABS אצלי...

 

 

הייתי מעדיף אותה תמיד איתי...

 

אין לכם מושג מה זה לברוח ממכשול עם גלגלים נעולים...מניסיון זה כמעט ובלתי אפשרי...אבל עם ABS ניתן לברוח בקלות כי עדיין יש אחיזה וההגה לא מת אלא אפשרי להיכנס ימינה שמאלה ועדיין במצב בלימה.

 

אצלי בבימר המערכת עובדת נפלא אין לי הרבה ניסיון עם ABS אבל לא ראיתי שינוי בין זאת בבימר לבין זאת שיש לנו במגנום לרמות הבדל השנים.. 2003-1993..

פורסם

:| דעתי היא כזאת, אם הוחלט בכל העולם לשים abs במכוניות אז כניראה שזה דבר טוב ומועיל,

כי אנשים שמבבינים הרבה יותר מאיתנו בטח פיתחו, חקרו ודנו בנושא ה abs החליטו לשים אז אני אסע עם זה גם....

פורסם
סתם דיון קצרצר,

מה הייתם מעדיפים במכונית שלכם, שיהיה ABS או שלא יהיה ABS?

הכוונה היא לא בחורף (שם עדיפות מוחלטת ל ABS),

אלא לימים כמו היום בעיקרון שאתם גם נוסעים נסיעה :twisted: בסופי שבוע או אנערף ובה ה ABS מפריע, וגם בנסיעות רגילות ובה הABS יכול לעזור ולכן צריך להתפשר.

אז מה הייתם מעדיפים, האם לנסוע ברכב עם ABS (ואז בנסיעות חזקות זה יכול להפריע אבל ביום יום זה יכול להציל) או לנסוע בלי ABS (ואז ליהפך).

הכוונה היא לרכבים ספורטיבים.

גם רכבים ספורטיביים נוסעים בכבישים שאני ואתה נוסעים - וגם הם לפעמים בולמים בלימות חירום.

התשובה, אם עדיין לא הבנת, היא כן. כן צריך שיהיה ABS (גם בספורטיביות וגם ב"רגילות") מהסיבה הפשוטה שערך האדם צריך להיות מספר אחת - ואם זה מציל חיים (וזה מציל, תאמין לי) אז התשובה ברורה.

נראה לי שאתה צריך לשנן את המשפט: ABS בנהיגה ספורטיבית הוא כמו בחורה, אי אפשר איתו אבל גם אי אפשר בלעדיו :mm_tongue:

 

;-)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

דבר ראשון

יש ABS ויש ABS

ברוב המכוניות ושלי בניהם ה ABS נכנס לפעולה מוקדם מידי ומאריך משמעותית את העצירה!

 

יש לי יתרון ממש גדול שבו לא כדאי ABS:

לא קרה לכם פעם שמישהוא יצא מהחניה שלו במהירות בלי להסתכל, והייתם צריכים לבלום חזק?

תמיד כיף לראות את הפרצוף שלו אחרי חריקה מחרישת אוזניים שמלווה בצופר רועש

ככה מלמדים אותם להזהר!:twisted:

 

בכול מקרה קרה לי לפני שבוע כמעט תאונה.

נסעתי במהירות המותרת איזה 60 -70 קמ"ש, וכניראה שלא הייתי מרוכז או משהוא

היה במרחק מאוד מכובד ממני מונית שנסעה לא פחות מהר ממני.

לפתע אני רואה את המונית מתקרבת אליי במהירות (יותר נכון אני אליה, המונית עצרה!) הנהג מונית ראה נסיעה ועצר עצירה מלא וחזקה!!! במקום של נתיב אחד, עם קו הפרדה רצוף!

אני בשניה שהבחנתי לחצתי על הבלמים חזק! אני עדיין רואה את המונית מתקרבת במהירות,

כאילו אין לי מעצורים בכלל, ושניה לפני הפגיעה במונית בחוזקה מאחורה הבנתי שאני לא יספיק לעצור ואפילו לא קרוב לזה אולי איזה 30-40 קמ"ש (הרבה בשביל להתנגש באוטו עומד). ושוב שניה לפני התאונה שברתי שמאלה וחזרתי לנתיב שלי שכול זה היה מלווה בברקס.

 

אם הגלגלים היו ננעלים אולי עדיין הייתי פוגע, אבל בטוח שהייתי מאבד שליטה ברחוב הצר הזה ואלוהים יודע מה היה קורה משם.

