Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

83' היתה שנה מעניינת - קיצור תולדות האודי 100.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 4144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברת אודי הוקמה בגרמניה בשנת 1909 ועברה גילגולים רבים, בהם השם אודי כלל לא הופיע על מכוניותיה.

ההיסטוריה המודרנית שלה מתחילה ב 66' עת פולקסווגן קנתה את רובם המכירע של מניות החברה מידי דיימלר-בנץ הגרמנית.

יחד עם הרכישה, קיבלה פולקסווגן מכונית מוכנה לייצור שתוכננה ע"י דיימלר-בנץ, וזו הוצגה ב 68' ונקראה אודי 100.

מכוניות ד.ק.וו מתקדמות יותר שהיו בתכנון באותה תקופה, הוצגו כאודי 60, 75 ומאוחר יותר 90.

בשנת 68' היו לאודי, שמפעליה מוקמו בעיר אינגולשטט, מכוניות מודרניות יחסית שהשלימו היטב את קו דגמי פולקסווגן שהיו מקוררי אוויר.

בשנת 69' קרסה NSU עקב כישלון ה RO80 המדהימה שצויידה במנוע וואנקל שפיתוחו לא הושלם כראוי, וניבלעה אף היא בקונצרן פולקסווגן.

אודי ו NSU הביאו עמם לקבוצת פולקסווגן נכס טכנולוגי חשוב - ידע רב בפיתוח מכוניות בעלות הנעה קדמית, שפולקסווגן היתה זקוקה לו על מנת לפתח את יורשות החיפושית וה TYPE3.

האודי 100 C1 היתה לרבת מכר, ולמעט ה RO80 הן היו המכוניות היקרות ביותר בהיצע קבוצת פולקסווגן.

בשנת 76' פותחה מחליפתה של ה C1, שאמנם נשארה עם השם 100 אך כונתה כמובן C2/

ה C2 היתה מכונית גדולה יותר, שהפעם נשענה יותר כל מיכלולי מכוניות פולקסווגן, למעט מנועי ה 5 בוכנות שהיו פרי פיתוח עצמי של אודי.

גם ה C2 היתה לרבת מכר, וגירסאות מהודרות שלה כונו 200 והיא היתה המכונית הראשונה של הקונצרן שצויידה במגדש טורבו.

בסוף שנות ה 70' החלו מהנדסי אודי בעבודה על פרוייקט חדש - פיתוח מכונית בעלת הנעה כפולה.

אודי לא היתה חלוצה בנושא; הקדימו אותה סובארו היפנית וג'נסן הבריטית, אך אודי, בניגוד לסובארו לא היו מעוניינים בשיפור העבירות בשטח אלא בשיפור אחיזת הכביש ויכולת המשיכה של המכונית.

בשנת 80' הוצגה הקוואטרו, שלא היתה אלא אודי 80 קופה עם כנפיים מנופחות, מנוע מוגדש בעל 200 כ"ס וגולת הכותרת - הנעה כפולה.

הקוואטרו הדהימה את עולם הרכב, והציגה יכולת כביש מדהימה לתקופתה, וסדרת נצחונות במסלולי הראלי הפגינו היטב את יכולתה.

מעבר לחשיבותה הטכנולוגית, הוואטרו העבירה את אודי בן לילה ממעמד של "יצרן פולקסווגנים משודרגות" למעמד של מובילה טכנולוגית.

תחית שנות ה 80' החלו בתנופה גדולה עבור היצרן הגרמני - האודי 80 המחודשת נמכרה היטב וכנ"ל גם ה 100.

אולם אודי החליטו להמשיך את קו ההובלה הטכנולוגי, והחליטו לפתח יורשת ל C2 שהיתה כבר בת 5.

בתחילת שנות ה 80' עלה מאד מחיר הדלק, וחברות רבות החלו לתת את דעתן בנושא.

כמה מן האמצעים להשגת חסכון בדלק היו מרכב אווירודינאמי, מנועים בעלי יחס דחיסה גבוה ותיבות הילוכים "ארוכות".

גם אודי הצטרפה ביתר שאת לחגיגה, ושמה דגש רב במכוניותיה על נושא צריכת הדלק.

לכן הוחלט שהמכונית החדשה תהייה אווירודינמית ככל האפשר, וכמובן תנסה לפנות לפלח שוק גבוה יותר, על מנת לנסות ולהתחרות בב.מ.וו ומרצדס.

המכונית החדשה תמשיך להקרא 100 וכמובן שתעשה שימוש בטנולגיית הקוואטרו, ולכן הוחלט עם הצבת המנוע לאורך המכונית.

