Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5136 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכל העוזרים,

 

ברכב של אמי, המצויין בכותרת, יש מי ברז במערכת, שהתערבבו עם המון בוצה מסריחה שהצטברה עם השנים גם ברדיאטור וגם במיכל.

 

אני מעוניין לרוקן הכל ולמלא נוזל קירור איכותי.

 

הגישה לצינור הרדיאטור התחתון מאוד קשה, מה גם שהבורג של הבנד שמהדק אותו כלפי מטה ואין לי כל דרך להגיע לצינור הזה. מתחת לרכב הגישה חסומה לשם. האם יש עוד דרך לרוקן הכל?

 

אם אני יפרק את הכונס אוויר, ינתק את 2 החיבורים (נראה לי חיישנים או משהו) שמ2 צדדי הרדיאטור ואת הצינור העליון שמתחבר לתרמוסטט, אני יצליח להרים את הרדיאטור ולפרק אותו לגמרי? אני רוצה גם לשטוף את הרדיאטור בגינה.

בנוסף, שמתי לב לנזילה קלה מאיזור התרמוסטט. פירקתי את בית התרמוסטט וראיתי שהאטם שלו אכול לגמרי, הוספתי מעט RTV וכרגע אין זכר לנזילה, האם זה תקין בנתיים? יש לציין שהתרמוסטט נפתח בזמן.

 

אני מעלה תמונה שאולי תעזור לכם לתת לי כיוון לגבי פירוק הרדיאטור.

2.jpg

Hyundai I20 Inspire 2010

פורסם

דווקה הרכב הזה הוא מהקלים שיש בפירוק הרדיאטור.

 

חוצמיזה אם תשטוף את הרדיאטור במים כשהו מותקן ברכב זה יעשה את אותה עבודה.

פורסם

אם הרדיאטור מקורי אמור להיות בדוד התחתון שלו בורג פלסטיק (פיליפס) שממנו ניתן לרוקן את המים.(צבע אדום או ירוק)

כך שפתרון הבעיה אמור להיות פשוט ביותר.

שים לב שיש גומיה לאחר פתיחת הבורג - שים לב לא לאבד.

פורסם
דווקה הרכב הזה הוא מהקלים שיש בפירוק הרדיאטור.

 

חוצמיזה אם תשטוף את הרדיאטור במים כשהו מותקן ברכב זה יעשה את אותה עבודה.

 

תודה. חייב לפרק כי אין לי מים בחניה בלחץ של צינור

Hyundai I20 Inspire 2010

פורסם

פרק תרמוסטט וחבר את הפלאנג' בלעדיו למנוע.

נתק צינור מים תחתון או בורג ריקון של רדיאטור ותוציא מקסימום כמות מים מהמערכת.

 

נתק צינור חימום ותוציא מקסימום כמות מים מהמערכת, רצוי עם לחץ אויר ואז גם לרוקן את בלוק מנוע.

 

סגור הכל ללא תרמוסטט , מלא מים ותניע מנוע ל 10 דקות עם סל"ד בינוני.

פתח הכל שוב ורוקן את המים וחזור על התהליך עד שיצאו מים נקיים לגמרי..

 

חבר תרמוסטט חדש, סגור את כל הצנרת ומלא נוזל קירור מקורי או איכותי.

 

בצע ניקוז אויר לפי הוראות יצרן ובדוק כי אין דליפות.

פורסם
פרק תרמוסטט וחבר את הפלאנג' בלעדיו למנוע.

נתק צינור מים תחתון או בורג ריקון של רדיאטור ותוציא מקסימום כמות מים מהמערכת.

 

נתק צינור חימום ותוציא מקסימום כמות מים מהמערכת, רצוי עם לחץ אויר ואז גם לרוקן את בלוק מנוע.

 

סגור הכל ללא תרמוסטט , מלא מים ותניע מנוע ל 10 דקות עם סל"ד בינוני.

פתח הכל שוב ורוקן את המים וחזור על התהליך עד שיצאו מים נקיים לגמרי..

 

חבר תרמוסטט חדש, סגור את כל הצנרת ומלא נוזל קירור מקורי או איכותי.

 

בצע ניקוז אויר לפי הוראות יצרן ובדוק כי אין דליפות.

 

דניאל תודה רבה! לא מצאתי שום בורג ניקוז. ניקוז באמצעות פקק פתוח יעזור?

Hyundai I20 Inspire 2010

פורסם

עדכון: בסוף מיששתי טוב טוב ומצאתי את בורג הניקוז מתחת לרדיאטור, בורג בצורת פרפר.

ריקנתי הכל, יצא המון בוץ חום, השפרצתי מים מזרנוק שהיה בחנייה עד שיצאו מים נקיים. פירקתי את הצינור העליון שהולך לתרמוסטט כמו כן את התחתון וניקיתי אותם גם. נתתי לרכב לפעול בטורים סבירים ללא תרמוסטט כמו שהציע דניאל, לאחר מכן החזרתי התרמוסטט (לצערי הישן כי שבת ועוד לא קניתי חדש).

 

כמו כן מילאתי נוזל קירור ירוק של פרסטון מדולל 50\50, לא מצאתי שום ברזי ניקוז אוויר אז השארתי את פקק הרדיאטור פתוח, הבחנתי בבעבוע שמתרחש כמה דקות עד שפסק לגמרי ולעניות דעתי המים יצאו מהמערכת. כמו כן מילאתי במיכל עודפים עד כמעט המקסימום.

 

שבוע הבא אחליף תרמוסטט, מה שכנראה יצריך מילוי נוסף של נוזל קירור, כמו כן אחליף פלאגים וחוטי הצתה שכבר עשו את שלהם.

באם אוכל, אעלה הכל מצולם לטובת הפורום.

 

תודה לכולם על העזרה,

מיכאל.

Hyundai I20 Inspire 2010

×
×
  • תוכן חדש...