Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

tofas - הפיאט הטורקית.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5140 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני כ10 שנים, כשביקרתי בטורקיה במרמריס, נתקלתי בפיאט רגטה עם סמל מוזר של T מקדימה.

כששאלתי את המקומיים, הם קראו לה TOFAS וטענו שהיא מיוצרת בטורקיה עצמה.

מאוחר יותר גם ראיתי פיאט 124, 131 ואפילו TEMPRA עם מותג TOFAS ועוד כל מיני מכוניות מהעבר של פיאט שזמנן עבר (התחלף דור של מכוניות) אך עדיין מיוצרות בטורקיה.

 

האם מישהו יודע אם הרכבים האלו זהים לחלוטין לפיאט, כלומר העבירו את הפס ייצור AS IS או שמדובר בקומבינה מקומית,

כמו הדלתא המפורסמת שייצרו כהעתק לרנו 12.

 

צרפתי כמה תמונות של TOFAS המבוססות על FIAT שונות.

 

אם מישהו יודע להרחיב על העניין, אני אשמח.

tofas-dogan-03.jpg

tofas_dogan.jpg

big_77529793gtz.jpg

872245124p0.jpg

5801740404_417f4b7876.jpg

5864307624_620cc64f7c.jpg

Tofas-logo-842C132FC5-seeklogo_com.gif

פורסם

השימוש בדגמי פיאט הוא ברשיון - ופיאט מחזיקה בחלק מהבעלות בחברה.

 

הם יצרו דגמי פיאט רבים נוספים, כולל האונו, בראווה, מריאה, פיורינו, פאליו.

:turn-l:
פורסם

השכרתי פעם אחת לכמה ימים בצפון מזרח טורקיה, אז אני מכיר קצת את הדגם שדומה לרגאטה.

 

הטופאס שאהין אומנם נראית כמו פיאט רגאטה מבחוץ, אבל מתחת לפח היא בעצם פיאט 131 - עם הנעה אחורית והכל.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

לטופאש הטורקית היו דגמים רבים שייצרה, חלקן פיאטים שייצרה ברישיון וחלקן פיתוח מקומי.

הפיאט 124 נקראה סרצ'ה והיתה למעשה 124 מסדרת הייצור הראשונה.

הפיאט 131 נקראה שאהין בדגם הבסיסי, דוגאן היה הדגם המפואר יותר שהיה מקביל לסופר מירפיורי ואילו גירסת הסטיישן נקראה קרטאל.

בשנת 96' הופסק ייצורם של הדגמים המיושנים, וטופאש החלה להרכיב את הטיפו, הטמפרה והאונו בגירסאות מקבילות, פחות או יותר, למה שהוצע באירופה.

כיום המפעל מרכיב את הדובלו המוכרת לנו ועוד דגמים רבים שמיוצרים ברישיון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

גם אני לפני 8 שנים שכרתי אחת כזאת בטורקיה.

עזוב שלא הסתדרתי עם הקלאץ' של הרכב הספציפי הזה. אבל הרכב היה מהנה באותה תקופה.:-)

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם
כיום המפעל מרכיב את הדובלו המוכרת לנו ועוד דגמים רבים שמיוצרים ברישיון.

 

טופאש של ימינו שונה מאוד מזו של שנות השבעים והשמונים, וגם מזו שלפני 15 שנים. עם תחילת יצורה של הדובלו עבר המפעל, להלכה, ליצור לשווקי היצוא (בעיקר). המגמה הזו רק התחזקה, וכיום זהו מרכז היצור של הרכב המסחרי הקל של פיאט.

 

הנה מה שיוצר בטופאש ב- 2011, בקצב יומי מרשים של קרוב ל-1,300 יחידות -

פיאט פיורינו/קובו - 69,700

פז'ו ביפר/סיטרואן נמו - 67,800

פיאט דובלו (חדש) - 84,500

פיאט דובלו (ישן, בעיקר לשוק המקומי) - 18,700

פיאט לינאה - 37,800

פיאט אלבאה - 8,900 (האלבאה האחרונה יוצרה ב- 30 דצמבר 2011, אגב)

אופל/ווקסהול קומבו (=דובלו חדש)- 5,300

 

וכיוון שברכב קלאסי עסקינן, מצורפת מודעת ההשקה לטופאש מוראט 124, מפברואר 1971. אז דובר על 8,000 יחידות במהלך 1971 כולה. בבורסה יסדנו את מדינת הפיאטים...

124 1971.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

לדגמים האחרונים של הטופאש שאהין\דוגאן היה מנוע בעל גל זיזים עליון זהה לזה של הטמפרה\טיפו.

נתונים ?

86 כ"ס, משקל 945 ק"ג, תאוצה מ 0-100 תוך 12.3 שניות ומהירות מירבית של 170 קמ"ש.

בשנת 96' שכרתי כזו מכונית מאויס באנטליה, וקיבלתי מכונית חדשה לגמרי.

אני זוכר מכונית איטלקית אמיתית של פעם, מנוע פשוט ונמרץ, מוט הילוכים מעורפל והתנהגות כביש מהנה, גם אם לא ברמה של המקור האיטלקי.

באותה תקופה היא היתה המכונית הנמכרת ביותר בטורקיה, ביחד עם הרנו 12 שנקראה טורוס והרנו 9 שנקראה ספרינג, כולן מיצור מקומי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

×
×
  • תוכן חדש...