עיצוב המכונית החדשה נעשה בידי אודי עצמם והצגתה נקבעה לתערוכת פריז 82'.

המכונית הוצגה כאמור בתערוכת פריז 82' והיממה את קהל הצופים.

האודי 100 החדשה היתה גדולה בהרבה מקודמתה, 4.79 אורכה, ובסיס הגלגלים היה 2.68, מה שאומר שהיא היתה אמורה להיות מרווחת למדי.

גם תא המטען היה ענק, 510 ליטר ומיכל הדלק הכיל 80 (!) ליטר.

ה 100 החדשה השיגה נתון מקדם גרר מדהים - 0.30CD ולא רק שהיתה אווירודינמית, אלא גם נראתה כך.

המרכב הענק כלל שימוש בשמשות מושטחות ומודבקות והגג היה חלק לגמרי, ללא מרזבי גשם.

שטח השמשות היה ענק והוקרות הדקיקות הקנו למכונית מראה "מרחף".

מאחר ונושא הבטיחות הפאסיבית החל לצבור תאוצה, ה 100 החדשה התהדרה באזורי קריסה קדמיים ואחוריים.

גם נושא ההחלדה קיבל תשומת לב מיוחדת, וה 100 החדשה היתה בין המכוניות הראשונות בעולם שמרכבן עבר גילוון כמעט מלא, ולכן ניתנה אחריות ארוכת טווח הן למרכב והן לצבע.

בן לילה הפכה ה 100 החדשה את כל מיתחרותיה - האופל רקורד, וולבו 240, מרצדס E וב.מ.וו סדרה 5, למיושנות למראה.

גם עיצוב הפנים היה מודרני ונאה, עם רמת גימור גבוהה, כששטח השמשות הענק העניק תחושת אוויריריות.

הצד המכאני היה שגרתי יותר, וכלל שימוש במנוע 4 בוכנות 1.8 של פולקסווגן עם 75 כ"ס, 1.9 בוכנות עם 100 כ"כ וה 2.1 המוזרק של אודי, 5 בוכנות עם 136 כ"ס.

רמות הגימור נקראו CC לגדם הפשוט, CD למפואר ו CS שהיתה הגירסה החצי ספורטיבית.

פרט מכאני מעניין היה שיטת הגברת הכוח של ההגה והבלמים - ה 100 השתמשה במערכת משותפת שהתבססה על מיכל חנקן דחוס, שהחליף את המשאבה הקונבנציונאלית ומגבר הבלם.

בגירסה זו הציעה ה 100 ביצועים מצויינים.

תיבות ההילוכים היו, כרגיל אצל אודי, 3+E, 5 הילוכים שגרתית או אוטומטית 3 הילוכים.

המכונית החדשה זכתה להצלחה מסחררת מיום הצגתה, ועיתונות הרכב שיבחה את תכונותיה, ובעיקר את השדרוג שעברה אודי, שעברה לשחק במגרשן של ה "גדולות".

מעט לאחר הצגת גירסת הסאלון, הוצגה גירסת סטיישן שנקרא כמו קודמתה, ה C2, אוונט.

האוונט היתה נאה, שימושית והשלימה היטב את גירסת הסאלון.

לקראת 85' עלה הספק המנוע הבסיסי, ה 1.8, ל 90 כ"ס, וסוף סוף גם גירסה זו הציעה ביצועים סבירים.

באותה שנה הוצגה גירסת הקוואטרו של המכונית, שעשתה שימוש במערכת שהוצגה בשנת 80'.

הקאטרו נמכרה עם מנוע ה 1.8 המוכר, 90 כ"ס או בגירסת ה 5 בוכנות 2.2 עם 120 או 136 כ"ס.

הקוואטרו השתמשה בגלגלים גדולים יותר, 15' במקום 14' ומרווח הגחון שלה היה גדול מעט יותר.

השיפור בהתנהגות היה גדול, והמכונית היתה בטוחה לחלוטין לנהיגה.

כמו בקודמתה, גם ל 100 היתה גירסת פאר וגירסה מוגדשת שנקראה 200.

ה 200 החדשה היתה מהודרת ומפוארת, והציעה בנוסף לכל אביזרי הנוחות, מערכת ABS אלקטרונית.

ל 200 המוגדשת היו 182 כ,ס וביצועים מצויינים, והיא פנתה לפלח שוק גבוה יותר.

עיצוב ה 100 היה מרהיב, אולם היה לו מחיר; שטח השמשות היה ענק, וגרם להתחממות תא הנוסעים ומהמחסור במרזבים גרם לנזילת מי הגשמים היישר על ראש י הנוסעים..

