Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיוון גלגלים ספורטיבי?


AvielT
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4953 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ערב טוב,

 

הרכב הוא טויוטה אונסיס עם צמיגי T1R בני כמה חודשים(עברו חיים קשים),הצלבתי והחלפתי בין הקדמיים לאחוריים כבר מספר פעמים(בצורה תקינה,הורדה מג'אנט והלבשה מחדש על הג'אנט השני כשהצמיג נשאר עם כיוון הסיבוב הנחוץ).

 

הצמיגים פשוט הולכים ונגמרים בסוליה החיצונית שלהם בלבד,כשהסוליה הפנימית נשארה כמו חדשה,אני מודע לכך שזה בגלל שהרכב הוא גוש תת-היגוי אחד גדול והוא ננהג ספורטיבית אפילו כמה פעמים בשבוע וכל העניין לא תפור על הרכב כמו שצריך,בכל זאת רכב משפחתי גדול.

 

הרכב עבר כיוון גלגלים לא מזמן,כל החלקים שקשורים לזה(בולמים וכו')נבדקו ונמצאו תקינים.

הצמיגים מנופחים ב42-40PSI מקדימה ו36PSI מאחורה,הגדרות יצרן-32PSI אבל היצרן יכול לחפש אותי באייפקס...32 זה אומר ג'אנט באספלט,לא פחות ולא יותר.

הדופן שלהם חמאה וזה גם לא תורם לעניין,הבולמים מקוריים,הזווית גלגול של רקדנית בלט,גם לא תורם.

מידה 205/55/16.

 

אני יודע שכל השילוב הזה גרוע וגורם לשחיקה בדופן-רכב משפחתי גדול,בולמים רכים,רכב כבד,הרבה תת-היגוי,דופן רכה ו...זהו.

 

מה בכל זאת אפשר לעשות כשניגשים לכיוון גלגלים כדי לגרום לצמיג הדגנרט הזה להישחק כמו שצריך?נמאס לי שמסתכלים עליי כמו חייזר כשאני מזכיר טויוטה אונסיס ונהיגה ספורטיבית באותו המשפט.(כשחיפשתי T1R או התעניינתי בR1R בעלי מקצוע הסתכלו עליי ככה :shock::shock::shock::shock:)

 

אני אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מעט על הכיוון שעדיף לי,על חשבון מה זה יבוא וכו'...

ואם אפשר מקום בירושלים שאפשר לגשת אליו,אם מדובר במקום איכותי לא אכפת לי להתרחק מעט.

 

 

 

עד שאמצא את הכלה לנהיגה,זה מה יש...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא פירטת באיזה שנת יצור מדובר וכמה הרכב עבר - אבל נראה לי שבמקרה שלך צמצום השחיקה בכתפיים לא יבוא מישועה אחת בלבד, אלא מתקפה חזיתית בכמה מקומות.

לדעתי האישית אתה חייב לטפל בבולמי הזעזועים (מינימום הקדמיים) ורצוי שתתקין כאלה חדשים משולבי גז (בדוק את סדרת ה SENSATRAC של מונרו) וכמובן לוודא שזווית הקמבר והמקביליות (TOE) של הגלגלים הקדמיים תקינה ומתאימה להוראות היצרן ואולי גם כדאי לטפל בזווית הקמבר שאולי תהיה מעט יותר שלילית, אם ניתן.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2008 130K תודה שהזכרת לי.

 

הבולמים נבדקו ונמצאו תקינים,כמו שכבר רשמתי,למה בכל זאת להחליף?אין לי רצון להקשיח אותם.

 

ביצעו ברכב כיוון לא מזמן ומהבחינה הזו הכל תקין, ולפי הגדרות היצרן.

היצרן לא לוקח בחשבון חולי נפש כמונו וגם אם כן בטוח שלא על אונסיס,ולכן אני שואל אם אפשר לשנות את ההגדרות של הכיוון כדי לגרום לצמיגים לשחיקה פחות או יותר אחידה למרות נהיגה תובענית?

 

קמבר שלילי אומר נטייה של הצמיגים בצורה כזו \\ // ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי קופץ ל"מעבדה".

 

קח בחשבון דבר אחד - הם (כמוני) לא מחסידי T1R. כל פעם שאני מגיע - ג'וג'ו שואל אותי אם החלפתי במקרה לצמיגי הספורט של דנלופ או לטויו T1R :lol:

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שקיים עוד מקום בארץ שועשה כיווני פרונט בהתאם לבקשת הלקוח חוץ מהמעבדה.תוסיף את היחס, המקצועיות והמחיר ותקבל סוס מנצח.

 

נסיעה לשם לוקחת בדיוק 40 דקות מירושלים, אני לא בטוח עד כמה נסיעה למקום בתוך העיר בהכרח תהיה קצרה יותר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל בכך שההגדרה של "בולמים תקינים" אינה אחידה. בטסט מגדירים בולם תקין בתור בולם שאין בו כשל כמו נזילה, אבל בפועל בולמים סובלים מבלאי וירידה ביכולת הריסון כבר לאחר כ-80 אלף קילומטרים, ובתנאים קשים אפילו 60 אלף ומומלץ להחליפם. בולמים שחוקים יוצרים שחיקת צמיגים "גלית" לאורך כל הסוליה.