בכול מקרה אני מעדיף ABS שעובד כמו שצריך. ובשום פנים אוטו ללא ABS

 

ולכול אלו שטענים שלא שמרתי מרחק, לא הייתי עירנ וכ"ו:

"הייתי עם 4 חברה באוטו ולכן הוא לא עצר!!!!"

סתם.....זה אכן אשמתי, הייתי צריך להיות יותר מרוכז וכו! העיקר שלמדתי מטעיות!!! ולא קרה כלום!

פורסם
בפירוש עם ABS בלי צל של ספק. זה כמו לשאול אם היית מוכן להתפשר על ביטיחות מינימלית בשביל ביצועים, התשובה היא לא, כמובן.

 

דניאל.

 

מסכים ב100%. :mm_yeah:

אין להתפשר על בטיחות.

 

חוץ מזה,נסעתי על מגוון מכוניות חלקן ספורטיביות יותר,חלקן פחות..

ולדעתי באף אחת מהן הABS לא פוגע באיכויות הספורטיביות.

.All Imprezas are equal,some are more equal then others

פורסם
ולדעתי באף אחת מהן הABS לא פוגע באיכויות הספורטיביות.

התנהגות מערכת abs שונה מאוד בין מכוניות שונות.

אמנם על טעם ועל ריח אין להתווכח אך בנהיגה "ספורטיבית" על יבש abs ממוצע לא עושה טוב.

MCS 2008

פורסם

המערכת נכנסה לשימוש בשנות ה50, במטוסים.

ניסויים ברכבים התחילו בשנות ה60, ויישום ממשי בתחילת שנות ה80.

 

מערכת טובה נמדדת ביכולתה להחזיק את הגלגלים במצב כמה שיותר קרוב לנעילה, ובמספר הפולסים שהיא מסוגלת לתת בשניה. אכן חלק מהמערכות הראשונות היו גרועות במיוחד והאריכו משמעותית את מרחק הבלימה, אך היום זה לא כך.

 

סתם ככה, שתדעו...

פורסם
מספר עובדות:

...

3. ל99.999% מחברי הפורום הזה ABS יאפשר ניצול מרבי של יכולת הבלימה של הרכב שלהם. לא, נעילת הגלגלים לא מקצרת את מרחק הבלימה - היא מאריכה אותו.

...

למיטב הבנתי על משטח יבש נעילת גלגלים כן מקצרת את מרחק הבלימה.

 

בכל אופן- ההצבעה שלי? עם ABS, אני לא יודע איך - אבל אצלי באוטו הABS איכשהו מצליח להבדיל בין משטח יבש לרטוב, יצא לי כמה פעמים לבלום בלימת חירום והיה רעש של חריקת צמיגים, ריח של צמיגים שרופים ובנוסף לא הרגשתי את הרעידות של הABS ברגל.

נחכה לחורף בשביל לבחון אותו באמת ;)

פורסם

אין לכם מושג מה זה לברוח ממכשול עם גלגלים נעולים...מניסיון זה כמעט ובלתי אפשרי... ..

אתה רוצה להתערב?

 

ולעניין, יש לי בעייה אחת בלבד עם ABS. בנהיגה ספורטיבית/אגרסיבית כשאני עובר בטעות את סף הנעילה בבלימה לפני סיבוב כניסת המערכת מחרבנת לי את העברת המשקל לפנים. במקרה קיצוני זה יכול אפילו לגרום לכך שהמכונית תיכנס לתתיגוי קל ולא "תיקח" את הסיבוב, אם כי לרוב הכניסה של המערכת מרחשת בתחילת הבלימה, כך שיש מספיק זמן לסדר את העניין ע"י הרפייה ובלימה מחודשת או ע"י לקיחת סיבוב "דרדל'ה" עם ה-ABS...

 

חוצמיזה אני לא זוכר שנזקקתי ל-ABS בשנים האחרונות, כך שביומיום זה לא ממש משנה. בגלל שאני לא היחיד שנוהג במכונית ובגלל שאני לא 100% בטוח בעצמי אני לא מנתק אותה. אם היה כפתור שמאפשר ניתוק זמני זה היה סבבה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
דבר ראשון

יש ABS ויש ABS

ברוב המכוניות ושלי בניהם ה ABS נכנס לפעולה מוקדם מידי ומאריך משמעותית את העצירה!