בעיית ההתחממות נפתרה ע"י הצעת אופציית מזגן, כולל מערכת בקרת אקלים אלקטרונית.

בשנת 87' הוצגה האודי 80 החדשה, שהמשיכה את הקו העיצובי של ה 100, אך היתה קטנה בהרבה ופרפורציונאלית בהרבה, מה שהקנה לה מראה סופר מודרני.

הצלחת ה 80 החדשה באה על חשבון ה 100, ומכירותיה החלו לסגת.

אודי החליטו לערוך למכונית מתיחת פנים, וזו בוצעה לקראת 89'.

חיצונית, שונו רק ידיות הדלתות, אך פנים המכונית עוצב מחדש, בהשראת ה 80 המצליחה, ואכן הניתוח הקוסמטי הצליח.

גם קו המנעים שונה קלות והספק מנוע ה 2.3 עלה ל 165 כ"ס.

דגם זה עבר לשימוש במערכות הגברה נפרדות עבור ההגה והבלמים, מאחר וההגברה המשותפת לא הוכיחה אמינות מספקת.

בתחילת שנות ה 80' החלו מכוניות בעלות מנועי דיזל לתפוס פלח שוק הולך וגדל, ואודי בהחלט היתה ערה לכך.

מנועי הדיזל של פולקסווגן היו בנפח 1.6 רו 2.5, ונחשבו לגרועים למדי;

אודי החליטו לפתח עצמאית מנועי דיזל בעל 5 בוכנות, כשהדגם המוגדש הציע 100 כ"ס מכובדים.

בשנת 90', בדגם מתוח הפנים, הציגה אודי מנוע דיזל חדש בנפח 2.5 בעל הזרקת דלק ישירה, דבר נדיר במכוניות פרטיות, בשל בעיות רעש, ומנוע זה פיתח 120 כ,ס והיה הראשון בסדרת מנועי ה TDI המפורסמת.

בשנת 91' עברה ה 100 מתיחת פנים מאסיבית בהרבה - העיצוב החיצוני שונה, ולמרות שהמכונית לא היתה קצרה מקודמתה, היא נראתה כך, הפנים עוצב מחדש ושונה קו המנועים.

המנוע הבסיסי היה 2.0 של פולקסווגן, אחריו 2.3 5 בוכנות, ולראשונה הוצעו במכונית מנועי V6 מפיתוח עצמי של אודי.

מנוע ה 2.6 הציע 148 כ"ס ואילו מנוע ה 2.8 הציע 172 כ"ס.

תיבת ההילוכים האוטומטית היתה בת 4 הילוכים.

בדגם זה הציגה אודי את מערכת הבטיחות שנקראה PROCON-TEN, מערכת מכאנית, שבשעת תאונה היתה משתמשת במנוע המכונית שנע לאחור על מנת "למשוך" את גלגל ההגה לאחור ע"י מערכת כבלים.

ייצור המכונית נמשך עד סוף 94' ואז הוחלפה ב A6, אבל בעצם לא ממש הוחלפה - ה A6 לא היתה אלא מתיחת פנים נוספת ל 100 הוותיקה, ורק ב 96' הוחלפה בדגם חדש לחלוטין.

כמובן שה 100 זכתה בתואר מכונית השנה 83', ונחשבה לפורצת דרך בתחומה ולמכונית מצויינת בזכות עצמה, שעיצובה מסרב להזדקן.

לארץ יובאה ה 100 החל משנת 83', אך בשל היותה מכונית יקרה יחיסת, היא לא נמכרה במיספרים גדולים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני זוכר בתור ילד, את אותו יום שקיבלנו את האודי 80.

זה היה בשנת 92, הרכב נקנה חדש מסוכנות ג.ג.ג רעננה, צבע לבן, בקטלוג הרכב היה אודי אדומה עם ספויילר ומגנזיום.

אבא החנה אותה על הדשה והתחיל לקרוא את ספר הנהג.

אני והשכנה שיחקנו בחוץ, עם פטיבר מרוח בשוקולד השחר.

איך שהגיע הרכב נכנסנו לראות, אני נשען אחורנית ומורח את כל השוקולד על המושב האחורי של האודי (כן זה היה בשתי דקות שהרכב אצלנו)

 

בכל מקרה הרכב היה אצלנו עד 96 ואז נגנב מחצר הבית בשעה שראינו חדשות, אבא ישר יצא מהבית והתחיל נסיעה אחריהם, אבל מה הסיכוי עם סוזוקי סוויפט שנת 80 ומשהו, שקנינו בנתיים עד שנקבל את הטרנו שהזמנו (7-8 חודשים המתנה, שגם היא נגנבה אחרי 10 חודשים) , שנתיים אחרי יתקשרו להמשטרה לשאול עם נגנבה לנו אודי 80, אמא ענתה כן ואם אפשר להבוא לקחת (בצחוק כמובן) והשוטר ענה שאין מה לקחת הרכב נמצא שרוף באזור הכפרים במשולש.