 

אם אתה רוצה כיוון גלגלים ספורטיבי, אתה יכול להגדיל את זווית השפיעה (קמבר) של הגלגלים. הדבר ייתן הגה מתקשר יותר, עוד אחיזה בפניות מהירות, תגובה מיידית יותר, פחות תת-היגוי וכיוון שהרכב ננהג אגרסיבי - יאזן את השחיקה כך שתתפזר על כל רוחב הסוליה.

 

עוד משהו: כמו שלא כדאי ללחוץ על מנוע שטרם התחמם, לא כדאי לרדת חזק על צמיג שלא התחמם לטמפרטורת עבודה, כל שכן בצמיג ספורטיבי. הגומי הקר אמנם נוקשה ולכן עמיד יותר, אך גם פחות אוחז ולכן נוטה להחליק (ומכאן תת ההיגוי) ונוצרת שחיקה "קרה" (Cold Tear) שמתאפיינת בהמסה של שכבת גומי עליונה (שלרוב מתהווה מחדש על קצה הסוליה) והיווצרות סדקים שטחיים תחתיה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל כיוון גלגלים יש מספרים שמקורם ביצרן, אותם יש לברר במכון לכיוון פרונט ואז לכוון לזויות האגרסיביות ביותר האפשריות, ולראות מה זה עושה לפרמטרים שציינתי, יש כאן לא מעט מידע על הנושא. אגב, רכב עם 130 אלף קילומטרים - הבולמים שלו יהיו גמורים בכל מצב (בהנחה שמעולם לא הוחלפו).

 

ואת הדבר הכי חשוב שכחתי: סגנון נהיגה! הרבה פעמים אפשר ממש "לקרוא" את סגנון הנהיגה של הנהג לפי שחיקת הצמיגים, כאשר מן הסתם אחד הסימנים של נהיגה אגרסיבית הוא שחיקה מוגברת בכתפיים. אלא, שנהיגה ספורטיבית נכונה (בסגנון שדומה לנהיגת מסלול יותר מאשר לנהיגת ראלי, לצורך המחשה) אינה אגרסיבית ולכן אינה שוחקת את הכתפיים באותה מידה: עדינות ודיוק בתפעול הרכב (הגה, בלם, גז), הפניות הגה הדרגתיות והימנעות מהעברות משקל מיותרות ומהחלקות - זה אמנם קצת יותר קשה (עניין של משמעת עצמית) אבל יותר מהיר, יותר בטוח ופחות שוחק את המכלולים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אבל העומס יהיה קטן יותר וגם הדרגתי יותר. תחשוב על פנית 90 מעלות, אתה מתחיל לפנות על הקו הנכון ומסובב את ההגה בהדרגה, כך שאתה מסיים לסובב אותו - היכן שהדופן נשחקת - רק מעט לפני ההשקה לפנימי (שיא הסיבוב) ומהר מאוד מתחיל להתיישר שוב על הגז, עם תת-היגוי מינימלי ככל האפשר.

 

לעומת זאת, אם אתה נכנס עם הפנית הגה אגרסיבית אתה למעשה רוכב לאורך כל הסיבוב על תת-היגוי עם הגה מופנה הצדה וטוחן את הכתף. בהשוואה בין שני הסגנונות, הראשון מרגיש אטי ואף עשוי להיות מאוד מאתגר, אך בפועל הוא תמיד מהיר יותר, בטוח יותר ושוחק פחות. הסגנון השני פשוט יותר ונוסך בטחון ויש כאלו שגם נהנים ממנו מאוד והוא גם מרגיש מהיר, אך הוא אטי יותר, פחות נשלט ובטוח ושוחק יותר.

 

מבחינת שחיקה, הצמיג במקרה הראשון יהיה פחות זמן על הצד, וגם יכנס ויצא מהמצב הזה בהדרגה, כך שהשחיקה גם תתפזר על פני הצמיג ולא רק הכתף. אתה מחפש שחיקה יחסית אחידה, שמתגברת בהדרגה ככל שמתקרבים לפינות המדרס, ועם המסה קלה של גומי דווקא בשליש השני של הצמיג, קצת "לפני" הכתף עצמה, היכן שאתה מתחיל להאיץ ביציאה מן הסיבוב, ופס "כהה" לא שחוק ממש בפינת הצמיג.

 

שיפור\כיול של המכונית תמיד מתחיל בנהג ובסגנון הנהיגה, אחר כך לחץ האוויר והצמיגים עצמם, אחר כך המתלים עצמם (בעיקר בולמים) ובסוף כיוון הגלגלים. אז קודם כל בדק בית לגבי סגנון נהיגה, החלפת בולמים (שאתה צריך לעשות בכל מקרה) ושימוש בבולמים ספורטיביים יותר, ואם כל זה לא עוזר, אז צריך להגדיל את זווית השפיעה (קמבר שלילי) ולראות מה זה עושה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סגנון הנהיגה משתנה מפעם לפעם,אני לא מעוניין להחליף לבולמים ספורטיביים מה שכן אני אבדוק את נושא הבולמים שוב מול המוסך.

 

תודה על העזרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...