יש לי יתרון ממש גדול שבו לא כדאי ABS:

לא קרה לכם פעם שמישהוא יצא מהחניה שלו במהירות בלי להסתכל, והייתם צריכים לבלום חזק?

תמיד כיף לראות את הפרצוף שלו אחרי חריקה מחרישת אוזניים שמלווה בצופר רועש

ככה מלמדים אותם להזהר!:twisted:

 

בכול מקרה קרה לי לפני שבוע כמעט תאונה.

נסעתי במהירות המותרת איזה 60 -70 קמ"ש, וכניראה שלא הייתי מרוכז או משהוא

היה במרחק מאוד מכובד ממני מונית שנסעה לא פחות מהר ממני.

לפתע אני רואה את המונית מתקרבת אליי במהירות (יותר נכון אני אליה, המונית עצרה!) הנהג מונית ראה נסיעה ועצר עצירה מלא וחזקה!!! במקום של נתיב אחד, עם קו הפרדה רצוף!

אני בשניה שהבחנתי לחצתי על הבלמים חזק! אני עדיין רואה את המונית מתקרבת במהירות,

כאילו אין לי מעצורים בכלל, ושניה לפני הפגיעה במונית בחוזקה מאחורה הבנתי שאני לא יספיק לעצור ואפילו לא קרוב לזה אולי איזה 30-40 קמ"ש (הרבה בשביל להתנגש באוטו עומד). ושוב שניה לפני התאונה שברתי שמאלה וחזרתי לנתיב שלי שכול זה היה מלווה בברקס.

אם הגלגלים היו ננעלים אולי עדיין הייתי פוגע, אבל בטוח שהייתי מאבד שליטה ברחוב הצר הזה ואלוהים יודע מה היה קורה משם.

בכול מקרה אני מעדיף ABS שעובד כמו שצריך. ובשום פנים אוטו ללא ABS

ולכול אלו שטענים שלא שמרתי מרחק, לא הייתי עירנ וכ"ו:

"הייתי עם 4 חברה באוטו ולכן הוא לא עצר!!!!"

סתם.....זה אכן אשמתי, הייתי צריך להיות יותר מרוכז וכו! העיקר שלמדתי מטעיות!!! ולא קרה כלום!

זהו, שלא!!!

הזיכרון של חריקת הצמיגים ניבלע תוך 5 דקות כאשר מפסיק הרעד ברגליים, ואחרי סיבוב סביב האוטו לראות שהכל בסדר...

אבל אם היית ניכנס בו, וגורם לו נזק באוטו (אפילו מינימלי) סביר להניח שאותו אדם לא היה שוכח את ה"שיעור" הזה כל-כך מהר... הריצות למוסכים, ה"אין אוטו", תיקון לא מוצלח, "תבוא מחר" ו"החלק לא הגיע".... תיזוז רציני!

בקיצור, מה שלא ניכנס מהראש, ניכנס דרך הרגליים...

ויש לי דוגמא מהחיים. אמא שלי יוצאת מהחנייה של הבית (שביל משופע) בלי להביט אחורה כמעט.

כל פעם אנחנו אומרים לה "למה את לא מיסתכלת אחורה?"...

עד שפעם אחת היא קימטה לאח שלי את הדלת...

 

ככה לומדים...

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

פורסם

אפרופו הפן הבטיחותי, זה מזכיר לי שלפני מספר שנים היה מחקר שהתגלה בו שאחוז לא קטן מהאנשים בעלי ABS ברכביהם עשו תאונה בשל העובדה שכאשר הם לחצו בזמן חירום על הבלמים הABS נכנס לפעולה ובגלל ה"דפיקות" האנשים נבהלו והורידו את הרגל מהבלם:?...כך שבסופו של דבר הABS לא מנע את התאונה אלא תרם לתאונה...

 

כיום יש הרבה יותר מודעות לנושא אך עדין מעניין אותי לדעת כמה אנשים לא נחלצים מתאונות בגלל זה.

פורסם

היה לי רכב בלי ABS לדעתי זאת סכנה ...ואילו היה לי ABS באותה תקופה זה היה מונע ממני תאונה לא נעימה בכלל ...

בכל מקרה היום יש ליABS ברכב (טויטה קורולה 2004) ולמדתי להעריך את המערכת ...