 

אני היתי ילד אבל אני זוכר את המחיר של הרכב, 64,000 אלף ש"ח.

 

אני זוכר גם את האודי 100 של אותה שנה, שתמיד היתי מביט אליה כאחות גדולה שלנו.

 

מה לעשות זה הזיכרונות שלי כילד,מאז היתה לי את המחלה, גם אז היתי יכול לנקות את האוטו במשך 3-4 שעות ביום שישי.

יש לי תמונות שלי כילד בן 6-7 יושב על הגג של המרצדס של אבא ושוטף את האוטו.

ואיך היתי ממתין שאבא יחזור מהעבודה, יצפור ואני ירוץ לחצר (2.5 דונם) כדי להכניס את האוטו לחניה.

 

פלג_

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין שדווקא בתחילת שנות ה 90' זכתה האודי 100 (C4) להצלחה די מפתיעה כאן; רוב המכוניות שנמכרו היו עם מנוע 2.0 או 2.3 5 בוכנות וגיר אוטומטי 4 הילוכים.

בשנים אלו הגיעו מספר מכוניות עם מנוע V6 2.8 ואיבזור מלא, כולל מושבים חשמליים, אגב.

למרות הנפח הדומה והבעלות המשותפת, מנוע ה V6 של אודי לא דמה כלל למוע ה VR6 של פולקסווגן.

למנוע ה V6 של אודי היה סטנדרטי, בעל זוית של 90 מעלות בין הצילינדרים, שלא כמו ה VR6 שהיה צר זוית (15 מעלות).

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי ונהנתי.

אם אינני טועה, גם אמריקן מוטורס נכנסו להנעה כפולה מוקדם למדי.

נדמה לי שכתבת לא מזמן על הסיירה שהופיעה כמעט בו זמנית, הייתה חדשנית ממבט ראשון אך בפועל פחות מן האודי.

מענין להשוות צורת החשיבה בשתיהן.

עוד ניתן להתייחס לשילוב האוירודינמיות עם מישקל- למשל גלגל רזרבי ועוד- למעשה בטוי מגמת הרזייה במכוניות, הכוונה גם מבחינת מישקל מעשי, כולל צמיגים דקים וכיום מגוחכים, הן עיצובית: שטח החלונות הגדול והמראה האורירי והקל יחסית, הוא ההיפך הגמור מן הטיטי למשל שמשדרת מאסיביות.

מכוניות עברו מן המראה הקליל למראה הממוגן.

 

זהו שילוב של אופנות משתנות וטעמים יחד עם השפעה של משתנים כלכליים- מחירי דלק, תחושת שפע או משבר, השפעות פוליטיות- בטיחות וידידותיות לסביבה. כאמור, נהנתי לקרוא וקצת הזכרת לי את המיבחן שערך טורבו מול וולבו 240.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינה מכאנית לא היתה האודי 100 מכונית חדשנית, ולמעשה המשיכה להשתמש במיכללי ה 100 היוצאת, למעט מנוע ה 1.6 שהוחלף במנוע 1.8.

עיקר החדשנות של ה 100 התבטא בעיצוב חיצוני ששם דגש על מקדם גרר נמוך ככל האפשר, טכנולוגיית מיגון פח חדשניות ואפילו חשיבה על בטיחות פאסיבית, בדמות אזורי קריסה ומיכל דלק ממוגן.

אודי לא המציאה את ההנעה הכפולה; היא פשוט היתה הראשונה שייצרה מכוניות בהן ההנעה הכפולה תרמה לבטיחות האקטיבית של המכונית, ולמעשה השם קוואטרו מלווה את אודי עד היום.

למרות שחלפו 30 שנה, המכונית עדיין נראית עדכנית לחלוטין, ותראה כך גם בעוד 20 שנה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן,

 

סקירות מעניינות אך ישנה הצעת יעול קטנה, נשמח אם בסקירות הבאות תצרף תמונות להסבר .:?

(אני יודע שזה נושא שעלה בעבר).

אני מכוון תמיד אל הירח - מקסימום אפגע בכוכב . .

