Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5137 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היה לי קולט 95 ידנית ("הצורה הישנה" - דור 5). מכרתי אותו ב-11 אלף לפני שנה וחצי.

הרכב היה אמין מאוד, מהיר יחסית, 113 כ"ס על 950 ק"ג (10 שניות למאה) ומהנה לנהיגה.

הבלמים סבירים, אבל כשהרכב עמוס (5 אנשים) אי אפשר להגיע לנעילה (אין ABS).

בטיחות מחפירה, כמו כל הרכבים מאותה תקופה.

 

כשמכרתי אותו היו עליו 217~ אלף קילומטר, אני עשיתי עליו כ-70 אלף ק"מ ב-6 שנים. התקלות היחידות שהיו לי זה משאבת מים שהלכה לעולמה באיזור ה-200+ אלף ק"מ, ומזגן שהתקלקל ממש כמה שבועות לפני שמכרתי את הרכב (חוק מרפי).

 

לא יודע לגבי הגרסאות האוטומטיות, אבל הגרסאות החדשות יותר ("צורה חדשה" - דור 6) הגיעות עם מנוע של 90 כ"ס והיו בנוסף גם כבדות יותר, מה שיצר רכב עגלה למדי.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

אני גם לא מבין מה ההתלהבות מגרוטאות כמו פונטו וסקסו. אלה רכבים שקצת הזנחה או חוסר תשומת לב גוררים לים של בעיות, מה גם שאחרי 10 שנים מינימום על הכביש לך תדע מי הזניח ומה קורה.בעיות חשמל, ראשי מנוע, רגישות פה ושם, בלאי מואץ ועוד.

 

רכב ישן זה רק יפני, שים לב מסביבך, תראה הרבה יותר מכוניות יפניות ישנות מאירופאיות, ולא, זה לא בגלל שקנו פחות אירופאיות.

זה פשוט מבחן הזמן שהוכיח כי היפניות שורדות יותר.

שים לב כמה שרייד גאסטי וסוויפט אתה עדיין רואה, תראה לי מקבילה אירופאית מאותן שנים... איפה כל האונו?! איפה פונטו דור ראשון? נכון, במגרשי גרוטאות, לשם הן שייכות.

עכשיו יבוא החכמולוג התורן שיגיד שהוא מעדיף אירופאית נוחה ומאובזרת מפחנוע יפני, אז הרי החדשות, פונטו וסקסו הן פחנועים לא פחות מהיפניות.

 

פותח השרשור, תעשה חיפוש, לא חסר שרשורים על אנשים כמוך.

חפש יפנית ידנית כמה שיותר חדשה וסיימנו.

אוטומט זה סיכון, עוד שנה שנתיים ילך הגיר, זה 5K שח על רכב ששווה גג 10K. חבל.

 

ממליץ לך ללכת על מאזדה, סיוויק, באלנו או קולט, הרוב דומות, תלוי בהעדפות שלך.

Honda civic EJ6

פורסם

ממליץ לך ללכת על מאזדה, סיוויק, באלנו או קולט, הרוב דומות, תלוי בהעדפות שלך.

 

ההעדפות שלי מאוד מוגבלות, שיהיה חסכוני ואמיד , ככל שהשנה נותנת, חוץ מזה אין לי העדפה רצינית...

 

איזה רכב היית ממליץ בתקציב של עד 15( מתחתי אותו קצת) מההצעות שהעלתה כאן?

פורסם
אני רואה שכל הזמן אנשים ממליצים על פיאט פונטו ואני לא יכול להפסיק לדפוק את הראש בקיר :brickwall:

איך לעזאזל המילה אמינות מקשרת לפונטו?!?

ראיתי כל כך הרבה פונטו של חברים, שעושות צרות על גבי צרות, חשמל ומנוע בעיקר, אני מדבר לפחות על מעל 10 פונטו שונות שהכרתי לאורך השנים.

וללא קשר, פיאט בכלל, יש כל כך הרבה רכבים שלהם מדגמים שונים מסוף שנות השמונים שהכרתי מקרוב ואף אחד מהם לא שידר אמינות בשום דרך, מהפיאט טיפו שאבי רכש מהחברה בסוף שנות השמונים (לאחר פחות משנה על הכביש - כשל מוחלט של הבלמים בירידה של זכרון - התרסקות - טוטאל לוס) עד לבחור מבוגר חולה פיאט (אלוהים יודע למה) שרכש גרנדה פונטו חדשה ומכר אותה לאחר שנה וחצי עם פחות מ2,000 קמ' על השעון כיוון שבילתה את מירב זמנה במוסך (הבחור החליט שהוא לא רוצה לשמוע מפיאט יותר בחייו).

ק

 

 

שמע, אני מחזיק 3 פיאטים במשפחה הקרובה ויש עוד כמה שנמצאות במעגל רחוק יותר של חברים.

רכבים נהדרים, מטופלים לפי הספר, בחלפים מקוריים - נכנסים למוסך אחת ל-10K או שנה לטיפול ועל הדרך מוחלפים חלקים בלויים כמו גומיה לציריה וכו'.

בפונטו שלי, התקלה היחידה עד כה הייתה כבל הילוכים קרוע - וזה במהלך 40K שנסעתי עליה (כיום מתקרבת ל-160K על השעון).

אצל אחותי בפונטו ספייס אוטומטית עד כה נזקקה לתיקון במערכת המיזוג שעלה 400 ש"ח.

אצל אבא בגרנדה פונטו 0 תקלות, רכב בן שנתיים בסה"כ.

 

אז אתה תמשיך ותקנה מיצומאזדבארו או כל קקמייקה אחרת בת 15-16-17, והאחרים יסעו ברכב חדיש יותר.

 

היו זמנים שהקשבתי לאנשים כמוך שתקועים באייטיז עם סיפורי פוגי על רכב כזה או אחר, קניתי סובארו 86 בשנת 2002 ואכלתי איתה מרור, קש, תבן, טיט ולבנים. לא שהיא איבדה בלמים או לא יודע מה, אבל לא היה חלק שבסופו של דבר לא נזקק להחלפה, בעיקר בגלל הגיל המופלג שלה. באותו מחיר יכלתי לקנות איזו אונו צעירה ב-5 שנים וגם לחסוך בדלק.

מזל שלומדים לקח :twisted:

×
×
  • תוכן חדש...