אז וואללה לפעמים עדיף בלי ABS אבל מבחינתי באופן כללי אני מעדיף שיהיה לי ABS ... (במיוחד כשזה רכב חברה ואז לא משקיעים בצמיגים)

בכל מקרה אם כבר בלי ABS זה צריך להיות עם צמיגים טובים מאוד ! ....ונהג שיודע להביא ת'אוטו לסף החלקה בבלימה ...

172 סוסים כבר לא מספיקים אז קנינו הונדה מצוננת

פורסם
דבר ראשון

יש ABS ויש ABS

ברוב המכוניות ושלי בניהם ה ABS נכנס לפעולה מוקדם מידי ומאריך משמעותית את העצירה!

 

יש לי יתרון ממש גדול שבו לא כדאי ABS:

לא קרה לכם פעם שמישהוא יצא מהחניה שלו במהירות בלי להסתכל, והייתם צריכים לבלום חזק?

תמיד כיף לראות את הפרצוף שלו אחרי חריקה מחרישת אוזניים שמלווה בצופר רועש

ככה מלמדים אותם להזהר!:twisted:

 

בכול מקרה קרה לי לפני שבוע כמעט תאונה.

נסעתי במהירות המותרת איזה 60 -70 קמ"ש, וכניראה שלא הייתי מרוכז או משהוא

היה במרחק מאוד מכובד ממני מונית שנסעה לא פחות מהר ממני.

לפתע אני רואה את המונית מתקרבת אליי במהירות (יותר נכון אני אליה, המונית עצרה!) הנהג מונית ראה נסיעה ועצר עצירה מלא וחזקה!!! במקום של נתיב אחד, עם קו הפרדה רצוף!

אני בשניה שהבחנתי לחצתי על הבלמים חזק! אני עדיין רואה את המונית מתקרבת במהירות,

כאילו אין לי מעצורים בכלל, ושניה לפני הפגיעה במונית בחוזקה מאחורה הבנתי שאני לא יספיק לעצור ואפילו לא קרוב לזה אולי איזה 30-40 קמ"ש (הרבה בשביל להתנגש באוטו עומד). ושוב שניה לפני התאונה שברתי שמאלה וחזרתי לנתיב שלי שכול זה היה מלווה בברקס.

 

אם הגלגלים היו ננעלים אולי עדיין הייתי פוגע, אבל בטוח שהייתי מאבד שליטה ברחוב הצר הזה ואלוהים יודע מה היה קורה משם.

בכול מקרה אני מעדיף ABS שעובד כמו שצריך. ובשום פנים אוטו ללא ABS

 

ולכול אלו שטענים שלא שמרתי מרחק, לא הייתי עירנ וכ"ו:

"הייתי עם 4 חברה באוטו ולכן הוא לא עצר!!!!"

סתם.....זה אכן אשמתי, הייתי צריך להיות יותר מרוכז וכו! העיקר שלמדתי מטעיות!!! ולא קרה כלום!

תרים ארמברקס ותשאר עם הABS.

 

דניאל.

- בלי שום קשר שיעורים תעשה לחברים שלך, אתה יכול ליפול על זקנה בת 88 שלקחה את האוטו של בעלה אחרי 22 שנות שיכנוע, כולה בלחץ, לא שמה לב, יצאה, עשית חריקה, נבהלה, מתה :-P -

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם

אז וואללה לפעמים עדיף בלי ABS אבל מבחינתי באופן כללי אני מעדיף שיהיה לי ABS ... (במיוחד כשזה רכב חברה ואז לא משקיעים בצמיגים)

בכל מקרה אם כבר בלי ABS זה צריך להיות עם צמיגים טובים מאוד ! ....ונהג שיודע להביא ת'אוטו לסף החלקה בבלימה ...

ידידי תרשה לי לתקן אותך-כיוון שמערכת ה-ABS נוטה במכוניות ה"סטנדרטיות" להכנס לפעולה מוקדם מדי,ולהאריך לך את מרחק הבלימה, אז על אחת כמה וכמה במערכת עם ABS כדאי מאוד שיהיו לך צמיגים טובים,אחרת המערכת נכנסת לפעולה עוד יותר מוקדם (כי צמיגים לא טובים נוטים לאבד אחיזה מהר יותר,המערכת נכנסת לפעולה מהר יותר,וכן הלאה).

 

כך שעם או בלי ABS,תחליף צמיגים !

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7967 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...