[size=6"[color="black:snipersmi :snipersmi ][/color]][/size]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי - נסיון יפה (אך זה דווקא דגם ה-C2 שיוצר מ-1976-1982)

 

והרי דגם ה-C3 המדובר:

 

Audi_100_C3_front_20080212.jpg

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה, סקירה על אאודי בלי מילה על ה-100 קופה LS מ-69 - המכונית היפה ביותר שאאודי ייצרה אי פעם ?( 296-606)

לי היו תקופות קצרות גם - 75 סטיישן ירוקה וה-100 2.3 5 צילינדר שהיתה של בונדי. מאד לא התאהבתי באאודי - אמינות של טראבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מעלפת!

בתור חולה אאודי מושבע,קראתי ונהנתי להיזכר בכל הפרטים שבעבר דיקלמתי..

הייתי מצייר את הדגם של 83 מרוב שהוא היה מהמם ופורץ לתקופתו ...

כל הכבוד ויישר כוח .:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר בתור ילד, את אותו יום שקיבלנו את האודי 80.

זה היה בשנת 92, הרכב נקנה חדש מסוכנות ג.ג.ג רעננה, צבע לבן, בקטלוג הרכב היה אודי אדומה עם ספויילר ומגנזיום.

אבא החנה אותה על הדשה והתחיל לקרוא את ספר הנהג.

אני והשכנה שיחקנו בחוץ, עם פטיבר מרוח בשוקולד השחר.

איך שהגיע הרכב נכנסנו לראות, אני נשען אחורנית ומורח את כל השוקולד על המושב האחורי של האודי (כן זה היה בשתי דקות שהרכב אצלנו)

 

בכל מקרה הרכב היה אצלנו עד 96 ואז נגנב מחצר הבית בשעה שראינו חדשות, אבא ישר יצא מהבית והתחיל נסיעה אחריהם, אבל מה הסיכוי עם סוזוקי סוויפט שנת 80 ומשהו, שקנינו בנתיים עד שנקבל את הטרנו שהזמנו (7-8 חודשים המתנה, שגם היא נגנבה אחרי 10 חודשים) , שנתיים אחרי יתקשרו להמשטרה לשאול עם נגנבה לנו אודי 80, אמא ענתה כן ואם אפשר להבוא לקחת (בצחוק כמובן) והשוטר ענה שאין מה לקחת הרכב נמצא שרוף באזור הכפרים במשולש.

 

אני היתי ילד אבל אני זוכר את המחיר של הרכב, 64,000 אלף ש"ח.

 

אני זוכר גם את האודי 100 של אותה שנה, שתמיד היתי מביט אליה כאחות גדולה שלנו.

 

מה לעשות זה הזיכרונות שלי כילד,מאז היתה לי את המחלה, גם אז היתי יכול לנקות את האוטו במשך 3-4 שעות ביום שישי.

יש לי תמונות שלי כילד בן 6-7 יושב על הגג של המרצדס של אבא ושוטף את האוטו.

ואיך היתי ממתין שאבא יחזור מהעבודה, יצפור ואני ירוץ לחצר (2.5 דונם) כדי להכניס את האוטו לחניה.

 

פלג_

עוד מישהו עם סיפור על אודי 80 שנגנבה ב96'? :)

להוריי הייתה כזאת, מודל 86', אבא שלי סיפר שרכש אותה ביד שניה אך במצב טוב, והשקיע בה די הרבה, עשה יישור קו רציני וצבע את הרכב מחדש, אמר שהרכב היה מאובזר דיו לזמנו, אם אינני טועה היה הגה כוח ונעילה מרכזית, דבר נדיר מאוד במכוניות אחרות.

הרכב נגנב ממש בסוף 96', ואז ב97' אבא שלי רכש את הפולו קלאסיק המקוללת והידועה לשמצה.

 

אצלנו הרכב נמצא בשטחים במצב מפורק, אבל זה היה אחריי פרק הזמן האפשרי למצוא אותו, ולכן קיבלנו את הכסף הנדרש מהביטוח.

 

לא ממש זוכר את הרכב הזה כי הייתי בן 3, כמעט 4, אני רק זוכר שהיה טייפ עם קלטות של שלמה ארצי :-D

 

כיף להזכר ככה ברכבים שהיו למשפחה בעבר, למרות שאותה אני לא זוכר כל כך טוב, אני זוכר טוב את הפולו, ובוודאי את שאר הרכבים שהגיעו אחריו (אימפרזה, קורולה רובוטית [שכבר עליה יצא לי לנהוג] וכמובן הi30CW הנוכחית).

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו אודי 200 מהדגם שלאחר מתיחת הפנים שנעשה ב 89'.

ה 200 האטמוספרית היתה בעצם גירסת פאר ל 100 שצויידה בכל האופציות האפשריות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...