Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5152 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים,

 

לא מזמן התחדשתי ברכב, הראשון שלי, מזדה 323 שנת 2003.

רציתי לשאול איך אתם ממליצים לשטוף את האוטו? סבון פשוט ומים? האם יש חומר ששומר על הברק של האוטו לאורך זמן?

 

אשמח גם להסבר על כל הפולישים והווקסים למיניהם ומהי תרופת הפלא ה״ג׳ילדה״ שמנקה הכל?

בנוסף, יש דרך לתקן/״להעלים״ את השריטות שעשו אנשים לא נחמדים על הדלת בעצמי?

 

הרכב בצבע בז׳ מקורי אם זה רלוונטי.

 

תודה רבה ושבוע טוב

פורסם

1. למד את השרשור.

2 הרכב שלך מתקרב לגיל 10, מן הסתם הצבע כבר שרוט כדבעי ומתחייל לדהות. נסיוני משך השנים הוא כי צריך לשמור על הצבע על ידי שטיפה בתדירות סבירה (בין פעם בשבוע לפעם בחודש - תלוי במזג האויר, תנאי הנהיגה וחשק שיש לך לרחוץ). הרחיצה צריכה להתבצע על ידי מים עם סבון ייעודי (ולא חומר ניקוי ביתי) ואח"כ שטיפה במים נקיים, ולאחר ניקוי וייבוש יסודיים (כולל הסרת כתמי מים) - משיחה בוקס עחת מדי 3-4 חודשים (בתנאים רגילים). בטיפול כזה שמרתי על מכוניות עם צבע מקורי עד גיל 12 - זה גילה של המכונית הזקנה ביותר שהחזקתי.

3. מבחינת השקעת זמן בניקוי - לא צריך להיות קיצוני. שטיפת רכב צריכה לעלות לך לאו יותר מ-20-30 דקות ו-20-30 ליטר מים (ב-2 -3 דליים, אחד עם סבון והשאר לשטיפה). מריחת וקס נוזלי היא עבודה שנמשכת זמן דומה, אם תעבוד עם וקס משחה העבודה יותר קשה וממושכת.

4. לא לשכוח ניקוי פנים, וינדולין לחלונות ולמראות, שטיפת המרבדים עם סבון ומברשת קשה באמבטיה ולהמדרים גם ספריי ריחני על הפלסטיקים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אז בעצם מה שאני צריך זה שמפו ווקס, וואקס, וג׳ילדה? מה יותר מומלץ לרכב עם צבא לא מטאלי, פורמולה1 או טורטל וואקס?

פורסם
אז בעצם מה שאני צריך זה שמפו ווקס, וואקס, וג׳ילדה? מה יותר מומלץ לרכב עם צבא לא מטאלי, פורמולה1 או טורטל וואקס?

 

פתחת כאן שרשור אין סופי. לכל חבר פורום יש העדפו אישיות, וחיפוש קצר יעלה לך דיונים ארוכים.

 

אישית אני משתמש ב-Turtle נוזלי - או מהסוג המכיל טפלון, או מהסוג המיועד למטאלי (כיון שהרכב שלי צבוע מטאלי). היתרון הוא שמדובר בעבודה קלה מאו, כך שאני יכול לבצע אותה כל חודשיים-שלושה כשיש לי שעה פנויה בשעות הצהריים (אני עובד בחניה מקורה).

ל-Turtle יש גם מיכלי וקס המיועדים לצבע מסויים, יתרונם הוא שצמודה אליהם מברשת למילוי שריטות קטנות בוקס.

הוקס הנוזלי הוא די זול - מיכל עולה אאל"ט כ-50 ש"ח ומספיק ל-2-3 סבבים לפחות, בשימוש נדיב.

 

לגבי השוואה ליצרנים אחרים - איל לי כל כך נסיון, הימוש ב-Turtle הוא גירסא דינקותא, אבא שלי השתמש במשחות שלהם עוד באמצע שנות ה-60 של המאה הקודמת וכך התרגלתי אליהם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

שבת שלום.

עקבתי אחרי ההוראות בצורה מדויקת. התחלתי במריחת הוואקס על הבגאז׳. תוך כדי המריחה אני שם לב שהופיעו נקודות כתומות-חומות שמזכירות חלודה.

האם עשיתי נזק בלתי הפיך? למה זה קרה?

פורסם

מאוד מוזר,אתה יכול לעלות תמונה?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אם אתה מעביר על זה יד זה מרגיש כמו גרגרים?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הייתי עושה לפני הווקס פוליש,כי ווקס לא יעזור בלהוריד את הגרגרים הללו,הצבע מטאלי?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אם אתה מתסכל על הצבע בשמש,במידה והוא מטאלי צריך להיות כמו נצנצים עליו.

פוליש לצבע מטאלי:

http://www.carplan.co.il/sg_product~MCR375~2~0.htm

 

פוליש לצבע רגיל:

http://www.carplan.co.il/sg_product~OCR375~2~0.htm

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

×
×
  • תוכן חדש...